home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 536 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  工合 - #32
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint
Forfatter Emne: 工合 - #32  (Læst 75063 gange)
southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #150: 28 Jan 2015, 15:59 »

Det ville da være nice  Smiley

Så gør jeg det, blev alligevel lidt fanget af at spille med Wolfsburg.
Deres OMV er vanvittig og den afdøde spiller Malanda var virkelig også klasse.

Skal bare have en ordentlig angriber til denne sæson, ja eller bare en angriber, var ikke optimalt at skifte mellem Hunt som primært er OMC og en 18 årig lejet i Schalke.

Jeg vender tilbage når jeg har testet lidt.
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #151: 29 Jan 2015, 09:11 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#27 – Taktiske tweeks

Southside har testet Gung-Ho taktikken og skrev blandt andet følgende:

Til trods for vi var det bedste udehold, så synes jeg hele tiden at taktikken spillede som udgangspunkt efter 0-0 og næsten hele tiden skulle jeg sætte mere tempo for at få tingene til at ske, ofte også spille mere direkte og fjerne arbejd bolden ind i feltet. Hele sæsonen spillede jeg med taktikken fra start for at få den bedst mulige test af taktikken, men stod det til mig ville jeg nok have lidt mere tempo og lade de kreative spillere udfolde sig mere, for hvis man både spiller arbejde bolden ind i feltet og de kreative ikke må udfolde sig særlig meget, så bliver det til meget langsomt spil da modstanderne så når at komme på plads ofte og de kreative må ikke så meget, så bliver det til noget ala powerplay foran feltet hvor man håber på det bedste, frem for hele tiden at udfordre spillernes forsvar.

En ting jeg dog fjernede halvvejs i sæsonen var at DMC (De Jong) ikke skulle tackle hårdt. Det valgte jeg fordi han fik vanvittig mange røde kort og gik glip af flere point pga dette. Udover ofte at skulle spille med 10 mand, så synes jeg fordi han skulle tackle hårdt og på den måde vise sin aggressivitet, så synes jeg ofte han faldt ud af formationen i defensiven da instrukserne i taktikken også er sat til skærm mere af og synes det unødvendigt at en spiller i den rolle skal tackle hårdt, når det i forvejen er noget der falder den rolle naturligt, så bliver det bare dobbelt op på aggressivitet som gør at han falder lidt ud af rollen og er skyld i man må spille med 10 mand tit, så jeg fjernede tackle hårdt.

Jeg ville ændre følgende: (Det er de ting jeg ofte ændrede under kampene)

Standard tempo til højere tempo

Standard direkte til mere direkte

Standard udfoldende til vær mere udfoldende


Ud fra den test og ting jeg selv gerne vil afprøve, så tester jeg nogle taktiske tweeks henover foråret 2017. Det første jeg vil forsøge, det er at give spillerne mere kreativ frihed som Southside efterspørger, derfor bliver holdinstruktionen, Be More Expressive. Jeg har dog valgt, at jeg ikke ønsker højere tempo og direkte spil. For meningen er ikke de hurtige omstillinger som sådan men en blanding imellem det powerplay foran feltet, hvor de defensive spillere fastholder spillet med de korte afleveringer og så de hurtige omstillinger, når muligheden byder sig til.

Jeg er dog enig i, at der bliver fedtet for meget rundt foran mål med for meget småspil /klumpspil. Spillerne forsøger alt for meget at løbe bolden ind over stregen, altså Arsenal symptomet. Så jeg har fjernet Work Into Box funktionen. Den offensive tankegang gør dog, at spillerne er utrolig trigger happy, så alle på holdet har Shoot Less Often instruktionen. Shoot Less Often forhindrer ikke spillerne i at skyde udefra men deres afslutninger bliver mere afmålt. Jeg håber også at der kommer flere indlæg i spil ved at fjerne Work Into Box instruktionen, for det mangler jeg desperat. Jeg ønsker dog ikke en haglbyge af indlæg og slet ikke fra mine backs, så instruktionen Cross More Often, den har jeg fjernet sammen med Work Into Box. De skal stadig stå og løbe bredt når jeg er i angreb.

Jeg har fjernet Roam From Position på mine offensive spillere, da jeg stadig syntes deres løbemønstre ikke er optimale. Jeg har dog tilføjet denne funktionen under holdinstruktioner. På den måde håber jeg, at balancen mellem hvornår de vælger at falde ud af rollen eller fastholde deres overordnet indstillinger bliver bedre.

Jeg har ikke selv oplevet mange røde kort fra min DMC, det skal dog siges, at jeg holder øje med mine gule kort. Når en spiller får gult kort, så tilføjer jeg Ease Off Tackles. Så antallet af røde kort er meget begrænset. Så jeg beholder mine instruktioner på DMC positionen. Jeg VIL have et dumt svin. Til sidst vil jeg nævne, at jeg forsætter med den kampstrategi jeg lagde tidligere, jeg overvejer dog, at bruge Southsides forslag med at gå mere direkte og spille hurtigere, når jeg skal jagte et resultat sidst i kampen.

•   Offensivt i alle hjemmekampe (Favorit, Lige og Undertippet)

•   Offensivt i alle udekampe (Favorit)

•   Offensivt hvis jeg kommer bagud (Favorit, Lige og Undertippet)

•   Standard i alle udekampe (Lige og Undertippet)

•   Standard hvis jeg kommer foran med 2 mål ude og hjemme (Favorit)

•   Standard hvis jeg kommer foran med 1 mål ude og hjemme (Lige og Undertippet)

•   Standard hvis jeg er foran med 1 mål hjemme efter 70 minutter (Favorit)

•   Defensivt ude og hjemme de sidste 10 minutter, hvis jeg er foran (Favorit, Lige og Undertippet)

•   Overload hvis jeg er bagud de sidste 10 minutter (Favorit, Lige og Undertippet)

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #27
« Svar #152: 29 Jan 2015, 16:19 »

Jeg tror også selv jeg ændre tingene lidt af gangen, så de ikke skal vende sig til en masse ting på en gang. Tror måske det med fjerne arbejd bolden i feltet som du skriver, den gør der måske ikke er brug for mere tempo og direkte spil. Det må jeg lige se på når jeg går igang, giver ihvertfald mening i mit hoved nogle af de ting du har valgt at ændre, tror det vil give et rigtig godt flow i spillet, uden for meget powerplay mentalitet.
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #153: 29 Jan 2015, 16:44 »

Citat
•   Defensivt ude og hjemme de sidste 10 minutter, hvis jeg er foran (Favorit, Lige og Undertippet)

Her er dog et punkt hvor vi to er meget forskellige taktisk, jeg trækker mig ALDRIG tilbage ikke engang i CHL finaler da jeg var Brøndby og mega underdog (det bedste forsvar er et angreb), tværtimod lægger jeg endnu større pres på modstanderne, så jeg netop ikke risikere powerplay foran mit mål. På den måde får modstanderne meget lidt tid til at tænke over hvor de vil gøre af bolden og samtidig spiller jeg ekstra aggressivt til slut for at slå deres spil i stykker og holde maksimalt stress og frustrationer på modstanderne.

Men naturligvis virker begge ting, hvis man sætter holdet godt nok op til det.
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

cartoon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #27
« Svar #154: 29 Jan 2015, 19:44 »

Prøv at slå W.I.K fra og spil med en rumtyder på højre fløj og  K.W.B i forsvaret på support og en flydende playmaker på midten ved siden af offensiv centralmidtbane, skulle gerne give et flydende opspil med mellem stationer og et flot offensive spil kombineret med en god defensiv.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #27
« Svar #155: 01 Feb 2015, 08:34 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#28 – 32,531

32,531 er det point gennemsnit der skal opnås, hvis Real Madrid skal vippes af pinden. Jeg fik skrabet 31,178 point sammen i 2016/17 sæsonen. Jeg fik kæmpe mig igennem til CHL semifinalen efter sejre over Monaco og Schalke. I semifinalen skulle jeg møde Chelsea. Det eneste hold der har slået mig på hjemmebane i de tre sæsoner jeg har spillet. Så jeg vidste, at det ville blive en svær opgave. Jeg nappede en fortjent 2-1 sejr hjemme men i returkampen på Stamford Bridge tabte jeg 4-2 i en dramatisk kamp.

I alle andre turneringer blev det kun til lige ved og næsten. Det blev til et skuffende nederlag til Everton i League Cup finalen og nederlag til Man Utd i FA Cup finalen. United som også blev mine banemænd i Premier League, hvor de var ret suveræne og dermed måtte jeg nøjes med en 2. plads. På trods af diverse nederlag så er jeg tilfreds. Målet var en semifinale i CHL og det blev opnået. Derefter var en top 3 placering kravet i Premier League, alt andet er egentlig ligegyldig i forhold til challengen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #28
« Svar #156: 01 Feb 2015, 17:42 »

Jeg er sikker på at du klare at smaske Real Madrid.  Følger stadig med angående dine taktiske overvejelser.. Dog har jeg ikke selv rettet på den siden version 1. Det går over alt forventning p.t i united.

Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #28
« Svar #157: 01 Feb 2015, 19:40 »

Jeg er sikker på at du klare at smaske Real Madrid.  Følger stadig med angående dine taktiske overvejelser.. Dog har jeg ikke selv rettet på den siden version 1. Det går over alt forventning p.t i united.



Overvejer faktisk også at gå helt tilbage til udgangspunktet. Der er fordele og ulemper begge veje..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #28
« Svar #158: 03 Feb 2015, 09:03 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#29 – 4 år mere

Så er jeg endt der, hvor jeg så ofte ender i FM. Jeg mister gnisten ved mit savegame 3-4 sæsoner inde. Jeg har vundet mesterskabet med Southampton og mætheden har allerede meldt sig. Så jeg har ikke 10 sæsoner mere i mig. Så for at sætte maximalt pres på og øge intensiteten, så tager jeg kun 4 sæsoner mere. Jeg skal slå Real Madrid af pinden efter de 4 sæsoner ellers giver jeg fortabt!

Derfor er transferpolitikken også ret simpel. Der er ikke tid til at udvikle unge spillere. Alle indkøb vil blive etablerede spillere med en vis rutine, som kan gå ind og gøre en forskel fra start. Op til 2017/18 sæsonen vurderede jeg forsvarets venstre side som holdets svageste led. Det var der jeg havde brug for forstærkninger. Der var et hav af unge spillere med potentiale på 4+ stjerner men jeg havde brug for spillere, hvis nuværende evner som minimum var på 3,5+ stjerner samtidig med at de havde en vis alder og rutine. Holdets ældste spillere er nemlig ”kun” 28 år, så jeg søgte spillere mellem 28-31 år, som kunne bringe den rutine jeg havde brug for især i de store kampe i Champions League.

Det blev til to nye spillere til forsvaret venstre side. Bertrand blev solgt og som erstatning hentede jeg Marcelo i Real Madrid. En spiller der med det samme styrker holdet og der med sine 29 år uden problemer kan være med de næste 4 sæsoner. I midterforsvaret råder jeg over et kæmpe talent, nemlig Farrar der med sine 4 guld og ene sort stjerne har det potentiale der skal til. Han er dog kun 17 år og ikke helt klar endnu. Så jeg valgte at leje ham ud og jeg forventer at gøre det samme i næste sæson. Som erstatning i de sæsoner har jeg hentede en rutinerede herre i Barcelona, nemlig Thomas Vermaelen.



A-kæden                        B-kæden

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #29
« Svar #159: 03 Feb 2015, 09:52 »

Good luck...  Jeg tror på det.

Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

z4ndb3rg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #29
« Svar #160: 03 Feb 2015, 10:24 »

Hvilken position benytter du JWP på?
Er det den dybtliggende eller CMA?  Smiley
og er det muligt at se hvordan han har præsteret for dig?
« Seneste Redigering: 03 Feb 2015, 10:44 af z4ndb3rg » Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #29
« Svar #161: 03 Feb 2015, 15:47 »

Det er sgu god læsning Wester.

Hvis bøvler med at finde spilletid til Ødegaard på den centrale midtbane, kan jeg anbefale en omskoling til IA. Dette har jeg gjort med stor succes i både Everton og Ajax.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #29
« Svar #162: 03 Feb 2015, 16:01 »

Hvilken position benytter du JWP på?
Er det den dybtliggende eller CMA?  Smiley
og er det muligt at se hvordan han har præsteret for dig?

Jeg rokere en del mellem ham, Ødegaard og Schneiderlin. Når han spiller med Ødegaard er han DLP og med MCa med Schneiderlin..

Præstationer
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #29
« Svar #163: 06 Feb 2015, 17:29 »

Vil lige rose din taktik. Har nu spillet en halv sæson i Premier League med Stoke. Ligger nummer fem på trods af jeg har spillet en kamp mindre. Dog lukker jeg rigtig mange mål ind, men i de fleste kampe er det intet problem da jeg scorer flere end jeg lukker ind. Rigtig dejlig offensiv taktik. Skal dog få bedre styr på defensiven. Tror jeg spiller sæsonens færdig med din taktik for at se om forsvaret bliver bedre, eller må jeg lave nogle tweaks, for opgiver for mange åbne chancer. Men alt i alt, en rigtig god taktik.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #29
« Svar #164: 06 Feb 2015, 19:33 »

Ja det høje forsvar gør at man er en smule sårbar især på lange bolde til en hurtig angriber. Tilgengæld giver det mange erobringer højt på banen som også tit omsættes i mål. Du kunne måske fjerne den høje forsvarslinje og sørge for hurtige spillere i midterforsvaret. Balancen er ikke perfekt men det er prisen for en offensive tilgang..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010