home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  工合 - #32
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: 工合 - #32  (Læst 75060 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #24
« Svar #135: 24 Jan 2015, 14:29 »

Link 1

Link 2

Link 3

Så er der lidt valg muligheder
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Svartovich
Gæst
 
Sv: 工合 - #24
« Svar #136: 24 Jan 2015, 14:54 »

Thumbs Up
Logged

Mathi89
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #24
« Svar #137: 24 Jan 2015, 14:58 »

Vil give den et skud med min United, selvom den taktik jeg kører med pt ikke har givet mig et underlag i 93 kampe Smiley så må se om den kan leve om til dette Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #24
« Svar #138: 24 Jan 2015, 15:16 »

Ahh det kan den sq nok ikke..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #24
« Svar #139: 24 Jan 2015, 15:28 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#25 – Træning

Et mesterskab ændre som nævnt mange ting i ens klub, man kan beholde de bedste spillere og hele ens setup for et tak op. Southampton er vokset til, at jeg kan nøjes med at tildele mine trænere et enkelt træningsområde og samtidig holde deres arbejdsbyrde på lav. På den måde får jeg det optimale ud af mine trænerer. Samtidig kan jeg nu lokke de bedste trænere til, så jeg har minimum også 4,5 stjerne i hver kategori. Klubbens ungdomsfaciliteter faldt en tak ned i løbet af sommeren men planlægningen til en udvidelse er i gang. Klubbens faciliteter er derefter helt i top. Så alt i alt er alt på plads til at udvikle og træne spillerne helt optimalt.

Der er mange måder at gribe sin træning an på og jeg har egentlig aldrig gjort så meget ud af det. Så om min tilgang er god, det skal jeg lade være usagt men jeg har da gjort mig nogle tanker omkring det. Det vigtigste for mig, det er, at jeg kan se fremgang i spillernes udvikling, holde spillerne fit hele sæsonen, undgå træningsskader og samtidig holde en god moral, hvor spillerne er tilfreds med deres træning. Ting som lykkes ganske fint med min tilgang.



Opstarten

I opstarten træner jeg spillernes fysik og kendskab til min taktik. Jeg træner dem hårdt og fjerner alle individuelle træningsindstilling er. Jeg holder nemlig altid øje med, at spillernes samlede træningsbyrde aldrig overstiger medium. Jeg ønsker ikke at overstrenge dem og dermed øge risikoen for træningsskader. Jeg fordeler træningen således, at de 30 % foregår på kamptræning og med en fridag efter kamp.

Grunden til den fysiske træning er simpel. Spillerne skal være klar til 90 minutters Premier League fodbold og har man ikke trænet dem godt nok rent fysisk, så vil man i starten af sæsonen se mange spillere, der bliver hurtigt trætte, får skader og ikke når at være fit til næste kamp.

Hvis man i sommerperioden har hentet mange nye spillere, som jeg f. eks gjorde i forrige sæson, så er et lille fif, at bruge et par uger af sæsonopstarten på at træne Team Cohesion så spillerne bliver bragt sammen og moralen på holdet stiger. Dette fif kan også bruges i perioder hvor holdets overordnede moral måske er lidt lav. Team Cohesion gør ikke noget for spillernes stats men arbejder med teambuilding.





Den almene træning + kampforberedelse

Når sæsonen først går i gang, så ændre jeg intensiteten på den almene træning til lav. For mit primære mål er at arbejde individuelt med den enkelte spiller. Jeg varierer min almene træning uge efter uge og bruger alle træningskategoriern e. Mit mål er, at i slutningen af sæsonen, at alle kategorier er blevet trænet ligeligt. For som sagt så er det mere individuelt jeg træner og jeg vil bare gerne tilbyde spillerne variation i deres træning.

Jeg arbejder mere målrettet når det angår kampforberedelse, hvor jeg ikke har noget bestemt system. Jeg ser på hvilken modstander jeg skal møde og vurderer hvilken træning der skal satses på. Skal jeg f. eks møde Barcelona ude, så kunne jeg godt finde på, at satse på mine offensive dødbolde eller holdets defensive positioner og så træne en af de kategorier. Møder jeg derimod en oprykker på hjemmebane, så vil jeg nok træne mine offensive angrebsmønstre eller team work. Hvis det er en modstander der er god i luftspillet, så kunne defensive dødbolde også være aktuelle. En trænings uge kunne se således ud:





Individuel træning

Jeg satser som sagt rigtig meget på den individuelle træning, som jeg gennemgår tre gange i løbet af sæsonen, efterår, vinter og forår. Her gennemgår jeg den enkelte spiller og tilpasser hans træning. Det første jeg gør er at hightlighte spillernes stats i forhold til den rolle som han skal spille, som i dette tilfælde Joe Gomez og rollen som midterforsvar. Jeg ser om der er nogle stats, som er helt håbløse i forhold til den rolle, som han er tiltænkt. Hvis man tjekker Gomez ud, så er 11 i heading ikke imponerende især for en midterforsvar på 189 cm. Så hans individuelle træning har jeg sat til heading.

Så træner han også en ekstra position som højre back, for som jeg tidligere fortalte, så vil jeg have at spillerne kan dække flere positioner ind. Eller som i Luka Jovic tilfælde, hvor han ikke naturligt spiller AML positionen, selvom han er tiltænkt rollen som IF. Så træner jeg selvfølgelig den position, da jeg ønsker positionerne skal falde spillerne naturligt.

Jeg træner spillerne med mellem intensitet, som sammen med den overordnet holdtræning giver en medium arbejdsbyrde. Det passer rigtig fint i forhold til spillernes kondition, så de holder sig fit og klar til kampene. For sammen med mit rotationssystem, så har jeg altid friske spillere klar.

Det er ikke altid, at jeg går ind og træner specifikke stats som i tilfældet er med Gomez. Tager vi Georginio Wijnaldum som indtager rollen som MCa og understrege de vigtige stats, så er de rimelig ligeligt fordelt. Der er ingen stats der falder udenfor og træner derfor den individuelle rolle, nemlig Central Midtbane i offensiv rolle. Der er selvfølgelig stats jeg finder vigtigere end andre. Wijnaldum har kun 11 i long shoot, som Gomez havde i heading. Jeg finder dog heading vigtigere for en midtforsvar end langskud fra min MCa i en taktik, hvor jeg forsøger at spille bolden ind i boksen.

Jeg gennemgår også spillernes fortrukne træk og ser om der er nogen som slet ikke passer ind. F. eks en falsk 9er der gerne vil snyde modstanderens offsidefælde, han vil naturligvis ikke falde ligeså naturligt ned i banen som ønsket. Så forsøger jeg ofte af fjerne den. Eller jeg kan tilføje fortrukne træk, som i James Ward-Prowse’s tilfælde, der i rolle som holdet playmaker gerne må diktere tempoet i spillet. Så det træk har jeg vellykket trænet ham til. Eller som min falske 9er Sam Gallagher der er i gang med at træne Comes Deep To Get Ball, som er træk jeg gerne vil have min falske 9er har.

Både de fortrukne træk og positionstræning koster tid på træningsbanen, tid som går fra spillernes individuelle fokus. Så det skal man have med i overvejelserne, når man sætter træningen. Er det vigtigere at spilleren får trænet sit individuelle fokus, så skal man selvfølgelig ikke fylde en masse ekstra på.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Jakobsen135
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 工合 - #25
« Svar #140: 25 Jan 2015, 13:24 »

Hej
Jeg er ny bruger på dette site og også ny i den nye FM-verden (Var med tilbage i de gode 07-08 dage og tidligere)
Jeg har fulgt lidt med i denne tråd og har derfor følgende spørgsmål.
Kan se de du, Wester, uploader 3 link. Hvad er forskellen på disse links, og hvordan skal de hver i sær bruges?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #25
« Svar #141: 25 Jan 2015, 14:14 »

Der er ingen forskel.. Det er bare hvis det ene link ikke virker, så kan man hente ved et andet.. Nogen gange forsvinder de uploadede filer på de gratis sider
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #25
« Svar #142: 28 Jan 2015, 10:01 »

工合
Work Together-Work in Harmony


#26 – Hjemmebane nederlag

Efter 43 ubesejrede hjemmekampe i Premier League så kom nederlaget. Mine overmænd blev José ”The Special One” Mourinho og hans Chelsea mandskab. Lige efter kampen var jeg selvfølgelig skuffet men tanken om 43 kampe ubesejrede kampe efterlod mig med stolthed. Gung-Ho taktikken havde vist sit værd især som en fantastisk hjemmebane taktik. Og med inddragelsen af standard mentaliteten på udebane, så er jeg indtil videre bedste hold på udebane. Man Utd har dog et par kampe i baghånden og de ser farlige ud. De er uden tvivl favoritterne til at nappe Premier League titlen. Deres defensiv har været sublim.

Mit største fokus er dog ikke i Premier League men i Champions League. Jeg håber på, at jeg kan samle point nok sammen henover de næste 5 sæsoner, så jeg kan slå Real Madrid af pinden. Det kræver dog nogle flotte resultater. Jeg har set på Real’s seneste fem sæsoner, hvor de har opnået 162.655 point. Så kravet er minimum en semifinaleplads, hvis jeg vil gøre mig nogen chancer om at nå den indenfor de næste fem sæsoner. Bare en fejlslået sæson så er det op af bakke.


•   2011/12 – semifinale

•   2012/13 – semifinale

•   2013/14 – vinder

•   2014/15 – finale

•   2015/16 – kvartfinale


Jeg kom nogenlunde sikkert igennem gruppespillet og i næste runde venter Monaco. Det var en ok lodtrækning, for det er en modstander jeg burde kunne slå. Lykkes det så håber jeg på, at der kommer nogle store overraskelser i den første knockout runde, så jeg eventuelt kunne få Sporting, Plzen eller PSV i kvartfinalen. For så er målet med en semifinale plads indenfor rækkevidde.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #143: 28 Jan 2015, 14:55 »

Jeg ønskede at teste Wester's taktik og ønskede at gøre det i en liga hvor udeholdende har det sværere end i de fleste ligaer. Det ønskede jeg fordi at det ofte der plug and play taktikker fejler mener jeg og derfor var Tyskland og Italien oplagte valg. Havde svært ved at vælge mellem Wolfsburg eller Milan så endte med jeg testede i begge klubber.

Wolfsburg

Her gik det faktisk godt fra start til slut synes jeg, efter 2 kampe lå jeg nummer 1 og havde på et tidspunkt 8 point ned til Bayern. Det blev så indhentet og Bayern og jeg fulgtes tæt indtil slutningen af sæsonen, hvor Bayern i få kampe havde første pladsen. Det lykkedes min OMV IA at blive topscorer i både ligaen og pokalturneringen.
Europa League endte desværre i kvartfinalen mod Juventus, men det blev dog til The Doubble til trods for jeg aldrig rigtig havde en virkelig god angriber der passede ind.

Til trods for at Bundesligaen er en af de absolut sværeste ligaer for udebaneholdende, hvis ikke den sværeste der er, ja så blev Wolfsburg holdet alligevel det bedste udehold som fik hele 8 point mere end Bayern på udebane.
Til trods for vi var det bedste udehold, så synes jeg hele tiden at taktikken spillede som udgangspunkt efter 0-0 og næsten hele tiden skulle jeg sætte mere tempo for at få tingene til at ske, ofte også spille mere direkte og fjerne arbejd bolden ind i feltet. Hele sæsonen spillede jeg med taktikken fra start for at få den bedst mulige test af taktikken, men stod det til mig ville jeg nok have lidt mere tempo og lade de kreative spillere udfolde sig mere, for hvis man både spiller arbejde bolden ind i feltet og de kreative ikke må udfolde sig særlig meget, så bliver det til meget langsomt spil da modstanderne så når at komme på plads ofte og de kreative må ikke så meget, så bliver det til noget ala powerplay foran feltet hvor man håber på det bedste, frem for hele tiden at udfordre spillernes forsvar.

En ting jeg dog fjernede halvvejs i sæsonen var at DMC (Gustavo) ikke skulle tackle hårdt. Det valgte jeg fordi han fik vanvittig mange røde kort og gik glip af flere point pga dette. Udover ofte at skulle spille med 10 mand, så synes jeg fordi han skulle tackle hårdt og på den måde vise sin agressivitet, så synes jeg ofte han faldt ud af formationen i defensiven da instrukserne i taktikken også er sat til skærm mere af og synes det unødvendigt at en spiller i den rolle skal tackle hårdt, når det i forvejen er noget der falder den rolle naturligt, så bliver det bare dobbelt op på agressivitet som gør at han falder lidt ud af rollen og er skyld i man må spille med 10 mand tit, så jeg fjernede tackle hårdt.

Ligatabel


Hjemmebane


Udebane


Spillerstatistik


Pokal
« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 15:09 af southside » Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #144: 28 Jan 2015, 15:08 »

Jeg ønskede at teste Wester's taktik og ønskede at gøre det i en liga hvor udeholdende har det sværere end i de fleste ligaer. Det ønskede jeg fordi at det ofte der plug and play taktikker fejler mener jeg og derfor var Tyskland og Italien oplagte valg. Havde svært ved at vælge mellem Wolfsburg eller Milan så endte med jeg testede i begge klubber.

Milan

Her havde jeg det rigtig svært til trods for Milan holdet passer utrolig godt ind i taktikken med de spillere Milan har. Utrolig mange skader ødelagde en masse og blandt andet Montolivo var ude i et halvt år, en spiller som eller virkelig ville kunne dominere i denne taktik. Derudover var El Shaarawy og Torres  nærmest ude med skade hver 3 kampe og med de mage karantæner oveni til DMC (De Jong) så var det rigtig svært.
Halvvejs i sæsonen lå vi nr 6, var kun 10. Bedste hjemmehold og til trods for det ligaens bedste udehold.
Sidste halvdel af sæsonen så begyndte det virkelig at kører, hvor vi blandt andet fik Montolivo klar igen og vandt 8 kampe i træk og faktisk nåede vi helt op på 1. Pladsen, inden vi tabte det vigtige indbyrdes opgør mod Juventus med 3 kampe igen og mistede 1. Pladsen.
Pokalturneringen fik vi dog i hus som et plaster på såret, men alt i alt en godkendt sæson.


Dette går igen fra Wolfsburg holdet
Til trods for vi var det bedste udehold, så synes jeg hele tiden at taktikken spillede som udgangspunkt efter 0-0 og næsten hele tiden skulle jeg sætte mere tempo for at få tingene til at ske, ofte også spille mere direkte og fjerne arbejd bolden ind i feltet. Hele sæsonen spillede jeg med taktikken fra start for at få den bedst mulige test af taktikken, men stod det til mig ville jeg nok have lidt mere tempo og lade de kreative spillere udfolde sig mere, for hvis man både spiller arbejde bolden ind i feltet og de kreative ikke må udfolde sig særlig meget, så bliver det til meget langsomt spil da modstanderne så når at komme på plads ofte og de kreative må ikke så meget, så bliver det til noget ala powerplay foran feltet hvor man håber på det bedste, frem for hele tiden at udfordre spillernes forsvar.

Går ligeledes igen fra Wolfsburg holdet
En ting jeg dog fjernede halvvejs i sæsonen var at DMC (De Jong) ikke skulle tackle hårdt. Det valgte jeg fordi han fik vanvittig mange røde kort og gik glip af flere point pga dette. Udover ofte at skulle spille med 10 mand, så synes jeg fordi han skulle tackle hårdt og på den måde vise sin agressivitet, så synes jeg ofte han faldt ud af formationen i defensiven da instrukserne i taktikken også er sat til skærm mere af og synes det unødvendigt at en spiller i den rolle skal tackle hårdt, når det i forvejen er noget der falder den rolle naturligt, så bliver det bare dobbelt op på agressivitet som gør at han falder lidt ud af rollen og er skyld i man må spille med 10 mand tit, så jeg fjernede tackle hårdt.

Ligatabel


Hjemmebane


Udebane


Spillerstatistik


Pokal
« Seneste Redigering: 28 Jan 2015, 15:10 af southside » Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #145: 28 Jan 2015, 15:28 »

Citat
men stod det til mig ville jeg nok have lidt mere tempo og lade de kreative spillere udfolde sig mere, for hvis man både spiller arbejde bolden ind i feltet og de kreative ikke må udfolde sig særlig meget, så bliver det til meget langsomt spil da modstanderne så når at komme på plads ofte og de kreative må ikke så meget, så bliver det til noget ala powerplay foran feltet hvor man håber på det bedste, frem for hele tiden at udfordre spillernes forsvar.

Hvilke instruktioner vil du anbefale til at opnå dette?

Og tak for veludført test  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #146: 28 Jan 2015, 15:43 »

Hvilke instruktioner vil du anbefale til at opnå dette?

Og tak for veludført test  Smiley

I forhold til det du quoter så ville jeg ændre følgende: (Det er de ting jeg ofte ændrede under kampene)

Standard tempo til højere tempo
Standard direkte til mere direkte
Standard udfoldende til vær mere udfoldende

Skal dog lige siges jeg ikke har testet det fra start af kampene, da jeg ønskede en test så tæt på din start taktik.
Men spiller selv i mine spil på den måde, dog med flere ændringer, men tror især de ting her vil sætte lidt mere gang i kampene og give en øget dominans allerede tidligt i kampen.
Jeg tror at hvis du kombinere arbejd bolden ind i feltet med lidt mere tempo, spille mere direkte og de kreative spillere kan udfolde sig lidt mere, så vil hullerne i modstandernes forsvar opstå hurtigere, fordi forsvaret er tvunget til at bevæge sig meget  mere og blive hele tiden udfordret af de kreative spillere.

En anden ting jeg ville ændre:
DMC fra tackle hårdere til tackle standard, måske enda tackle mindre da det allerede ligger naturligt til rollen at være den hårde hund som tackler meget.
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #147: 28 Jan 2015, 15:49 »

Jeg takker.. Jeg tester nogle af de ting og ser om det fungerer i mit save.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

southside
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #148: 28 Jan 2015, 15:50 »

Jeg takker.. Jeg tester nogle af de ting og ser om det fungerer i mit save.

Jeg kan også teste i sæson 2 med disse ændringer i Wolfsburg hvis du ønsker dette?
Logged

Årets Event 2010 FMD
Årets Mest Hjælpsomme Bruger 2010 + 2011 FMD
Årets Download 2010 FMF
Årets Crewskabte Produkt 2011 FMD
Årets Crewmedlem 2012 FMD

Tidligere Crew på FMDanmark

"FM is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, Southside always win."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 工合 - #26
« Svar #149: 28 Jan 2015, 15:53 »

Jeg kan også teste i sæson 2 med disse ændringer i Wolfsburg hvis du ønsker dette?

Det ville da være nice  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010