home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 450 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Hjælp!! Har prøvet alle taktikker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjælp!! Har prøvet alle taktikker  (Læst 2067 gange)
DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Hjælp!! Har prøvet alle taktikker
« : 01 Jan 2015, 11:46 »

Hej Fm freaks!

Jeg har efterhånden prøvet alle taktikker og alt går gjaldt. Jeg spiller primært med FCK og taber alle mine kampe. ticked off

Dette er kun et par af de taktikker jeg har prøvet, så håber på gode råd.

Håber på hurtig hjælp!  Smiley

* Skærmbillede 2015-01-01 kl. 11.45.42.png (114,1 KB - hentet 162 gange.)
* Skærmbillede 2015-01-01 kl. 11.43.29.png (117 KB - hentet 145 gange.)
* Instruktioner.png (113,48 KB - hentet 142 gange.)
« Seneste Redigering: 01 Jan 2015, 11:49 af DANzin22 » Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp!! Har prøvet alle taktikker
« Svar #1: 01 Jan 2015, 12:02 »

Umiddelbart ville jeg sige den første taktik viser at du har spillerne til at prøve denne taktik. Brug Amartey som DMC, Kadrii ned på MC som playmakeren og Delaney som felt til felt.

Det er hvert fald den hurtigste hjælp jeg lige vil kunne give. Alternativt er du velkommen til at uploade dit save, så kan jeg se om der lige fundamentalt er noget jeg kan gøre for at få det til at fungerer, i det tilfælde ville det bedste dog være hvis du sætter den til den taktik du helst vil have til at fungere.

Syntes dog ikke at alle dine instruktioner passer overens med den type roller du har gjort brug af i de to taktikker, eksempelvis udnyt fløjene, men med indvendige angribere, det kræver utroligt meget af dine wingbacks at være fremme som bredde kanter hele tiden, fremfor at komme med frem og søge overlappene alene. Bredt spil giver fin mening, men det ligger meget op til at du vil have spillerne til at fylde banen ud, og der syntes jeg det at bruge bevægelsesfrihed fra positionen, ligger mere op til, at man spiller direkte fodbold, og prøve på at søge overtal via spillere der kommer ud af egne roller for at hjælpe andre steder.

Som sagt, prøv enten den taktik der, eller hvis du vil have en der har lidt offensive (meget!), modstanderinstrukti oner med, så ligger den også på Steam Workshop under navnet "BDK Control v 2.0".
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjælp!! Har prøvet alle taktikker
« Svar #2: 01 Jan 2015, 12:10 »

Tusind tak for hurtigt, men godt svar Belthazor! Det lyder fornuftigt og jeg kan sagtens følge dig! Thumbs Up

Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjælp!! Har prøvet alle taktikker
« Svar #3: 01 Jan 2015, 12:22 »

Hej - og godt nytår :-)

Taktik i FM er lidt en smagssag.

Men ud fra mit synspunkt har du utrolig mange holdinstruksioner. Når jeg spiller har jeg som hovedregel max 10 holdinstruksioner, hvilket nogen stadig vil synes er mange.

Jeg ville fjerne "udnyt fløjene" og "clear boldene ud til fløjene", da du som udgangspunkt spiller med indvendige angribere. Min erfaring med aflever i dybden er, at den fungerer bedst, når ens modstander får lov til at komme lidt frem på banen, så der opstår nogle rum i dybden, som du kan spille i. Det tillader du ikke rigtig din modstander med det høje pres, du lægger.

Næste spørgsmål er, om du spiller offensivt/kontrollerende/standard og flydende/standard/stramt. En offensiv tilgang lægger op til hurtig boldomgang fremfor langsom - desuden vil du også være mere sårbar overfor kontraangreb med en offensiv taktik.

Spiller du med individuelle instruktioner på spillerne? Når jeg ikke spiller med en decideret defensiv midtbanespiller, lader jeg altid en central midtbanespiller have instruksionen "close much less down", så han falder tilbage og beskytter rummet foran forsvaret.

Sidst, men ikke mindst, så prøv - især i sæsonopstarten - at se store dele af dine kampe, så du kan se, hvad der går galt. Måske er der nogle af spillerne, som kommer til at stå for meget i samme rum og derfor skal have en anden rolle? Lyt til assistentens råd under kampen - gør det dog med omhu. Nogle gange vil han bede dig om at lægge din spillestil helt om - LAD VÆR MED DET. Men andre gange vil han komme med nogle små guldkorn, der godt kan hjælpe dig. Det kan fx være råd omkring modstander-instruktioner.

Som du nok kan se, så kan der var mange ting, som kan gøre forskellen.

Du kan også prøve at læse disse to artikler:

http://www.fmscout.com/a-understanding-tactics-11-basic-principles.html
http://www.fmscout.com/a-tactical-guide-pairs-and-combinations.html?pg=1

De giver en grundlæggende forståelse af taktikdelen i FM. Det skal dog siges, at en del af det er hovedregler, der godt kan bøjes lidt. :-)

Held og lykke.
Logged

skipper92
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjælp!! Har prøvet alle taktikker
« Svar #4: 01 Jan 2015, 13:09 »

Jeg spiller med den her taktik og har prøvet den med flere hold, og jeg taber stort set aldrig  Smiley

* Taktik fm15.PNG (79,3 KB - hentet 143 gange.)
* Instruktioner.PNG (85,83 KB - hentet 125 gange.)
Logged

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjælp!! Har prøvet alle taktikker
« Svar #5: 01 Jan 2015, 14:31 »

Mange tak for de fine bud! Dem vil jeg afprøve Opstemt
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010