home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 393 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Den nye Pione Sisto
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den nye Pione Sisto  (Læst 3911 gange)
wredsa
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Den nye Pione Sisto
« : 10 Dec 2014, 21:10 »

Vi kender vel alle følelsen af, at finde og udvikle et talent - med succes. Det at få fuld udbytte af et lækkert talent, udvikle spilleren for til sidst at få ham klar til noget førsteholdsbold er tæt på at være lige så lækkert som det at vågne dagen efter en gedigen bytur, uden tømmermænd.
Vigtigheden i, at finde og udvikle talenter kan vel heller ikke understreges mere hvis man står i spidsen for et Superliga mandskab, da der typisk vil være lavvande at finde i klubkassen.
Et kendt eksemplar tilbage fra fm14 var Pione Sisto. Nu et af de lyseste talenter i Superligaen kunne gøre en god dag bedre med hans uendelige udvikling. Og prisen på ham i fm14 var vidst heller ikke så gal. Desværre har hans prisskilt i fm15 taget et ordenligt nøk i den ærgerlige retning. I så fald vil gode gamle Glen ikke slippe ham med mindre man kommer med et bud i omegnen af 30 millioner.
Heldigvis er der håb at finde. Og så igen fra det mørke Jylland. Dog ikke i form af FC Midtjylland, men denne gang skal vi et dyk ned i AaB's ungdommelige rækker. Manden der her er tale om hedder intet mindre en Moses Opondo. Som profeten Moses ville det, er dette nutidige eksemplar altså også en frelser for mange. Et lille kig på hans nuværende evner i en alder af 16 år er forfriskende

Hvis vi så spoler tiden frem et par år frem til hans 19 årige jeg, er historien intet mindre end glimrende

Og til sidst, et kig på hans historik afslører flere ting. 1. hans pris var kun på 5 millioner. 2. han er spilleklar i en alder af 17 år på et Brøndbyhold der bugner af talent på både venstre og højre kant i forvejen, og 3. så er hans statistik yderst fremragende. I en alder af 17 år laver han 20 assist (nr. 1 på assistlisten i SL) og scorer 12 mål. Dette viser, at ligesom profeten Moses, kan Moses anno 2014 altså også egenhændigt lede et helt hold gennem en ørkenvandring uden at holdet skulle lide under en fatal (mål)tørke. Arkitekten bag 32 basser i kun 30 kampe, fortæller i hvert fald rigeligt.

Det skal i øvrigt nævnes, at jeg startede min karriere ud i Brøndby hvor jeg også hentede ham til. Da jeg så fik en henvendelse fra Stoke, hentede jeg ham med mig. Det kan ikke kun være mig der har en spiller der typisk følger med, hvor end man går hen som manager.
Og som historikken fremstår, fortsætter han altså den fine form i verdens, efter min mening, hårdeste liga.

En kulmination af både pris, evner, potentiale, statistik, alsidighed og navn giver mig intet andet valg end at give ham 5 stjerner. Altså kan Moses Opondo varmt anbefaldes.

Jeg håber i fandt ovenstående læsning nyttigt i jeres jagt på en tidlig julegave.
Venlig hilsen en meget tilfreds manager. Glædelig jul  Smiley
Logged

I used to be a banker but I lost interest

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den nye Pione Sisto
« Svar #1: 10 Dec 2014, 21:16 »

Vi kender vel alle følelsen af, at finde og udvikle et talent - med succes. Det at få fuld udbytte af et lækkert talent, udvikle spilleren for til sidst at få ham klar til noget førsteholdsbold er tæt på at være lige så lækkert som det at vågne dagen efter en gedigen bytur, uden tømmermænd.
Vigtigheden i, at finde og udvikle talenter kan vel heller ikke understreges mere hvis man står i spidsen for et Superliga mandskab, da der typisk vil være lavvande at finde i klubkassen.
Et kendt eksemplar tilbage fra fm14 var Pione Sisto. Nu et af de lyseste talenter i Superligaen kunne gøre en god dag bedre med hans uendelige udvikling. Og prisen på ham i fm14 var vidst heller ikke så gal. Desværre har hans prisskilt i fm15 taget et ordenligt nøk i den ærgerlige retning. I så fald vil gode gamle Glen ikke slippe ham med mindre man kommer med et bud i omegnen af 30 millioner.
Heldigvis er der håb at finde. Og så igen fra det mørke Jylland. Dog ikke i form af FC Midtjylland, men denne gang skal vi et dyk ned i AaB's ungdommelige rækker. Manden der her er tale om hedder intet mindre en Moses Opondo. Som profeten Moses ville det, er dette nutidige eksemplar altså også en frelser for mange. Et lille kig på hans nuværende evner i en alder af 16 år er forfriskende

Hvis vi så spoler tiden frem et par år frem til hans 19 årige jeg, er historien intet mindre end glimrende

Og til sidst, et kig på hans historik afslører flere ting. 1. hans pris var kun på 5 millioner. 2. han er spilleklar i en alder af 17 år på et Brøndbyhold der bugner af talent på både venstre og højre kant i forvejen, og 3. så er hans statistik yderst fremragende. I en alder af 17 år laver han 20 assist (nr. 1 på assistlisten i SL) og scorer 12 mål. Dette viser, at ligesom profeten Moses, kan Moses anno 2014 altså også egenhændigt lede et helt hold gennem en ørkenvandring uden at holdet skulle lide under en fatal (mål)tørke. Arkitekten bag 32 basser i kun 30 kampe, fortæller i hvert fald rigeligt.

Det skal i øvrigt nævnes, at jeg startede min karriere ud i Brøndby hvor jeg også hentede ham til. Da jeg så fik en henvendelse fra Stoke, hentede jeg ham med mig. Det kan ikke kun være mig der har en spiller der typisk følger med, hvor end man går hen som manager.
Og som historikken fremstår, fortsætter han altså den fine form i verdens, efter min mening, hårdeste liga.

En kulmination af både pris, evner, potentiale, statistik, alsidighed og navn giver mig intet andet valg end at give ham 5 stjerner. Altså kan Moses Opondo varmt anbefaldes.

Jeg håber i fandt ovenstående læsning nyttigt i jeres jagt på en tidlig julegave.
Venlig hilsen en meget tilfreds manager. Glædelig jul  Smiley

Dejligt med et "ukendt" talent. spiller selv med AaB og hev ham også op i truppen med det samme, men skader har plejet ham, så han er desværre ikke blevet til noget! Skuffet
Logged

H A L A   M A D R I D!

wredsa
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Den nye Pione Sisto
« Svar #2: 10 Dec 2014, 21:22 »

Dejligt med et "ukendt" talent. spiller selv med AaB og hev ham også op i truppen med det samme, men skader har plejet ham, så han er desværre ikke blevet til noget! Skuffet
En skam. Han har ingen skader haft i hele hans karriere ved mig, hvilket også forklarer den konstante udvikling jeg har oplevet med ham Cool
Logged

I used to be a banker but I lost interest

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den nye Pione Sisto
« Svar #3: 10 Dec 2014, 21:36 »

Spændende. Har aldrig hørt om ham. Men i mit spil er han ikke blevet til meget.
Logged

wredsa
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Den nye Pione Sisto
« Svar #4: 10 Dec 2014, 21:42 »

Spændende. Har aldrig hørt om ham. Men i mit spil er han ikke blevet til meget.
Når man har ham i en tidlig alder, er udviklingen egentlig forholdsvist lige til. Jeg trænede ham hårdt (hvilket er ret væsentligt for udbyttet af hans potentiale) i positionen som fløjspiller (angreb) imens jeg gav ham alt den spilletid han var i stand til at få. Da han er ung, var det dog klart at se det en gang i mellem kørte ham ned fysisk, og så røg han da også en tur på bænken, eller helt ud af truppen.
Logged

I used to be a banker but I lost interest

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Den nye Pione Sisto
« Svar #5: 10 Dec 2014, 21:44 »

Ser heller ud til at være blevet til noget ved mig, kan se i historikken at han blev frigivet fra Aab i 2018, og nu ikke er at finde overhovedet, i 2030. Hvor han vel sagtens som Sisto kun skulle være omtrent 30 år. Vil se mig om efter ham næste gang jeg starter et nyt save Smiley

Edit: okay måske lige over 30, men deromkring! Shockeret
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010