home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 624 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Ajax Amsterdam
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: Ajax Amsterdam  (Læst 43424 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #90: 12 Jan 2015, 13:49 »

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det spændende er med ajax siden så mange af jer spiller med dem? Peace
De er vel om nogen en af de aller største talentfabrikker i hele verdenen.
Jeg har også set fra en del tidligere saves, at en stor portion af de gode hollandske regens (som der ofte er en hel del af) de kommer gennem Ajax's akademi. Dermed er der hurtigt muligheden for at få nogle af de bedste regens i spillet ved at starte op med dem. Ligaen må også siges at være relativ svag, hvorpå man derfor ret hurtigt kan give sine helt unge talenter en god sjat spilletid, uden det behøves at gå ud over resultaterne.
Logged

kennib
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #91: 12 Jan 2015, 19:10 »

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det spændende er med ajax siden så mange af jer spiller med dem? Peace

Jeg spiller udelukkende med dem fordi jeg synes det er sjovt og kunne leve af og købe unge spillere i størstedelen af sine transfers og gøre dem til stjerner og sælge dem videre med en stor profit. Smiley Elsker penge og elsker talenter, kan man vinde champions league med talenter? Wink
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #92: 25 Jan 2015, 20:34 »

Så blev juve slået samlet 5-1, spændene hvem jeg får i kvartfinalen.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #93: 02 Mar 2015, 12:12 »

Er netop startet op med Ajax. Som kennib så rigtigt skriver, hvem elsker så ikke talenter og penge Smiley

For at gøre det hele lidt sjovere, så må jeg kun købe danskere eller spillere under 18 år (så disse kan blive egen avl).

Ind:
Abdul Bai Kamara for 3 mio. (Wim Jonk der mente at jeg skulle hente ham)
Pione Sisto for 45 mio.
Sascha Horvath for 17 mio.
Emil Nielsen for 11 mio.

Ud:
Kolbeinn Sigpórsson for 6 mio. til Standard
Niklas Moisander for 16 mio. til Sporting
Abdul Bai Kamara på lån til Almere City
Sascha Horvath på lån til Panathinaikos

Har vundet ligaens 6 første kampe, blandt andet med en sejr hjemme mod PSV. Har scoret 21 mål, og Schöne og Zivkovic har været helt suveræne.
I CL er jeg kommet i pulje med Bayern, Shakhtar og Dinamo Zagreb. Min første kamp var allerede nøglekampen, da jeg mødte Shakhtar hjemme, og her kørte jeg en 2-1 sejr i hus, selvom det holdte meget hårdt, da jeg var under et voldsomt stormvejr. I bund og grund en ufortjent sejr, men 3 point er 3 point, og vi er nu i en god position til avancement.
Logged

FORZA JUVE!

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #94: 02 Mar 2015, 15:27 »

Så har jeg nået vinterpausen. Det blev til et ærgeligt exit i CL med 9 point, men Shakhtar var det bedre hold, så det var fuldt fortjent.
I ligaen går det glimrende. 17 sejre og 1 nederlag i 18 kampe må bestemt siges at være godkendt. Derudover kan det nævnes at jeg har scoret imponerende 57 mål, og blot lukket 11 ind.
Schöne er klart min bedste og vigtigste spiller. Han scorer og laver assist, og er generelt bare bindeledet i hele angrebet. Sisto er faldet til og gør det også forrygende, og dertil skal det nævnes at han lige har vundet Europas gyldne dreng-prisen.
Jeg har desuden nået kvartfinalerne i cuppen, hvor reserverne får masser af spilletid.
I EL har jeg trukket Schalke 04, og drengene skal spille op til deres aller bedste hvis det skal give avancement.
Logged

FORZA JUVE!

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #95: 02 Mar 2015, 19:24 »

Så er sæsonen slut.

I vinterpausen blev Lord Bendtner hentet til klubben for 36 mio. og Ricardo Kishna blev solgt for 120 mio.+50% af næste salg til Atletico Madrid.

Ligaen blev kørt stensikkert hjem med pointrekord til følge. 91 point blev det til med en målscorer på 104-22.
Schöne blev topscorer med 24 mål skarpt efterfulgt af Richairo Zivkovic med 23 mål.

I Europa League blev Schalke 04 ekspederet ud på straffespark efter 2 gange 1-0. Inter ventede og her fik jeg ørene i maskinen. Jeg tabte 3-0 ude, og spillede så 0-0 hjemme.

Pokalen endte med en gigantisk skuffelse i finalen mod Vitesse. Efter at være foran 2-0, kom jeg pludselig bagud 2-4. Jeg fik imidlertidigt vendt det til 4-4, også måtte vi i forlænget. Her kom jeg på 5-4, kun for at se Vitesse udligner i det 121. minut. Hvorefter jeg tabte på at Lasse Schöne brændte hans første spark i sæsonen, ved at sende bolden på overlæggeren.

Lasse Schöne har været helt suveræn i år. I ligaen har han spillet 33 kampe, scoret 24 mål, lavet 14 assist, og er blevet kampens spiller 12 gange. Shakhtar bød allerede på ham til slut i vinter-vinduet, og vi blev enige om en pris på 125 mio., men jeg insisterede på at han skulle spille sæsonen færdig ved mig, og sådan blev det. En stor spiller takker dermed af, men det åbner nu op for Lucas Andersen.
Logged

FORZA JUVE!

Kodahl
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #96: 19 Mar 2015, 09:22 »

Første 1 sæson med Ajax 2014/2015

Super Cup:
2-0 sejr over Zwolle

Pokalturnering:
Finale 3-1 sejr over Zwolle

Liga:
Vundet med 5 point ned til Feyenoord - Vi førte med mange flere point, men slutningen af sæsonen blev til nogle skuffende resultater.

Champions League:
Kom i gruppe med Barcelona, Juventus og Celtic. Så ikke lige den letteste gruppe at avancere fra, så vi endte nummer 3, og nået da også en 2-0 sejr og Barcelona på hjemmebane.

Endte så i Europa League hvilket holdet ikke var helt oplagte til, vi røg ud med det samme til Salzburg..

Håber på næste sæson byder på meget bedre resultater Europæisk.

Topscore på mit hold:

Pione Sisto - 22 mål
Richairo Zivkovic - 21 mål
Lasse Schöne - 19 mål
Davy Klaassen - 18 mål
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #97: 20 Mar 2015, 00:56 »

Hvordan går det for folk?
Nogle der er kommet langt? Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Kodahl
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #98: 20 Mar 2015, 11:21 »

Sæsonen 2015/2016

Liga: En virkelig skuffende 3 plads, formået slet ikke at spille på samme niveau i ligaen som sidste sæson trods fine investeringer i spillere. Vi blev nr 3 med hele 18 point op til PSV??

Super Cup: Sejr i straffe over Feyenoord

Pokalturnering: Tabte 3-2 til PSV i semi-finalen efter at være kommet foran 2-0. Så også skidt resultat der.

Så endelig til lidt positivt:

Champions League endte vi nummer 3 i, efter vi var i gruppe med Barcelona, Tottenham og Etienne.

EURO CUP:

Det blev til den helt store succes.

Første knockout runde: Vi startede med at slå Real Sociedad ud med 5-4 samlet.

Anden knockout runde: Dynamo Kiev slået ud med samlet 5-2

Kvartfinale: (Meget god lodtrækning) Slovan Liberec slået ud samlet 8-3

Semifinale: Roma slået ud med samlet 6-1

Finale: Paris SG slået med 1-0

Utroligt vi kunne slå de gode europæiske hold ud, når vi spillede så elendigt i ligaen.. Men lidt positivt var det da bestemt med Europa League, når intet andet fungerede!

Samlet på de 2 sæsoner:

2 x Super-cup
1 x Liga
1 x Europa league
1 x Pokalturnering

Kunne godt have håbet på lidt mere, men mon ikke det kommer næste sæson  Smiley

« Seneste Redigering: 20 Mar 2015, 11:24 af Kodahl » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #99: 20 Mar 2015, 14:16 »

Hvordan ser dit hold ud? Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Kodahl
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #100: 21 Mar 2015, 09:48 »

                            Cillesen
Danny Rose - Jairo Riedewald - Angelo Ogbonna - Van Rihjn

                      Schöne - Thulani Serero

Valeré Germain                                  Taison

             Ciro Immobile - Raul Jiménez

Dog er Lucas Andersen, Kishna, Klaasen, Bazoer og Fischer også blevet nogle meget gode spillere.

BTW: Hvorfor havner jeg altid i de svære CL grupper.. Real Madrid, Manchester United, og så Celtic... Hvis vi ikke får held så bliver det til en 3 plads igen i gruppen.
« Seneste Redigering: 21 Mar 2015, 16:21 af Kodahl » Logged

Kodahl
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #101: 23 Mar 2015, 10:39 »

Sæsonen 2016/2017

Liga: Vi fik en sløv opstart, men rendte med mesterskabet i sidste ende, med 5 point ned til PSV.

Pokalturneringen: Allerede i 4 runde røg vi ud til NEC, havde ellers regnet med at rotationsspillerne var klar på dagen, men tilsynladende ikke.

Champions League: Heller ikke noget at skrive hjem om der, Real Madrid og United var overlegen. Mod Celtic var det mere eller mindre tyveri begge kampene, som endte uafgjort begge to. Grundet Celtic hev en sejr både mod Real Madrid og United var det dem der rendte med 3 pladsen og videre europæisk deltagelse.

Europæisk Super Cup: Vi vandt Euro League det forgangene år, og skulle derfor i starten af sæsonen op mod Bayern (CL mestrene) Hvilket blev til en 3-1 sejr til os, så et nemt trofæ kom hjem der.

Spillerkøb i sæsonen:
Ciro Immobile - 97,5mio
Raul Jimenez - 41mio
Pablo Sarabia - 70mio
Chris Smalling - 43mio
Elkeson - Fri - En fin handel, havde ingen klub, og var 80mio værd da jeg signed ham gratis.

Vil i den næste sæson håbe, at vi har lidt mere held i lodtrækning til CL gruppespil, eller at vi i hvertfald hæver niveau så vi kan give lidt mere modstand til de største hold.

Trofæer på de 3 sæsoner:
2 x Super-cup
2 x Liga
1 x Europa league
1 x Pokalturnering
1 x Europæisk Super-cup
« Seneste Redigering: 23 Mar 2015, 10:46 af Kodahl » Logged

Kodahl
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #102: 24 Mar 2015, 12:16 »

Sæsonen 2017/2018

Liga: Den blev først sikret helt i sidste spillerunde med 3 point ned til Feyenoord, dog med en meget bedre målscore (80-35)

Pokalturneringen: Finalen blev skuffende tabt i straffespark til NEC.. Vi havde 36 skud i alt de havde 10. Så helt fortjent var det ikke, men sådan er fodbold.

Champions League: Kom vi i gruppe med Chelsea, Lyon og Dinamo. Vi gik videre på en anden plads, og skulle så op i mod Juventus i første knock-out runde. Det gik ikke helt som ventet og vi blev sikkert sendt ud af turneringen.

Super Cup: 4-0 sejr over Herenveen.

Indkøbene i denne sæson blev:
Thorgan Hazard - 117mio
Javier Pastore - 45mio

Solgt:
Immobile - 200mio
Kishna - 110mio (Han ville meget gerne væk, og var konstant utilfreds)


Trofæer på de 4 sæsoner:
3 x Super-cup
3 x Liga
1 x Europa league
1 x Pokalturnering
1 x Europæisk Super-cup

#Fik nu mit første landstræner job, det var Rusland der spurgte om jeg ville tage over.

Trænger til et nyt spil at starte op på, det bliver lidt ensformet. Så 5 sæson må vente lidt :-)
« Seneste Redigering: 24 Mar 2015, 17:49 af Kodahl » Logged

hoffbeck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #103: 07 Okt 2015, 12:20 »

Perfeck season !! Opstemt

Logged


graver
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ajax Amsterdam
« Svar #104: 09 Okt 2015, 13:11 »

Kan vi se screenshot af holdet :-)
Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010