home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 229 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Vestegnens stolthed
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Vestegnens stolthed  (Læst 8957 gange)
Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Vestegnens stolthed
« : 24 Nov 2014, 20:34 »

Hej allesammen.                                                                   
  

Jeg har ikke den store erfaring indenfor "blogs", faktisk slet ingen, men alligevel vil jeg gerne give mig i kast med denne udfordring. I må bære over med mig, da jeg ikke har den store grafiske erfaring, men håber/satser på at jeg, ligesom holdet, formår at udvikle mig i løbet af dette save Wink.
Jeg skal have valgt mig et hold!
Valget er naturligvis faldet på hjerteklubben over dem alle! Brøndby IF! Op til denne sæson (og sidste) er der kommet en masse spændende indkøb, hvor især Agger, Elmander og Kahlenberg vækker utrolige minder i enhver Brøndby fan, hvilket jo blot gør udfordringen med holdet fra Vestegnen langt mere spændende. Euforien skal tilbage på Vilfort Park, og europæiske fodbold fans Europa rundt, skal igen vide hvem Brøndby er. Derudover har Brøndby altid haft en evne til at skabe store talenter, enten via deres egne ungdomsrækker, eller ved at hente spillere i en helt ung alder, og færdiggøre deres udvikling, man kunne jo nævne Schmeichel, Laudrup(erne), Agger, Kahlenberg og mange flere.

Det var en kort intro om mig som blogger, og en kort begrundelse af mit "hold valg".
I en blog, og i et spændende FM save, må man ofte stille sig nogle mål, det plejer i hvert fald at virke for mig, og gøre det en hel del mere udfordrende og spændende.

Mål:
Mesterskabet skal naturligvis hjem igen. I det hele taget skal pokalskabet til at fyldes op igen, så det ikke bare står og samler støv. Derfor er landspokalen naturligvis også meget velkommen!
Satse på ungsomsspillere. Eller satse er måske så meget sagt, for der skal naturligvis være en god balancegang i mellem talent og iver, og erfaring og overblik. Talenterne skal luftes!
Mht til økonomi, så skal den forbedres. Det skal ske via salg af spillere, og gerne via talenter fra ungdomsafdelingen, eller via scoutede spillere.

Med mål og intro klar, er jeg ved at være parat til at starte mit save. Jeg vender tilbage når transfervinduet er overstået, og sæsonen så småt er i gang.

(Der kan forekomme lidt tid imellem mine opdateringer, da jeg ikke har hele dage at spille i, men jeg vil forsøge at være så aktiv som muligt uden, at kæresten smider mit spil i skralderen Wink )
« Seneste Redigering: 25 Nov 2014, 15:57 af Maibum » Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolhed
« Svar #1: 25 Nov 2014, 13:48 »

Boom! Jeg sagde godt nok, at jeg ville vente til transfervinduet var helt overstået. Men jeg følte alligevel at jeg ville dele dette indkøb med det samme.
Uffe Bech er på alle måder en spiller der passer perfekt ind på Vestegnen! Ung, hurtig, driblestærk og man kunne jo blive ved! Det er svært at skjule min begejstring over dette indkøb.
Pris: 8.5mio.



Når. En meget kort opdatering omkring genoprejsningen på den københavnske vestegn. Jeg vender tilbage med en mere fyldestgørende opdatering, når vinduet er helt overstået.


Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vestegnens stolhed
« Svar #2: 25 Nov 2014, 15:00 »

Sælger du stole?
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolhed
« Svar #3: 25 Nov 2014, 15:45 »

Sælger du stole?

Om jeg sælger stole?
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår? Smiley
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vestegnens stolhed
« Svar #4: 25 Nov 2014, 15:48 »

Om jeg sælger stole?
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår? Smiley
Så hjælper jeg da gerne lidt. Prøv at tage et kig på din overskrift.
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #5: 25 Nov 2014, 15:58 »

Hermed rettet. Takker for info Thumbs Up
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #6: 26 Nov 2014, 17:52 »

Jeg er nu kommet godt i gang med sæsonen, og jeg kan allerede afsløre at det er gået over forventning ! Thumbs Up

Men først, skal I lige høre lidt om det netop overståede transfervindue.
Som tidligere nævn, så følte jeg at jeg manglede lidt ekstra niveau og egentligt også lidt fylde diverse steder på holdet, og jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med hvad der er kommet ind af døren.

Transfers ind
Uffe Bech - 8mio
Thabo Moloi - 8,25mio
Yassine El Ghannasy - Fri
Stanley Ighugba - 435k
Måns Söderqvist - 1,3mio
I alt har jeg købt for 17.29mio. Måns er den sidst ankomne, og han har faktisk ikke fået debut endnu, men jeg ser meget frem til at følge hans udvikling, og jeg forventer meget af ham. Thabo Moloi er en højreback, som jeg er yderst tilfreds, og ja egentligt stolt over, at jeg har fundet frem til. Han spiller fremragende, og har gjort at der nu er plads til at Holst kan spille en defensiv midt, som jeg klart ser han er bedst til  Smiley
Uffe Bech.. Der er ikke så meget at sige.. Han er et bæst! Han spiller usandsynligt godt ! Thumbs Up Hvilket jeg vil komme nærmere ind på, når jeg går igennem sæsonstarten.  Rullende Øjne

Transfers ud
Dario Dumic - 18 mio.

I alt har jeg fået solgt for.. Ja, 18 mio. Dario-drengen måtte en tur til det russiske, nærmere betegnet Rubin Kazan. Jeg ville faktisk gerne have beholdt ham, men jeg kunne ikke sige nej til 18mio og yderligere 35% af det næste salg. Der var andre områder der skulle forbedres, og derfor var dette salg nødvendigt.
Derudover forsøgte jeg ihærdigt at komme af med Ørnskov, da jeg ikke er den store fan af ham, hverken IRL eller i spillet. Denne mision lykkedes dog ikke, og derfor er han stadig at finde i klubben.

En lille transferupdate til folket.

Håber der er nogen der læser med ? Smiley Hvis der er, så kan I godt glæde jer til en god start for den stolte traditionsklub  Djævel
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #7: 26 Nov 2014, 20:49 »

Hold kæft, hvor kan FM dog være en pain in the ass!!!!!!  Sur
Jeg kender ikke andre spil, der kan få mig til at brænde indeni af raseri!!! For satan da!!!

Når, men jeg må jo hellere give jer et indblik i min ellers påståede fremragende sæsonstart.. Tja, hovmod står for fald, man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt.. Der er sgu nok at vælge i mellem..

Jeg starter sæsonen ganske fint, ja faktisk vil jeg mene at det var rigtig godt.

Kampe ligaen
Silkeborg1-3
Randers 2-0
OB 1-1
Midtjylland 2-0
Esbjerg 2-1
Fck 2-0

Som I kan se, så var det en ganske fin sæsonstart. Ganske stabil indsats i begge ender, og med en Uffe Bech i hopla! Det eneste lavpunkt var ikke kampen mod Esbjerg, men derimod alle de forbandede skader der rammer mig ! Jeg har en grim mistanke om, at det kunne være pga træthed.. Jeg har aldrig haft et problem med, at mine spillere ikke rigtig kan komme i form, men de ligger konsekvent på 88-93%.. Det til trods for, at jeg spiller med et rotationsprincip, så alle spillere får sig noget tid på banen, og kamp i benene.. Det skal dog siges, at det er i klar bedring, og at de dovne hunde ser ud til, at være ved at komme i form.  Thumbs Up

Men, det hele er ikke lutter lagkage på vestegnen.. Desværre..
Jeg har jo også haft nogle kampe i Europa League, og det er så her det bliver lidt gråt.. For for satan hvor fik vi på munden. Højt at flyve, dybt at falde!

Kampe i Europa League
Rio Ave 1-1
Rio Ave 1-2
Hull 5-2
Hull 0-3

Det er den mest usle undskyldning for et fodboldhold jeg nogensinde har set, i de to kampe mod "mægtige" Hull! Fy for satan, hvor må de skamme sig.. ! Jeg er rystet. Det var som sådan ikke fordi der ikke var chancer til de blå-gule, men de blev brændt på det skammeligste ! Vi var endda foran i første opgør, men derefter var det som om, at vi blev bange for bolden, og sparkede bare febrilsk til klatten.

Jeg skylder måske lige at fortælle hvordan der bliver stillet op. 4-1-2-2-1 med brede fløje. Et forsøg på at holde en kompakt central midtbane, og dermed få muligheder for at holde boldbesiddelsen i kampene. De brede fløje passer perfekt til de typer jeg har på holdet, og dermed kan bredden holdes, og når det er muligt, kan backsene komme flyvende i overlaps.

En taktik der har været rigtig god, lige indtil vi kom i menneske hænder i det engelske.. Det er godt nok et nederlag der kommer til at svie...
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #8: 26 Nov 2014, 22:02 »

Følger med. Hentede selv Uffe Bech i første sæson og han er bare god. Her i fredje sæson har jeg hentet Måns Soderqvist ligesom dig. Jeg gav 15 mil for ham. Han bliver god kan jeg godt fortælle dig, lidt af et scoop!
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #9: 27 Nov 2014, 15:11 »

Følger med. Hentede selv Uffe Bech i første sæson og han er bare god. Her i fredje sæson har jeg hentet Måns Soderqvist ligesom dig. Jeg gav 15 mil for ham. Han bliver god kan jeg godt fortælle dig, lidt af et scoop!

Det lyder godt Boerre  Thumbs Up Jeg ser også meget frem til at finde ud af, om Måns formår at slå sit navn fast på Brøndby stadion Smiley
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #10: 27 Nov 2014, 16:23 »

Succes i ligaen, avler ikke nødvendigvis succes i cuppen


Puhaaa.. Mens ligaen kører derud af, ser det absolut miserabelt ud i cupturneringerne. Som jeg allerede har vist og skrevet, så blev det til et smerteligt nederlag i Europa League, hvor Hull viste sig som en alt for stor mundfuld. Det kastede et samlet nederlag af sig på 2-8. Ikke ligefrem imponerende, må man sige. Dette pinlige resultat, kom endda i kølvandet på en frisk derby sejr over Fck, endda en overbevisende sejr.

Efter den sidste Hull kamp, kom der efterfølgende et nederlag til Aab i superligaen. Hvilket må siges at være forståeligt, ovenpå en så elendig indsats som mod Hull, så har man jo slet ikke lyst til at finde tilbage på sporet, og levere en god helhjertet indsats. Jøsses.
Kampe efter Hull skuffelsen
Aab - 1-3
Hobro 2-0
Nordsjæland 0-1
Vestsjælland 0-1
SønderjyskE 2-2
Silkeborg 2-1
Søllerød-Vedbæk 2-1
OB 4-0

En blandet landhandel er det efterfølgende blevet til. Alt i alt, vil jeg nu alligevel mene at jeg er tilfreds.
Bortset fra det svidende nederlag til BSV! For satan.. Jeg havde godt nok håbet på, at jeg ville kunne køre en double hjem i år, men en blanding af dårligt spil, og muligvis  Rullende Øjne en træner fejl, gjorde at det altså blev til et 2-1 udebanenederlag.. Spillet var egentligt helt fint, og chancerne var også til mere end det ene mål. Men, som kampen skred frem, kom det mere til syne, at jeg måske havde skudt mig selv i foden, med en alt for ung og uprøvet start 11'er.
Kabongo, Stückler, Phiri, Andreas Jensen, Da Silva og Nikolai Laursen var blandt starterne. Set i bakspejlet var det måske lige frisk nok, men jeg havde alligevel en fornemmelse af, at mine unge drenge ville hive succesen hjem. Succesen udeblev ikke desto mindre, og dermed har jeg kun Suppen at koncentrere mig om.

Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #11: 27 Nov 2014, 21:03 »

Ny kontrakt!

På trods af at jeg havde godt 7 måneder tilbage af min oprindelig kontrakt, har bestyrelsen allerede valgt at tilbyde mig en ny kontrakt til 2017. Denne har jeg selvfølgelig valgt at acceptere, da min rejse med Brøndby kun lige er begyndt, og selvom der har været lyspunkter, vil jeg stadig mene, at de to kæmpe brølere i cupturneringerne ikke bare kan ignoreres. Superligaen skal køres hjem i år, og cupturneringerne må ikke smides væk på samme måde i næste sæson.


Jeg tænkte at jeg lige ville give jer et lille overblik over hvordan stillingen ser ud, her hvor vi er godt halvvejs igennem. Både point høst, og målscorer er jeg faktisk ganske godt tilfreds med. Jeg føler jeg er kommet ind i en god og konsekvent stime, dog med et nyligt nederlag til midtjylland, der gav lidt ridser i en ellers velholdt lak.



En lille præsentation af min taktik og opstilling, må også være på sin plads efterhånden. (I takt med at jeg får mere styr på alt det teknologiske  Thumbs Up)
Jeg spiller som vist en 4-1-2-2-1. En kontrollerende offensiv gang fodbold. Det er i hvert fald min tanke bag. Jeg forsøgte mig også med en OM i stedet for min DM, men jeg fandt hurtigt ud af, at jeg blev alt for sårbar, hvis jeg samtidigt også havde offensive fløje på banen.
Af holdindstillinger, har jeg sat til at spille korte afleveringer, holde boldbesiddelsen og spille den op fra forsvaret. Jeg mener at det kan lade sig gøre i en klub som Brøndby, da der generelt er stærke boldspillere, og i Agger fx har man jo en foregangsmand for netop den type fodbold. Derudover vil jeg gerne have mit hold til, at udnytte fløjene, og til at søge overlap, som jeg også har beskrevet tidligere.

En egentlig idealopstilling ved jeg ikke helt om jeg har, da jeg roterer meget, og finder det meget spændende og udfordrerne, at få en hel trup i kamp. Jeg har dog forsøgt at sætte min formåede stærkeste 11'er på billedet. (især fløjene og angriberen er jeg ikke helt sikker på)

Jeg håber jeg stadig har nogen der følger med i min kamp for, at få Brøndby tilbage som Skandinaviens bedste fodboldhold, og som et kendt hold i Europa?  Wink
« Seneste Redigering: 28 Nov 2014, 13:55 af Maibum » Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #12: 28 Nov 2014, 01:39 »

Kan du ikke fjerne dine windowsting på billederne? Det er irriterende, at jeg kan se, at du har paint, spotify osv. åbent.
Logged


Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #13: 28 Nov 2014, 06:41 »

Kan du ikke fjerne dine windowsting på billederne? Det er irriterende, at jeg kan se, at du har paint, spotify osv. åbent.
Det kan du tro at jeg kan. Jeg havde ikke tænkt på det som et irritationsmoment, men jeg ændrer det lige så snart jeg kommer hjem  Thumbs Up
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #14: 05 Dec 2014, 18:42 »

Frustrerende periode på vestegnen

Efter en lille pause uden, at spille Fm15, har jeg nu taget fat i spillet igen.
Jeg er efterhånden nået til vinterpausen, er faktisk lidt inde i pausen, og lur mig om ikke nordjyderne fra Aalborg har overhælet mig indenom.



Som I kan se, så er jeg stadig "kun" to point efter Aab, så det er på ingen måde fordi jeg er blevet sat af. Faktisk røg min føring i den sidste kamp inden pausen, da jeg netop mødte Aalborggenserne i en direkte duel.



Ud fra billedet kan man se, at det var en ret lige kamp, hvor Aab havde lidt mere spil, men hvor mit Brøndby mandskab skabte klart mest! Og for satan hvor kan det dog være møg hamrende frustrerende at se på ens spillere være totalt blottet for effektivitet ! Den ene chance efter den anden bliver brændt, og man kan kun sidde og se til.
Og ja, som det jo er kendt i fodboldens verden, hvis man ikke kender sin besøgelsestid, så bliver man straffet i de tætte kampe, og det var præcis hvad vi blev, to mål i de sidste 15minutter ca, og så havde Aab overtaget vores førsteplads. Øv for satan! Men det skal nok blive hentet senere!

Jeg fortalte jo også at jeg var kommet lidt ind i vinterpausen, og det betyder transfer tid! Men, når man ikke har de store midler tilbage, og tilsyneladende ikke har nogle spillere at sælge ud af, så kan man ikke rykke meget på sin trup, på trods af, at jeg har nogle spillere jeg rigtig gerne vil have tilknyttet!

Men, det kommer I til at høre mere om senere, når jeg vender tilbage med en transfer update!  Thumbs Up
Håber der stadig er nogen der læser med.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010