home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 574 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Vestegnens stolthed
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Vestegnens stolthed  (Læst 8971 gange)
Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #15: 09 Dec 2014, 16:01 »

Bittert transfervindue


Der var flere spillere jeg gerne ville have fat på! Og faktisk var der flere spillere der var mulige at få fingre i på en fri transfer Smiley
Deriblandt to danske talenter, nemlig Frederik Sørensen og Patrick Olsen. Begge to spillere, som jeg meget gerne ser trække i den gule trøje. Frederik Sørensen er som sådan ikke en "nødvendig" investering lige nu, men da der er mulighed for en fri transfer, vil jeg umiddelbart vurdere det som en kanon signing. Men, eftersom jeg ikke har noget transferbudget og ikke har noget at rykke med rent lønningsmæssigt, så er det ikke en mulighed. Derudover mener Frederik Sørensen ikke at jeg har de økonomiske muskler til at signe ham.
Patrick Olsen derimod, er en spiller jeg godt kunne bruge ! Han har ikke de bedste stats, men han er dansk, ung og tidligere brøndby spiller ! Smiley Derudover dækker han en position som jeg gerne vil have lidt udskiftning på, nemlig DM/CM.

Jeg har forgæves forsøgt at overtale bestyrelsen til, at jeg skulle have lidt flere midler at rykke rundt med, men det var ikke en ide de var med på, da de mente at jeg havde økonomisk power til at konkurrere med rivalerne.

Så jeg håber på, at jeg til sommer kan få solgt lidt spillere, Ørnskov rykker på en fri transfer, så jeg får lidt luft i budgettet igen. Derudover satser jeg på at placeringen i Suppen kommer til at give et nyk i den rigtige retning.

Og placeringen i Suppen kommer til at være et closerace med Aab! Langt mere tæt end jeg havde regnet med! Og faktisk også fra en uventet kant.
« Seneste Redigering: 09 Dec 2014, 16:08 af Maibum » Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #16: 09 Dec 2014, 21:18 »




Yes! Mesterskabet kom i hus ! Sikke en dyst det blev til! Aab gav kamp til stregen, og også langt mere kamp end jeg havde regnet med! Da sæsonen var godt halvvejs havde jeg allerede guldmedaljen om halsen, men Aab viste, at det langt fra var tilfældet. Fcm gav mig faktisk også en del at tænke over, da de pludselig havde skubbet mig helt ned på 3. pladsen. Men Midtjylland tabte pusten og Aab fik gummiben  i takt med at mit hold fandt melodien igen.

Jeg rendte ind i en frustrerende periode, hvor intet ville gå som jeg ønskede. Angriberne scorede ikke, holdet forsvarede ikke særlig godt, og vi blev presset utroligt meget. Derfor kom mit forspring fra tidligere på sæsonen mig til gode, da jeg ikke røg alt for langt bagud, i forhold til Aab, og på en god slutspurt fik jeg overhælet indenom, og sluttet sæsonen af på den ønskede måde!

Som I kan se var det en yderst godkendt sæson i superligaen, hvis man ser på antal nederlag og pointhøst. Det eneste i min superliga sæson jeg ikke er tilfreds med, er den føromtalte formnedgang, som efter min mening blev alt for lang, og tillod forfølgerne at komme i førersædet. Det må ikke ske igen!

Men alt i alt, en godkendt sæson  Thumbs Up Hvor fokus på næste sæson er, at der skal være mere succes fordelt over de forskellige turneringer! Derudover, skal truppen renses ud i, og der skal være noget økonomisk profit via spillersalg, og forhåbentligt hentes både profiler og talenter til truppen. Opstemt

En spændende sæson vi går i møde på vestegnen!

Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #17: 14 Dec 2014, 21:40 »

Nye vinde over vestegnen


Ovenpå den succesrige kampagne i Suppen sidste år, føler jeg at mit brøndby hold trænger til forstærkninger. Ja, og egentligt også udrensning. Derudover skal økonomien igennem en "grøn periode", så der kan komme bedre tider, hvor jeg ikke står i en situation, hvor jeg risikerer at miste nuværende spillere, eller ønskede spillere pga dårlig økonomi.

Den taktiske del føler jeg går fint, og holdet ved hvad jeg forventer af dem, og hvordan de skal agere. Hele sidste sæson gik det meget fint med at skabe chancer, og jeg føler mere det var det defensive der nogle gange haltede. Der var for mange kampe hvor vi blev presset i bund, og agerede skydetelt i perioder. Den del har jeg tænkt mig at få lavet om på, og jeg tænker at jeg vil prøve mig frem via en lille ændring.
Nemlig at ændre indstillingen på mine to fløje, så de ikke står som offensiv, men som support. På den måde vil de stadig være en stor del af min offensive ideer, men også bruge lidt mere tid på, at støtte deres backs, der ofte blev overspillet sidste sæson, primært i situationer hvor de var i undertal på kanten.

Med en ny sæson, må der nødvendigvis også være et transfervindue, og dette transfervindue er jeg så småt kommet igennem nu. Og jeg må sige, at jeg er meget tilfreds med hvad der er kommet ind, og egentligt også hvad der er kommet ud fra vestegnen.



Ind er kommet en masse forskellige spillere, og jeg er egentligt rigtigt tilfreds med alle indkøbene. Frederik Sørensen, Ramkilde og Patrick Olsen giver noget danskislæt, samtidig med at det alle er unge spillere, der kan bidrage nu, men også mange år frem.
Blackett transferen ser jeg som lidt af et scoop, ikke bare fordi han er tidligere røv djævel, men også fordi han er en forsvarsspiller med fart og styrke, ligesom Frederik Sørensen i øvrigt også er.
Nemanja Radoja er en voldsomt dygtig spiller, og om muligt det største røveri jeg har begået. Jeg regner med en masse mio for ham senere hen!  Thumbs Up
Araujo, Leali og Lexalt er også yderst kompetente spillere. Araujo giver lidt ekstra til angrebet, hvor Nunez er blevet solgt, og Elmander er ved at være lidt for gammel. Leali presser Hradecky og kunne sagtens være fremtidens mand der! Lexalt er en yderst kompetent venstrekant, som indgår i et alt for bredt felt af dygtige fløjspillere. Det er helt sikkert der jeg skal have ryddet op!  Opstemt

Af spillere der har forladt Vestegnen, er de mest prominente navne selvfølgelig Ørnskov, Nunez og Laursen. Ørnskov har jeg ikke den store fidus til, og da der ikke var nogen klubber der havde i sinde at give mig penge for ham, så måtte han skippes afsted på en fritransfer. Nunez, ville jeg gerne have beholdt, da han er en fin FM spiller (og jeg kan rigtigt godt lide ham IRL), men han var begyndt at brokke sig over manglende spilletid, samtidig med at han fik en rimelig løn. Og så til Laursen. Da Liverpool meldte sig på banen, i øvrigt sammen med Arsenal, kunne jeg ikke sige nej til 50mio og 50% af et eventuelt næste salg. Så på trods af, at jeg gerne havde beholdt knægten, så måtte han altså afsted. Han var i øvrigt også, ligesom Nunez, begyndt at brokke sig lidt over manglende spilletid, derfor kom han også med en udmelding om, at han var blev klar over at Arsenal og Liverpool ville have ham, og han ville derfor gerne skippes afsted. Så afsted kom han.

Det er desuden også et generelt problem i Brøndby, at spillerne hurtigt japper over manglende spilletid, og så snart de hører nys om interesserede klubber, så er de på mit kontor som et lyn!

Men men men. Det bliver spændende at se, om jeg kan få alle disse nye ansigter til at harmonere med den eksisterende del af truppen, og på den baggrund kan skabe national og internation succes med de gule fra Vestegnen!


Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #18: 15 Dec 2014, 15:16 »

Endelig et eventyr i Europa


Som I nok har regnet ud, så har holdet og jeg endelig formået at skabe lidt succes i Europa. Min vej til gruppespillet var ikke den sværeste, hvis man ser på de hold jeg har trukket, isoleret set. Men når det var i kval kampene, ser jeg alligevel Salzburg som en ret dygtig modstander. Pudsigt nok, var den vel dårligste af mine modstandere også den der bød mest op til dans! Efter min 3-3 kamp mod Norrkoping, var jeg alvorligt bange for at ryge ud af turneringen, inden den egentligt var begyndt. Men en god og fokuseret returkamp gjorde, at vi fik vendt bøtten og smidt svenskerne ud af turneringen.
 


Returkampen mod Bate er jeg især stolt af!  Thumbs Up Ovenpå en god udekamp, skulle arbejdet gøres færdigt på hjemmebane! Og det må man sige at drengene gjorde. Hele vejen igennem en pragtpræstation, boldbesiddelse og afslutninger var klart i de gulblussedes favør! Derudover er det også værd at nævne, at Måns Søderqvist er at finde i top 3 af topscorerne i chl indtil videre. Frederik Sørensen blev i øvrigt kåret til kampens spiller, og han er fundet i et fremragende samarbejde med Agger, der bliver mere og mere stabil i takt med, at han undgår skader!  Grin



Mht min videre færd i Europa, så må man sige at den ser svær ud.  Forlegen Det er saftsusemig en hård gruppe vi er kommet i! Og selv en 3. plads må siges at være meget vanskelig! Men, ikke desto mindre så er det mit mål for gruppen. Dynamo Kiev er til at ryste, og hvis det samme høje internationale niveau kan holdes, så ser jeg klart muligheder. Bayern og City kommer nok til at køre deres eget show, så hvis vi kan få skrabet 4-7 point sammen, så satser jeg på at det kan række til en 3. plads.


Planen er lagt, spillerne er i topform og det bliver spændende at se om niveauet kan holde !  Thumbs Up
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #19: 17 Dec 2014, 18:39 »

Europa har fået øjnene op for Brøndby manageren!!


Efter en god første sæson på vestegnen, hvor mesterskab nr 11 blev hevet hjem, i øvrigt efter 10 års tørke!, og en fremragende start på anden sæson, med godt spil i begge ender, og ikke mindst, en fremragende champions league kampagne, har det store Europa fået øjnene op for hvad der sker i den københavnske klub. Især hvordan klubben bliver styret på fremragende vis!!  Thumbs Up



Og det er ikke mindre end A.C Milan der er i vanskeligheder i det italienske, en 18. plads ud af 20, er det blevet til efter 6 kampe. Derfor ser italienerne ingen anden udvej, end at kigge efter en ny træner, og der er valget så faldet på en yderst kompetent dansker Grin

Mit valg er dog ekstremt nemt. Det bliver et rungende nej de får med sig hjem fra København! Jeg bliver og færdiggør mit projekt i Brøndby! Stabilitet i både Europa og Danmark. Medaljer hvert år, gerne af guld og minimum gruppespillet i Champions League.  Hævet Øjenbryn
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #20: 17 Dec 2014, 19:23 »

En lille tilføjelse til det ovenstående indlæg  Cool




Leverkusen har nu tilbudt mig en kontrakt, da de, ligesom Milan, ikke er tilfredse med deres nuværende placering, nemlig en 17. plads af 18 mulige.

Tager det som et kæmpe skulderklap, og et tegn på at der sker fornuftige og gode ting på vestegnen, under en fantastisk ledelse  Thumbs Up
Logged

Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vestegnens stolthed
« Svar #21: 18 Dec 2014, 20:41 »

Svær periode på vestegnen!


Champions League, en stor mundfuld


Champions League eventyret er en utroligt sjov og spændende udfordring, men også en udfordring der tager på kræfterne hos de bedste 11. Derfor er jeg tvunget til at rotere meget blandt mine spillere, hvilket også gør at jeg nogle gange spillere lidt ustabilt, det har resulteret i nogle dumme uafgjorte kampe. Som I kan se på tabellen for superligaen, har jeg allerede spillet 6 kampe uafgjort, det er selvfølgelig alt for mange, men det er trods alt 6 point. Den store opgave bliver, at finde en god balance i rotationen mellem Chl og superliga, så det ikke bliver to helt forskellige hold. Generelt set, ser jeg det som et godt projekt, at holde hele sin trup i gang, men der er stadigvæk stor forskel på nogle af mine spillere, og derfor kan det godt ødelægge rytmen lidt. Et eksempel på dette er Måns Söderqvist, han startede som lyn og torden, og scorede 5 mål i de første 9 kampe. Men efter en del rotation, har han nu ikke scoret i 5 kampe i streg, inkl de tre Champions League kampe.

Netop Champions League kampene har været usædvanligt svære for mig. Dynamo Kiev var en tæt affære, 0-0. En kamp som jeg, med lidt held (og kynisme) godt kunne have vundet, men omvendt var Kiev også farlige, så helt utilfreds kan jeg ikke være. Bayern og City blev jeg klart overmatchet mod, og jeg kan ikke brokke mig over mine to nederlag, på henholdsvis 3-0 og 2-0. Det eneste der ærgrer mig er, at jeg mod Bayern var godt med indtil deres første scoring, og at de faktisk i mellem det 1. og 2. mål fik Lahm udvist. Derefter havde jeg nogle store chancer, især Bech og Söderqvist var dyre, og det straffede Bayern prompte.
3. pladsen er stadig mit mål, hvilket jeg formentligt kommer til at kunne sikre i den sidste kamp mod kiev. (jeg går ikke ud fra at hverken jeg selv, eller Kiev hiver nogle point hjem i mod de to store i gruppen)






Her til sidst, ville jeg lige vise hvor meget Europa faktisk har fået øje på mig. Tilbud fra Italien, Tyskland og nu Frankrig.
Lille er ikke tilfredse, og har derfor udset mig som en mulig redningsmand. De er pt at finde på en 19. plads. (20 hold i række)
Men, ligesom Milan og Leverkusen, bliver de også mødt af en kold skulder fra Vestegnen! Jeg skal ingen steder  Cool Brøndby skal for alvor tilbage på verdenskortet, og det bliver med mig ved roret ! Thumbs Up
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010