home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 404 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Udebane-helvede :)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Udebane-helvede :)  (Læst 5230 gange)
Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Udebane-helvede :)
« : 12 Nov 2014, 09:52 »

Hej folkens,

Jeg har kunnet læse mig til, at jeg ikke er den eneste, der har problemer på udebane i FM15. Det er ikke første gang, at det emne har trukket fokus i FM-sammenhæng, men i denne omgang er jeg simpelthen nødt til at høre, om nogle af jer allerede nu har brugbare erfaringer.

Kort fortalt, så er det tætteste jeg kommer på udebane-succes, når jeg sejrer - samtidig med - at modstanderen har 20 forsøg mod mit mål. Om det er med Newcastle, Man u eller Fiorentina, har indtil videre ikke givet nogle specielle forskelle. Jeg har efter en hård start fået godt styr på hjemmebanen, hvor jeg eks. kører en 4-4-2 diamant bred med Man U. Både Chelsea og West Ham er blevet kørt over 3-0 i eget hus (32 forsøg mod West Hams mål). På udebane har jeg mødt Newcastle og West Brom, og er begge gange til dels blevet kørt over. Jeg er med på, at der skal være forskel hjemme og ude, men kan det passe, at United skal pakke sig i en eller anden absurd defensiv formation, for ikke at blive høvlet 1-3 mod West Bromwich og Newcastle og 1-5 mod West Ham ?

Jeg kører kører:
Korte afleveringer
overlap
spil op fra forsvar
skærm mere af

Kontroller og fleksibel
boldvindende dmc/fremskudt playmaker på Omc for at udnytte boldbesiddelsen, og en dybtliggende-support /fremskudt i angrebet. Kanterne er i den ene side bred playmaker for at få det bedste ud af Di Maria og i den anden side er det fløj/angreb for at banke Valencias stænger op i en satans høj fart.

Har eksperimenteret med en mere direkte tilgang på udebane uden held. Hvad har i af erfaringer, og er der nogen, som har knækket "udebane-koden" eller gør jeg noget totalt forkert? Smiley
Logged

Jonathangeek
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #1: 12 Nov 2014, 10:55 »

Lider af samme problem... Får også høvl på udebanen, men så snart det gælder hjemme, så smadrer jeg igen...
Logged

La Decima

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #2: 12 Nov 2014, 11:03 »

jeg taber uanset hvad jeg gør! tror bare man skal lære FM15 endnu bedre at kende ifht FM14...
Jeg har dog ikke fundet ud hvorfor mine hold spiller som dag og nat... jeg har ikke kunne gennemskue det heller..
Logged

Ferencvaros
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #3: 12 Nov 2014, 15:44 »

Med FCM prøvede jeg præcis det omvendte. Formåede at tabe hjemme til Hobro og Vestsjælland, mens jeg på udebane vandt over bif og Esbjerg. Det var mine blandt mine fem første kampe.
Logged

Who needs a girlfriend - get FM 2011 !!!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #4: 12 Nov 2014, 16:06 »

Jeg syntes nu ikke udebane er så hårdt igen, det store problem ligger for mig i, om spillerne gør det godt. Jeg bruger utroligt mange teamtalks under kampene, og holder øje med mine spillers motivation under kampene. Det og så en struktureret opstilling tilgang - og så hjælper det - syntes jeg, at skifte til offensiv og ekstremt højt tempo, i kort tid i starten og slutningen af 1. halvleg, og så at presse på for at score til 2-0 inden modstanderen scorer. Derefter går jeg lidt mere still til værks, og hiver gerne min sejr hjem på kontra og meget struktureret arbejde.

siger ikke min tilgang/taktik virker, men
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #5: 12 Nov 2014, 17:11 »

@Belthazor i forhold til de informationer jeg lægger op, er der så noget du gør radikalt anderledes i forhold til set-up, siden du ikke bliver kørt over? Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #6: 12 Nov 2014, 17:12 »

@Belthazor i forhold til de informationer jeg lægger op, er der så noget du gør radikalt anderledes i forhold til set-up, siden du ikke bliver kørt over? Smiley
Du kan se hans taktiske setup her. Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #7: 12 Nov 2014, 17:20 »

@Belthazor i forhold til de informationer jeg lægger op, er der så noget du gør radikalt anderledes i forhold til set-up, siden du ikke bliver kørt over? Smiley

Jeg ville holde mig fra fleksibel, og i stedet gå struktureret til værks Smiley

Syntes også det lyder som om du har lidt for mange playmakere, men det er bare sådan jeg har det Smiley ville nok selv gå ned til kun en playmaker, og så tage en felt til felt midtbanespiller med i stedet for, hvis du vil udnytte Di Maria som playmaker.

Lavere tempo og skubbe højere op kan også anbefales, men dog kun hvis du faktisk har hurtige FC's, ellers ender det nok med kontramål mod dig.

Og som jeg tidligere nævnte, utroligt vigtigt at holde øje med dine folks moral under kampene, så du kan agere rigtigt i forhold til. Hvis de er helt tændte, er der ingen grund til at være aggressiv og forlange mere fra dem, men måske bare en passioneret opfordring til at skubbe mere frem. Hvor spillere som har mistet modet / ser forvirrede ud osv. måske har brug for en mere bestemt/aggressiv opsang.

Men som Svartovich også pointere, så kan der højst sandsynligt findes noget inspiration i tråden omkring mit setup.

I øvrigt ville det være pisse fedt, hvis du kunne tage et SS af kamp statistikken fra en håndfuld udekampe, samt listen over indkasserede mål på hjørnespark i ligaen - for det kunne jo være at der var en sammenhæng der.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

26-sorensen-10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #8: 12 Nov 2014, 17:30 »

jeg har heller ingen problemer med udebane..
men indkasseret mange mål på hjørne... enten stod de fri og bare kunne sparke den ind osv... men skiftede over til mandsopdækning med alle spillere.. nu kan jeg ikke huske hvornår der sidst er scoret på hjørne imod mig
Logged

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #9: 12 Nov 2014, 17:31 »

Fedt med konstruktiv feedback Smiley  det er begrænset hvor meget jeg kan bruge din 4-3-3, da det er en anderledes boldgade - og kan ikke se dine hold-instruktioner?  Men ellers giver meget af det du skriver god mening og vil se hvor meget jeg kan overføre til diamanten.  I forhold til den, så får jeg svært ved at bruge en felt til felt, som du foreslår, når der ikke er nogen mc' er Wink. Du er fan af den strukturerede tilgang, og det kan jeg sådan set ikke se noget problem i, men med et hold som Man U, er det så ikke netop der, hvor spillermaterialet er godt nok til at man kan freestyle den lidt mere - hvornår ellers?

Jeg er af den temperament-fulde skole, og har det vildeste had/kærlighedsforhold til Fm. Jeg brænder derfor sammen og forlader spillet, da det vælter for Man U, uden at gemme. Har startet en ny, da hadet aldrig varer i lang tid - det er jo Fm vi snakker om, så op på hesten igen Wink jeg tweaker min tilgang lidt og så poster jeg screenshots ved juletid. Det er kun fordi, at det er det samme mønster jeg oplever med alle klubber, at jeg oprettede en tråd herinde, så tænkte der var et eller andet overordnet på spil, men nu ser vi Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #10: 12 Nov 2014, 17:57 »

Fedt med konstruktiv feedback Smiley  det er begrænset hvor meget jeg kan bruge din 4-3-3, da det er en anderledes boldgade - og kan ikke se dine hold-instruktioner?  Men ellers giver meget af det du skriver god mening og vil se hvor meget jeg kan overføre til diamanten.  I forhold til den, så får jeg svært ved at bruge en felt til felt, som du foreslår, når der ikke er nogen mc' er Wink. Du er fan af den strukturerede tilgang, og det kan jeg sådan set ikke se noget problem i, men med et hold som Man U, er det så ikke netop der, hvor spillermaterialet er godt nok til at man kan freestyle den lidt mere - hvornår ellers?

Jeg er af den temperament-fulde skole, og har det vildeste had/kærlighedsforhold til Fm. Jeg brænder derfor sammen og forlader spillet, da det vælter for Man U, uden at gemme. Har startet en ny, da hadet aldrig varer i lang tid - det er jo Fm vi snakker om, så op på hesten igen Wink jeg tweaker min tilgang lidt og så poster jeg screenshots ved juletid. Det er kun fordi, at det er det samme mønster jeg oplever med alle klubber, at jeg oprettede en tråd herinde, så tænkte der var et eller andet overordnet på spil, men nu ser vi Smiley

Altså jeg er af den opfattelse at flydende fodbold, skal spilles af små hold, som ikke har en chance for at klare sig, uden alle er med i alt. Flydende er for mig tilsvarende til klassiske dyder som holdånd og fællesskab, alle trækker læsset, i alle aspekter, mens et struktureret hold, har nogle spillere som holder sig tilbage (med offensive backs, vil det mest være DMC og centralforsvaret). Alternativt kan flydende, i min verden, også bruges når man er bagud og skal løfte i flok for at komme tilbage i kampen, eller ved en udvisning.

Hvad angår felt til felten, var det også mere en strøgtanke, at man måske kunne trække OMC'en ud for en felt til felt afløser, ved en eventuel 2-0 førring.

Mine indstillinger er ikke postet da jeg har dem på samtlige spillere, og det ville blive et bæst af en tråd, med alle de screenshots, i stedet er taktikfilen til rådighed for download, hvor man så kan se det hele i den Smiley

Og du skal da ikke forsvare din spillestil overfor mig, eller nogen andre af den grund, du har betalt for spillet, du har ret til at spille det præcis som, og så ofte, du lyster! Cool
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #11: 12 Nov 2014, 18:18 »

Det kan sgu godt være, vi har fat i noget her så. Har altid tolket flydende som værende den man bruger, når ens spillere har tilstrækkeligt med talent til at man kan forlange mere end en ting af dem, men synes dit take lyder interessant Smiley  Jeg prøver ikke at forsvare noget her, er kun ude efter optimering, og det synes jeg bestemt jeg bliver bedre klædt til, når der bliver budt på hurtig og effektiv feedback - så tak for det Wink. Mht din taktik tænkte jeg ikke på dine spilleres instruktioner, men holdets: boldbesiddelse, gennembrud, defensiv og generel.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #12: 12 Nov 2014, 18:32 »

Ah, ja, jamen altså jeg kan tilbyde dig et screenshot på engelsk, lidt senere - starter min stream op her om en 15-20 minutters tid, så kan du få den der, har nemlig ikke spillet åbent før der Smiley

Edit: Holdinstruktioner  Cool
« Seneste Redigering: 12 Nov 2014, 18:56 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #13: 12 Nov 2014, 19:24 »

Fedt mange tak, det binder det lidt bedre sammen. Har nemlig også en Newcastle-sæson, hvor jeg bruger samme formation som dig, om Memphis Depay går totalt amok oppe på den vestre kant, så måske de instruktioner der kan få resten af holdet til at følge med Wink
Logged

Lomaxx
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Udebane-helvede :)
« Svar #14: 12 Nov 2014, 19:55 »

Hov forresten, du skriver tidligere noget vedr. Mål på hjørne. Har været igennem historikken i et par sæsoner efter et 2-4 nederlag mod Spurs i eget hus, hvor ingen ringere end Lamela scorer på hjørne efter 3 og 12 minutter. Jeg lukker mange mål ind på hjørne - havde du/i nogle tanker om det udover forslaget med mandsopdækning ?
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010