Så er jeg startet op på anden sæson i Villa - det er sgu et gribende save.
En opsummering på første sæson.
Blev opkøbt ca. halvvejs i sæsonen - af en olie-sheik, som virkelig postede penge i klubben.
Men det betød ikke noget i transfer- eller lønbudget.
Der blev dog investeret i ungdomsfaciliteter - men ellers mærkede jeg ikke noget til skiftet - trods balancen var gået fra -30 mill. til plus 1.2 milliard.
Foretog også kun 3 indkøb i hele første sæson:
Pione Sisto
Martin Ødegaard
Danny Ings (for at komme af med Cieran Clark)
Igennem hele første sæson - var der stor uro blandt reserverne - alle brokkede sig vedr. spilletiden - et virkelig trættende element i FM15.
Nå - sæsonen blev spillemæssigt godkendt - især i anden halvdel af sæsonen oplevede jeg stor spillemæssig fremgang i min lidt mere boldbesiddende tilgang.
Jeg var lige ved et trofæ - men røg meget dramatisk og drøn-ufortjent ud til Chelsea i FA-cuppen.
Jeg endte som 8'er i Premier League - og et tidligt exit i Carling Cuppen.
Spillere jeg kan
fremhæve:Benteke - spiller super på toppen som komplet - han endte med 25 sæsonkasser og var sikker på alle straffespark.
Sisto - årets unge spiller i Premier League - helt igennem fantastisk udvikling det første år. Lå på 7.25 i snit. Flot for en 20 årig.
Agbonlahor - trods han lidt uvante position som OMV - gjorde han det godt med mål og assists.
Carlos Sanchez - dygtig skraldemand på DM.
Aly Cissokho - flot sæson på backen - dygtigt offensivt.
Men min 8'ende plads - fik ambitionsflugten til at ske. Både en ellers skuffende Okore (elendig første sæson, trods fast mand) og Benteke ville væk og til større klubber.
Og med min kommende sæson uden europæisk fodbold - og "beskedne 450 millioner" i budget, så frygtede jeg faktisk sommeren - tænkte at det blev en kamp at holde til "stjernerne" og at det ville være svært at få skrabet et konkurrencedygtigt mandskab sammen.
Men lad mig afsløre at det blev et helt outstanding transfervindue!! Der var meget trafik - og vil ikke være stilen fremadrettet - men for at løfte holdet markant nu og her - så blev der hentet mange - men har også et fantastisk spændende hold.
Ind kom: Ud røg:Højre back: Micah Richards Matt Lowton
Gino Peruzzi Alan Hutton
Klar opgradering på højre back!
Central forsvar:Jeison Murillo Ron Vlaar (fri)
Niklas Süle Philippe Senderos
Éder Balanta Nathan Baker
Topkvalitet ind - og middelkvalitet ud i centerforsvaret. Lukkede generelt alt for mange mål ind. Nu er der både styrke, fart og dygtige folk inde - Okore er ligeledes stadig en del af truppen.
Venstre back:Davide Santon Antonio Luna (udlejet i første sæson)
Enda Stevens
Dygtig venstre back ind - rotation og ubrugelighed ud. Cissokho og Santon kommer i hård duel her. Santon er dog noget stærkere teknisk, hvilket gavner min boldbesiddende stil.
Defensiv Midtbane:I hård kamp med andre storeklubber - og en lukrativ kontrakt - kom Lucas Romero ind. Han ser godt nok stærk ud. Fast mand for Argentina.
Lucas Romero Yacouba Sylla
Central midtbane:Tom Cleverly - fri Leandro Bacuna
Kieran Richardson
Gary Gardner
Cleverly er udlejet i første sæson - og han gjorde det fint. At få ham på free, kunne jeg ikke lade være med.
Både Bacuna og Kieron Richardson brokkede sig store dele af sæson - og leverede ikke noget nævneværdigt.
Højre kant: Andreas Weimann
Weimann ville jeg egentlig gerne have haft som en del af rotationen - men han brokkede sig hele første sæson. Så må han ud jo!
Venstre kant:Memphis Depay Charles N'Zogbia
Alexandar Tonev
Av av for et bytte - jagtede Depay sammen med alverdens storklubber og en svimlende kontrakt gjorde ham parat til Aston Villa (her betød sheikhen altså noget - kan tilbyde noget voldsomme lønninger)
N'Zogbia spillede ikke særlig meget og brokkede sig også konstant.
Angriber:Wilfred Bony Nicklas Helenius
Gabriel Barbosa Christian Benteke
Libor Kozak
Den sværeste del af sommeren - Benteke ville væk og Monaco stod klar med millionerne. Det blev til et salg på 330 millioner - og havde en reduceret transferprocent på indtægterne - og havde svært ved finde en erstatning som kunne løfte arven for drønstærke Benteke.
Erstatningen blev Wilfreds Bony - som spillede en fin sæson i Swansea.
Jeg havde flirtet lidt med Barbosa - har jo vanvittige stats - men hver en transferkrone var brugt. Og jeg tænkte jeg prøvede lykken og prøve at lade bestyrelsen handle ham ind.
Og det gjorde de så til min store overraskelse og glæde!
Fremragende indkøb og prikken over i'et på et fantastisk transfervindue - det giver mig store forventninger for sæsoner - men nok også lidt pres. Ender jeg ude for CHL-pladserne, så tror jeg der kommer spillerflugt til næste sommer.
Mange af de gutter her - kaprede jeg altså foran de helt store - og de vil selvfølgelig spille de største turneringer..
Min foretrukne opstilling er nok:
-----------Guzan------------ Reserver: -----------Given------------
Richards-Süle-Balanta-Santon Peruzzi-Okore-Murillo-Cissokho
----------Romero------------ -----------Sanchez------------
----Cleverly--Ødegaard------ ------Delph----Westwood-------
Sisto------------------Depay Agbonlahor------------Grealish
---------Barbosa------------ ----------Bony/Ings-----------
(beklager at der er lidt med formateringen - den drillede!)
Det var langt og alt - sig til hvis i ønsker SS af noget