home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 387 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Martin Ødegaard og andre manglende talenter
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Martin Ødegaard og andre manglende talenter  (Læst 26946 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« : 09 Nov 2014, 09:43 »

Nu fik jeg endelig nosset mig sammen til at købe FM15 og gik straks i gang med at tjekke spillere ud, for hvem skulle man satse på i denne udgave af spillet? Den første jeg søgte på var den super hypet Martin Ødegaard. Til min store skuffelse var han ikke til at finde og en hurtig google søgning opklarede problemet, som er hans alder. Der er ingen spillere med under 16 år - noget med noget lovgivning.

Det er jo tåbeligt på samme plan som det manglede tyske landshold, at en norsk a-landsholdspiller ikke er med i spillet. Heldigvis kan de ting fixes. Så jeg vil lave en DB, hvor de manglede talenter under 16 år er med.

Hvem mangler ud over Ødegaard?

Hvor stort skal deres potentiale være, for at det er realistisk?

Og hvad med deres nuværende evner og stats?

Hvilke positioner spiller de, fortrune træk osv osv osv


Jeg håber I kan give en hjælpende hånd med. Den første jeg starter med er Ødegaard.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Kattefarmer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #1: 09 Nov 2014, 10:14 »

Jeg gav mig også i kast med at lave Martin Ødegaard, da jeg fik editoren i hånden.

Så fandt jeg imidlertid den her side: http://passion4fm.com/next-football-manager-2015-wonderkid-martin-odegaard/

Her linkes der til en youth database, som for nuværende dog kun indeholder Martin Ødegaard. Jeg har vel set en 5-10 Strømsgodset kampe denne sæson, og synes egentlig hans spillerprofil er ramt ok i den database. Om ikke andet kan du bruge den som inspiration til din egen database. Hans kontraktforhold stemmer imidlertid ikke helt overens med virkeligheden, så dem skal man også lige rette.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #2: 09 Nov 2014, 12:33 »

Jeg gav mig også i kast med at lave Martin Ødegaard, da jeg fik editoren i hånden.

Så fandt jeg imidlertid den her side: http://passion4fm.com/next-football-manager-2015-wonderkid-martin-odegaard/

Her linkes der til en youth database, som for nuværende dog kun indeholder Martin Ødegaard. Jeg har vel set en 5-10 Strømsgodset kampe denne sæson, og synes egentlig hans spillerprofil er ramt ok i den database. Om ikke andet kan du bruge den som inspiration til din egen database. Hans kontraktforhold stemmer imidlertid ikke helt overens med virkeligheden, så dem skal man også lige rette.

Kender du hans kontraktforhold?

Og tak..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #3: 09 Nov 2014, 12:38 »

Selvfølgelig mangler han ikke.
Logged

welbz is dat guy

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #4: 09 Nov 2014, 12:39 »

Selvfølgelig mangler han ikke.

Årh jaer, med god begrundelse og det hele.
Logged

JaWocKa

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #5: 09 Nov 2014, 12:40 »

FFS folkens! Han er under en child protection law i Norge som gør han ikke kan komme med, hvor fatsvage er FMF brugerbase lige?
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #6: 09 Nov 2014, 12:45 »

så så så Grün Smiley ... der er ingen grund til selv at adde ham Wester, LFC Marshall har skam gjort det for dig. -> FM15 LFC update

At jeg på et personligt planer mener alle DB ændringer, også "updates" som denne er fup, holder bare mig fra at hente den, men faldt lige over den i går aftes Smiley Håber det kan bruges
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #7: 09 Nov 2014, 12:56 »

Hmm, hvorfor synes du den er fup?
Logged

JaWocKa

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #8: 09 Nov 2014, 12:57 »

Årh jaer, med god begrundelse og det hele.
Knægten går stadig i folkeskolen. Jeg kender også til et stort talent der render rundt oppe i Hjørring. Han er 9 år, men PA på -10 er ikke for lidt!
Logged

welbz is dat guy

Svartovich
Gæst
 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #9: 09 Nov 2014, 12:58 »

Hmm, hvorfor synes du den er fup?
Jeg ville gætte på, at det er fordi, det ikke er en officiel database. Smiley
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #10: 09 Nov 2014, 13:04 »

Knægten går stadig i folkeskolen. Jeg kender også til et stort talent der render rundt oppe i Hjørring. Han er 9 år, men PA på -10 er ikke for lidt!

Nu vil jeg mene der er forskel på en 9-årig fra Hjørring og en 15 årig som spiller på det norske landshold Smiley


Tja, men jeg mener bare ikke at det er fup når det er realistisk, forstå mig ret.
Logged

JaWocKa

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #11: 09 Nov 2014, 13:05 »

Nu snakker jeg en del med Belthazor udenfor FMF, han mener at de er for biased fra personen som laver dens side, hvis det bare transfers lavet uden nogen ændringer i PA/CA så var han mere tilbøjelig til at bruge dem Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #12: 09 Nov 2014, 13:06 »

Hmm, hvorfor synes du den er fup?

Fordi for mig at se er der ikke forskel på om det er 1 eller 10.000 database ændringer, hvis der står andet end et clean 0 i den kolonne under spilstatus, så tager jeg ikke noget fra savet yderligt seriøst Smiley Det er bare en personlig holdning, og det vil jo ikke gøre det mindre underholdende at læse en blog om, eller noget, men for mig at se kan den ene ændring være et budget på 2 milliarder, ændring af PA på en spiller, eller en transfer af ens ynglingsspiller sat til at skifte til sin egen klub, det ryger bare ned på et mere useriøst niveau.

Jeg er dog sikker på det ikke var hensigten at diskutere min holdning til hvad snyd er, i denne tråd, og jeg valgte jo netop selv at poste et link til den DB ændring jeg fandt, fordi jeg samtidigt er af den holdning at man skal spille som man har lyst, så længe man har det sjovt - jeg vil bare ikke overrumles af screenshots, præstationer osv. fra et save med en uofficiel database Smiley men, to each his own!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #13: 09 Nov 2014, 13:08 »

Okay, spurgte også bare :')
Logged

JaWocKa

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Martin Ødegaard og andre manglende talenter
« Svar #14: 09 Nov 2014, 13:09 »

Og ja, som Grün siger, så hvis det bare var transfers alene, og egentlig helst lavet som fremtidige med nogenlunde rigtige priser, ville jeg også overveje den slags. det er mere det at de ændrer i PA/CA og den slags der gør det, man kan jo aldrig vide sig sikker på HVAD helt præcist de der flere hundrede, nogle gange tusinde opdateringer, egentlig gør i spillet, og om ham der har lavet det lige har smidt lidt bedre forhold/økonomi i sin ynglingsklub, eller buffet en spiller han kan lide mere end godt er - eksempelvis ville jeg nok lave Mike Jensen til En blanding af gode game Roy Keane, og så Messi... bare fordi jeg er vild med ham, samt sætte ham til at ryge til Brøndby gratis første vindue.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010