home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 425 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  FC Midtjylland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FC Midtjylland  (Læst 35498 gange)
el.brandsko
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #15: 06 Nov 2014, 19:43 »

Andre der ikke kan se det link han har smidt op?
Logged

nln777
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #16: 07 Nov 2014, 19:36 »

Så fik jeg spillet min fjerde sæson færdig med FC Midtjylland, og så fik jeg endelig vundet mesterskabet. Selvom mesterskabet kom senere end jeg havde forventet og håbet, så føler jeg alligevel at det er godkendt set i lyset af den måde jeg har valgt at gøre forretning på. Jeg har i hver eneste sæson fået solgt for et betragteligt beløb, mens jeg sjældent har brugt særlig mange penge på indkøb.
Vil sige at Midtjylland bestemt ikke er den sværeste klub at komme til tops med i Danmark, men det er helt bestemt en sjov udfordring!

TL;DR: smed kæmpe føring i ligaen i første sæson. Et enkelt point fra at vinde i anden sæson. Forfærdelig tredje sæson, hvor jeg næsten blev fyret. Fantastisk fjerde sæson, hvor det kun blev til et enkelt nederlag og en sejr i ligaen med 22 point ned til andenpladsen. Konstant profit på transfers.

Sæsonen 2014/15
Den første sæson startede helt formidabelt og jeg lå nummer et i ligaen med omkring 10 point ned til nummer to ved vinterpausen. Dog kunne jeg på ingen måde få spillet til at fungere efter vinterpausen, og jeg smed hele tiden point til hold jeg havde kørt over i den første halvdel af sæsonen. Jeg endte med at være nødt til at tage til takke med en efter omstændighederne skuffende 3. plads.
I pokalturneringen gik det dog godt, og jeg kom i finalen. Den skulle dog spilles på et tidspunkt hvor det ikke gik særlig godt i ligaen, og det blev da også til et 1-2 nederlag til Brøndby.
Europa League blev ikke prioriteret særlig højt, selvom det dog blev til en godkendt 3. plads i gruppespillet.
Af transfers til første sæson blev der solgt en del spillere. Blandt andet André Rømer for 20(!) millioner. Af indkøb blev det til to. Kwarasey blev hentet til målet og Pierre Bengtsson til venstre backen. Begge hentet for næsten ingen penge.

Sæsonen 2015/16
Op til anden sæson blev der handlet rigtig meget. Værd at nævne er slaget af Pione Sisto for 55 millioner og Onuachu for 20 millioner. Indkøbene var en blandet omgang bolcher. Frederik Sørensen på en fri transfer var et super godt køb. Også Todd Kane fra Chelsea og Valentin Viola har været rigtig gode handler. Samlet set blev det til salg for 87,5 millioner og indkøb for 34 millioner. Så igen blev der solgt for meget mere end der blev købt ind for. Jeg følte dog ikke at holdet var blevet svækket.
I ligaen var det et tæt løb mellem mig, FCK og Ålborg hele vejen igennem. Overodnet set en acceptabel sæson. Dog stadig en del steder der blev smidt dumme point, hvilket også resulterede i at Ålborg kunne snuppe titlen med et point mere end mig...
I denne sæson blev der fokuseret fuldt ud på ligaen, så resultaterne i pokalen og EL er ikke værd at nævne.

Sæsonen 2016/17
Også til denne sæson blev der handlet rigtig meget. Frederik Sørensen røg allerede videre for 40 millioner(som desværre var den forlangte frikøbsklausul). Ind blev dog hentet en fantastisk erstatning på fri transfer i Karim Rekik(billede taget en sæson efter købet). Derudover blev Jesse Lingard afsted igen, da han ikke udviklede sig som ønsket - dog stadig med en profit på 7 mil.
Jeg følte egentlig at holdet i denne sæson havde kvaliteten og bredden til at tage titlen, men sådan skulle det ikke gå. Takterne fra sidste halvdel af første sæson var vendt tilbage, og selvom jeg forsøgte mig med forskellige ting kom tingene aldrig til at fungere. Det endte med en meget skuffende 4. plads, og mit job var på flere tidspunkter i en del fare.

Sæsonen 2017/18
Så skulle der rettes op på sidste sæsons fiasko. Og det skal jeg da lige love for at der blev.
Først et kig på handlerne til op til sæsonen. Jeg var rigtig ked af at se Rekik blive solgt. Dog var der ikke så meget at gøre ved det, da han krævede en frikøbsklausul på 60 mil. i kontrakten. Og jeg var egentlig lidt bekymret for sæsonen, da jeg ikke fandt en erstatning på samme niveau. Dog fik jeg hentet Bruno Zuculini på en fri transfer, og han viste sig at være et monster på den centrale midtbane.
I ligaen skete alt det, som jeg havde regnet med og håbet på ville være sket sæsonen før. Meget få point blev smidt væk mod de mindre gode hold, og mod de andre titelaspiranter formåede holdet tit at hive en sejr eller uafgjort i hus. Det blev en helt vild sæson, hvor jeg var rigtig tæt på at gå ubesejret igennem. Kun et enkelt nederlag til AGF med to runder igen blev det til. Det var lidt frustrerende når man nu var så tæt på, men ikke desto mindre en helt igennem fantastisk sæson .

Transfers
1. sæson
2. sæson
3. sæson
4. sæson
Indkøb: 65 mil.
Salg: 250
Samlet: +185 mil.
Logged

brugernavn
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #17: 11 Nov 2014, 17:14 »

Første halvsæson med Midtjylland er overstået, og det er gået over alt forventning! Ligger på en stensikker førsteplads med 12 point ned til Randers & Brøndby. Sly og Pione ruller afsted, Sly med 13 mål i ligaen og Pione med 15 assists.
I Europa fik jeg helt utroligt slået Inter ud med 6-4 over 2 kampe (4-1 sejr på Giuseppe Meazza). Er så sidenhen røget ud af gruppespillet, i en gruppe med Fiorentina, Gladbach og Real Sociedad (btw. kan man få en større lortegruppe?)

Transfermæssigt ser det således ud:

Solgt:
Duncan - 20 mil til Krasnodar
André Rømer - 5 mil til Rubin Kazan
Tim Janssen - 450k - Lekhwiya
Hedinsson - 2,75 mil - Millwall

Købt:
Yones Felfel - 4,25 mil
Pierre Bengtsson - 680k
Uffe Bech - 8 mil
Nicolaj Jørgensen - Fri transfer (ungdomskeeper)

Udover det kommer Espen Rudd og De Lanlay på fri transfer til januar.

Også lige et screenshot jeg må dele, Sly årets spiller i Afrika og Pione på en tredjeplads  Grin
« Seneste Redigering: 12 Nov 2014, 12:38 af brugernavn » Logged

xzound
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #18: 13 Nov 2014, 08:45 »

FCM er bestemt ikke jordens sværeste hold og være. Implementerer man Disco Glens filosofi fra det virkelige fodbold liv, behøver man nærmest ingenting gøre. Bruger også 4-2-3-1, med targetman. Eneste nævneværdige køb, er Andreas Pereira. Pione Sisto har været jagtet af bla. PSG, Napoli og lignende. 2 M
mesterskaber, en pokal titel, og 2 gange nået til 2. knockoutrunde(runden før kvartfinalen) i Euroup league, hvor jeg røg ud til Shaktar på reglen om udebanemål på 2 sæsoner. Bah
Logged

nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #19: 01 Dec 2014, 23:15 »

Nogen der kan forklarer mig hvorfor alle mine europæiske kampe bliver spillet på Viborgs stadion, fremfor mit eget?
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #20: 02 Dec 2014, 09:42 »

Ja, det er fordi der er ståpladser på MCH Arena - normalt sætter man sæder op(Da reglerne ikke tillader ståpladser så vidt jeg ved), når det er europæiske kampe - men sådan fungere det desværre kun IRL og ikke i FM - derfor gætter jeg på at de bruger det nærmest alternative stadion der er lovligt i europæiske turneringer.
Logged


Jaapamanden
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #21: 03 Dec 2014, 16:56 »

Hvilken formation bruger i? Jeg bruger 4-1-4-1 og kan ikke rigtig få det til at køre. Er i Europa League kommet i gruppe med Arsenal, Sociedad og Dnipro, alle tre kampe tabt indtil videre(no wonder). Ligger i subtoppen af suppen.  Smiley Hvilken taktik anbefaler i?
Logged

#iskold

Jaapamanden
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #22: 03 Dec 2014, 19:17 »

Hvad med en 4-2-3-1 opstilling? tror i den ville fungere bedre end min nuværende 4-1-4-1? overvejer at skifte, er nemlig nået til vinterpausen så chancen er der for at få spillet et nyt system ind ikke.  Thumbs Up

Iøvrigt hvad gjorde i ved købsklausulerne på Urena og Kristoffer Olsson? er meget i tvivl om jeg skal benytte dem specielt Olsson selvom jeg ikke har brugt ham er sagen den at Andersson muligvis kan være på vej væk og at jeg også skal have penge til en erstatning for Duncan som er langtidsskadet...  Smiley
« Seneste Redigering: 03 Dec 2014, 19:20 af Jaapamanden » Logged

#iskold

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #23: 03 Dec 2014, 19:19 »

Hvad med en 4-2-3-1 opstilling? tror i den ville fungere bedre end min nuværende 4-1-4-1? overvejer at skifte, er nemlig nået til vinterpausen så chancen er der for at få spillet et nyt system ind ikke.  Thumbs Up
Har ikke gode erfaringer med 4-2-3-1. Du skal næsten have en defensiv midtbane. Har endnu ikke haft et save hvor jeg har haft succes uden en defensiv midtbane.
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #24: 03 Dec 2014, 19:59 »

Har ikke gode erfaringer med 4-2-3-1. Du skal næsten have en defensiv midtbane. Har endnu ikke haft et save hvor jeg har haft succes uden en defensiv midtbane.

Det kan man nu sagtens have succes med, men det kræver minimum en defensiv indstillet midtbanespiller - balancen mellem defensive orienterede spiller og offensive, skal bare sidde i skabet - så synes jeg man kan ramme de fleste formationer i spillet.

Jeg foretrækker selv en advanceret 433(2-2-3-2-1 - hvis man skal sætte op efter linjer!) med bl.a. 3 på midterst midt.

Både Sparv og Izunna må kunne tage en rolle på sig som både CDM og CM(D) eller lignende. Man burde kunne ramme Glens fantastiske taktik nogenlunde sikkert i FM. En defensiv midtbane som CM gør det lidt nemmere at komme hurtigt tæt på modstanderne, så de ikke kan slå deres afleveringer - to til at sætte spillet op - og tre til at gøre arbejdet færdigt - men det kommer jo også meget an på hvordan man kan lide at spille fodbold.

FCM-style fodbold går i min verden ud på at udnytte boldsiddende fodbold og et ekstremt genpres noget jeg synes der går hånd og hånd i FM(15).
Logged


nikovic
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #25: 06 Dec 2014, 15:20 »

Takker af i FC Midtjylland efter 4 sæsoner, der har budt på 4 mesterskaber, 1 pokaltitel og en tur i kvartfinalen i Champions league med dette resultat.





Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #26: 06 Dec 2014, 16:40 »

Måske en ide at kopiere dit screenshot herind og ikke thumnail'en, så man kan se det Peace
Logged


TheBoss
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #27: 09 Dec 2014, 09:47 »

GULD TIL HEDEN. GULD TIL ULVENE




En flot første sæson er netop overstået og endte med en længeventet og majestætisk førsteplads til Mathias' tropper.
Da jeg starter uden transferbudget blev der ikke ændret på holdet fra starten af sæsonen og jeg kom derfor hurtigt igang.
Jeg fik skabt min taktik og fandt frem til de instruktioner jeg ville bruge. Jeg havde en back-up taktik, med den vil jeg ikke komme nærmere ind på, da den slet ikke kom i brug under første sæson. (udover et par enkelte forsøg som gav bagslag).

Ligaen blev vundet i overbevisende stil, med hele 12 point ned til andenpladsen og en målscore der lyder på 84 - 45, som blandt andet giver FCM rekorden for flest mål scoret i en enkelt sæson i Superligaen

Dette skyldes ikke mindst en flot hjælp fra blandt andet Igboun og Sisto der formåede at ende som nummer 1+2 på topscorerlisten.
Ikke nok med de begge imponerede her, så leverede de sammen med Jesper Lauridsen et flot antal assist også.

Alt dette sammen med et hold der generelt bare var bedre spillende end de andre, hvilket også kan ses ved at jeg har 7/10 af ligaens spillere med højeste gennemsnitsbedømmel se.

Herudover havde jeg fem spillere med på årets hold samt at Pione Sisto blev årets spiller i foråret, hvor Igboun blev nummer 2 og Petter Andersson blev nummer 3.

Alt i alt en flot sæson der har budt på mange gode resultater og priser til mine spillere.
___________________ ___________________ ___________________ ___________________ ___________________

Det kan tilføjes at jeg røg ud til FCK i pokalturneringen i 4. runde efter en straffesparkskonkur rence der blev tant 7-8.
Europa League fik en ende nærmest før det var begyndt, da jeg blev slået ud af Real Sociedad i slutspillet.




Kan man få lov til at se dien taktikker?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #28: 27 Dec 2014, 12:29 »

Er der nogen der har haft erfaring med at bruge Erik Braun..? Jeg har et tilbud på ham på 5 mio. DKK, og synes egentlig ikke han er typen jeg vil bruge, men han er jo hurtig, og min træner mener han bliver en stjerne-venstre kant i Superligaen - det er slutningen af første sæson.

På forhånd mange tak! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Hustler36
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FC Midtjylland
« Svar #29: 24 Feb 2015, 12:01 »

Er startet op med ulvene fra heden, da jeg kørte træt i at spille med europæiske storhold.
Har ikke haft de store forventninger til FCM den 1 sæson da jeg syntes holdet er meget sårbart og økonomien normalt skranter i forhold til FCK.
Men må indrømme jeg er blevet positivt overrasket, da det er lykkedes mig at lave super gode signings og har bygget et super hold op og ret gode taktikker der passer til dem.

Stiller op med følgende 2 taktikker.
4-1-2-2-1 offensiv frit  på hjemmebane og nogle gange ude hvor jeg er favorit eller skal score mål.
4-4-2 kontra frit  ude mod svære hold.

Pt er datoen 27 november 2014

Indkøb er.

Kristoffer Olson for 3 mill kr. Han får dog begrænset med spilletid er utilfreds med det, så kan være han ryger til sommer.

Marco Urena 1,2 mill. Han bruges pt kun som backup, får ikke ret mange kampe,  3 kampe 1 mål så fremtiden er uvis for ham.

Johan Dahlin for 9,5 mill. Er klart første valget på målet, bruger dog Haugaard i hjemlige pokal turneringer for at give ham spille tid også.

Uffe Bech for 12 mill. Han startede ud med lyn og brag på både venstre kanten og i angrebet. 4 kampe 1 mål, men han er lidt blevet overhalet af de andre på disse positioner. Men helt klart et scoop at have ham på holdet.

Dino Halilovic på fri. Er på reserve holdenen. Ved ikke om han på længere sigt kan komme op i superligaen.

Denis Stracqualursi på fri. Han er mere eller mindre fast starter på mit hold i angrebet og syntes da han er en okay signing. 11 kampe 7 mål.

Haris Vuckis lejet i Newcastle for 2 sæsonner. Syntes jeg mangle en gratis spiller som backup over midten hvis skaderne begynder at præge holdet.

Marco Ramkilde på fri. Tror det er en god signing til fremtiden

Nicolaj Jørgensen på fri. Håber det er en super signing til fremtiden på målet.

Ud er røget.

Eyjolfur solgt til Rubin for 3 mill

Femi solgt for 1,25 mill til Jesu.

Plus 9 lovende talenter på leje incl Paul Onuachu.

Døjer med at få afsat Tim Jansen, så har accepteret han går på fri.

Efter
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010