home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 530 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 51561 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #15: 26 Okt 2014, 14:47 »

Jeg er igang med OB og har skabt en taktik ud fra de svagheder som jeg ser i OB og som jeg har skulle kompenserer for i formationen og taktikken.

Den første og klart største svaghed jeg ser i OB er den centrale midtbane. Kvaliteten her er ikke specielt betryggende, hvor mange af spillere er gode rent teknisk, men mangler meget i forhold til de defensive pligter. Martin Spelmann er reelt set den eneste centrale midtbanespiller som kan gøre sig nyttig og det er bare ikke godt nok. Derfor har jeg valgt en 5 mands midtbane, med en defensiv midtbane liggende bag de 2 centrale midtbanespillere. Her er det Diarra som jeg har skubbet op, så jeg har 2 gode defensive spillere på den centrale midtbane. De 2 kantspillere er valgt som "brede midtbanespillere" for at styrke midtbanen endnu mere og sikre overtal på midtbanen.

Med den defensive midtbanespiller sikre jeg en ekstra støtte til det centrale forsvar, hvilket gør det svært for modstanderne at skære igennem fra midten af banen. Så for at sikre at jeg også er stærk mod angreb fra kanterne, har jeg 2 backs som er på support, samtidigt med at de 2 brede midtbanespillere på kanten også yder en god support. Derudover har jeg et par tunge drenge i det centrale forsvar, hvilket alt i alt bør give mig en stærk og solid defensiv.

Min store nervøsitet omkring taktikken var den offensive del, for med den store fokus på defensiven frygtede jeg hvordan og hvem der skulle stå for at skabe chancer og scorer målene. Med kun en angriber på toppen, så var der ikke mange muligheder, men jeg tror at jeg har fundet den mest optimale løsning.

Jeg har nemlig valgt en falsk ni'er, som trækker ned i banen. Dette er igen med til at skabe overtal på midtbanen, men rent offensiv betyder det at jeg ikke har nogen reelle angribere. I stedet har jeg så valgt at begge centrale midtbanespillere skal være offensive i indstillingen, hvilket gør at de tager de dybe løb i banen.

Den falsk ni'er får altså flyttet lidt rundt med de centrale forsvarsspillere, hvilket skaber plads til nogle dybe løb fra mine centrale midtbanespillere og de 2 kanter. Meningen er at det skal skabe en trekant af mine spillere mellem modstanderens midtbane og forsvar, hvor de har en nødvendig support i kantspillerne som kan åbne spillet ved at blive spillet bredt.

Instruktioner:
Spil mere direkte
Aflevere i dybden
Højere tempo

- Disse tre indstillinger, skal sørge for at den tyndt besatte offensiv får scoret nogle mål og udnyttet de chancer de får. Ved at flytte bolden i et hurtigt tempo, sikre jeg at modstanderne ikke får tid til at skabe en kompakt defensiv, men i stedet hele tiden får dem flyttet ud af deres positioner som skaber huller. Dette skal udnyttes ved at aflevere i dybden og ved at spillere mere direkte, som støttes endnu mere af en falsk ni'er der trækker rundt med de centrale forsvarsspillere og to centrale midtbanespillere som skal tage nogle vigtige dybdeløb. Kanterne skal naturligvis også bidrage i det offensive og det gør de også...

Spil snævert
Meget dybere forsvarslinje

- Ved at spille snævert og stå dybere gør jeg det markant sværere for modstanderne at angribe mig igennem dybdeløb, hvor mine forsvarsspillere er svagest og hvor langt de fleste offensive spillere er stærkest. Det åbner i stedet for muligheden for at angribe mig over kanterne, da deres spillere har mulighed for at komme meget tættere på mit mål. Men med nogle stærke backs der primært skal være stærke i de defensive egenskaber, samt to brede midtbanespillere til at supportere dem, så er jeg stærk her. Derudover har jeg naturligvis nogle stærke centrale forsvarsspillere der er gode i hovedspillet og er fysisk stærke..


Skærm mere af
Vær aggressivt involveret
Vær mere disciplinerede

- Med en kompakt midtbane, så er det vigtigt for mig at de arbejder hårdt og hurtigt får lukket ned for pladsen til modstanderne. Så derfor skal de være aggressive og skærme af, så modstanderne ikke får tid til at skabe noget spil. Samtidigt skal de være disciplinerede hvilket sikre at de arbejder sammen som en enhed, så de netop er flere om at skabe presset og lukke ned for modstanderne.




Status efter de første fem kampe, er at jeg ligger nr. 2 med ti point og en målscorer på 7-3. Jeg startede med at spille 0-0 mod FCK, hvorefter jeg tabte i Aalborg med 1-0. Men siden er det blevet til sejre over Brøndby (2-0), FC Nordsjælland (2-1) og Randers (3-1) - Så det er blevet til ti point mod fem stærk modstandere...

Generelt set skaber jeg rigtig mange chancer (19 i snit pr. kamp) hvor modstanderne modsat kun skaber 10.5 chancer i snit. Mange af chancerne er dog ikke gennemspillede chancer, så udnyttelsesprocente n er naturligvis ikke så høj, men når man tænker på at mit fokus er på det defensive så syntes jeg at det er flot at skabe så mange chancer. 


Jeg vender tilbage når der er blevet spillet lidt flere kampe....
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #16: 26 Okt 2014, 14:56 »

Det er en næsten identisk taktik mht. til formation, roller og instruktioner jeg bruger i Europa med mit FCK hold. Smiley
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #17: 26 Okt 2014, 17:14 »

jeg er nu godt 20 kampe inde i 2. sæson og tingene går helt efter planen, jeg sælger spillere dyrt og henter billigt spillere ind, hvilket har medført et overskud på 89.8 milioner, og på transfer siden har jeg solgt for 106 milioner siden jeg ankom og har blot hentet spillere for 20 milioner

Det vil sige et overskud på 86 milioner hvilket jeg er godt tilfreds med. dog har jeg et stort problem med at 16 årig spillere jeg får som regens de vil altså spille fra start eller skifte klub, og når man står mellem valget af en 21 årig og en 16 årig spiller, så falder valget på den lidt ældre spiller og det har gjort at jeg desværre har solgt nogle kæmpe talenter, til spot pris, dog med 50% af næste salg vil havne i min kasse, men det irritere mig da jeg gerne vil satse på egne talenter.
Spiller der er væk fra klubben:
Skulason(20M), Kirkeskov(19M), Kasper Larsen(9,5) og Thomas Mikkelsen (fri)
Ind har jeg så hentet en lang række spillere, hvor de mest prominente navne må være Lasse Petry (3,25M), Joe Mensah (1,9M) og Rønnow (3,75) mil

dertil kommer en stor flok talenter og en enkelt rutineret forsvars spiller som i samarbejde med Høegh og Rønnow skal lukke af bagtil, som indtil nu har været et stort problem.
Den boldbedsidende fodbold som jeg praktisere fungere rigtig godt, jeg ligger gennemsnitligt på 61,2% af boldbesiddelsen  i ligaen, hvilket må siges at være rigtig godt. Jeg har ligaens 2. bedste forsvar kun overgået af FCK, men jeg har lukket 18 mål ind i 20 kampe hvilket er 8 mere end FCK.
Samtidig har jeg ligaens 5. bedste angreb, og her skal der forbedres, men med afgange af Falk, Lado, Emil Larsen, så er det noget der skal arbejdes lidt med fremover.

endnu engang vil jeg gerne tage lidt fat i de talenter jeg render og arbejder med i klubben.
Mikkel Desler - Desler som spiller fast på den Centrale midtbane har et afleverings rate på 84% i ligaen, en spiller der faktisk præsterede lidt bedre i første sæson, men en fast spiller på mit hold, som ligger og fordeler spillet centralt.
Lucas Jensen - En kant spiller som bare bliver bedre og bedre, denne sæson er han begyndt at score mål også, hvilket vi ikke så meget til i første sæson, så det er dejligt han får bygget på sit spil.
Jacob B. Lauersen - første sæson tryllede han som venstre kant og scorede mål på samlebånd, men efter salget af Kirkeskov og købet af Boysen er han blevet trukket tilbage på Back pladsen hvor han stadig score mål og lægger op.
Emil Peter Jørgensen - han er en lidt blandet oplevelse, han er pt. 3. valget centralt og Backup til de to back pladser, men han har det med at lave dumme frispark hvilket også har kostet ham et rødt kort og et enkelt gult, jeg er dog ved at træne ham op til at blive en boldspillende forsvare, så jeg kan bygge det på i min taktik, men det er langsigtet.

jeg ligger pt. nr 3, med 7 point op til FCK på en førsteplads og udsigten til Europæisk i næste sæson er bestemt en mulighed, dog vil det betyde der skal handles ind på nogle pladser, især på midten hvor det mest er talenter der render rundt. Mikkel Desler og Jonas Gemmer er ikke særlige fysisk midtbane og her vil jeg være nødtil at forstærke men spillere som Lasse Petry og Jonasson som bestemt ikk har præsteret, skal der derfor hentes ind til denne plads. I angrebet har jeg reelt en spiller der præstere bare lidt, Petar Sliskovic han har scoret 9 mål i 20 kampe, og går derfor under godkendt da han har været gratis, en spiller som Raben som skulle være Backup, kan jeg ikke håndtere, han vil spille fast hver gang, og det er svært at give ham chancen gang på gang når han ikke score eller spiller godt.

Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #18: 26 Okt 2014, 17:26 »

Af ren interesse er Raben en ligeså blandet pose igen i år?  Smiley
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #19: 26 Okt 2014, 17:33 »

Af ren interesse er Raben en ligeså blandet pose igen i år?  Smiley
det må du nok have lov at sige, er spået som kæmpe talent, men hans indstilling til træning og fight er lig 0.
Så den eneste måde at udvikle ham på er at spille ham fast, og det score han desværre for lidt mål til endnu
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #20: 26 Okt 2014, 18:48 »

2. sæson er nu færdig spillet.
En rimelig sikker 3. plads, da, den blev sikret og isoleret med 3 runder igen, så mit mål om Euro league er nået.

og økonomien buldre derudaf, 161 milioner på kontoen og et transferbudget på 52 milioner, er ikke til at spøge med, men de fleste af mine indkøb vil komme på fri transfer her har jeg nemlig hentet en ny reserve målmand og ikke mindre end to Argentinske angribere, som jeg havde på prøve i løbet af sæsonen, 4½ og 4 stjernet angribere, der skal sikre min eksistens i Euro league, ind er også hentet Cristian Battocchio fra Watford, også på fri transfer, og skal være den rutine jeg henter ind til den centrale midtbane 27 kampe i sæsonen for Watford i i championship må siges at være udemærket, nu skal han prøves af i superligaen.

af forventede salg til den nye sæson.
Petar Sliskovic, med indkøbene af de to argentinere og med Mads Raben der har fået lidt spilletid på det sidste, er der ikke længere plads til ham, 12 mål i 27 kampe er godkendt, men han er meget begrænset angriber, og der er derfor ikke længere brug for ham,
spillere som Radza, Anders Thomsen, Jens Jakob Thomasen Greve, Niels Bisp Rasmussen og Diarra er også spillere der er på vej ud, det er de "svageste led" i truppen, og ikke en særlig god brede, erstatninger for dem bliver unge talenter der lige pt har sikret mit 2. hold en sikker første plads i reserve ligaen hvor det bød på 16 sejre i 20 kampe og kun 1. nederlag.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #21: 28 Okt 2014, 20:34 »

Jeg har lige startet et spil op med OB. Er spændt på hvordan det kommer til at gå med den skrøbelige økonomi. Smiley
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #22: 29 Okt 2014, 17:22 »

Jeg er også lige startet og jeg er lidt i chok:
Jeg har solgt Emil Larsen for 8 mil til Salzburg. og hentet Akharraz som erstatning. Økonomien er lort. 18 mil i løn budget (alt brugt og 100k i transferbudget, og i øvrigt -70 mil på kontoen. Så lige pludselig meddeler bestyrelsen ud, en måned inde i spillet, at de har skaffet en kapitalinsprøjtning og baberet 30 mil af gælden. Nu har klubben ligepludselig et overskud på 30 mil på kontoen OG et transferbudget på 21 millioner WTF? KU DE IKKE HAVE HAFT DET FØR EMIL LARSEN BLEV SOLGT?!?!?!?
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #23: 29 Okt 2014, 17:25 »

Det samme skete for mig. Det ødelagde min motivation fuldstændig, da jeg netop valgte OB på grund af den dårlige økonomi. Det er jo ikke sjovt, når ens økonomiske problemer bliver løst på under en måned.
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #24: 29 Okt 2014, 17:56 »

helt enig. Om end man jo kan sige det jo reelt set godt kunne lade sig gøre med den ejer. Det sker nok ikke IRL, og jeg så også frem til en hård tid. istedet siger jeg nu goddag til Uffe Bech  Rullende Øjne
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #25: 30 Okt 2014, 00:15 »

Jeg er nu nået til slut september og jeg er blevet mere og mere glad for spillet! anyway tilbage til OB.
Efter en næsten mareridts start 1 sejr og så 3 nederlag i rap. Kom holdet endelig igang og har ikke set sig tilbage siden. Man er godt nok hårdt ramt af skader i starten, hvilket også satte mig tilbage, da min umiddelbare taktik ikke rigtigt syntes at fungere uden Falk. Hvorfor der blev testen en del forskellige taktikker af. Falk blev så klar og holdet har ikke tabt siden. 4 sejre og 1 enkelt uafgjort er det blevet til. 

Jeg har kun solgt Emil Larsen men tilgengæld købt et par stykker:

Ind er Osama Akharraz kommet, han er tiltænkt rollen som Larsens erstatning på venstre kanten (jeg spiller en 4-2-3-1) men er henvist til bænken for tiden, pga. en blændene Lucas Jensen som i 7 kampe har nettet 6 mål og lagt op til 5! Hvem savner dog Larsen?

Uffe Bech blev hentet til fra FCN for 10 mil. Han er tiltænkt højre kanten, så Falk kan rykke ind centralt. Han har været en god signing. 9 kampe 5 mål 2 assist.

DKs Ronaldinho, Alexander Jacobsen hentet til også, han er en fremtidsinvestering . Har også hentet en Johan Branger. Som også er en mand for fremtiden.

Den sidste signing er Robin Olsen fra Malmø for 3,25 mil. Toppel var bare ringe for mig, og den beslutning var ikke svær at tage.

Mit hold er flyvende for tiden rent offensivt med 7 mål i seneste kamp mod FCV og 5 ugen før mod SE. Og heldigvis for det, for mit forsvar er godt nok ikke noget at skrive hjem om. 2 mål mod FCV og 4! mod SE. Lasse Nielsen er ude med en skade for tiden, og Kasper Larsen sejler bare rundt. Tilgengæld gør Høegh det okay, han har nogle vandvittige langskud, og har lavet et mål der kandidere til årets bedste. Men frem ad banen er spillet som sagt en fryd at se på. Gid det også var sådan i virkeligheden. Efter jeg var nede og vende som nr. 11 ligger jeg nu 3. 1 point efter FCK og 7 efter BIF. Af nævneværdige spiller jeg ikke har nævnt er Lado, der også bare bomber 9 kampe, 6 mål 3 assist. Ellers er det Ruud 8 k 3 m 6 a og Falk 5 k 4 a. En skam Ruud ikke vil forlænge Skuffet Har i øvrigt forlænget med Falk så hans lamme frikøbsklausul er væk.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #26: 30 Okt 2014, 00:39 »

Jeg er nu nået til slut september og jeg er blevet mere og mere glad for spillet! anyway tilbage til OB.
Efter en næsten mareridts start 1 sejr og så 3 nederlag i rap. Kom holdet endelig igang og har ikke set sig tilbage siden. Man er godt nok hårdt ramt af skader i starten, hvilket også satte mig tilbage, da min umiddelbare taktik ikke rigtigt syntes at fungere uden Falk. Hvorfor der blev testen en del forskellige taktikker af. Falk blev så klar og holdet har ikke tabt siden. 4 sejre og 1 enkelt uafgjort er det blevet til. 

Jeg har kun solgt Emil Larsen men tilgengæld købt et par stykker:

Ind er Osama Akharraz kommet, han er tiltænkt rollen som Larsens erstatning på venstre kanten (jeg spiller en 4-2-3-1) men er henvist til bænken for tiden, pga. en blændene Lucas Jensen som i 7 kampe har nettet 6 mål og lagt op til 5! Hvem savner dog Larsen?

Uffe Bech blev hentet til fra FCN for 10 mil. Han er tiltænkt højre kanten, så Falk kan rykke ind centralt. Han har været en god signing. 9 kampe 5 mål 2 assist.

DKs Ronaldinho, Alexander Jacobsen hentet til også, han er en fremtidsinvestering . Har også hentet en Johan Branger. Som også er en mand for fremtiden.

Den sidste signing er Robin Olsen fra Malmø for 3,25 mil. Toppel var bare ringe for mig, og den beslutning var ikke svær at tage.

Mit hold er flyvende for tiden rent offensivt med 7 mål i seneste kamp mod FCV og 5 ugen før mod SE. Og heldigvis for det, for mit forsvar er godt nok ikke noget at skrive hjem om. 2 mål mod FCV og 4! mod SE. Lasse Nielsen er ude med en skade for tiden, og Kasper Larsen sejler bare rundt. Tilgengæld gør Høegh det okay, han har nogle vandvittige langskud, og har lavet et mål der kandidere til årets bedste. Men frem ad banen er spillet som sagt en fryd at se på. Gid det også var sådan i virkeligheden. Efter jeg var nede og vende som nr. 11 ligger jeg nu 3. 1 point efter FCK og 7 efter BIF. Af nævneværdige spiller jeg ikke har nævnt er Lado, der også bare bomber 9 kampe, 6 mål 3 assist. Ellers er det Ruud 8 k 3 m 6 a og Falk 5 k 4 a. En skam Ruud ikke vil forlænge Skuffet Har i øvrigt forlænget med Falk så hans lamme frikøbsklausul er væk.
Gider du smide et ss af Alexander Jacobsen?
Logged

welbz is dat guy

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #27: 30 Okt 2014, 00:40 »

Jeg kan heller ikke finde ham i spillet Skuffet
Logged

JaWocKa

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #28: 30 Okt 2014, 01:39 »

Helt sikkert her:

Grunden til at i måske ikke kan finde ham er at jeres database ikke er stor nok. Hvis i har database på lille er det ikke sikkert han er med. Han er jo fri på markedet.
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #29: 30 Okt 2014, 01:39 »

Jeg har stor + alle danske ? Smiley
Logged

JaWocKa

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010