home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 312 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 57183 gange)
asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #30: 22 Jan 2015, 14:17 »

Fede køb! især Munir, han bliver rigtig god!

Jeg mener dog ikke du skulle have købt Balanta men ventet på Romagnoli kom hjem fra lån i Samdoria, efter 1. sæson!

Han bliver også rigtig godt, er fra Italien og er egen avl, perfekt til CL!

Hvordan ser din start 11'er så ud?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #31: 24 Jan 2015, 12:46 »

AS Roma Football Manager 2015 patch 15.2.1
Preseason 14/15



Så kom jeg endelig igang med FM 15 og som altid skal det meste af tiden foregå med at gøre AS Roma til det absolut bedste hold. Først skulle der ryddes på gangene i det italienske, de dårlige måtte ud og der skulle noget frisk blod ind. Jeg valgte bl.a. at hente tidligere stjerner som Jaap Stam, Franco Tancredi og  David Platt ind til at stå for træningen.

Som det ikke var nok med at holdet bag holdet ikke var i topform da jeg kom til, var der også mange spillere i klubben, der simpelthen ikke havde evnerne eller mentaliteten på lang sigt til at være til gavn for klubben… Spillere jeg hellere ser der enten får chancen i en anden klub og kan blive en stjerne der, og ellers skal stoppe deres fodbold karriere. Ud med diverse unge spillere og en enkelt af de mere ældre spillere til ligakonkurrenterne Fiorentina.

Forstærkninger… Det skulle jeg bruge, men hvor? Oplagt var målet, hvor den gode Sanctis ikke holder for evigt, men med et lavt transferbudget (70 mio ich…) var det klart for mig jeg måtte sælge før jeg kunne købe. En snak med bestyrelse samt en aftale om vi skulle vinde ligaen gjorde der blev penge til løn og transfer. Nu havde jeg pludselig godt 200 mio ich til transfers. Heldigvis har Mourinho spist hashkager i starten af savet, og har set sig lun på Gervinho. Jeg takker for hans lyster og tager imod de og hold nu fast: 450 MIO. KRONER han vil betale for at få ham!

Penge i kassen, der skal handles… Ind er kommet Veratti, Scuffet, Balanta, Bonazzoli, Castellano, Ødegaard og Dybala.

Transfers 14/15


Det giver mig en stærk og ikke mindst bred trup
Bestyrelsens forventninger fandt jeg rimelige, vind ligaen, kom videre til kvartfinalen i CL og gør dit bedste i pokalturneringen. Ligaen er og bliver altid det vigtigste for mig. Man kan ikke bryste sig som det hold, hvis ikke man gør rent bord derhjemme, som følge af dette ville jeg også forsøge at tage en double i 1. sæson. Skulle jeg ikke få det, måtte jeg jo se på hvordan det så skulle gribes an.

Rent taktisk har jeg besluttet mig for at spille en 2-3-3-2, hvor der vil være stor fokus på holdet skal arbejde som en enhed og vi skal være i kontrol. Taktikken er en jeg har arbejdet med en del i år, da jeg i flere omgange ikke har kunne få det til at fungere. Ret skal være ret, så noget af inspirationen er kommet fra Le Sygnoks blog – La Lezema en tak til denne fantastiske blog skal lyde! Venskabskampene er ikke forløbet helt smertefrit, men jeg er fortrøstningsfuld…

Oveni det fik jeg en fed gruppe i CL bestående af Barcelona, Liverpool, Leverkusen og så Roma…

Derudover har jeg ændret nogle ting i databasen, bl.a. er Sisto nu dansker og Romas nye stadion er undervejs. Det har betydet at klubben har et nyt banklån på ca. 1,4 mia. der skal afbetales over de næste 20 år.

Vender tilbage efter jeg har spillet sæsonen færdig!

Til vi ses igen!



La Maggica
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #32: 24 Jan 2015, 18:10 »

450 mio for Gervinho... kunne ikke presse dem så højt op overhovedet.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #33: 24 Jan 2015, 18:14 »

Fede køb! især Munir, han bliver rigtig god!

Jeg mener dog ikke du skulle have købt Balanta men ventet på Romagnoli kom hjem fra lån i Samdoria, efter 1. sæson!

Han bliver også rigtig godt, er fra Italien og er egen avl, perfekt til CL!

Hvordan ser din start 11'er så ud?
ang

Ja Munir var superb for mig i Arsenal som jeg har et andet save med. Håber han også laver omkring de 40 kasser denne gang.

Okay, burde jeg måske have ventet på, men prioriterer mit forsvar rigtig højt når jeg spiller i Italien. Der skal være styr på bagkæden.

Har faktisk ikke lagt mig fast på noget endnu. Overvejer at føre mine taktikker fra mit Arsenal save videre her, med et par enkelte justeringer for at sikre mig at jeg har mere fokus på defensiven end offensiven som i England.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #34: 24 Jan 2015, 21:13 »

I Chl er jeg nu endt i gruppe med Benfica, Ajax og Shaktar. Hvilket jeg vil mene burde give en god chance for at kunne komme videre fra gruppen.

I ligaen fik jeg en sejr i den første kamp, hvor holdet på udebane slog Genoa 5 - 2. Jeg er glad for sejren, men opdagede at spillernes energiniveau dykker utrolig hurtigt, samt jeg fik to småskader ud af kampen.

Munir, som startede på toppen fik lavet et mål i sin debut kamp Opstemt
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #35: 24 Jan 2015, 23:31 »

450 mio for Gervinho... kunne ikke presse dem så højt op overhovedet.

Tricket består i at udbytte den interesse de udviser fra start... Du skal ikke lade dem starte med at byde, så er alt tabt. Satte hans salgspris til 500 mio, udbød ham til 500 mio. og jeg fik et bud tilbage på 380, lidt snak frem og tilbage og vupti jeg tager imod 450 mio fra Chelsea...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #36: 25 Jan 2015, 00:32 »

Tricket består i at udbytte den interesse de udviser fra start... Du skal ikke lade dem starte med at byde, så er alt tabt. Satte hans salgspris til 500 mio, udbød ham til 500 mio. og jeg fik et bud tilbage på 380, lidt snak frem og tilbage og vupti jeg tager imod 450 mio fra Chelsea...

Ja okay, men lidt sent nu desværre.. endte med at slippe ham for 330...Hvilket jeg stadig mener er alt for meget for den mand.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #37: 25 Jan 2015, 00:33 »

Ja okay, men lidt sent nu desværre.. endte med at slippe ham for 330...Hvilket jeg stadig mener er alt for meget for den mand.

Svært at være uenig...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #38: 30 Jan 2015, 15:06 »

Endte i går med at blive så træt af min disponering af indkøbene som jeg havde lavet i første vindue, at jeg startede savet op på ny. Jeg havde store kvaler med midtbanen (skader til de få folk jeg havde), alt imens mit forsvar havde for mange spillere. Så har startet op igen, hvor jeg har lavet nogle af de samme indkøb, men også et par nye.



Gruppen i CHL er blevet til: Benfica, Man City, CSKA Moscow, hvor jeg håber at jeg kan snige mig videre på en andenplads hvis ellers resultaterne flasker sig.

Planen er at få en 4-3-3 op at stå, så jeg kan udnytte de gode kanter som man har til rådighed fra start af.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #39: 02 Feb 2015, 12:35 »

AS Roma Football Manager 2015 patch 15.2.1
Tilbageblik på sæsonen 14/15



Endelig igennem sæsonen, og hvilken sæson det skulle blive! Lad os først tage et blik på spillerstatestikken, hvor vi kan se at Totti noget overraskende er min bedst spillende… Planen var faktisk ikke at bruge ham som andet end back-up, men hold da op hvor han har modbevidst mig! Faktisk spillede han så godt i efteråret at han var blandt de sidste 50 i kampen om Ballon D’or. Et kig på hvor målene kommer fra viser en offensiv der har været skarp hele vejen rundt og delt målene godt imellem sig. Spillere som Adem Ljajic og Juan Iturbe har fået begrænset med spilletid, da de ganske enkelt ikke har passet ind (vi spiller uden fløje) eller deres konkurenter i angrebet har været for skarpe. De ryger nok begge 2 her til sommer.

Et blik på ligaen viser at vi vandt ligaen MEGET suverænt, men billedet lyver en smule synes jeg…  Hvis man tager et blik på kampene i ligaen (1), kampene i ligaen (2) moste jeg alle jeg mødte i efteråret, og kunne vist nok gå på ferie med otte point ned til Juventus på 2. pladsen. Foråret startede skidt i ligaen, og mens vi hakkede afsted fik Juventus lugtet blod og begyndte at vinde… Forspringet blev mindre indtil de pludselig var foran da vi snublede mod Sampdoria 10 dage før vi skulle møde dem… Lige på point og med en bedre målscore i deres favør var vi presset til at vinde...



Vi smadrede simpelthen Juventus! Særligt den unge Federico Bonazzoli var forrygende og scorede sit første ægte hattrick for klubben. Efter den kamp så vi os ikke tilbage og vi smed kun et point i resten af sæsonen, vel og mærke da det var afgjort... Juventus kom sig aldrig over kampen på Olimpico, se blot på deres kampe til sidst, sølle 4 point blev det til i 6 kampe… Slet ikke godt nok:



Pokalen skulle vi naturligvis også forsøge at få hjem til den rigtige del af hovedstaden efter at den ikke havde været i vores eje siden slutningen af 08-sæsonen.



Vi hakkede os sådan igennem den turnering, da vi først kom ind i den i foråret, hvor vi som bekendt ikke var super spillende… Men da vi nåede finalen var vi klar og Juventus måtte atter lukke 5 mål ind, hvilket betød en fyring til Massimiliano Allegri… Hvem der overtager ved jeg endnu ikke, men kunne frygte f.eks. Frank Rijkaard skulle ind og overtage, vi må se hvad tiden bringer.

CL-eventyret:
Og ja jeg kalder det et rent eventyr. Via sidste års placering var jeg kvalificeret til CL, men desværre i det nederste lag… Og gruppen hvor jeg skulle op imod Leverkusen, Liverpool og mægtige Barcelona, ja bare at gå videre var vel nærmest en bedrift i sig selv måske…



Vi lagde fantastisk og med 9 point efter 4 kampe ville en sejr over Barcelona på udebane ikke blot sikre os billetten videre, men samtidig sende Barcelona helt ud af europæisk fodbold! En flot 3-0 sejr betød at vi var sikre som nr. 1, og jeg ville gerne have Leverkusen med i stedet for Liverpool, så reserverne spillede og selvom Leverkusen vandt, var det ikke nok… Liverpool vandt nemlig over Barcelona og var dermed videre.

1. knockoutrunde skulle byde på endnu en hård modstander… Manchester City… BAAAAHH!!! Hvor jeg er træt af at trække de store hold! Vi lagde os ikke ned! Nej vi gik fandme videre med en samlet sejr på 5-3!




Pludselig skete der ting og sager, en Schalke 04 dukkede op af hatten, og det byttede vi til en billet til semifinalen…



4 hold tilbage… Os selv, Benfica, Bayern Munchen og Atletico Madrid. Ja, behøver jeg at fortælle jer hvem af de 3 jeg gerne ville møde. Og endelig var fm-guderne med mig! Benfica i semifinalen i CL.


Uafgjort på udebane, efterfulgt af en sejr på hjemmebane, hvor vi var i total kontrol… Nu stod vi der, finalen i CL! Mere end jeg havde turdet drømme om da vi startede sæsonen, bevares vi kunne have trukket stærkere hold og modstanderen i finalen var mægtige Bayern Munchen



Hvis i kigger på ovenstående SS vil i se at der var mange af de store hold der måtte forlade turneringen tidligt… Hverken PSG, Monaco eller Barcelona gik videre fra gruppespillet, og Chelsea samt Real Madrid røg ud til svagere hold. Dermed var vejen åben for en overraskelse, men først skulle vi lige slå Bayern Munchen… En yderst vanskelig opgave, men mulig da holdet allerede havde leveret flotte resultater tidligere i årets CL. Yderdogs ja… Umuligt? På ingen måde.




VI FUCKING GJORDE DET! VI VANDT CHAMPIONS LEAGUE I 1. SÆSON! Og FM på den helt klassiske måde… Helt væk i første halvleg og bagud, 2 dødbolde og vi er foran… Bayern Munchen der scorer i overtiden, og så Mattia Destro der afgør det hele til vores fordel i den forlængende spilletid! Værd at bemærke: Manuel Neuer var skadet og ikke med, og det havde nok givet et andet resultat hvis han havde været med.

Dermed kan jeg gøre status på en fantastisk 1. sæson, hvor vi kunne hjemføre en helt igennem fantastisk og uventet triple!

Jeg vender tilbage når jeg er klar til at gå i gang med 2. sæson

Til vi ses igen



La Maggica
« Seneste Redigering: 02 Feb 2015, 13:19 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #40: 06 Feb 2015, 15:26 »

AS Roma Football Manager 2015 patch 15.2.1
Preseason 15/16



Puuhaaa… Forsvarende mestre i CL, en dobbelt i hjemlandet… Der er meget at leve op til i den kommende sæson. Jeg havde nu en ekstra turnering der skulle tages hensyn til i programmet (vm for klub hold), hvilket betød et mere kompakt program før jul. Bredde og kvalitet skulle hentes ind, mens overskydende spillere skulle ud… Mange af de centrale handler blev gjort forrige sæson, og da en del spillere kom tilbage fra udleje var situationen ikke så slem igen.

Transfer sæsonen 15/16

Jeg er egentlig ganske godt tilfreds med mine handler, solide spillere på fri transfer, billige indkøb af unge talenter og back-ups. Dodô forsvinder efter sæsonen, og da fremtiden ikke just ligger foran spillere som Colé og Balzaretti ville jeg sikre mig på den plads. På højrebacken har jeg den unge Eros De Sanctis der har gennemgået en fornuftig udvikling, specielt mentalt. Ham forventer jeg meget af i fremtiden. Dog mener jeg man skal have 2 spillere til hver plads og derfor kommer Albert Rafetraniaina ind næste sæson, hvor han vil erstatte Vasilis Torosidis.

Glæder mig vildt til en spændende 2. sæson, hvor presset er maksimalt!


Til vi ses igen!


La Maggica
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #41: 16 Feb 2015, 00:25 »

Fik endelig startet mit Roma save op igen. Jeg er nu midt i januar af første sæson, og jeg har lavet tre gratis signings der slutter sig til klubben til sommer. Ind kommer Bakkali, Praet og Drogba. Sidstnævnte kommer til fordi jeg vil til at satse på at spille med mere end en mand i front, og hvem andre end den store ivorianer skal man hente som targetman til den pris Wink

Derudover har jeg signet en ny målmand da jeg var træt af at lukke for mange mål ind med det aldrende hold jeg havde i truppen. Ind er kommet Kevin Trapp, da han er den eneste anstændige målmand jeg kan hente inden for mit begrænsede transferbudget.

Yanga-Mbiwa blev utilfreds med for få kampe i løbet af første halvdel af sæsonen, så jeg lod ham smutte hjem igen. Planen er at jeg sikre mig Astori for den aftalte sum når sæsonen går på hæld, for så har jeg også næsten et komplet centralforsvar. Så er det kun backsne der er et problem der næste sæson, for de bliver jo ikke yngre.
Logged

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #42: 23 Feb 2015, 20:22 »

Efter ikke rigtig af finde motivation til at spille fm 15 er den nu kommet tilbage, og har derfor valgt at starte op med Roma, en sub topklub med stort potentiale fra start.

Jeg har solgt Gervinho, for intet mindre end 420 millioner, Chelsea er en skøn klub at sælge til!
Ind er kommet en del, Mattia Perin er købt til kassen, Scuffet var ikke helt god nok til at presse sig ind som 1. keeper, overvejer dog stadig at købe ham.
Sergio Romero er købt ind til at spille når De Rossi skal have pause.
Tielemans er lejet i Anderlecht med mulighed for køb, han skal helt sikkert købes, han er en gal 17-årig!
Ødegaard kommer til d. 2 januar.
Mit helt store sats er den italienske vidunderdreng Bernardi, han er købt ind til at presse Destro og Totti, men samtidig spille i stedet for Iturbe hvis han bliver for træt.
Sidst men ikke mindst er Pione Sisto hentet, en fantastisk bredde spiller.

Fik købt flere spillere end planlagt, men der er store muligheder i fremtiden, især når man får sine udlejede spillere hjem.
Satser stærkt på at komme i top 2, videre fra gruppen i CL som dog ser svær ud, men både Barca og Shaktar, pokalen er ikke første prioritet, men en god mulighed for de unge spillere
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #43: 23 Feb 2015, 21:12 »

Hvad måtte du slippe for berardi? Købte ham for samlet 245 mio..
Hvilken formation/opstilling vil du bruge? Kan ikke rigtig få sat Totti i scene som ene mand på toppen.
Med ljalic ig berardi på kanterne.. Må fin justere:)
Logged

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #44: 23 Feb 2015, 21:45 »

Jeg prøver at spille med 3-1-3-2-1, hvilket giver tre midterforsvare, en defensiv midtbanemand, 3 på den centrale, to wings og en angriber.
Berrardi fik jeg for 112 i Sassulo og 75 hos Juve, en god pris.
Totti imponerer heller ikke endnu, men Destro og Iturbe er rigtig gode, satser mere på de unge, så kommer Totti desværre i anden række
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010