home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 398 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 57089 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #45: 23 Feb 2015, 22:18 »

Er netop færdig med 2. sæson, og der kommer nok en update i løbet af i morgen med resultater, transfers mm... Opstemt glæd jer
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #46: 23 Feb 2015, 23:03 »

Man skal aldrig undervurdere kontrolleret italiensk kontraspil. Formåede over to kampe, med 3 hurtige kontra-spillere at slå Chelsea ud af CHL Wink Det er en god fortsættelse eftersom PSG røg på samme måde i første runde.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #47: 24 Feb 2015, 22:13 »

En af de gode dage hvor ens angriber bar banker dem ind på stribe. Det her er så en CHL semifinale hvor jeg ellers var bagud fra mødet i London.



Edit: Han får så sportsbrok og er ude af både Pokal og CHL finale :S
« Seneste Redigering: 25 Feb 2015, 02:36 af Highbury » Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #48: 12 Mar 2015, 23:57 »

Først 2 - 0 mod Juventus på hjemmebane, så 3 - 0 mod Bologna på udebane efterfulgt af 2-1 sejr over Real Madrid på udebane i CHL gruppespil Smiley Man er da bar lidt stolt over den styrke holdet har Wink
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #49: 07 Maj 2015, 18:00 »

Jeg nærmer mig snart afslutningen på 5. sæson med Roma, og så kommer jeg med en større update
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #50: 13 Maj 2015, 18:04 »

AS Roma Football Manager 2015 patch 15.3.2


5 sæsoner er spillet I det italienske og jeg synes det er tid til i får et indblik i hvordan det er gået siden vi startede:
Vi starter med Serie A, den hjemlige turnering… den vigtigste af dem alle (ja ja, alle er ikke enige og det er de i deres gode ret til). Skal man være den stærkeste skal man være suveræn på ens hjemmebane (aka eget land) og det har vi været her de fem sæsoner der nu er spillet.



Og ikke mindst er det herligt at se, hvordan vi bare bliver bedre i ligaen år for år. Målsætningen er nu at lukke under 10 mål ind i ligaen på en sæson, og vinde alle 38 kampe. Hvor lang det tager må tiden vise. Det er jo tæt på umuligt at gøre det, ellers så plejer FM gerne at ødelægge det for en med et tvivlsomt dømt straffespark…
Pokalturneringen har vi også siddet tungt på siden jeg kom til:



Eneste lille svipser vi havde var den der straffesparkskonkur rence mod AC Milan i 17/18… Det er jeg ikke helt tilfreds, taget I betragtning af hvor suværene vi har været i ligaen… Godt vi fik taget revanche året efter mod Napoli.
Som følge af denne succes har vi spillet supercup i Italien siden 2. sæson. Den første supercup gik til Napoli der slog Juventus med 3-2, siden da har vi vundet dem overbevisende:


Hermed var 1. del mål opnået, nemlig at sidde på tronen i Italien. Og der har jeg sådan set tænkt mig jeg bliver de næste 5 år mindst. Og fokus rettes i stedet mod Europa… Mod den store turnering som mange hold drømmer om at vinde, men som kun få formår… Der er naturligvis tale om Champions League (CL).



5 gange har vi deltaget i CL, 5 gange er vi gået videre som nr. 1 i gruppespillet, og 4 gange har vi vundet turneringen. Føler selv jeg var ekstremt heldig i 1. sæson, og egentlig skuffet over jeg røg i kvartfinalen i 3. sæson. Men rart at der stadig er spænding om et trofæ i savet lidt endnu. De 4 sejre i CL har også givet os adgang til 3 Europæiske Supercup finale og 3 klub-VM, med et 4 sæt i kommende sæson.



Alt i alt har klubben hentet ikke mindre end hele 24 trofæer på blot 5 sæsoner. Ikke noget man kan klage over, og bestyrelsen er også vældig tilfreds.

Bestyrelsens tillid (66%)
Hvis vi så tager en status på selve klubben er jeg svært tilfreds. Det nye stadion er færdigt (lavede en editor-file hvor Romas stadion var tilføjet), og vores økonomi ser solid ud. Med en bankbog på 902 mio. et budget på 850 mio. til transfer og 20 mio. om måneden til lønninger er der ingen spillere vi ikke kan hente hvis vi ønsker det… Men gør vi det? Lad os tage et blik på truppen frem mod 6. sæson og holde det op mod transfers jeg har lavet igennem de første 5 sæsoner:

Målmænd:
Keylor Navas er min back-up og en ganske solid en af slagsen. Får sine kampe i cuppen her og der og er fint tilfreds med at sidde på bænken.

Simone Scuffet er det ubestridte 1. valg i klubben og har været det siden han ankom i 1. sæson. Top-3 keeper i verden og konstant efterspurgt af de ”store klubber”. Men han skal ingen steder.

Forsvarspillere:
Éder Álvarez Balanta er jo nok en af de bedste spillere ifht. Prisen du kan købe ham til fra start. Planen er at sælge ham videre til 550+ på et tidspunkt.

Alessio Romagnoli er en af de unge talenter fra start i klubben og han har været igennem en fantastisk udvikling. Er netop blevet gjort til kaptjan frem mod 6. sæson

Daniele Rugani er en solid back-up og italiensk. En spiller jeg er tryg ved.

Mahmoud Mahmoud er en af de første regens jeg hentede. Stort talent der var spået til at kunne blive blandt verdens bedste, desværre har især hans tekniske egenskaber ikke helt holdt udviklingen, men han er stadig med som en back-up.

José Fernando er en ung spiller, men 3. valg. God med bolden, begge benet og allerede på landsholdet. Svært at forlange mere af en spiller på 19 år.

Daniele De Rossi er sidste valg, 6-valg, og er efterhånden en skygge af hans tidligere jeg. Alderen er begyndt at trykke, og selvom jeg gerne ville holde på ham, ser det ikke ud til han vil forlænge desværre.

Wingbacks:
Albert Rafetraniaina er vel nok den spiller der har overrasket mig mest i det her fm-save. Havde ikke lige set en spiller fra Madagasker være en kandidat til et tophold, men han spiller godt, og så længe han gør det, så betyder hans tal mindre. Samtidig kan han også spille i venstresiden, så han skaber bredde i truppen

Tin Jedvaj kæmper med Albert om pladsen på højre wingback og er en bundsolid spiller man kan regne med. Ydermere kan han også spille i midterforsvaret. Altid herligt med en god bredde.

Eros De Santis er en spiller jeg har fået meget mere ud af end jeg troede var muligt. Er trængt på spilletid de seneste sæsoner da Jedvaj og Albert bare spiller bedre.

Lucas Digne kender de fleste og han er solid, fornuftigt både offensivt og defensivt.

Juan Iturbe spiller også wingback, til de flestes overraskelse. Men jeg elsker, og gentager JEG ELSKER tidligere kantspillere som wingbacks. Det giver virkelig noget offensivt pondus, og i stedet for sælge ham, så omskolede jeg ham i stedet. Jeg forventer dog at enten Iturbe eller Digne smutter snart da jeg har endnu en spiller på vej til pladsen.

Fabio Castellano skal omskoles til wingback… Hvorfor tænker I? Han er ligeså god offensivt som Iturbe og på niveau med Digne. Min midtbane vil I desuden opdage er vanvittig stærk, så der er faktisk ikke plads til Castellano.

Midtbanespillere:
Kevin Strootman er en fantastisk playmaker, fylder godt med sin fysik, og giver tyngde. En vigtig del i spillet føler jeg.

Marco Veratti, hvilken lille playmaker jeg har mig her. Og italiensk… Ja jeg klager ikke.

Hüseyin Sengül er et ungt regen hentet i Ajax for 2 sæsoner siden, og siden da har han været igennem en eksplosiv udvikling, der gør han sætter maksimalt pres på sine holdkammerater.

Martin Kriva er et ungt talent, der lader til at have hele pakken. Håber han udvikler sig yderligere i de kommende år.

Paul Pogba skal man vel eje hvis man har penge nok? Og en nærmere præsentation er vel unødvendig tænker jeg?

Alessandro Florenzi, en spiller fra eget akademi og en klassespiller. Henvist til bænken, men er en dygtig spiller at kunne smide ind.

Reynar Parks, en spiller jeg snublede over da jeg kiggede på unge spillere. Costa Rica har faktisk flere gode regens, så hvem ved om de kan forbedre sig på verdensranglisten?

Kemal Gencoglu er netop kommet til før sæsonen og er et stort talent. Håber på han udvikler sig så jeg er sikret med høj kvalitet de kommende år.

Martin Ødegaard har udviklet sig ganske fornuftigt og presser på til en startplads. Men med de andre spillere i klubben så er kampen benhård.

Miralem Pjanic ligner, desværre, en spiller der er på vej ned af bakke, og jeg må se om jeg ikke kan komme af med ham til en fornuftig pris.

Matteo Zanini er vel det største italienske talent der løber rundt, og heldigvis er han i stald hos mig. Ser virkelig spændende ud og hvis han forsætter sin udvikling bliver han en af de helt store.

Angribere:
Domenico Beradi kæmper om den ene plads i angrebet. Dygtig spiller der særligt i sidste sæson forbedrede sig helt vildt.

Alberto Tenconi er 4. Valg og får vel spilletid når de andre 3 trænger til en pause. Et fornuftigt talent, men sidder med en følelse af ham ligesom mangler lidt.

Paulo Dybala slås med Beradi om den ene ”ledige plads” der er i angrebet. De er ret beset på niveau og hvem der lige spiller afhænger af hvem jeg lige synes der skal spille.

Federico Bonazzoli er stjernen i angrebet. Verdens bedste spiller år 2018 hvor han vandt VM med Italien. En kriger og ægte targetman i front tager han tæsk for de andre, men laver også de vigtige mål.

Så langt så godt, og hvis man stadig er med her, så kan jeg berolige jer! Der er ikke langt igen nu!
Truppen er stærk, og som I kan se mange profiler, heraf nogle der normalt koster en formue? Hvordan har han fået råd tænker I sikkert? Det er jo ikke fordi der er skiftet voldsomt meget på truppen siden starten? Lad os tage et kig:



Det er kun de seneste 2 sæsoner der er lykkedes mig at sælge for mere end jeg har brugt på at hente spillere. Synes der er en virkelig irriterende tildens til at der bliver krævet fuldstændig sindsyge beløb for de unge regens… Vi snakker en spiller der er vurderet til 675k der bliver udbudt til 190 mio. Og når man så samtidig ikke kan få det man gerne vil have for sine spillere… Nå nok om det

Målet fremad må være at forbedre mit scouting netværk så jeg kan finde billige spillere og samtidig arbejde mod at blive den bedste klub i verden. Nogle vil hævde at jeg allerede er der, det er jeg ikke helt enig i endnu.

Hvis I har spørgsmål eller ønsker SS eller anden indsigt, så giv et opråb, og jeg skal se hvad jeg kan være behjælpelig med. Indtil vi skrives ved næste gang!



La Maggica

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #51: 13 Maj 2015, 19:33 »

AS Roma Football Manager 2015 patch 15.3.2


...

Har li skimmet hen over dit indlæg, og må sige at det lyder som et rigtig fornuftigt save du har gang i.

Selv har jeg måttet slippe Verratti og har en utilfreds Itrube rendende rundt. Hvor lang tid tog det dig at omskole ham?

Er desuden, beklageligvis, i samme båd mht regen transfers. Opdagede netop en ung tysker der er vurderet til i underkanten af 700K men W. Bremen forlange intet mindre end 290 for ham med alle de klausuler de beder om. Har dog valgt at droppe ham for nu, og satser i stedet på regens fra akademiet, som i alle mine sæsoner har vundet deres rækker og er blevet omtalt som et af de bedste Wink
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #52: 13 Maj 2015, 19:39 »

Har li skimmet hen over dit indlæg, og må sige at det lyder som et rigtig fornuftigt save du har gang i.

Selv har jeg måttet slippe Verratti og har en utilfreds Itrube rendende rundt. Hvor lang tid tog det dig at omskole ham?

Er desuden, beklageligvis, i samme båd mht regen transfers. Opdagede netop en ung tysker der er vurderet til i underkanten af 700K men W. Bremen forlange intet mindre end 290 for ham med alle de klausuler de beder om. Har dog valgt at droppe ham for nu, og satser i stedet på regens fra akademiet, som i alle mine sæsoner har vundet deres rækker og er blevet omtalt som et af de bedste Wink

Mit eget akademi er desværre slet ikke kommet i omdrejninger i det her save, så det skal jeg arbejde i... Tror det tog mig godt og vel... 3 sæsoner at få ham til at spille der optimalt. Flere af mine spillere har også villet væk, men jeg har stædigt holdt fast, døren var lukket og det var mig som bestemte hvornår de skulle væk. En rigtig gammelfar på den front. Det var værst i 3. sæson, men nu er der lukket helt for balladen, og truppen er i fin harmoni
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #53: 13 Maj 2015, 20:40 »

Mit eget akademi er desværre slet ikke kommet i omdrejninger i det her save, så det skal jeg arbejde i... Tror det tog mig godt og vel... 3 sæsoner at få ham til at spille der optimalt. Flere af mine spillere har også villet væk, men jeg har stædigt holdt fast, døren var lukket og det var mig som bestemte hvornår de skulle væk. En rigtig gammelfar på den front. Det var værst i 3. sæson, men nu er der lukket helt for balladen, og truppen er i fin harmoni

Okay, der har jeg været meget heldig så Wink har i hvert fald hevet 3 mand op denne sæson, som kan indgå på holdet.

Okay, er i 4. sæson nu, og han er meget sur, så får ham nok ikke til at makke ret og skifte plads de næste par sæsoner. Har desuden også givet pladsen til mine unge folk i stedet.

Jeg forsøgte, men truppen blev så sur at jeg opgav at holde på Verratti, men fik overbevist Florenzi til at blive Smiley Men jeg er nok lidt for eftergivende, da jeg hellere vil have en harmonisk trup, især nu jeg tyndede godt ud i den i sidste vindue, for er lidt presset med skader Skuffet
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #54: 16 Maj 2015, 01:45 »

Havde småpenge tilbage på mit transferbudget, men næsten 10 mio/uge fri i lønbudgettet. Klubben klarer sig dog så godt at jeg netop har fået sat 72.5 mio til rådighed til transfers, uden at der er rørt ved mit lønbudget.

Skal vel også nævnes at jeg solgte for 1.26 mia i sidste transfervindue, og købte kun ind for 514 mio. Har dog siden vinduet lukkede lavet handler for ca 150 mio, der bringer to regens og M. Rojo til klubben. Arbejder yderligere på 4 navne, hvoraf halvdelen er regens.
Logged

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #55: 18 Maj 2015, 18:07 »

Så fik jeg startet op med Roma, nogen der kan fortælle hva transfer budget man har efter første sæson ?
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #56: 19 Maj 2015, 15:06 »

Så fik jeg startet op med Roma, nogen der kan fortælle hva transfer budget man har efter første sæson ?

Det afhænger jo af din placering i den forgangne sæson, salg af spillere samt forventninger til den nye sæson. Selv har jeg handlet for mellem 600 og 700 mio hver sæson, men jeg har også solgt for næsten det samme (-100 måske), bortset fra den igangværende sæson, hvor jeg har solgt for 1.45 mia og købt ind for ca. 690 mio so far.

Der er ikke pengeproblemer hvis du bar sørger for at sælge lidt også.
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #57: 20 Maj 2015, 19:28 »

Så skal der vidst ikke handles meget mere inden sommerpausen. Købt for lidt under 1 mia, og solgt for lidt under 1.5 mia.

Ville gerne have undgået at skulle slippe Verratti, men den gik desværre ikke.

Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #58: 20 Maj 2015, 22:44 »

Nu hvor i er et stykke fremme, kan i så fortælle mig hvilke unge spillere man skal holde øje med i Italien?

Spiller pt med Inter, og hold kæft Roma kører bare der ud af Opstemt
Logged

H A L A   M A D R I D!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #59: 21 Maj 2015, 00:04 »

Nu hvor i er et stykke fremme, kan i så fortælle mig hvilke unge spillere man skal holde øje med i Italien?

Spiller pt med Inter, og hold kæft Roma kører bare der ud af Opstemt

Fabio Castellano, Federico Bonazzoli, Simone Scuffet, Bryen Cristante, Alessio Romagnoli, Beradi, Daniele Rugina, Stefano Sturaro, Simone Colombi og hvis du ellers ser nogen der popper op Opstemt
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010