home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  1 Bruger, 406 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452508 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1665: 19 Jan 2012, 20:46 »

Jeg er heller enig med dig omkring Pepe og hans mulig evne til at forbedre sit talent. Jeg tror netop, at grunden til at Pepe er så god er, at han er så hidsig. Det resulterer så i, at han nogle gange og for ofte hvis man spørger de fleste, koger over. Men det tror jeg 100% bare er noget, man må leve med. Hvis Pepe mister noget af den vrede, som jeg tror stammer fra vilje og vindermentalitet, så vil man også se en Pepe, der ikke kan udfylde sin rolle så godt.

Det med månelandingen brugte jeg fordi, at dine eksempler forsøger at pepege Lass' presspil, mens det Pepe foretager, skal se mindre væsentligt ud. Jeg synes i hvert fald ikke, billederne viser noget omkring hvor kontrolleret Lass' presspil er. Netop fordi det bare er et billede.

Men mener du ikke at Lass besidder samme vilje og vindermentalitet? Mener du ikke at Puyol gør det? Mener du ikke at et væld af andre fodboldspillere gør det? Langt størstedelen af dem kan sagtens undgå at gå overstregen. Dertil har jeg i øvrigt heller aldrig sagt at han skal lægge tendensen med at være hidsig og aggressiv fra sig - blot at han skal fralægge sig den tydelige tendens han har når han spiller mod Barcelona, navnlig at han er overtændt og mister fatningen. Det mener jeg som sagt skader mere end det gavner.

Igen, vil jeg påpege at du ikke skal slutte modsætningsvis. Jeg har aldrig sagt at Pepe's rolle var minimal - jeg har udelukkende fremhævet at jeg mener at Lass' rolle var markant større end Pepe's. Nu kan jeg af ganske gode grunde ikke lige komme til at lave en film om det, men du kan jo eventuelt selv hente kampen i to dele (her og her) og se de situationer jeg udpeger. Det er jo ikke noget jeg sidder og opdigter, når jeg siger Lass er kontrolleret og fattet i sit presspil.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1666: 19 Jan 2012, 20:57 »

Men mener du ikke at Lass besidder samme vilje og vindermentalitet? Mener du ikke at Puyol gør det? Mener du ikke at et væld af andre fodboldspillere gør det? Langt størstedelen af dem kan sagtens undgå at gå overstregen. Dertil har jeg i øvrigt heller aldrig sagt at han skal lægge tendensen med at være hidsig og aggressiv fra sig - blot at han skal fralægge sig den tydelige tendens han har når han spiller mod Barcelona, navnlig at han er overtændt og mister fatningen. Det mener jeg som sagt skader mere end det gavner.

Igen, vil jeg påpege at du ikke skal slutte modsætningsvis. Jeg har aldrig sagt at Pepe's rolle var minimal - jeg har udelukkende fremhævet at jeg mener at Lass' rolle var markant større end Pepe's. Nu kan jeg af ganske gode grunde ikke lige komme til at lave en film om det, men du kan jo eventuelt selv hente kampen i to dele (her og her) og se de situationer jeg udpeger. Det er jo ikke noget jeg sidder og opdigter, når jeg siger Lass er kontrolleret og fattet i sit presspil.
I teorien kan jeg intet vide om det presspil, da det blot er et billede. Men nej, jeg tror da ikke, det er noget, du opdigter.

Selvfølgelig er der masser af spillere og generelt bare mennesker der har en stor vindermentalitet. Jeg har det blandt andet selv. Mange af dem, kan sagtens holde sig i skindet, mens få simpelthen er indbygget sådan, at vindermentaliteten gør dem gode. Sådan føler jeg, at det er med Pepe. En hel anden ting er, hvorfor skal han egentlig ændre sig? Han er jo fremragende, som han er nu. Hans temperament koger nogle gange over, men jeg vil igen godt påpege, at jeg synes, at folk overdriver.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1667: 19 Jan 2012, 20:59 »

Alves divede ikke på Pepe's "tackling" dengang i CL-semien? Alves havde et blåt mærke hvor man tydeligt kunne se at han var blevet ramt. Han sagde også ude i pressen at han var blevet ramt - ville han ikke have forholdt sig tavs hvis han ikke var blevet ramt? Desuden har Marca været ude og sige at billederne var manipulerede (kilde mangler)
Til sidst vil jeg snakke om fysik og tyngdekræften. Kan en bold med 20 km/t få dig til at dreje en 180 grader? Når man så lige husker at man er på vej til at fører sit ben FREM, og at man står på ET ben.. hvordan er det så muligt at boldens stød er nok til at svinge en 180 grader? Det lyder ikke muligt vel?
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1668: 19 Jan 2012, 21:08 »

Jeg vil ikke gøre mig klog på om Alves blev ramt eller ej (i øvrigt synes jeg det er latterligt at diskussionen overhovedet er taget op igen), men jeg kan da lige hurtigt skyde ind, at det med fysikken og tyngdekraft (hvad har det nu at gøre med noget?), den holder da lige så meget, når Pepe og Alves rammer bolden samtidigt - altså at bolden er mellem Pepes knopper og Alves' fod.
Logged

Vuelve la ilusión

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1669: 19 Jan 2012, 21:12 »

I teorien kan jeg intet vide om det presspil, da det blot er et billede. Men nej, jeg tror da ikke, det er noget, du opdigter.

Selvfølgelig er der masser af spillere og generelt bare mennesker der har en stor vindermentalitet. Jeg har det blandt andet selv. Mange af dem, kan sagtens holde sig i skindet, mens få simpelthen er indbygget sådan, at vindermentaliteten gør dem gode. Sådan føler jeg, at det er med Pepe. En hel anden ting er, hvorfor skal han egentlig ændre sig? Han er jo fremragende, som han er nu. Hans temperament koger nogle gange over, men jeg vil igen godt påpege, at jeg synes, at folk overdriver.

Godt nok - så ser jeg bare ikke idéen i at nævne det. I øvrigt brugte jeg heller ikke billederne som belæg for måden hvorpå Lass' presspil fungerer, og jeg har i øvrigt heller aldrig påstået dét. De var udelukkende eksempler på at jeg synes at Lass spillede en større rolle end Pepe.

Jeg føler det bare omvendt med Pepe. Rent spillerprofil-mæssigt, hvilet vil sige at det mentale aspekt tilsidesættes for et øjeblik, synes jeg faktisk at han på mange måder minder om Abidal; atletisk, hurtig, god til at læse spillet og fysisk stærk. Efter min bedste overbevisning går Pepe's overtænding nemlig også udover den taktiske del af hans spil, da han som sagt pludselig befinder sig ude af position og det lader til at han let mister overblikket. Som sagt synes jeg ganske enkelt at hans spil bliver lagt op på et 'alt eller intet' niveau. Jeg holder simpelthen fast i at han ville blive endnu bedre, hvis han var mere fattet. Afslutningsvis siger jeg det altså lige igen; jeg har aldrig sagt at han fuldstændig skal lægge sit hidsige og aggressive spil til side. Det eneste jeg har sagt er at hans overtænding i El Clásico skader mere end det gavner, og jeg absolut tror at det ville gavne både ham og Madrid, hvis han skruede markant ned for blusset i kampene mod Barcelona.
« Seneste Redigering: 19 Jan 2012, 21:19 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1670: 19 Jan 2012, 21:20 »

Godt nok - så ser jeg bare ikke idéen i at nævne det. I øvrigt brugte jeg heller ikke billederne som belæg for måden hvorpå Lass' presspil fungerer, og jeg har i øvrigt heller aldrig påstået dét. De var udelukkende eksempler på at jeg synes at Lass spillede en større rolle end Pepe.

Jeg føler det bare omvendt med Pepe. Rent spillerprofil-mæssigt, hvilet vil sige at det mentale aspekt tilsidesættes for et øjeblik, synes jeg faktisk at han på mange måder minder om Abidal; atletisk, hurtig, god til at læse spillet og fysisk stærk. Efter min bedste overbevisning går Pepe's overtænding nemlig også udover den taktisk del af hans spil, da han som sagt pludselig befinder sig ude af position og det lader til at han let mister overblikket. Som sagt synes jeg ganske enkelt at hans bliver lagt op på et 'alt eller intet' niveau. Jeg holder simpelthen fast i at han ville blive endnu bedre, hvis han var mere fattet. Afslutningsvis siger jeg det altså lige igen; jeg har aldrig sagt at han fuldstændig skal lægge sit hidsige og aggressive spil til side. Det eneste jeg har sagt er at hans overtænding i El Clásico skader mere end det gavner, og jeg absolut tror at det ville gavne både ham og Madrid, hvis han skruede markant ned for blusset i kampene mod Barcelona.
Det jeg tror, der vil ske, hvis Pepe skruer temperamentet fra sig er, at Messi vil få mere tid på bolden. Mere tid på bolden og mere plads, og så ved vi jo, at manden afgører fodboldkampe. Jeg tror simpelthen ikke Pepe kan ligge noget af sin aggressivitet fra sig. På det punkt er det nok alt eller intet med ham. Enten er han, som han er nu, eller også ser vi en Pepe som ikke tør røre en tackling. Det sidste kan jeg ikke forestille mig. Jeg synes Pepe har gjort utrolig meget godt i El Clasico de sidste mange gange. Du har selvfølgelig ret i, at i det sekund han bliver smidt ud, er han ikke meget værd. Men det er, så vidt jeg ved kun sket en gang. Jeg synes Pepe er meget taktisk dygtig, men med i den historie skal der også tilskrives ros til hans midtbanekolleger. Hvis de ikke alle tre forstår det taktisk koncept, så kan de godt pakke sammen. Jeg synes dog, at de alle tre er rasende dygtige taktisk. I hvert fald de tre der spillede i går.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1671: 19 Jan 2012, 21:31 »

Det jeg tror, der vil ske, hvis Pepe skruer temperamentet fra sig er, at Messi vil få mere tid på bolden. Mere tid på bolden og mere plads, og så ved vi jo, at manden afgører fodboldkampe. Jeg tror simpelthen ikke Pepe kan ligge noget af sin aggressivitet fra sig. På det punkt er det nok alt eller intet med ham. Enten er han, som han er nu, eller også ser vi en Pepe som ikke tør røre en tackling. Det sidste kan jeg ikke forestille mig. Jeg synes Pepe har gjort utrolig meget godt i El Clasico de sidste mange gange. Du har selvfølgelig ret i, at i det sekund han bliver smidt ud, er han ikke meget værd. Men det er, så vidt jeg ved kun sket en gang. Jeg synes Pepe er meget taktisk dygtig, men med i den historie skal der også tilskrives ros til hans midtbanekolleger. Hvis de ikke alle tre forstår det taktisk koncept, så kan de godt pakke sammen. Jeg synes dog, at de alle tre er rasende dygtige taktisk. I hvert fald de tre der spillede i går.

Jeg tror simpelthen ikke på at der ikke findes noget mellem vildmanden Pepe og den Pepe der bare står ovre i et hjørne og kukkelurer. Nu nævner jeg det lige for tredje gang; han skal ikke lægge vildskaben og aggressiviteten fuldstændig fra sig. Han skal blot være mere fattet. Deri ligger det altså ikke at han så lige pludselig ikke kan være hidsig og have vindermentalitet længere. Jeg tror simpelthen ikke på at det ene udelukker det andet, for i majoriteten af de kampe han spiller, er han lige netop ikke overtændt, men i stedet er han lige den anelse mere fattet - og det er deri forskellen består for mig at se. Når der pludselig står Barcelona på tavlen og modstanderen er Messi tager fanden tilsyneladende ved ham; og det er udelukkende her jeg påpeger at jeg mener han burde lægge sit spil om. Det er meget muligt at han kun er blevet smidt ud en gang, men det er da ingenlunde hans skyld. Jeg vil mene at han har gjort hvad han kunne for at hive en udvisning eller to yderligere til sig i El Clásico regi. Lad mig lige påpege afslutningsvis at jeg ikke anser nogen af de tre defensive midtbanespillere for at være ringe rent taktisk. Det eneste jeg har udpeget er den mangel på overblik og det tab der tilsyneladende er i Pepe's taktiske forståelse, når han spiller sine overtændte kampe. Som sagt; jeg kan ikke se hvad der peger imod en anonym og fuldstændig utilstedeværende Pepe, hvis han skruede ned for blusset, og blot spillede El Clásico som var det enhver anden kamp - hvilket han altså bare ikke gør.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1672: 19 Jan 2012, 21:40 »

Jeg har forstået, at Pepe ikke skal fjerne alt sin aggressivitet, hvis man spørger dig. Han skal blot skrue ned. Dertil skriver jeg så, at jeg ikke tror, at den mellemvej findes. Pepe er måske en anden mod Barcelona men det skyldes nok primært, at han spiller på midtbanen. Det plejer han ikke at gøre. Jeg synes ikke, der er et tab i Pepes taktiske forståelse heller. Hvis det var det, ville han ikke kunne lukke Messi sådan i samarbejde med Lass. Det tror jeg simpelthen ikke på.

Men vi finder nok ikke til enighed i denne diskussion. :-)
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1673: 19 Jan 2012, 22:05 »

Lad os blive enige om en enkelt ting; vi er uenige.

For lige at blive ved gårsdagens kamp faldt jeg lige over en sjov lille statistisk kommentar på Twitter fra Opta:

'Barça ‘keeper Pinto completed 25 passes last night vs Real Madrid, only Xabi Alonso (34) completed more for the Merengues.'
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1674: 19 Jan 2012, 22:11 »

Lad os blive enige om en enkelt ting; vi er uenige.

For lige at blive ved gårsdagens kamp faldt jeg lige over en sjov lille statistisk kommentar på Twitter fra Opta:

'Barça ‘keeper Pinto completed 25 passes last night vs Real Madrid, only Xabi Alonso (34) completed more for the Merengues.'
Til gengæld blev der lavet en tunnel mindre på Xabi Alonso, end på Pinto! Men når det så er nævnt og glemt så gjorde han det ganske udemærket taget håret, udstrålingen og alderen i betragtning!
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1675: 19 Jan 2012, 22:20 »

Men Pepe har vel ikke kun været overtændt mod Barcelona? Prøv youtube, du kan finde mange klip mod andre hold, hvor han også er gået klart over stregen..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1676: 19 Jan 2012, 22:28 »

Men Pepe har vel ikke kun været overtændt mod Barcelona? Prøv youtube, du kan finde mange klip mod andre hold, hvor han også er gået klart over stregen..

Getafe, ja. Men ellers så vil jeg gerne se nogle klip, hvis du kan linke? Altså hvor han går over stregen.
Logged

Hala Madrid!

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1677: 19 Jan 2012, 22:35 »

Getafe, ja. Men ellers så vil jeg gerne se nogle klip, hvis du kan linke? Altså hvor han går over stregen.
Fundet!
http://www.youtube.com/v/Oy7OUemjHR0
Synes det er tydeligt at Pepe ved 0.20 simpelthen går over stregen. Efter først at have sprunget let og elegant over den, vælger han altså efterfølgende at gå direkte overstregen! TV-billederne er ikke de bedste og der kan argumenteres frem og tilbage, men i min optik går han klart over stregen!
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1678: 19 Jan 2012, 22:42 »

Fundet!
http://www.youtube.com/v/Oy7OUemjHR0
Synes det er tydeligt at Pepe ved 0.20 simpelthen går over stregen. Efter først at have sprunget let og elegant over den, vælger han altså efterfølgende at gå direkte overstregen! TV-billederne er ikke de bedste og der kan argumenteres frem og tilbage, men i min optik går han klart over stregen!

Undskyld, hvad?

Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1679: 19 Jan 2012, 22:43 »

Undskyld, hvad?



Tænker det samme. Har læst indlægget 20 gange, men forstår stadig ikke hvad han mener..
Logged

Manchester United

Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010