home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 777 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451713 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1080: 04 Maj 2011, 16:19 »

Det er også sjovt som man har fået et had til Team UEFA, nu hvor alverdens 'eksperter' hylder deres form for fodbold. I bund og grund er det jo bare mindreværdskompleks er der gør, at man hader de bedste så meget. Men selvfølgelig skal der ikke tages noget fra verdens mest sympatiske hold.

Eller også skyldes det, det ekstremt "glatte" image som man som klub og hold har været gode til at formidle, specielt med Guardiola i spidsen. En ting er at man spiller vindende fodbold (og nej, bruger ikke ordet "flot", for der er altså ikke en entydig definition på hvad flot fodbold er) og at man er ganske suveræn i en ellers jævn hjemlig turnering og er i CL finalen, noget andet er den attitude man viser og den måde man forvalter sine fodboldmæssige styrke på.

Det er derfor jeg har mest sympati for Real pt. Jeg holder generelt ikke med nogen af de to hold, men på trods af de til tider latterlige konspirationsteorie r der kommer fra Madrid, viser det dem bare som mennesker. Mens Barca-spillerne står frem som de rene engle, og så viser sig at være nada bedre når det kommer til stykket.

Men det der pisser mig allermest af, er netop glorificeringen af deres fodboldstil. Det kan pisse mig af, når MO skal udtale sig om "at det var en sejr for fodbolden" og "godt at Mourinho ikke kommer i finalen". Hvad er det for en gang ensporet lort at fyre af? Fodbold er IKKE et spil der vindes på æstetik, moral og det modsatte. Der sidder ikke 5-6 (smags)dommere på sidelinjen og giver karakterer efter kampen. Der tælles mål færdig slut. Det er altid interessant at diskutere hvad man synes er flot bold osv, men man skal ikke sidde og gøre nogen til mere fortjente vindere eller ej ved samtidig at nedgøre tabernes spillestil. Det er mangel på respekt imo.

Det er så ikke noget Barca kan gøre så meget ved. Eller jo, man kunne forsøge at skabe sig et mere menneskeligt image, det ville få den åbenlyse misundelse i, at man som klub pt. vinder så meget som man gør, så meget mindre for os andre. Det er self igen noget der er lidt langt ude i en fodboldfaglig diskussion, men trods alt en forklaring på, hvorfor det der egentlig burde være stor respekt for en klub der præsterer resultatmæssigt som man gør i Barca pt., er endt med for rigtig mange, at blive et røvirriterende element som man er godt og grundig træt af at høre på, gentaget igen og igen og igen og igen Smiley
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1081: 04 Maj 2011, 16:54 »

Eller også skyldes det, det ekstremt "glatte" image som man som klub og hold har været gode til at formidle, specielt med Guardiola i spidsen. En ting er at man spiller vindende fodbold (og nej, bruger ikke ordet "flot", for der er altså ikke en entydig definition på hvad flot fodbold er) og at man er ganske suveræn i en ellers jævn hjemlig turnering og er i CL finalen, noget andet er den attitude man viser og den måde man forvalter sine fodboldmæssige styrke på.

Det er derfor jeg har mest sympati for Real pt. Jeg holder generelt ikke med nogen af de to hold, men på trods af de til tider latterlige konspirationsteorie r der kommer fra Madrid, viser det dem bare som mennesker. Mens Barca-spillerne står frem som de rene engle, og så viser sig at være nada bedre når det kommer til stykket.

Men det der pisser mig allermest af, er netop glorificeringen af deres fodboldstil. Det kan pisse mig af, når MO skal udtale sig om "at det var en sejr for fodbolden" og "godt at Mourinho ikke kommer i finalen". Hvad er det for en gang ensporet lort at fyre af? Fodbold er IKKE et spil der vindes på æstetik, moral og det modsatte. Der sidder ikke 5-6 (smags)dommere på sidelinjen og giver karakterer efter kampen. Der tælles mål færdig slut. Det er altid interessant at diskutere hvad man synes er flot bold osv, men man skal ikke sidde og gøre nogen til mere fortjente vindere eller ej ved samtidig at nedgøre tabernes spillestil. Det er mangel på respekt imo.

Det er så ikke noget Barca kan gøre så meget ved. Eller jo, man kunne forsøge at skabe sig et mere menneskeligt image, det ville få den åbenlyse misundelse i, at man som klub pt. vinder så meget som man gør, så meget mindre for os andre. Det er self igen noget der er lidt langt ude i en fodboldfaglig diskussion, men trods alt en forklaring på, hvorfor det der egentlig burde være stor respekt for en klub der præsterer resultatmæssigt som man gør i Barca pt., er endt med for rigtig mange, at blive et røvirriterende element som man er godt og grundig træt af at høre på, gentaget igen og igen og igen og igen Smiley

Helt og aldeles enig.

Jeg er så drønhamrende træt af at høre på folk der snakker om sejre for fodbolden og hvad ved jeg, hver eneste gang Barcelona (eller Arsenal for den sags skyld) vinder en kamp. Netop i kampene mod Real, synes jeg faktisk at den største taber var netop fodbolden, den blev i den grad bragt i miskredit, af den måde spillere og trænere på begge hold har ageret på før, under og efter kampen, og her er der ikke nogen der har været mere hellige end andre.

Jeg kunne simpelthen ikke holde hverken optakt eller nedtakt til gårsdagens kamp ud, og kommenteringen var også lige til at brække sig over. De bestilte jo nærmest ikke andet, end at rakke Real Madrid, deres måde at spille på, og ikke mindst personen Mourinho ned. Ingen objektive analyser af hvad det rent faktisk var man havde forsøgt, og måske, måske ikke, havde haft held med, havde det ikke været for udvisningen i den første kamp. Det var bare en lang omgang, de skal spille offensivt eller er det ikke rigtigt fodbold, og så fortjener de ikke at gå videre, og så er Mourinho i øvrigt et fjols... 110% subjektivt ævl, som ikke var et såkaldt ekspertpanel værdigt. Men det beviser vel bare hvor devalueret ekspertbegrebet er nu om dage.

Jeg kan i øvrigt også godt undre mig over, at der ikke er flere medier, der har forsøgt at se kritikken af dommerne fra en anden vinkel. Ingen tvivl om, at der i begge kampe har været flere tvivlsomme domme, så langt har den kære Mourinho ret. Men hvorfor fejer medierne det bare af bordet som tuderi, hvis de da ikke bare blankt giver manden ret. Problemet er jo ikke at dommerne ikke er gode nok, problemet er, som jeg ser det, at spillerne (igen er begge lejre lige gode om det) gør alt hvad de kan, for at snyde ham, og det' helt uden konsekvenser.
Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1082: 04 Maj 2011, 17:07 »

Fin tone du generelt holder i dit indlæg Wink

Lige præcis de to situationer med van Persie og Sheva er dog milevidt fra hinanden. Sheva er vel 17 meter offside spiller videre, og dribler målmanden. Men det er vel også Team UEFA der skubbede Bragas forsvarskæde så højt op? Wink
Jo tak jeg prøvede at holde det sobert og i forlængelse af den pæne tone der generelt bliver ført herinde.

Men bottomline for de to situationer er - viderespil = gult kort. Skal dog ikke udelukke, at Team UEFA har ønsket kun iberiske hold i finalen af Euro League.

Det er så ikke noget Barca kan gøre så meget ved. Eller jo, man kunne forsøge at skabe sig et mere menneskeligt image, det ville få den åbenlyse misundelse i, at man som klub pt. vinder så meget som man gør, så meget mindre for os andre. Det er self igen noget der er lidt langt ude i en fodboldfaglig diskussion, men trods alt en forklaring på, hvorfor det der egentlig burde være stor respekt for en klub der præsterer resultatmæssigt som man gør i Barca pt., er endt med for rigtig mange, at blive et røvirriterende element som man er godt og grundig træt af at høre på, gentaget igen og igen og igen og igen Smiley
Når udviklingen er nået så langt, at der ikke længere er noget Team UEFA, og hele verden er stoppet med at være imod Mourinho. Så vil det da helt sikkert være en sejr for fodbolden, at man hiver 0-0 på hjemmebane med 27% boldbesiddelse.

Jamen, burde vi ikke være ligeglade med glorificeringen af deres spillestil? Det er jo netop det jeg siger, det hele bunder i misundelse. Vi ville alle sammen ønske vi kunne spille 'vindende fodbold' som du siger det. Det er sjovt som bølgen er vendt nu, der er så mange der hader Team UEFA og de fleste begrunder det med at 'jamen de er jo ih og åh så fantastiske og så filmer de! Dommerne elsker dem og alle hader os'.

Jeg vil bevæge mig ud hvor jeg ikke kan bunde. Du har ikke mest sympati for Real, du har mest sympati for idéen om at kunne slå Team UEFA, på dette tidspunkt kunne man jo frygte at Real var det sidste hold tilbage der kunne slå Team UEFA. Det sidste hold til, at gøre op med 'verdens bedste fodboldhold'.

Jeg elsker idéen om, at hade et hold grundet en 3. parts holdninger mere af det. Morten Olsen har intet med Team UEFA at gøre, han nyder bare at se 'vindende fodbold'. Det er i mine øjne fair at nedgøre tabernes spillestil, såfremt man er overbevist om, at de i form af en anden taktik kunne have fået et bedre udgangspunkt.

Hvordan få et mere menneskeligt image? De er verdens bedste hold? Skulle de gå ud og dumme sig på samtlige pressemøder som deres elegante modstykke fra Madrid? Skal de gå ud og sige "JA VI ER TEAM UEFA". Nej? Det er jo latterligt.
Det er selvfølgelig acceptabelt, at hade Team UEFA grundet deres succes men så må man også meget gerne sige det er misundelse og ikke alle de der konspirations teorier det bliver gemt bag. Man begynder, at fordømme Team UEFAs spillestil og det er lidt pinligt, når man gerne vil prædike at defensiv fodbold også er fodbold. Budskabet fra modstandere af Team UEFA har jo været, at fodbold kan spilles på mere end én måde - ja så lad dog Team UEFA spille på sin egen måde uden de hele tiden skal høre for det.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1083: 04 Maj 2011, 17:25 »

Jeg kan i øvrigt også godt undre mig over, at der ikke er flere medier, der har forsøgt at se kritikken af dommerne fra en anden vinkel. Ingen tvivl om, at der i begge kampe har været flere tvivlsomme domme, så langt har den kære Mourinho ret. Men hvorfor fejer medierne det bare af bordet som tuderi, hvis de da ikke bare blankt giver manden ret. Problemet er jo ikke at dommerne ikke er gode nok, problemet er, som jeg ser det, at spillerne (igen er begge lejre lige gode om det) gør alt hvad de kan, for at snyde ham, og det' helt uden konsekvenser.

Her vil jeg så tillade mig at være uenig i dele af det du siger. Generelt er jeg enig med dig, man skal kigge på grunden bag dommerens fejl, mere end blot kun at kigge på hans fejl.
Men i gårsdagens kamp var der vel to mangler? 1: Film, især fra Barca, hvilket jeg kun kan være modstander af. Den diskussion vil jeg komme nærmere ind på i bunden. 2: Grove frispark uden konsekvens. Jeg er muligvis farvet, eftersom jeg er på Barcas side, men jeg synes at Real blev tilladt mange til tider grove frispark. Der var frispark begået mod Ronaldo der skulle have været dømt, men der var i den grad også et par røde kort der manglede. Et til Pedro ja, men da i hvert fald også til Adebayor, mens Carvalho og Lass begge var på grænsen qua gule kort og efterfølgende utrolig mange frispark. Der synes jeg der manglede karakter og mod.

Omkring Barca, så synes jeg egentlig ikke generelt, at man har kunnet pege fingre af Barca som klub, når man snakkede om film. Jovist en mand som Busquets har ikke været kendt som en fighter der ikke lægger sig ned, men dog ikke så slemt, at klubben som sådan har været berygtet.
Jeg synes dog at store dele af holdet filmede vildt meget i begge kampe mod Madrid, hvilket jeg personligt ærgrer mig meget over. Det er en skamplet for dem, og nu vil fokus være på, at de "filmede sig i finalen", nærmere end at de faktisk var bedre end Real over to kampe - min mening naturligvis.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1084: 04 Maj 2011, 17:27 »

Jeg elsker idéen om, at hade et hold grundet en 3. parts holdninger mere af det. Morten Olsen har intet med Team UEFA at gøre, han nyder bare at se 'vindende fodbold'. Det er i mine øjne fair at nedgøre tabernes spillestil, såfremt man er overbevist om, at de i form af en anden taktik kunne have fået et bedre udgangspunkt.

Hvordan få et mere menneskeligt image? De er verdens bedste hold? Skulle de gå ud og dumme sig på samtlige pressemøder som deres elegante modstykke fra Madrid? Skal de gå ud og sige "JA VI ER TEAM UEFA". Nej? Det er jo latterligt.
Det er selvfølgelig acceptabelt, at hade Team UEFA grundet deres succes men så må man også meget gerne sige det er misundelse og ikke alle de der konspirations teorier det bliver gemt bag. Man begynder, at fordømme Team UEFAs spillestil og det er lidt pinligt, når man gerne vil prædike at defensiv fodbold også er fodbold. Budskabet fra modstandere af Team UEFA har jo været, at fodbold kan spilles på mere end én måde - ja så lad dog Team UEFA spille på sin egen måde uden de hele tiden skal høre for det.

Hvornår har du set fordømmelser af Barca's spillestil? Kan ikke huske at jeg på noget tidspunkt har set kritik af at Barca spillede hurtigt kombinationsspil. Det ville formentlig også være en ret dum kritik i betragtning i de resultater de har fået. Der har været kritik af af deres tendens til at filme, men det er (forhåbentligt) ikke en indkorporeret del af deres spillestil.
Det er ikke alle eksperter, der er lige slemme, men for mig er det en anelse brækfremkaldende at høre typer som Erik Rasmussen og Morten Olsen kommentere Barca og Spaniens kampe. Hver eneste aflevering og dribling skaber eksatiske tilstande, hvilket for så vidt kan være udemærket, hvis de virkelig er så begejstrede, men når man begynder at tale om en sejr eller et nederlag for fodbolden alt efter resultatet, så begynder det at blive frygteligt. Så er det jo netop at sige at en slags fodbold er den eneste rigtige. Griner stadig når jeg tænker på den grædefærdige MO efter Grækenlands sejr ved EM i 04.

Det jeg mener når man snakker om Barcas dobbeltmoral og selvhævdende attitude, er ting som når Laporta udtaler at Real Madrid er "imperialistiske og ødelæggende" med deres dyre indkøb, samtidig selv at man selv har smidt uhyrlige summer efter spillere som Villa, Chygrinski, Zlatan, Milito, Alves osv.
Eller når man ikke kan stoppe med at rose sig selv pga. samarbejdet med UNICEF og den gratis reklame man giver dem(hvilket er et fint projekt), men så samtidig gladeligt tager imod millioner af kroner for at støtte en uzbekisk diktator. Og så i øvrigt alligevel dropper UNICEF til fordel for et gigasponsorat med Qatar.
Logged

It's gonna be legendary

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1085: 04 Maj 2011, 17:32 »

Jamen, burde vi ikke være ligeglade med glorificeringen af deres spillestil? Det er jo netop det jeg siger, det hele bunder i misundelse. Vi ville alle sammen ønske vi kunne spille 'vindende fodbold' som du siger det. Det er sjovt som bølgen er vendt nu, der er så mange der hader Team UEFA og de fleste begrunder det med at 'jamen de er jo ih og åh så fantastiske og så filmer de! Dommerne elsker dem og alle hader os'.

Nej det bunder ikke KUN i misundelse, men også i trangen til man viser andre hold noget respekt. Skal Utds stil, som helt sikkert bliver defensiv i finalen, så også kaldes antifodbold? Den sidste del med dommerne giver jo ingen mening at bruge som argument for at hade (eller hvad man nu skal kalde det) Barca, så langt er vi enige Smiley

Jeg vil bevæge mig ud hvor jeg ikke kan bunde. Du har ikke mest sympati for Real, du har mest sympati for idéen om at kunne slå Team UEFA, på dette tidspunkt kunne man jo frygte at Real var det sidste hold tilbage der kunne slå Team UEFA. Det sidste hold til, at gøre op med 'verdens bedste fodboldhold'.

Det er ikke så dybt vand endda. Mit personlige engagement handler da i høj grad om den position Barca har opnået. Men ikke KUN det, også måden man så forvalter den position på Smiley

Jeg elsker idéen om, at hade et hold grundet en 3. parts holdninger mere af det. Morten Olsen har intet med Team UEFA at gøre, han nyder bare at se 'vindende fodbold'. Det er i mine øjne fair at nedgøre tabernes spillestil, såfremt man er overbevist om, at de i form af en anden taktik kunne have fået et bedre udgangspunkt.

Indrømmet, det giver ikke meget rationel mening at det har en effekt på mit og andres forhold til Barca. Men det er jo NETOP fordi vi er mennesker og ikke altid handler rationelt. Hvad skulle vi ellers med følelser? Men det skal altså understreges, at det ikke KUN er fordi hele verden (more or less Wink) forguder deres spillestil og derfor nedgører andres spillestil.

Hvordan få et mere menneskeligt image? De er verdens bedste hold? Skulle de gå ud og dumme sig på samtlige pressemøder som deres elegante modstykke fra Madrid? Skal de gå ud og sige "JA VI ER TEAM UEFA". Nej? Det er jo latterligt.

Jeg ved ikke om "menneskeligt" er det rigtige udtryk, men faktum er jo også, at man har hørt fra spillere og træners side, f.eks. efter Interkampen sidste år, udtalelser der både direkte og inddirekte, indikerede "vi spiller flottere fodbold end dem". Det er imo en taberholdning og mangel på respekt for, at ikke alle kan spille som Barca. Faktisk burde man se det som et kompliment.

Det er selvfølgelig acceptabelt, at hade Team UEFA grundet deres succes men så må man også meget gerne sige det er misundelse og ikke alle de der konspirations teorier det bliver gemt bag. Man begynder, at fordømme Team UEFAs spillestil og det er lidt pinligt, når man gerne vil prædike at defensiv fodbold også er fodbold. Budskabet fra modstandere af Team UEFA har jo været, at fodbold kan spilles på mere end én måde - ja så lad dog Team UEFA spille på sin egen måde uden de hele tiden skal høre for det.

Jeg fordømmer ikke deres spillestil, på ingen måde. Jeg angriber slet ikke selve spillestilen, men opfattelsen af, at det er den eneste rigtige spillestil, som de også selv har været ude og prædikke. Det hader jeg fordi fodbold for mig netop IKKE er ensidighed, men flerfoldighed og det er det fede ved fodbolden. Skal vi alle spille som Barca? Nej tak. Lad os se nogle forskellige stilarter. Lad os se dem udkæmpe en kamp, uden at nogen på forhånd tager patent på hvad der er korrekt og ikke korrekt. Det eneste der kan definere hvad der er korrekt eller ej i fodbold, er fodboldreglerne.
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1086: 04 Maj 2011, 17:32 »

Og så i øvrigt alligevel dropper UNICEF til fordel for et gigasponsorat med Qatar.

Uden at være helt sikker, mener jeg nok det er et lovmæssigt beslutning. Noget med at et firma ikke må modtage gaver, a la den med Kasi-Jespers sponsorat til Brøndby, som også endte med at Kasi skulle have sit logo på Brøndby's trøjer for at der var grundlag for sponsoratet.

På trods af det, nogenlunde enig Wink
Logged

Vuelve la ilusión

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1087: 04 Maj 2011, 17:34 »

Eller også skyldes det, det ekstremt "glatte" image som man som klub og hold har været gode til at formidle, specielt med Guardiola i spidsen. En ting er at man spiller vindende fodbold (og nej, bruger ikke ordet "flot", for der er altså ikke en entydig definition på hvad flot fodbold er) og at man er ganske suveræn i en ellers jævn hjemlig turnering og er i CL finalen, noget andet er den attitude man viser og den måde man forvalter sine fodboldmæssige styrke på.

Jeg forstår simpelthen ikke din kritik KF? Hvordan kan det tages skidt for fodbolden, den måde Guordiola agerer til pressemøderne. At SAF eller Mourinho er efter dommerne, skælder ud og åbenlyst kritiserer det fælles forbund, det kan jeg ikke se som en bedre måde at agere på?
Det er helt fint med mig at man ikke er fan af Barcas spillestil. Fred være med det, og fred være med hvordan United, Real eller Stoke spiller for den sags skyld. Men Barca er nu engang en sejr for den spilleglade fodbold. Det er ikke den eneste slags fodbold, og det er ikke "den rigtige fodbold", men for dem der kan li' den slags fodbold, da er det en sejr.

Holdet spiller sportsligt (med undtagelse af filmeriet, der dog som jeg var inde på tidligere, ikke er noget jeg generelt synes man kan sige om holdet), de skader ikke modstanderne i stimer. De er pt. hvis ikke det, så blandt de allerstørste og bedste hold i verden, og måske endda i historien set ud fra deres rekorder. Samtidig, så er de vel den topklub i Europa, der spiller med flest spillere omkring startopstillingen der enten kommer fra deres egen ungdomsafdeling, eller som har været der siden de var yngre end 20 år? Det er da imponerende, og i den grad en sejr til fodbolden over økonomien.

Ja jeg er farvet, men jeg vil dog gerne diskutere synspunkterne uden at vi skal blive uvenner over det. Generelt set, så synes jeg Barca er et godt forbillede for fodbolden, i hvert fald sammenlignet med så mange andre hold - og kunne de få skåret det filmeri væk som var til stede i de forrige kampe, så kan jeg ikke se, hvor man kan sætte fingeren på dem som dårlige eksempler som sportsstjerner og fodboldspillere?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1088: 04 Maj 2011, 17:36 »

Hvornår har du set fordømmelser af Barca's spillestil? Kan ikke huske at jeg på noget tidspunkt har set kritik af at Barca spillede hurtigt kombinationsspil. Det ville formentlig også være en ret dum kritik i betragtning i de resultater de har fået. Der har været kritik af af deres tendens til at filme, men det er (forhåbentligt) ikke en indkorporeret del af deres spillestil.

De findes faktisk. Følger bl.a. en Arsenal-fan på Twitter, og vedkommende er ekstremt Barca-negativ. Ja personen ser nærmest kun deres kampe for at finde fejl og nedgøre dem har man indtrykket af Smiley
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1089: 04 Maj 2011, 17:39 »

Grunden til jeg flere gange har været ude og kalde det tuderi er ikke eksempler, som Higuains annullerede mål i går, men derimod alle de små domme hvor Real Madrid fansene har været ude at kommentere. Deres konspirationsteorie r og generelt når de begynder med deres snak om at UEFA og alle mulige andre favoritiserer Barcelona. Javel vi har haft flere dommerkendelser med os på vigtige tidspunkter i de to seneste kampe, men Real Madrid var i det første opgør heldige med at ende med 10 mand på banen og også i går var der flere spillere, som kunne have været udvist uden det ville have været ufortjent. Om det udligner de domme som er gået imod Real Madrid er sådan set ligegyldigt, da jeg bare vil bevise at dommeren altså ikke kun har dømt til Barcelonas fordel, som langt de fleste udenfor Barcelona-lejren får det til at lyde.

Nu hvor I begynder at snakke Barcelonas image.. KongFjong: Vil du have at flere spillere skal gå ud i medierne med kraftige kommentarer, selvom det ikke lægger til deres stil? Bare for at bevise de er menneskelige? Få dem til at brokke sig over manglende spilletid eller over spilkonceptet? For så er det godt nok noget af det dummeste jeg nogensinde har hørt. Klubben har altid håndteret problemerne internt og generelt ikke været klubben, som suser ud i medierne så snart der er lidt uro. Så det ligger i kulturen i klubben at gøre disse ting og samtidig vil man lynhurtigt blive uønsket i klubben, hvis man offentligt går ud og brokker sig over noget i klubben. Det næsten kvalmende forgudning af Barcelonas spillere og spillestil er derimod et produkt af den succes, som klubben har opnået de seneste år, samt den enorme mediedækning klubbens spillere har fået i Barcelona og som grundstamme på Spaniens landshold, som jo er ligeså succesfuld. Barcelona har på intet tidspunkt proklameret at deres spillestil er den eneste rigtige. Men derimod det er den eneste rigtige for dem! Der er en kæmpe forskel, da spillestilen jo er praktiseret i større eller mindre grad siden Cryuff var træner i klubben og hele klubben nu er opbygget omkring Tiki-taka og samtlige spillere, som kommer op igennem ungdomssystem kender jo systemet ligeså godt som Iniesta og Xavi! Hvis man havde en Mourinho i Barcelona og han havde lavet et lignende træk som Mourinho har gjort mod Barcelona, hvor man spillede defensivt, så ville han simpelthen ikke sidde i trænersæddet ret mange dage. Dertil betyder det flotte spil for meget for de høje herrer i FC Barcelona.

Den massive opdækning af de mange opgør på kort tid har selvfølgelig også haft en indflydelse på den intensitet, som der har været både udenfor og på banen. Normalvis kører spillerne og medierne i højeste gear før et enkelt opgør mellem de to hold, men når de har fire opgør på 2½ uge, så vil der være et regnskab fra kamp til kamp, som skal tages op og de små konflikter, som normalt opstår vokser sig kæmpe i løbet af de 2½ uge. Hvis man tog fire opgør mellem Chelsea og Manchester United i løbet af 2½ uge, så ville der også opstå en ond stemning mellem flere af spillerne, da disse opgør er tilpas tætte til at alle spillere er helt tændte og med så kort tid mellem kampene, så bliver de små hændelser husket til næste kamp, hvor en spiller nemt kan blive overtændt.
Af samme grund blev jeg meget overrasket over den gestus, som Real Madrids spanske landsholdsspillere, som ventede i tunnellen og ønskede Barcelona tillykke med finalepladsen. Dertil troede jeg simpelthen der var lagt for meget i banken til at de så hurtigt ville kunne køle ned og være gode venner igen.

Hvad jeg har læst mig til, så skal Unicef stadigvæk præge Barcelonas trøje, men får følgeskab af nogle rige oliemænds firma.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1090: 04 Maj 2011, 17:45 »

Jeg forstår simpelthen ikke din kritik KF? Hvordan kan det tages skidt for fodbolden, den måde Guordiola agerer til pressemøderne. At SAF eller Mourinho er efter dommerne, skælder ud og åbenlyst kritiserer det fælles forbund, det kan jeg ikke se som en bedre måde at agere på?

Det er helt fint med mig at man ikke er fan af Barcas spillestil. Fred være med det, og fred være med hvordan United, Real eller Stoke spiller for den sags skyld. Men Barca er nu engang en sejr for den spilleglade fodbold. Det er ikke den eneste slags fodbold, og det er ikke "den rigtige fodbold", men for dem der kan li' den slags fodbold, da er det en sejr.

Holdet spiller sportsligt (med undtagelse af filmeriet, der dog som jeg var inde på tidligere, ikke er noget jeg generelt synes man kan sige om holdet), de skader ikke modstanderne i stimer. De er pt. hvis ikke det, så blandt de allerstørste og bedste hold i verden, og måske endda i historien set ud fra deres rekorder. Samtidig, så er de vel den topklub i Europa, der spiller med flest spillere omkring startopstillingen der enten kommer fra deres egen ungdomsafdeling, eller som har været der siden de var yngre end 20 år? Det er da imponerende, og i den grad en sejr til fodbolden over økonomien.

Ja jeg er farvet, men jeg vil dog gerne diskutere synspunkterne uden at vi skal blive uvenner over det. Generelt set, så synes jeg Barca er et godt forbillede for fodbolden, i hvert fald sammenlignet med så mange andre hold - og kunne de få skåret det filmeri væk som var til stede i de forrige kampe, så kan jeg ikke se, hvor man kan sætte fingeren på dem som dårlige eksempler som sportsstjerner og fodboldspillere?

Ja det er da helt rigtigt. Det er sejr for dem der kan lide den slags fodbold. Men du skal ikke fortælle mig, at der i medierne og i fodboldverden generelt, ikke er sådan en slags "Barca forgudelse". Man kan næsten ikke høre en diskussion om Barca, uden at skulle høre den med "rigtig fodbold" osv. Smiley

Tror i øvrigt ikke jeg har sagt at det er decideret skidt for fodbolden at de er så "glatte" blot at det er en af årsagerne til at jeg og andre, ikke kan holde dem ud Smiley Det er simpelthen FOR perfekt et image de har. I de gode gamle dage, kunne man da godt spille fodbold OG have farverige profiler som Stoichkov, Koeman, Romario og Cruyff. Hvis alle havde været Michael Laudrup kedelige, så var de måske også blevet udsat for den samme kritik som dagens Barca hold Smiley

Men ellers kommer du jo netop med argumenter der underbygger det her image. "De spiller sportsligt OG har succes", "sejr til fodbolden over økonomien". Det kan da udelukkende være din personlige holdning at fodbolden kan vinde over økonomien. Jeg kan ikke se hvordan man kan sætte de to overfor hinanden. Og så er Barca altså ikke den klub i verden der historisk set, har kørt med det flotteste overskud...

Og så kommer der så lige den med "at Barca er et godt forbillede I FORHOLD TIL ANDRE HOLD". Det er PRÆCIS det der irriterer mig. Hvorfor ikke bare stoppe der hvor man er positiv om sit hold? Man skal lige pege fingre af andre hold? Smiley

Og husk så, at jeg PÅ INGEN MÅDE argumenterer for at mine holdninger er specielt rationelle, men de er dog faktum og bunder ikke (kun) i misundelse. Det er for let købt et modargument Smiley
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1091: 04 Maj 2011, 17:47 »

Uden at være helt sikker, mener jeg nok det er et lovmæssigt beslutning. Noget med at et firma ikke må modtage gaver, a la den med Kasi-Jespers sponsorat til Brøndby, som også endte med at Kasi skulle have sit logo på Brøndby's trøjer for at der var grundlag for sponsoratet.

På trods af det, nogenlunde enig Wink

Skal ikke kunne afvise det overhovedet, men har godt nok aldrig hørt at hverken Brøndby eller Barca ikke måtte have Unicef som sponsor og det heller ikke været nævnt i nogle af de artikler, jeg har set. Brøndby har det vel også stadigt, men det stopper nok snart når KASI jespers sidste penge forsvinder.

Mener bare ikke at Brøndby måtte spille med UNICEF i Europa af en eller anden grund, men det Barca da vist fået lov til.
Logged

It's gonna be legendary

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1092: 04 Maj 2011, 17:49 »

Nu hvor I begynder at snakke Barcelonas image.. KongFjong: Vil du have at flere spillere skal gå ud i medierne med kraftige kommentarer, selvom det ikke lægger til deres stil? Bare for at bevise de er menneskelige? Få dem til at brokke sig over manglende spilletid eller over spilkonceptet? For så er det godt nok noget af det dummeste jeg nogensinde har hørt. Klubben har altid håndteret problemerne internt og generelt ikke været klubben, som suser ud i medierne så snart der er lidt uro. Så det ligger i kulturen i klubben at gøre disse ting og samtidig vil man lynhurtigt blive uønsket i klubben, hvis man offentligt går ud og brokker sig over noget i klubben. Det næsten kvalmende forgudning af Barcelonas spillere og spillestil er derimod et produkt af den succes, som klubben har opnået de seneste år, samt den enorme mediedækning klubbens spillere har fået i Barcelona og som grundstamme på Spaniens landshold, som jo er ligeså succesfuld. Barcelona har på intet tidspunkt proklameret at deres spillestil er den eneste rigtige. Men derimod det er den eneste rigtige for dem! Der er en kæmpe forskel, da spillestilen jo er praktiseret i større eller mindre grad siden Cryuff var træner i klubben og hele klubben nu er opbygget omkring Tiki-taka og samtlige spillere, som kommer op igennem ungdomssystem kender jo systemet ligeså godt som Iniesta og Xavi! Hvis man havde en Mourinho i Barcelona og han havde lavet et lignende træk som Mourinho har gjort mod Barcelona, hvor man spillede defensivt, så ville han simpelthen ikke sidde i trænersæddet ret mange dage. Dertil betyder det flotte spil for meget for de høje herrer i FC Barcelona.

Den massive opdækning af de mange opgør på kort tid har selvfølgelig også haft en indflydelse på den intensitet, som der har været både udenfor og på banen. Normalvis kører spillerne og medierne i højeste gear før et enkelt opgør mellem de to hold, men når de har fire opgør på 2½ uge, så vil der være et regnskab fra kamp til kamp, som skal tages op og de små konflikter, som normalt opstår vokser sig kæmpe i løbet af de 2½ uge. Hvis man tog fire opgør mellem Chelsea og Manchester United i løbet af 2½ uge, så ville der også opstå en ond stemning mellem flere af spillerne, da disse opgør er tilpas tætte til at alle spillere er helt tændte og med så kort tid mellem kampene, så bliver de små hændelser husket til næste kamp, hvor en spiller nemt kan blive overtændt.
Af samme grund blev jeg meget overrasket over den gestus, som Real Madrids spanske landsholdsspillere, som ventede i tunnellen og ønskede Barcelona tillykke med finalepladsen. Dertil troede jeg simpelthen der var lagt for meget i banken til at de så hurtigt ville kunne køle ned og være gode venner igen.

Nej det vil jeg ikke, men derfor kan jeg vel godt have en følelse af, at man som klub/hold har et så glat image at det bliver netop kvalmende som du skriver?

Og du mener ikke at man efter sidste års semi var ude både direkte og inddirekte at sige, at man tabte men i det mindste spillede den rigtige fodbold og ting i den dur?

Jeg beder dem ikke te sig som tosser (som f.eks. alle de her konspirationsteoret ikere), men bare om dels at respektere, at man mod lige netop dem, ikke KAN spille mega offensivt for så bliver man slagtet.

Men det er en håbløs diskussion, måske specielt i denne tråd, for det virker til, at når det lige handler om Barca, så er det svært at trænge igennem den teflonbelagte overflade Wink (Og yes yes, det er dagens sure opstød Smiley)
Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1093: 04 Maj 2011, 17:49 »

Hvad jeg har læst mig til, så skal Unicef stadigvæk præge Barcelonas trøje, men får følgeskab af nogle rige oliemænds firma.
Det skulle eftersigende se sådan ud:

Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1094: 04 Maj 2011, 18:09 »

Nej det vil jeg ikke, men derfor kan jeg vel godt have en følelse af, at man som klub/hold har et så glat image at det bliver netop kvalmende som du skriver?

Og du mener ikke at man efter sidste års semi var ude både direkte og inddirekte at sige, at man tabte men i det mindste spillede den rigtige fodbold og ting i den dur?

Jeg beder dem ikke te sig som tosser (som f.eks. alle de her konspirationsteoret ikere), men bare om dels at respektere, at man mod lige netop dem, ikke KAN spille mega offensivt for så bliver man slagtet.

Men det er en håbløs diskussion, måske specielt i denne tråd, for det virker til, at når det lige handler om Barca, så er det svært at trænge igennem den teflonbelagte overflade Wink (Og yes yes, det er dagens sure opstød Smiley)
Barcelona har fået sammensat en trup som er harmonisk og hvor alle kender deres plads. Det ville man sikkert også kunne have gjort med nogle mere farverige spillere, men i det nuværende koncept er en af grundidéerne jo netop at ingen er for god til ikke at skulle arbejde for holdet. Du nævner selv Stoichkov i et tidligere indlæg og han ville simpelthen ikke kunne indordne sig under nutidens koncept og i det genpres, som Barcelona udfører. Dertil havde han for meget nykker, hvor imod en Messi, Villa osv ikke er bange for at gå i det genpres eller tage løbet på 30-40 meter for at dække en Marcelo op, hvis han står helt fri.
Jeg er dog enig i at Barcelonas spillere ofte besvarer mediernes spørgsmål, som "Buisness as usual" og altid er høflige og ikke kommer med de store bomber. Dertil kunne de sikkert nok tilføre lidt mere humør, men det virkelig er det eneste man kan "blame" dem for, så er man lidt langt ude. Så er der altså mange fodboldspillere, som skal oplæres enten den ene vej eller den anden vej for at være perfekte for fodboldmedierne.

Jeg fornærmer vel ikke mange ved at sige at Barcelona spillede flottere fodbold end Inter i sidste års semifinaler. Inters var dog mere effektivt, ingen tvivl om det, da de røg i finalen og vi røg ud. Hvis jeg var en fodboldtræner og enten skulle lære mine spillere Barcelonas spillestil eller Inters, så ville jeg ikke være i tvivl i mange sekunder om hvilken stil mine fodbolddrenge skulle lære.


Real Madrid kan selvfølgelig ikke spille deres normale system, hvilket vi fik bevidst i efteråret, men som de spillede anden halvleg i går, så var de næsten jævnbyrdige med Barcelona. Barcelona havde stadigvæk en klar overvægt i spil og enkelte chancer. Jeg føler dog Real Madrid gik fra den ene ekstrem til den anden, da de skiftede taktik fra den ultraoffensive i efteråret til den ultradefensive, som de har spillet det meste af tiden her i foråret mod Barcelona. Noget af det spændende ved Barcelona - Real Madrid kampene i min optik har været at de kampe vidste man aldrig hvad endte. Det kunne ligeså godt være 5-5, som 0-0, da begge hold altid har haft offensiven i fokus og hellere ville vinde med et mål end at forsvare 1-0. Det har Mourinho ændret på... Om man synes det er succesrigt eller ej, må være op til den enkelte at bestemme, men jeg synes det er en skam, da det har taget lidt af den spænding ud af kampene mellem de to giganter i Spanien.

Nogle Barcelona-fans er ganske rigtig ignorante overfor hvad andre vil fortælle dem, men ofte handler det ligeså meget om måden I prøver at argumentere på. Jeg er egentlig af den klare opfattelse at alle som brokker sig over dommeren er Real Madrid-symtatisører, da der straks bliver hevet 3-4 tvivlsomme kendelser frem, hvor dommerens bud er ligeså godt som dit. Det er ikke de klare episoder, som bliver fremhævet, men derimod f.eks. Diarras tackling på Mascherano. Jeg har set tv-billederne nogle gange og synes stadigvæk Diarras støvle rammer Mascheranos fod, men alle opfatter det straks som svanens død, fordi sådan noget gør Barcelona folkene. Samtidig glemmer de ofte Di Marias dives og det er i flertal, da i den første kamp havde blandet held med det, mens han i går prøvede en gang og så dommerne ikke hoppede på det håbløse fald og derefter stoppede.

Næeh, fokusset er hoppet over på Barcelona, mens folk har set sig blinde på de fejl Real Madrid har gjort. Valdes havde ikke en eneste redning i gårdagens kamp! Ville det mål fra Higuain have ændret på så meget, når man tænker på at Real Madrid havde haft 1-2 skud mod mål på daværende tidspunkt og endnu ikke sendt Valdes på arbejde?!
Logged

Sider: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010