home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 257 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 15 - Diskussion
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: FM 15 - Diskussion  (Læst 42846 gange)
daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
FM 15 - Diskussion
« : 02 Jul 2014, 13:36 »

Hej allesammen!

Nu er der nok formodenligt 3 måneder til at Football Manager 15 kommer på gaden, og derfor vil jeg høre jer om hvad i synes som skal forbedres og eller rettes i den kommende version, vil gerne høre hvad folk mener burde fjernes og eventuelt tilføjes. Det kunne være fedt at se hvad folk synes de mangler før det bliver det perfekte spil.

Kan selv starte - Måske noget animation, film, billede når man vinder et mesterskab eller vinder en medajle, så man får en følelse af man har vundet noget, i stedet for der bare står med skrift, at Aarhus har vundet det danske mesterskab, måske noget fyrværkeri eller noget.

Har i nogen ideer?
Logged


hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #1: 02 Jul 2014, 14:53 »

STOR STOR STOR STOR forbedring til landsholdsdelen.

+ er enig med dig Smiley
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #2: 02 Jul 2014, 14:55 »

STOR STOR STOR STOR forbedring til landsholdsdelen.

+ er enig med dig Smiley
hvad er det der skal forbedres til landholdsdelen?
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #3: 02 Jul 2014, 14:57 »

At jeg fx kan fortælle mine spiller til at skifte klub + snakke om deres problemer! Er træt af at jeg er stuck og kan ikke gøre noget når min stjerne spiller sidder i bænken i hans klub.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #4: 02 Jul 2014, 15:03 »

En landstræner kan vel ikke fortælle en spiller han skal skifte klub, man kunne eventuelt sige til pressen noget i stil med '' Jeg har ikke udtaget Eriksen da han ikke får regelmæssig spilletid, vil han være i betragtning til landsholdet skal han skifte klub'' måske?
Logged


bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #5: 02 Jul 2014, 15:58 »

Jeg kunne godt tænke mig at det var muligt at overtage en person identitet. Her tænker jeg blot på personale. Jeg har igennem flere sæsoner spillet som tidligere spillere, mens savner deres "meritter" afhængig af personen.

Eks kunne være Michael Laudrup, således at man overtog hans historik spiller, som træner. Klubregi som landsholdregi. Starter jeg et spil op nu som Michael Laudrup, kan jeg kun kopiere hans stats. Det ville være fedt, hvis Laudrups forhold til Barcelona eksempelvis var noget jeg som Laudrup kunne bruge som fordel. Nu kan jeg blot vælge Barcelona som Favorit klub, men det betyder så at Real er hadeklubben. Det afspejler ikke virkeligheden:)..
Ligeledes det talte sprog ville være noget man "fik med" - Dette er en feature jeg har savnet i mange år og som jeg tidligere downloadede FMRTE for at opnå. For mig giver det mig et mere realistisk spil og dermed et spil jeg går mere detaljeret til. Så kom bare SI.

Dernæst et emne der var en stor skuffelse for mig i FM 2011, som også går igen her i FM 2014 (de mellemværende versioner nævnes ikke da jeg ikke har spillet lignende spil her).

Jeg har et spil med Atalanta, hvor jeg i første sæson ender på 3 pladsen og 2 sæson tager jeg 2 pladsen. midtvejs i 3 sæson ligner jeg igen en Champions league spot bejler. Det jeg savner er en øget interesse på mine spillere som har præsteret flot og fået landskamp debut.

Bonaventura: Har fået en landskamp fra start, men har nu spillet sig godt fast. Topscorer for mig sidste sæson med 16 mål - Har været spekulationer 1 gang i pressen

Consigli: Endnu ingen landskampe, men kaldes op hver gang. Årets målmand i første sæson - Spekulationer 1 gang i pressen.

Baselli: Har spillet 3 landskampe nu og årets spiller, kåret af fans i 2 sæson - ingen interesse overhovedet.

Cigarini: Blot stærkt spillende og kaldes sporadisk op til landsholdet - Ingen interesse overhovedet.

Pugliese, Pezzi, Nica har spillet en del kampe snart og spillet til lige over 7.0 i gennemsnit i 2 sæson - Ingen interesse.

Dernæst har jeg købt en transferlistet Giovinco i første sæson, som kåres til årets spiller af fans i første sæson, på blot en halv sæson - Ingen interesse.

Immobile: Købt ind for 40 mio ca og viser tænder her i 3 sæson, som holdet topscorer - Ingen interesse.

Syntes ikke det afspejler virkeligheden heller. Se blot Southampton, som har solgt godt ud nu.
Min filosofi var ellers netop at forsætte Atalanta´s store talent arbejde og sælge med god fortjeneste, så havde lavet en regel om at spillere skulle sælges ved bud der var 50% over deres værdi, men der er bare ingen henvendelser.
Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #6: 02 Jul 2014, 22:57 »

Jeg ville gerne, at man lige som med scoringschancer i analysen, hvor man kan se både åbne chancer og halve chancer. Så at det var muligt med afleveringer, vil gerne så hvor mine spillere laver deres nøgleafleveringer i løbet af kampen, så det er noget man kan udnytte i større grad og derved i større grad splitte modstanderne oftere.
Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #7: 02 Jul 2014, 23:07 »

Jeg kunne godt ønske mig at man kunne lave samtaler med andre folk i fodboldverdenen, f.eks. at kunne snakke med andre managere verden over, eller snakke om andre managere eller spillere. Altså at skabe forhold til forskellige mennesker. Sige tillykke til C. Ronaldo når han vinder guldbolden eller lign. så der skabes et forhold, evt. kunne hente stjerne spillere til Tyrkiet når de bliver ældre, ligesom i virkeligheden Smiley

Også vil jeg også gerne have at man kan se tal på, tal på afleveringer, tacklinger osv. mit hold laver løbet af en kamp og året
Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #8: 02 Jul 2014, 23:20 »

Jeg kunne godt ønske mig at man kunne lave samtaler med andre folk i fodboldverdenen, f.eks. at kunne snakke med andre managere verden over, eller snakke om andre managere eller spillere. Altså at skabe forhold til forskellige mennesker. Sige tillykke til C. Ronaldo når han vinder guldbolden eller lign. så der skabes et forhold, evt. kunne hente stjerne spillere til Tyrkiet når de bliver ældre, ligesom i virkeligheden Smiley

Også vil jeg også gerne have at man kan se tal på, tal på afleveringer, tacklinger osv. mit hold laver løbet af en kamp og året
Jeg forstår godt hvor du vil hen med det, men så vil jeg mene, at en omdømme skal være nogenlunde med den spiller som du "snakke" med. Fx. Kent Nielsen, ville nok ikke få meget opmærksomhed fra CR7, hvis det var at han lykkeønskede ham med guldbolden
Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #9: 03 Jul 2014, 01:54 »

Jeg forstår godt hvor du vil hen med det, men så vil jeg mene, at en omdømme skal være nogenlunde med den spiller som du "snakke" med. Fx. Kent Nielsen, ville nok ikke få meget opmærksomhed fra CR7, hvis det var at han lykkeønskede ham med guldbolden

En god pointe +1 fra mig af Smiley
Logged

daugaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #10: 03 Jul 2014, 06:55 »

Med hensyn på den ide, så synes jeg også at man burde kunne se

¨spillere relationer'' fx hvis jeg køber Rasmus falk til en klub, så fordi han er gode venner med Emil Larsen så har jeg nemmere chance for at lokke ham til, eller bede ham snakke med emil larsen om hvordan han har det i hans nuværende klub.
Logged


Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #11: 03 Jul 2014, 09:02 »

Jeg ville elske et trofæskab - evt. for klubben som et klublokale ! Smiley
samt en mere grafisk og mere detaljeret facilitet opbygning med måske flere individuelle ting i stedet for store kategorier.
et større talent arbejde og muligheden for at oprette fodboldskoler - samtidigt ville det være fedt hvis nye spillere der kom op kunne være i familie evt. have en fætter eller en bror eller i familie med noget personale ! Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #12: 03 Jul 2014, 09:14 »

En lille tilføjelse herfra også. Jeg kunne godt tænke mig at pressen var lidt mere uforudsigelig og i det hele taget en gennemgående opgradering af pressedelen. Min påstand er at mange sætter sin assistent til det. Jeg starter altid et spil op med tanken om at jeg selv håndterer det område, men det er jo så galopperende røvsygt at ass overtager det hele mere og mere. Er tæt på hellere at ville undvære end have den feature, som jeg helt oprigtigt syntes er direkte elendig
Logged

torkR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #13: 03 Jul 2014, 09:53 »

Det kunne være rart hvis de renoverede hele transferdelen af spillet. Jeg oplever nærmest aldrig kæmpe store transfers. PSG/City kan måske lige snige sig op på, at give 300 mio for en spiller, men det er også max.

Det betyder også, at det er umuligt at få ordentlige priser for sine spillere.

CPU-klubberne har dog intet problem med at forlange op imod 1 mia for deres regens ..
Logged

Tyskeren
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #14: 03 Jul 2014, 11:24 »

Jeg kunne godt tänke mig en videre udbygning af taktikdelen. Jeg synes at den "nye" taktikdel med roller, isär i FM14 har gjort det noget nemmere, at opnaa den spillestil man vil.

Dog kunne jeg godt tänke mig, hvis man fik muligheden for at have forskellige "triggers", der udlöste en reaktion paa holdet. F.eks.: "Hvis vi mister bolden paa modstanderens banehalvdel skal vi presse helt vildt for at generobre, men saa snart modstanderen kommer paa vores banehalvdel skal det helt vilde pres stoppe, og vi skal staa mere normalt." I eksemplet skulle starttriggeren väre "Boldtab paa den sidste 1/3 af banen" og stoptriggeren skulle väre "Bolden er kommet ned paa vores halvdel". Effekten ville väre max pres.
Som taktikdelen er nu,m kan man kun välge mere pres generelt og ikke afhängigt af situationen...
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010