home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 351 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  FM 15 - Diskussion
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: FM 15 - Diskussion  (Læst 42860 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #15: 03 Jul 2014, 11:50 »

Jeg ville elske et trofæskab - evt. for klubben som et klublokale ! Smiley
samt en mere grafisk og mere detaljeret facilitet opbygning med måske flere individuelle ting i stedet for store kategorier.
et større talent arbejde og muligheden for at oprette fodboldskoler - samtidigt ville det være fedt hvis nye spillere der kom op kunne være i familie evt. have en fætter eller en bror eller i familie med noget personale ! Smiley

Det findes allerede, selvom det er sjældent. Oplevede for et par år tilbage at Saban Özdogan i FCK pludselig havde en lillebror i form af en newgen. Dengang stod det godt nok ikke skrevet at de var brødre, men de havde hinanden som favoritpersonale fra den dag han blev genereret.

I FM13 har jeg også oplevet det, at en spiller på mit hold pludselig fik en bror eller fætter på ungdomsholdet. Så medmindre de fjerner featuren (hvilket jeg ikke kan se hvorfor de skulle gøre), så kan du godt regne med at det bliver en del af FM15 også


Personligt vil jeg fortsat slå et slag for, at alle spillere og personale får mere individuel personlighed, så de ikke føles så meget som kloner af hinanden. Bevares, der er stor forskel på om man har en topprofessionel type eller en uprofessionel hidsigprop på sit hold, men jeg gad godt opleve mere kant på dem, så det faktisk bliver en seriøs overvejelse, om man vil anskaffe sig et toptalent, hvis man så får en masse problemer med i sækken. Og spillere som Bendtner og Altidore, der aldrig formår at omsætte det talent de har. Og omvendt spillere som William Kvist, der gennem deres psyke og indstilling får det maksimale ud af et begrænset talent.

Jeg vil se personligheder og tilfældigheder spille langt mere ind på spillernes udvikling, for lige nu er et godt talent garanti for en stjernespiller, hvis man bare giver ham spilletid, og det er jo langt fra sådan det er i virkeligheden, hvor man i mange tilfælde er nødt til at bruge meget energi på de unge stjernespillere, for at sikre at de holder benene på jorden. Bare tænk den massive forskel der er på Bendtner og Christian Eriksen, hvor sidstnævnte tager velovervejede beslutninger og venter med at skifte til det rette tidspunkt. Det kunne være SÅ fedt at se i Fm, at et talent melder ud, at han ønsker at blive i klubben 1-2 sæsoner endnu, men at han ikke ønsker at fortsætte derefter. Så har man god tid til at planlægge sig ud af det. Og på samme måde spillere der siger, at de ønsker at blive i klubben, selvom der er stor interesse her og nu. Det ville i langt højere grad afspejle virkelighedens verden, hvor der er en løbende dialog mellem spillere og sportslig ledelse.

Jeg gad også godt have muligheden for at melde ud til en spiller, at han ikke vil få forlænget sin kontrakt et halvt år i forvejen. Spilleren kan så reagere ved at ville kæmpe for at ændre ens beslutning eller give sig selv bedre muligheder for at finde en ny klub. Eller alternativt at det virker demotiverende på ham, og at han derfor falder i niveau. Og igen - kan også være at han bare fortsætter som hidtil med forståelse for situationen, men ikke nødvendigvis bliver motiveret eller demotiveret af det.

Flere reaktioner, flere interaktioner og flere personligheder!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #16: 03 Jul 2014, 12:41 »

Endnu en ting: Er træt af at Messi og Ronaldo kun score 20-25 en sæson. Også mange andre spillere scorer FÅ mål! Selvom Messi's rating er 8.14 så score han kun 20 mål. Han burde være op på de der 40-50 hvis man har sådan en perfekt rating!

Måske er det fordi de fleste managere bruger spillerne som kant istedet for angriber/IRL position, fordi der er intet problem i at få Messi op på 40 hvis jeg spiller med Barcelona.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #17: 03 Jul 2014, 12:42 »

+ en anden ting er matchfixing og skandaler. Det vil gøre spillet episk fuld af action. Fx kan jeg betale Sociedad (hvis jeg spiller mod dem) til at lave X med mig.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #18: 03 Jul 2014, 14:22 »

En lille tilføjelse herfra også. Jeg kunne godt tænke mig at pressen var lidt mere uforudsigelig og i det hele taget en gennemgående opgradering af pressedelen. Min påstand er at mange sætter sin assistent til det. Jeg starter altid et spil op med tanken om at jeg selv håndterer det område, men det er jo så galopperende røvsygt at ass overtager det hele mere og mere. Er tæt på hellere at ville undvære end have den feature, som jeg helt oprigtigt syntes er direkte elendig

Kan kun være enig med det. Jeg gider ikke læse spørgsmålene om mere men kigger på svarene og svare efter det, ved efterhånden også hvor svarene ligger (som regel øverst) så trykker nærmest forbi..

En anden ting er, f.eks. en tyrkisk talent kan koster under 1mil men når man vil købe ham så kommer man helt op på 20-30mil hvilket jeg synes er ret overdrevet. Det samme gælder i udlandet, jeg vil gerne have en spiller der koster 20-30mil men de kræver nogle gange gange 100mil andre gange meget mere, men når man selv vil sælge en spiller klubber har budt på til 5mil og jeg sætter prisen til 15mil under forhadlingerne trækker klubberne deres bud tilbage!
Logged

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #19: 03 Jul 2014, 14:32 »

Jeg savner en motivationsfaktor for forbedring af ens egen kontrakt som manager. Det er jo ligegyldigt hvad jeg får i løn, hvis ikke jeg kan investerer dem i noget som helst.
Det kunne være fantastisk hvis man med sin personlige formue, havde mulighed for at købe en lille klub og spytte penge i den, for så som ejer at kunne føre den frem til storhed  Cool
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Svartovich
Gæst
 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #20: 03 Jul 2014, 14:35 »

Det kunne være fantastisk hvis man med sin personlige formue, havde mulighed for at købe en lille klub og spytte penge i den, for så som ejer at kunne føre den frem til storhed  Cool
Tvivler på det nogensinde bliver en realitet, men det lyder faktisk ret fedt! Thumbs Up
Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #21: 03 Jul 2014, 15:13 »

Tvivler på det nogensinde bliver en realitet, men det lyder faktisk ret fedt! Thumbs Up

Gad godt købe klubben fra landsbyen i Tyrkiet Grin
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #22: 03 Jul 2014, 15:16 »

Jeg kommer med for mange ideer. MEN MEN MEN MEN!!

jeg synes at det burde være muligt at skabe sin egen personlighed.

Fx Arrogant, venlig og så videre.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Gungner
Gæst
 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #23: 03 Jul 2014, 15:20 »

+ en anden ting er matchfixing og skandaler. Det vil gøre spillet episk fuld af action. Fx kan jeg betale Sociedad (hvis jeg spiller mod dem) til at lave X med mig.

Ah ja, det bringer minder tilbage til Ultimate Soccer Manager... Der kunne man bestikke modstanderen. Hvis man blev taget i det, blev man anholdt og kunne ikke fortsætte karrieren før fængselsdommen var udført  Grin
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #24: 03 Jul 2014, 15:39 »

Ah ja, det bringer minder tilbage til Ultimate Soccer Manager... Der kunne man bestikke modstanderen. Hvis man blev taget i det, blev man anholdt og kunne ikke fortsætte karrieren før fængselsdommen var udført  Grin

Fuck hvor ville det være fedt hvis spillere kunne få fængselsdomme og managere!

Så bliver FM officelt det mest actionfyldte fodboldspil nogensinde :O
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #25: 03 Jul 2014, 16:23 »

Jeg kommer med for mange ideer. MEN MEN MEN MEN!!

jeg synes at det burde være muligt at skabe sin egen personlighed.

Fx Arrogant, venlig og så videre.

Det kan du jo også til en vis grad allerede, i form af den stil du taler til dine spillere & journalister. Du kan sige de forskellige ting i forskellige tonelege, f.eks bestemt, lidenskabelig, rolig etc.

Hvis du konsekvent er bestemt i dit tonelege, vil det indimellem også stå i nyhederne nederst efter et pressemøde.
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #26: 03 Jul 2014, 16:25 »

+ en anden ting er matchfixing og skandaler. Det vil gøre spillet episk fuld af action. Fx kan jeg betale Sociedad (hvis jeg spiller mod dem) til at lave X med mig.

.... Og det er der også i FM allerede. Jeg har været ude for det i de lavere Italienske rækker flere gange, hvor det pågælende hold enten er blevet tvangsnedrykket eller fratrukket mange point.
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #27: 03 Jul 2014, 16:43 »

.... Og det er der også i FM allerede. Jeg har været ude for det i de lavere Italienske rækker flere gange, hvor det pågælende hold enten er blevet tvangsnedrykket eller fratrukket mange point.

... det er ikke i FM. Jo, det sker men der sker jo intet ud af det. De trækker point fra og slut. Det ville være bedre med hvis MANAGEREN eller LEDELSEN kunne gøre det. Fængselsstraffe og sådan.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Barfoed91
Gæst
 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #28: 03 Jul 2014, 17:42 »

Der er 3 ting jeg lige pt. kan komme på, som jeg gerne ville se i FM15, foruden almindelige opdateringer.
De 2 er allerede nævnt, nemlig managerlønnen samt pressen.
Jeg ved ikke, hvordan man på nogen måde skulle kunne bruge sin managerløn til noget, uden at det i længden ville blive lidt specielt eller svært at gennemføre. Måske kunne ens løn igennem hele karrieren gøre det muligt at blive træner for Barca/Real eller andre storhold, hvis man nu (som jeg selv plejer at gøre) starter ud som en totalt nobody.

Derudover ønsker jeg også endnu en forbedring af pressen, og de spørgsmål der kommer.
Jeg synes så småt, at jeg kan svarene udenad.

Editoren må også meget gerne forbedres.
Jeg prøvede selv, at lave en liga, som var noget i stil med, hvad en anden bruger herinde engang lavede. Jeg kan ikke huske, hvad han kaldte tråden, men ville forene en masse europæiske ligaer i flere niveauer, så man fx havde en liga med Barca, Real/Atletico Madrid, Juventus, Man United, Man City etc. i den øverste liga, og så ellers bare hele vejen ned igennem.
Desværre fik jeg det aldrig lavet, for når man har lavet 1000 ændringer i editoren, og man pludselig står med 2 fejl, så er det UMULIGT at sige, hvor de fejl kan være, hvis man ikke tjekker HELE TIDEN.
Så en forbedring af editoren ville være rart Smiley
Logged

Renehenriksen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: FM 15 - Diskussion
« Svar #29: 03 Jul 2014, 20:44 »

Jeg kunne godt tænke mig at man kan svare hvad man vil under et pressemøde i FM2015.
Ved godt at der er et felt nederst under svarmulighederne, men ved ikke hvordan jeg får min linie med som svar
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010