home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 451 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Criterium du Dauphine 2014
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint
Forfatter Emne: Criterium du Dauphine 2014  (Læst 33115 gange)
JG7
Gæst
 
Sv: Criterium du Dauphine 2014
« Svar #75: 18 Jun 2014, 00:42 »

Til det nederste: Ja. Og ligesom i alle andre sportsgrene, vil der komme nye og bedre dopingprodukter. "


Så når Rikke Møller Pedersen går ud og slår en ny verdensrekord i 200 meter bryst, så skyldes det nærmere, at hun er proppet med nye bedre og dopingpræparater, frem for at moderne træningsmetoder, fysik, kost, og moderne materiel er årsagen?

Jeg synes, min holdning til sådan et scenarie står beskrevet her: Link.
Logged

Trohde
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Criterium du Dauphine 2014
« Svar #76: 18 Jun 2014, 02:06 »

Hvis nogen af jer ikke har læst Tyler Hamiltons bog vil jeg klart anbefale den. Den er helt fantastisk, og giver et enormt indblik i hvordan doping fungerer som tilskud til enorm hård træning, kost og disciplin.
Generelt bare en fantastisk god bog faktisk
Logged

Brøndby siden... den gang der...
Liverpool siden... ja det var nok også der omkring

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Criterium du Dauphine 2014
« Svar #77: 18 Jun 2014, 19:58 »

Jeg er af den holdning, at det virkelig er blevet bedre. Meget bedre. Cykelsporten er ikke dopingfri, men den er renere nu end den var for 10 år siden.

Når de professionelle ryttere vender hjem og kører løb i DK, så vinder de stort set ikke nogle A-løb, Post Cups, etc. I gamle dage ville en professionel komme hjem og vinde disse løb.

Jeg tror at den danske A-klasse er dopingfri, da jeg kender en del som placerer sig i præmierækken hver weekend. Og de danske amatørryttere er kommet tættere på de professionelle - eller de professionelle er kommet "tilbage" på et normalt niveau.

Når man sammenligner træningstider med Armstrongs bedste tider, så glemmer folk virkelig udviklingen i træning, kost, og ikke mindst udstyr. Cyklerne er i dag meget stivere, og man har udviklet og lært noget så simpelt at selvom cyklens vægt stadig kun må veje 6,8 kg, så er det ikke ligegyldigt hvordan man sparer vægten (slå 'roterende vægt på cykelhjul' op på google).

Men jeg er heller ikke naiv, og bliver ikke overrasket når nogle eller sympatiske ryttere går i fælden - men jeg bliver satme ærgerlig.
Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010