World Tour
- Win it all -
Copa Movistar 2. fase
" Der er 14 kampe tilbage og vi topper vores gruppe dog kun med 9 points ned til Universidad San Martin og jeg går ud fra hele holdet er klar til at yde det ekstra der kræves hvis vi skal have en chance for at komme i finale spillet - klubben har ikke vundet titlen i 6 år og det er på tide vi får den tilbage til Alianza Lima
- Claudio Pizarro
Alianza Lima har været spået en 2. plads fra starten af sæsonen og det ser ud til at Pizarro når denne målsætning så længe han og klubben undgår at sætte mere end 10 point til over 14 kampe i forhold til
San Martin.
Det starter dog sløjt med et
0-1 nederlag til
Juan Aurich som vandt Copa Movistar for 2 år siden og dermed brydes stimen af sejre for Alianza Lima der tæller 9 sejre og den noget mest fantastiske nemlig
0-7 sejren over
Cienciano.
Alianza kæmper dog med næb og klør for at skrabe de nødvendige points sammen og det lykkes Pizarro og hans mandskab at samle 23 point sammen i 14 kampe. og med 6 sejre, 5 uafgjorte og 2 nederlag spiller Alianza sig i finale spillet ! - som kommer til at stå imod Cristal der har hentet imponerende 102 points i 44 kampe - Alianza samlede kun 80 sammen og må siges at være en outsider til titlen.
Jeg er stolt... jeg er meget stolt både af mig selv, mit hold og staben, jeg er imponeret over at en klub der skylder 235 milioner væk og som har en spillerværdi på omkring 10 millioner kan konkurrere med klubber som San Martin og Juan Aurich
- Og jeg ser meget frem mod de 2 forestående kampe med Cristal om mesterskabet.
Copa Movistar Finalespillet
"Vi møder over 2 kampe nu Cristal som jeg må indrømme har voldt os mange problemer denne sæson, de har været helt igennem fantastiske når man kun har tabt points i 12 ud af 44 kampe siger det noget om ens styrke - men vi har et kort på hånden som måske kan give en overraskelse eller 2.
Første finale kamp
Kampe bliver spillet på Alianza Limas stadion som rummer godt 45.600 tilskuere hvis ikke arbejdstilsynet havde lukket 5000 pladser ned grundet stadionets tilstand - dog er der udsolgt på stadionet op til mesterskabets første kamp 40.983 står derfor klar på lægterne og skaber en utrolig atmosfærer !.
Kampen starter ud og man kan se den er præget af nervøsitet fra både spillere og trænere - der bliver ikke satset noget i starter.
Cristal starter bedst og har efter 15 min. haft 5 afslutninger dog alle forbi målet, først i det 23. minut er Alianz oppe omkring Cristals felt og Paulo Albarracin sender en tordenbold på overlæggeren! og anden bolden lander for fødderne af Junior Ponce som på fantastisk vis sender den langt over målet - helt utrolig ringe af den unge colombianske lejesvend.
Kampen tager til i intensitet og tacklingerne bliver hårdere og hårdere dog ser det ud til at dommer C. Gonzales er tilfreds med en hårdt spillet kamp - lige indtil i det 30. minut hvor unge Junior Ponce bliver nedlagt i feltet og fløjter straffe til Alianza, dette må være noget der varmer hos Pizarro og Co.
Julie Uribe en af de ældste og mest rutinerede på Alianza's hold tager bolden under armen og lægger den på pletten.
han kigger ud på bænken og får øjenkontakt med Pizarro og nikker til ham.
dommeren fløjter og han sætter i løb og sparker en blød inderside ... Diego Penny går til den forkerte side MÅÅÅÅL til Alianza !!! - Uribe smider sig i græsset og lader sig tiljuble på stadionet. Alianza 1 - 0 Cristal
blot 5 minutter senere lyder igen et brøl inde fra stadionet, Paulo Albarracin har bragt Alianza på 2-0, en pragtful solotur der kunne minde om noget Maradona kunne have gjort i sin storhedstid - Paulo erobre bolden på egen banehalvdel og tørrer intet mindre en 5 Cristal spillere og laver et elegant lop over en prisgivet Diego Penny der blot kan se læderet liste i mål over ham.
ude på bænken hos Cristal kan man se der snakkes heftigt mellem deres manager og kaptajnen Lobatón og der rokkeres inde på banen hvor man sender Marcos Delgado længere frem.
og dette giver bonus blot 3 minutter efter den flotte scoring af Paulo - en langskud der snyder George Forsyth og sejler ind i det lange hjørne - set over spil og chancer er det kun fortjent at Cristal kommer med i kampen, de har været klart dominerende.
Bolden gives op og Cristal spillerne løber frem i et højt pres og jagter målet til 2 - 2, pludselig står Junior Ponce fri mellem Cristals højreback og midtforsvar som har travlt med at kigge efter bolden, og Luis Trujillo ligger en sukkerbald som giver Ponce en 1 mod 1 chance imod Diego Penny - Ponce begynder at fjumre med bolden i afslutningen og sparker i jorden og får derfor et elendigt træf på bolden, Diego Penny ligner dog en mand der har antaget der kommer endnu et lop da han hopper lige inden Ponce misser sit spark og bolden triller under den store målmand og ind i feltet - et forfærdeligt mål skidt af Ponce og værre af Penny. 3 -1 til Alainza efter 40 minutter af kampen.
Efter pausen mister Alianza det sidste greb på kampen de havde og må se 2 mål gå ind på dødbold situationer, begge 2 frispark omkring 27 meter uden for feltet og dødbolde er ikke noget man er glade for i Alianza.
set over hele kampen er et ulige resultat måske meget sigende Cristal var meget dårlige til at ramme målet og kommer frem til de store chancer, mens Alianza udnyttede dem de havde.
kampen ender 3 - 3 og skal derfor afgøres om 8 dage i returkampen.
Anden finale kamp
Så oprandt dagen hvor Copa Movistar skal afgøres og der forventes en tæt kamp - en kamp hvor Cristal måske vil gå efter at holde nullet da det ville give sejren og titlen, hvorimod Alianza skal ud og jagte minimum et mål.
det endte dog som en stillingskrig hvor Alianza ikke kunne ret meget og Cristal ikke ville noget.
og kampen bliver en griset affærer, som virkelig viser at Alianza skal jagte sejren, de laver intet mindre end 23 frispark over hele kampen
første halvleg ender 0-0 med Cristal som et bedste hold med 6 skudforsøg og 2 indenfor rammen og Alianza blot med 1 enkelt forsøg og udenfor rammen - der skal ske noget i pausen fra Pizarro hvis de skal have nogen forhåbning om at score det mål de så desperat mangler.
i anden halvleg er det et helt andet Alianza hold der er på banen, unge Victor Cedrón tager ansvar og presser holdet frem, ikke underligt han er blandt de største salgs objekter i klubben.
og da uret nærmer sig de 88. minutter foretager Pizarro sig en udskiftet der af mange blev opfattet som en dårlig løsning, Pizarro tog topscoren Guizasola ud og sætte Mauricio Montes ind, en spiller der intet har leveret hele sæsonen og som er blevet rygtet væk.
og mens Cristals fans jubler da uret når 90 minutter og 4. dommeren viser der er lagt 1 minut til kan man se Pizarro klappe taktfast sammen med de medrejsende fans - det var trods alt tæt på.
Uret rammer 91. uden at dommeren fløjter og nerverne sidder uden på tøjet da Alianza får lov til et sidste angreb - der står bogstavligtalt 11 Cristal spillere på målstregen og 10 Alianza spillere belejre feltet.
og ud af ingenting laver Victor Cedrón noget der vel nærmest er umuligt imellem 6 modstandere ligger han et hårdt indlæg der rammer Montes i panden, Montes for rettet bolden mod målet, hvor bolden rammer overlæggeren og hopper ned på stregen og der bliver stillet på stadionet da Penny kaster sig over bolden. Er den inde, er den ude?
dommeren snakker med sin linjevogter og fløjter.. Der er scoret !!!! Alianza har gjort det de vinder 0 - 1 i den afgørende finale kamp !!! de er helt utroligt mestre de kan ikke tro det - Pizarro og staben ligger i en pøl i det tekniske felt sammen med reservespillere og alt personalet hvilke billeder.!!
Cristal for ikke lov at give bolden op der fløjtes af og vreden og skuffelsen er stor hos Cristal både spillere og træner er ovre og omringe dommeren og der bues højlydt fra de omkring 45.000 hjemme fans.
"Jeg er så glad, havde du spurgt mig for 4 måneder siden ville jeg havde været glad bare for at være i finalen og nu har vi også vundet den, det er jo fantastisk! - at komme tilbage til liga opbygning hvor du kan vinde langt flest kampe og være mere end 20 point foran og stadig ikke vinde mesterskabet er både spændende men jeg føler med Cristal spillerne der er ikke meget retfærdighed i det.
prøv at forstil dig at Bayern Munchen førte ligaen med 20 points og så tabte til Dortmund over 2 finale kampe det ville aldrig gå ! men jeg er glad og stolt af mine drenge - og nu skal vi første at beholde så mange spillere som muligt og få styr på økonomien og Copa Libertadores bliver et sted hvor vi skal hente lidt ekstra penge og vise vores salgsobjekter frem i 2014.
[img =]