home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 491 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  The United Way #25
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: The United Way #25  (Læst 17235 gange)
SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The United Way #9
« Svar #15: 11 Maj 2014, 09:16 »

4-4-2 er også en af mine favoritter men den er svær at få til at fungere, men nu må vi se... United spiller vel mere 4-2-3-1 /4-4-1-1 irl og har gjort det længe også under SAF

Helt rigtigt. Og det er også, fordi den er svær, at den er spændende.

Dengang med Yorke og Cole var det 4-4-2.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #9
« Svar #16: 11 Maj 2014, 12:19 »


#10 – Den første store test
De første kampe i sæsonen havde været imod mindre hold, så hjemmekampen imod Tottenham blev sæsonens første store test. En kamp hvor jeg ville afprøve min nye flade 4-4-2 men skader til både RvP og Rooney forhindrede dette, for jeg havde kun Welbeck til rådighed. Så jeg startede med 4-4-1-1 formationen.

Grunden til dette var, at jeg havde på fornemmelsen, at Tottenham ville komme med hurtige kanter, så jeg ville ikke satse med mine back. Så jeg valgte Full Backs i support rolle, så jeg ikke vil blive overløbet i forsvaret og så skulle de have back up af mine kanter og derfor valgte jeg ikke 4-2-3-1 formationen, hvor kanter står højere. De skulle stå længere tilbage og det gjorde de i 4-4-1-1. Så mit taktik og start 11er kom til at se således ud:



Som I kan se, så ændrede jeg ikke på mine instruktioner og beholdte de grundlæggende. Jeg ville gerne se hvordan kampen udviklede sig før jeg tog nogle beslutninger. Og helt som ventede så kom Tottenham med Lennon på kanten og heldigvis fik jeg lukkede godt af, rent faktisk skabte Tottenham ikke en eneste chance i første halvleg. Da jeg samtidig dominere spillet på trods af 0-0 ved pausen, så forsatte jeg i samme spor.

Men så skete det, Lennon udnyttede sin hurtige og kom forbi Evra og scorede til 0-1 efter 48 minutter. Jeg reagerede med det samme og skiftede til mine 4-2-3-1 og satte kanterne til Wings i support og Full Backs i attacking. Samtidig gik jeg offensivt og skiftede til en attacking mentalitet. Nu skal der damp på kedlerne og min angriber samt AMC skulle mere i feltet, så Mata blev lavet om til offensiv midtbanespiller i stedet for playmaker. Og så skulle jeg love for, at der kom gang i tingene. Welbeck scorede til 1-1 minuttet efter og 4 minutter senere scorede han igen til 2-1.

Og med det samme skiftede jeg igen tilgang. Jeg gik tilbage til 4-4-1-1 formationen. Nu ville Tottenham helt sikkert forsøge at komme længere frem og nu skulle jeg leve på omstillinger. Jeg ville have en targetman på toppen og folk omkring ham skulle komme i løbende. Derudover skulle der lukkes af rent defensivt. Jeg valgte følgende nye instruktioner som blev kombineret med de grundlæggende som aldrig må skiftes.


•   More Direct Passing

•   Pass Into Space

•   Drill Crosses

•   Run At Defence

•   Drop Deeper


Omstillingerne skulle selvfølgelig være hurtige og derfor den mere direkte stil. Jeg forventede, at Tottenham ville skubbe længere op og dermed åbne op for rummet bag forsvaret. Det ville jeg udnytte ved at spille bolden i de åbne rum. Når jeg så kom fri, så skulle den sende hårdt og fladt ind i feltet. Der skulle også udfordres mere mand til, da jeg ikke ville kom frem med så mange. Sidste skulle jeg gå en smule dybere selv, både for at lokke dem frem men også for at lukke Tottenhams hurtige folk af.

Jeg skiftede og Mata ud og satte Kagawa ind på AMC, for jeg ville have en som kunne tage de dybe løb mere naturligt end Mata vil gøre det og i samme ombæring blev Fellaini skiftede med Giggs, da jeg gerne ville have en central midtbane der rent faktisk kunne lave en god aflevering på mere end 1 meter. Så lukkede jeg også af rent defensivt og valgte 6 roller der bare ville stå og lukke af og eller sende bolden fremad. Det kom til at se således ud:



Og alt flaskede sig perfekt, Welbeck scorede to mål mere på bolde der blev sendt dybt og Tottenham fik ikke et ben til jorden. En fortjent 4-1 sejr og jeg var en glad FM-nørd.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #10
« Svar #17: 11 Maj 2014, 19:38 »


#11 – Tilpasning
Inden vi går videre vil jeg lige sende min uforbeholdne tak til Touré & Co for deres fantastiske indsats for menneskeheden. Og i samme ombæring vil jeg lykønske os alle med vores forsatte eksistens på den blå planet. Var Liverpool blevet mestre var alt liv i universet uden tvivl holdt op med at eksistere.

Nå men videre teksten… Jeg var nået frem til første Champions League kamp, som var hjemme imod Lyon. Jeg ville gerne sætte mig tungt på kampen og med alt respekt for Lyon, så forventede jeg også en nem kamp. Så jeg gik ind til kampen, lidt som jeg gik ind til Wigan kampen som jeg tidligere har beskrevet. Det gjorde jeg også fordi Lyon måtte op i en smal 4-4-2 diamant og dermed var der plads på kanten, hvor jeg gerne ville skabe mange 2 mod 1 situationer imod deres backs. Rent offensivt virkede det også ganske fint og jeg kom planmæssigt foran efter 9 minutter.

Lyon var dog farligere end forventet. De var især gode inde centralt i hullet mellem min midtbane og forsvar. Kampen var mere lige end jeg kunne li. Så det hul ville jeg lukke af. Så jeg skiftede til min 4-4-1-1 men satte mine to centrale midtbanespillere en tak ned som DMC. Så gik jeg mere direkte til værks og ville leve på omstillinger, hvilket jeg forventede ville virke ok, nu hvor jeg var foran.



Og den lille tilpasning virkede helt efter hensigten. Lyon skabte derefter ikke noget af betydning og jeg var farlig på omstillingerne. Så jeg kørte en sikker 2-0 sejr hjem. Dermed forsatte jeg den flotte resultatstime hvor jeg har hentet 6 sejre ud af 6 mulige.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Jakob..
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: The United Way #11
« Svar #18: 12 Maj 2014, 14:20 »

God læsning, Wester. Det ville være spændende med lidt billeder af kampsituationer også, så man kan få et indtryk af hvordan taktikkerne ser ud på banen Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #11
« Svar #19: 13 Maj 2014, 21:59 »


#12 – Taktisk geni
Tidligere på FM14 sæsonen prøvede jeg at genskabe Mourinho’s spillestil i Chelsea, altså den stil han lagde ud med i Chelsea og ikke den han sluttede sæsonen af med. Det gjorde jeg som en del af min taktiske tråd på FMF, som døde lidt ud da FMF fik deres egen officielle taktiske hjælp. Her er hvad jeg kom frem til: The Speciel One

Nu skulle jeg så møde Chelsea ude og det var efter en sæsonstart med rene sejre i alle turneringer, 11 i alt. Så moralen på holdet var stor og selvtilliden var høj. Jeg var dog selv meget i tvivl, for min erfaring var, at jeg altid havde det svært imod Chelsea, især når jeg var United.

Jeg var yderst i tvivl om, hvordan jeg skulle gribe kampen an. For jeg kunne selvfølgelig godt forsøge, at tilpasse mig Chelsea men det havde jeg fejlet på mange gange før. Projektet var næsten også uoverskueligt, der var simpelthen for mange ting at tage højde for, det vidste jeg jo eftersom jeg havde gennem analyseret dem tidligere.

Så jeg bestemte mig for, at spille på egne styrker og holde fast i Giggs og hans forståelse af United og det ville jeg gøre med den klassiske SAF tilgang. Så jeg greb min nye 4-4-2 og gik helt old school på den. Det skulle være med klassiske United kanter og med to komplette angribere. Det skulle være en kamp mellem Mourinho på den ene side og Giggs og SAF på den anden.

Taktikken


Og jeg tror bare, at jeg lader FM tale for sig selv med det følgende SS…


Et taktisk geni

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #12
« Svar #20: 14 Maj 2014, 20:18 »


#13 – Ubesejret i 10 timer
Jeg er fremme ved sæsonens 15 kamp og jeg er stadig ubesejret, jeg løb dog ind i en uafgjort mod West Ham på udebane. Det skuffende resultat tilskriver jeg det røde kort som Evra fik i løbet af kampen. Så det ene point var tilfredsstillende. Overskriften lyder, ubesejret i 10 timer, for det er så lang tid som savegamet indtil videre har været. Der har selvfølgelig været en smule idle time men det er vist en fin indikator på, hvor meget tid jeg bruger på kampene. 15 kampe på 10 timer er ikke ligefrem plug&play.

Sæsonens 15 kampe var i League Cuppen imod Arsenal, som kom på besøg på Old Trafford. Normalt bruger jeg B-kæden i League Cup kampene og det princip ville jeg ikke lave om på, selvom modstanderen var Arsenal. Den turnering er en oplagt mulighed for at give de unge kræfter chancen og teste dem som er lige udenfor A-kæden eller som i Rooney og Mata’s tilfælde, at give dem nogle kilometer i benene efter en skadespause.

Det taktiske oplæg var ret simpelt, jeg ville lukke hullet mellem mit forsvar og midtbane, for min erfaring fortalte mig, at Arsenal gerne ville spille med korte afleveringer og finde plads i ”Smørhullet. Jeg kunne have valgt, at sætte en af mine centrale midtbanespillere derned men jeg ville hellere prøve noget ”nyt”.

Så jeg valgte, at forsøge mig med en stopper i midterforsvaret som skulle skubbe på deres offensive midtbanespiller eller angriber når han faldt ned i banen. Det krævede selvfølgelig også, at jeg spillede med en cover som makker, så rummet bag mit forsvar ikke var alt for åbent når stopperen stød frem. Kombineret med den dybe playmaker i defensiv rolle på midtbanen, så var hullet lukket. For DLP falder en smule dybere end de andre roller på den centrale midtbane. Ellers spillede jeg bare min 4-2-3-1 ret standard og ville se hvordan kampen udviklede sig.



Og den udviklede sig helt perfekt. For efter 29 minutter kom jeg fortjent foran og Arsenal havde intet skabt, deres ”Smørhul” var helt lukket ned. Og jeg forsatte med at dominere halvlegen ud og kort før pausen fik jeg tilkendt et straffe som Rooney omsatte.

Så skiftede jeg mit taktiske oplæg i halvlegen. Som tidligere kampe så ville jeg i langt højere grad satse på omstillinger nu hvor jeg var foran, Arsenal ville helt sikkert satse lidt og stå højere på banen. Jeg ville spille direkte og satse på bolde i dybden bag deres forsvar. Så jeg skiftede til min 4-4-1-1 og valgte, at tilføje følgende instruktioner.


•   More Direct Passing

•   Pass Into Space

•   Run At Defence


Jeg er blevet helt pjattet med disse tre instruktioner når jeg er foran og vil satse på omstillinger. Jeg får ufattelig mange løb bag modstanderens forsvar og det går, at jeg kan modstå deres pres. For når de først er blevet overløbet et par gange, så er det som om, at de vælger at presse knapt så meget på.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The United Way #13
« Svar #21: 14 Maj 2014, 21:20 »

Hvordan fungerer dine to komplette angribere oppe foran?

jeg er selv startet op med tottenham, og vil gerne se om ikke jeg kan finde en spillestil der minder en lillesmule om den i virkeligheden. Jeg har i mine tidligere erfaringer set at to angribere oppe foran bare ikke fungerer så godt som en offensivmidt og en angriber. Om det er mig der ikke kan få det til at fungere ved jeg ikke helt.
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #13
« Svar #22: 16 Maj 2014, 19:35 »


#14 – Før, under og efter

Før

Op til kampene tjekker jeg selvfølgelig min spejders rapporten om kommende modstander, hvor jeg især ser efter hvor deres assist kommer fra. Om de satser meget på dybe bolden inde centralt efter satser på indlæg fra kanten. Spiller de meget ud over kanten og har hurtige wings, så er det nok en god ide, at holde lidt igen med sine backs. Satser de meget på spil i ”Smørhullet”, så kunne en DMC måske være en god ide eller en stopper og cover i midterforsvaret for at lukke ”Ankeret”.

I min seneste Premier League kamp hjemme imod Arsenal, kunne jeg se på rapporten, at de producerede mange mål via deres kanter. Deres store styrke var helt klar deres speed på AMRL positionerne. Så jeg valgte, at spille med FB i support og så havde jeg god erfaring med at spille med Cover og Stopper mod Arsenal, så Özil blandet andet ikke fik frirum i ”Smørhullet”. Så det blev min 4 backkæde og så valgte jeg 4-2-2-2 formationen, som havde fået comback, da 4-4-2 slet ikke virkede, som jeg gerne ville.

Jeg tilrettelægger også min træning efter modstanderen, skal jeg f. eks møde Barcelona ude, så kunne det måske være en god ide at satse på de offensive dødbolde. Eller skal man møde en mindre modstander hjemme er det måske de offensive løbemønstre der skal trænes osv osv.. Dette er lidt beslutninger der træffes på fingerspidsfornemme lsen men selvfølgelig efter hvad du vil satse på eller om du vil lukke af for en af modstanderens styrker.

Jeg tager mig selv af pressemøder og teamtalk i de fleste kampe, så jeg er sikker på, at Assisten Manageren ikke fucker i det. Jeg forholder mig som regel ret positiv i pressen, for gider ikke en masse kritiske spørgsmål, for det trækker ud i langdrag. Derudover bakker jeg altid mine spillere op i offentligheden. Jeg kan derimod være ret hård i de personlige samtaler og teamtalk, når spillerne ikke præsterer.


Under

Jeg tilhører den gruppe af FM-nørder, der aldrig kom rigtig i gang med 3D, så jeg ser kampene i 2D. Jeg kan ikke rigtig få et ordentligt overblik, når jeg ser det i 3D, det er sq nok alderen der trykker. For at få en nogenlunde fornemmelse af kampenes forløb, så ser jeg dem Extended highlight og for at få stemningen, så ser jeg målene i langsomgengivelses i 3D.

I løbet af kampene bruger jeg også min Assistent Managers råd men ikke blindt. Jeg overvejer hans råd og vurdere så om det er brugbart i forhold til det jeg vil opnå. Det er jo ikke sikkert, at han har ret og i sidste ende er det mig, der er Manageren. I kampen mod Arsenal kom han med et råd om at holde igen med tacklingerne, da jeg lavede for mange frispark og ikke vandt særlig mange dueller. Det råd tog jeg og derefter blev Arsenal lukket helt ned og jeg endte med at vinde kampe 3-0.

I løbet af kampen skifter jeg også lidt rundt på nogle små ting, for at holde spillet levende og sørge for at modstanderen ikke lurer mig. Det kan være spillerroller, lidt spillerinstruktione r o. lign. Jeg er især blevet glad for, at lave forskellige roller alt efter hvem der befinder sig på positionen. Når jeg f. eks har kanter der skifter positioner, så kan det være Januzaj skal agere wing i venstre side men IF, når han skifter til højre side.

Så skifter jeg selvfølgelig holdinstruktioner alt efter hvordan kampen forløber, som I har læst om tidligere. Jeg kan blandt andet godt lide at spille på omstillinger men først når jeg er foran og modstanderen går lidt længere frem. De fleste står nemlig ret defensivt når man er United eller andre store hold. Der er det tit mere brugbart at holde boldbesiddelsen indtil man er foran med et mål eller to.


Efter

Igen tager jeg mig af pressemødet og så tjekker jeg spillernes præstationer ud. For jeg gør meget ud af at holde en god moral på holdet, så jeg roser gode præstationer men går også hårdt til dem der fortjener det. Det gør at disciplinen er god men samtidig er stemningen høj. Det handler om at finde en god balance på det punkt. Ellers gør jeg ikke det store efter kampene andet end at tjekke næste modstander ud og så rette træningen til.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #14
« Svar #23: 17 Maj 2014, 09:50 »


#15 – Første nederlag
Selvfølgelig var det Southampton, der skulle drille mig og jeg har ellers stor sympati for klubben, men nu er jeg sq ved at være træt af dem. Jeg tabte 3-2 på udebane i en kamp, hvor jeg kom bagud allerede efter 2 minutter, hvor de scorede efter et hjørnespark. Jeg gik derefter hurtigt mere offensivt og dominerede halvlegen ud men kunne ikke bryde deres defensiv ned.

Det kunne jeg efter 1 minut i 2. halvleg, hvor Mata udlignede og der lavede jeg så en fatal fejl, jeg forsatte med den offensive tilgang og det straffede Southampton. Deres kontras var livsfarlige og efter præcis sådan en, så tilkæmpede de sig endnu et hjørnespark, som de efterfølgende scorede på. Derefter kom jeg aldrig tilbage i kampen, for de stod stærk defensivt og var fantastiske i omstillingerne.

Så nederlaget var helt fortjent og jeg lærte, at det måske er lidt dumt at være grådig. Jeg skulle være gået tilbage til standard, da jeg udlignende. Jeg undervurderede helt klart Southampton, hvilket var lidt fjollet eftersom de indtager 2. pladsen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #15
« Svar #24: 18 Maj 2014, 11:50 »


#16 – Så langt, så godt
I løbet af St. Bededags weekenden har jeg haft en del mere tid end normalt til FM og det udnyttede jeg til at komme lidt længere frem i savegamet, så der blev gamet frem for opdateret i tråden. Så jeg er kommet et par måneder længere frem og datoen siger 1. feb 2014. I de par måneder har jeg eksperimenteret en del for at finde frem til min 3. taktik men gang på gang er jeg gået tilbage til udgangspunktet. Jeg er kommet frem til den konklusion, at følgende formationer er mit bud på The United Way.




Det er som tidligere nævnt vigtigt, at I ser bort fra spillerrollerne, da de skifter fra kamp til kamp. Det er dog disse to formationer, der danner rammen sammen med følgende holdinstruktioner.


•   Be More Expressive

•   Higher Tempo

•   Get Stuck In

•   Hassle Opponents

•   Allow Wide Players To Swap

•   Roam From Positions


Jeg er begyndt, at have et ”fast” mønster i mine valg af taktikker til kampene og dem har jeg delt op i 3 kategorier: Kontrol, Standard og Omstillinger. Og disse tre vil jeg gennemgå i næste indlæg. Og helt ydmygt vil jeg sige, at jeg har haft stor succes med disse tilgange. Jeg har stadig kun et nederlag på cv’et og derudover har jeg to uafgjorte mod henholdsvis mod West Ham ude hvor jeg løb ind i et rødt kort og på udebane mod Man City, som er et godkendt resultat.

Det betyder selvfølgelig også, at jeg er videre i alle turneringer, hvor jeg er i finalen i League Cuppen, hvor Swansea venter. I FA Cuppen venter Crystal Palace i 5. runde og i Champions League venter At. Madrid. Ja og så dominere jeg totalt Premier League, hvor jeg især er stolt over min solide defensiv, som ikke ligefrem har kendetegnet United irl.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: The United Way #16
« Svar #25: 18 Maj 2014, 12:23 »

Jeg har følt med for starten og må sige det er en fornøjelse at læse hvad du skriver.
Men hvad vælger du som tidligere erfaring serie 6 spiller, automatisk eller noget helt tredje.

Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #16
« Svar #26: 18 Maj 2014, 13:21 »

Tror jeg har valgt tidligere pro... Har ikke lige FM tændt så jeg kan tjekke
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #16
« Svar #27: 18 Maj 2014, 13:39 »


#17 – I kontrol
I de fleste hjemmekampe er jeg klar favorit og mod de mindre hold på udebane, vælger jeg også tit denne måde at spille på. Først og fremmest så vælger jeg, at den mentale tilgang skal være Control, jeg forventer selvfølgelig at styrer kampen. Ud over de grundlæggende holdinstruktioner som altid er en fast del af mit taktiske setup, så bruger jeg ofte disse instruktioner:


•   Shorter Passing

•   Play Out Of Defence


Skulle modstanderen stå meget dybt og svære at bryde ned. Det kan tit ses på, at dit hold sender utrolig mange langskud af sted. Så sætter jeg et par ekstra instruktioner på.


•   Retain Possession

•   Work Ball Into Box


Grunden til disse to instruktioner er, at jeg gerne vil spille med stor tålmodighed og arbejde bolden ind i boksen. Det handler om at bryde dem ned stille og roligt. Det er yderst vigtigt, at man holder tålmodigheden, for 9 ud af 10 gange skal det nok lykkes.

Har modstanderen kun en mand fremme, så kan de være en ide, at sende sine backs mere med frem og argere som ”Wings” og komme i overlap på ydersiden på dine kanter. På den måde sætter du endnu mere pres på modstanderen. Og du kan måske presse forsvaret endnu højere op men pas på omstillingerne.


•   Push Higher Up

•   Look For Overlap


Jeg har som sådan ikke nogen fortrukken formation til denne tilgang, det handler tit om, hvilke spillere jeg har til rådighed. Har jeg f. eks RvP og Welbeck så spiller jeg med to angribere. Og hele ideen er, at mine spillerroller kan variere fra kamp til kamp, der er dog spillerroller som klart kan anbefales til denne tilgang.

Når jeg spiller med denne tilgang, så vælger jeg en MCd, som min balancespiller, grunden til dette er, at netop den rolle spille den kort og simpelt. Hele ideen er, at holde på bolden og sætte mere kreative typer i spil. Den gyldne aflevering skal ske længere fremme på banen.

En type jeg også ynder at bruge, det er en Poacher. Jeg forventer at have alt spillet og har derfor brug for en type, som befinder sig i feltet og omsætter chancerne til mål. Jeg prøver ikke en stor stærk angriber der kan holde på bolden men mere en som har målnæsen. Jeg har haft stor succes med denne rolle til Welbeck, der har scoret 22 mål i 16(8) kampe. Han spiller tit mod de mindre hold, hvor jeg netop bruger denne tilgang og han er skarp i rollen som Poacher.

Mine valg af spillerroller til denne tilgang kunne typisk se således ud:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The United Way #17
« Svar #28: 18 Maj 2014, 17:16 »


#18 – Standard
I de kampe hvor jeg ikke er klar favorit, der spiller jeg standard i mentalitet og det gælder også imod tophold. Der starter jeg ud med de grundlæggende holdinstruktioner og lader mere kampens forløb diktere hvordan jeg skal reagere. Her bruger jeg rigtig meget tid på at se kampen og lukke af for eventuelle defensive mangler eller spotte muligheder i min offensiv. Derudover lytter jeg rigtig meget til min assistens gode råd.

Egentlig havde jeg fra starten bestemt, at de grundlæggende instruktioner ikke må ændres men jeg må indrømme, at imod de helt store hold især på udebane, kunne det måske være fornuftigt, at holde lidt igen med presspillet. De store hold har så gode spillere, at de ”nemt” kan spille sig ud af presset. Det efterlader nogle gange mine spillere på mellemhånd, hvor de skal halse efter modstanderen og det koster, både på min defensive organisering og på spillernes kræfter. Så jeg overvejer om jeg imod de store hold skal holde lidt igen og droppe den instruktion på udebane.

Spillerrollerne er en smule anderledes med denne tilgang, der vil jeg gerne have flere fremadrettet afleveringer fra min centrale midtbane, så min balancespiller er ofte en DLP i defensiv rolle. Derudover satser jeg sjældent med mine backs som altid spiller i support rollen. Om de er WB eller FB er afhængigt af hvordan indstillingerne på min kanter er. Har jeg en klassisk wing, så bruger jeg en FB, spiller jeg derimod med en PL eller IF, så bruger jeg WB.

Jeg bruger ofte en stopper samt cover i mit midterforsvar, da jeg gerne vil lukke modstanderens ”Smørhul” og samtidig have en som holder lidt dybden, så jeg ikke bliver overløbet bag mit forsvar. Her kunne man måske også bruge en SWP Keeper men det har jeg ikke testet endnu.


Taktikkerne kunne se således ud:

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The United Way #18
« Svar #29: 18 Maj 2014, 17:45 »

Det er stadig virkelig god læsning, Wester. Smiley
Logged

Neal Caffrey!

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010