home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 414 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Real Sociedad
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Real Sociedad  (Læst 17181 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Real Sociedad
« : 01 Apr 2014, 13:04 »

Jeg har, efter ikke at have rørt FM14 i mange måneder, endelig kastet mig ud i et spil og det blev med Real Sociedad. Er der andre herinde der har haft gang i dem i dette års udgave? Eventuelt med nogle idéer til spillere der kan hentes. Meget gerne spillere til den centrale midtbane.

Selv har jeg lagt ud med at sælge Antoine Griezmann til Tottenham for 170 millioner og Dani Estrada til Steaua for 8 millioner. Jeg har så hentet Víctor Sánchez i Espanyol for 30 millioner, Emilio Nsué i Mallorca for 34 millioner og Gabriel Iancu i Steaua for 29 millioner. Derudover har jeg lejet Fabio Quagliarella i Juventus.

Der er spillet 12 runder af sæsonen og i øjeblikket indtager jeg 4. pladsen med 8 point op til Barcelona på 1. pladsen. Jeg har vundet 7, spillet 1 uafgjort og tabt 4. Nederlagene kom i september og siden et 1-2 nederlag til Sevilla, har jeg faktisk ikke tabt i 7 kampe i streg, hvor de 6 af dem er blevet vundet og en enkelt er blevet spillet uafgjort ude på Mestalla.

Jeg kom desværre ikke i Champions League gruppespillet, fordi jeg var så uheldig at trække Milan i den sidste kvalifikationsrunde . Jeg tabte 1-0 på San Siro og vandt så 2-1 hjemme på Anoeta. I Europa League er jeg havnet i gruppe med Fiorentina, Ekranas og Dnipro. Jeg har vundet 2 af de første 3 kampe og spillet uafgjort med Fiorentina, så videre avancement ser ganske realistisk ud.

Gonzalo Castro og Haris Seferovic har virkelig været fantastiske. Castro står noteret for 11 mål og 2 assists i 14 kampe med 7,62 i gennemsnit. Seferovic har scoret 9 mål og lagt op til 3 i 12 kampe med 7,43 i gennemsnit. Carlos Vela har haft en skuffende start, men er så småt ved at komme efter det
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #1: 03 Apr 2014, 08:30 »

Efter at have spillet en måneds tid med Sociedad, tør jeg godt erklære at det er det sjoveste hold, jeg har prøvet at spille med i FM14. Indrømmet, jeg har ikke prøvet så mange forskellige, men sjove er Sociedad nu engang ikke desto mindre.

Siden sidst er jeg kommet videre fra Europa League gruppespillet med en solid førsteplads, som blev sikret med en 2-3 sejr ude over Fiorentina. I La Liga er jeg nummer 5. 4 point fra Granada på 4. pladsen og 1 point foran Valencia på 5. pladsen. I Copa del Rey mødte jeg Fuenlabrada i første runde og det var selvsagt en walkover. Herefter trak jeg så Valencia, hvor jeg valgte at smadre dem med et samlet 8-1 resultat.

I slutningen af november fik jeg ekstra midler fra bestyrelsen, 73 millioner for at være helt præcis, som jeg valgte at kyle efter Éder Balanta. Jeg fik ham for 65 millioner. Derudover var der lige råd til Franco Zuculini, som giver min midtbane noget mere dybde.

Det er stadig Gonzalo Castro der er vanvittig. Han er nu oppe på 18 mål og 7 assists i 28 kampe med 7,46 i gennemsnit. Haris Seferovic er på 15 mål og 4 assists i 23 kampe medd 7,23 i gennemsnit. Nsué, Vela og Canales er også kommet godt i gang. Nsué er nu oppe på 9 mål og 7 assists, Vela står noteret for 8 mål og 8 assists, mens Canales er på 4 mål og 7 assists.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #2: 23 Apr 2014, 00:13 »

Mit Sociedad spil er stadig det sjoveste jeg har haft gang i her i FM14.

Jeg endte med at snuppe 4. pladsen i første sæson. I Europa League røg jeg desværre ud i første knockoutrunde efter to skuffende kampe mod Feyenoord. Til gengæld nåede jeg finalen af Copa del Rey, hvor jeg dog tabte 3-0 til Real Madrid. Gonzalo Castro endte sæsonen med 25 mål og 17 assists, mens Vela nåede op på 21 mål og 12 assists og Nsué endte med 20 mål og 12 assists. Haris Seferovic gik i stå i foråret, men Imanol Agirretxe var heldigvis hurtig til at tage over, så han sluttede sæsonen med 11 scoringer og ligeså mange assists. Seferovic sluttede med 18 mål og 4 oplæg.

Jeg er kommet godt i gang med den anden sæson. Jeg har solgt Yuri og Zubikarai til Valladolid for henholdsvis 5 millioner og 300.000. Ansotegi er røget til Sporting Gijón for 700.000, mens Dani García er røget til Werder for 1,15 millioner. Ind har jeg hentet Mario fra PAOK 25 millioner til min højreback, mens Diego Mariño er blevet hentet for 16 millioner i Valladolid, så Claudio Bravo kan få lidt konkurrencen i målet. Sidst har jeg hentet Albin Ekdal på en fri transfer.

I denne sæson lykkedes det mig at nå gruppespillet af Champions League, efter jeg slog Lille i kvalifikationen. 2-0 vandt jeg på hjemmebane, mens jeg så tabte 3-1 i Lille. Det er ikke gået så godt indtil videre i gruppespillet, hvor jeg er havnet i en svær gruppe med Arsenal, Juventus og Stuttgart. Jeg tabte først 4-0 på Emirates, så 1-2 til Juventus på Anoeta og så fik jeg 1-1 mod Stuttgart. I La Liga går det til gengæld forrygende. Jeg har nu vundet 7 kampe i streg og er 3'er med 28 point - samme antal point som Madrid på 2. pladsen og 2 point fra Barcelona på førstepladsen. Der er 5 point ned til Athletic på 4. pladsen.

Agirretxe er startet fantastisk. 8 mål og 9 assists i 15 kampe. Vela er også startet stærkt med 7 mål og 6 assists, men Xabi Prieto ligeledes er kommet godt fra land med 6 scoringer, 1 mere end Sergio Canales. Éder Balanta havde det svært i sidste sæson, men er startet fantastisk i denne sæson, hvor han har spillet sig til 7,21 i gennemsnitsbedømmel se. Iñigo Martínez skuffer fortsat. I sidste sæson fik han en gennemsnitsbedømmel se på 6,92 og han er startet med et gennemsnit på 6,67 i denne sæson. Det er ikke helt godt nok.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #3: 29 Apr 2014, 13:55 »

Er der slet ikke andre der prøver kræfter med Sociedad? Jeg spørger mest fordi jeg bare slet ikke kan få Iñigo Martínez til at fungere. I sidste sæson spillede han sig til en gennemsnitlig bedømmelse på 6,92 i 43 kampe. I denne sæson er han startet med 6,66 i 20 kampe. Det er jo decideret elendigt. Heldigvis har Eder Balanta løftet sit spil (7,20 i 17 optrædener sammenlignet med 6,82 i 17 kampe i sidste sæson). Derudover har Jon Gaztañaga været lidt af en åbenbaring. 7,15 i 12 kampe. Senest med 7,6 mod Arsenal, 7,3 mod Athletic og 7,4 mod Juventus. Han lader til at være ret stærk i nærkampene.

Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #4: 06 Maj 2014, 04:45 »

Så er jeg blevet færdig med den anden sæson. Jeg endte med at snuppe 3. pladsen, efter en stærk slutspurt hvor jeg ikke tabte i de sidste 9 kampe. Her blev det til 7 sejre (1-3 i Elche, 1-0 i Bilbao, 1-0 mod Atlético, 3-0 over Valencia, 3-0 i Zaragoza, 3-0 mod Betis og 2-1 i Sevilla), samt to uafgjorte (1-1 mod Getafe og 2-2 på Camp Nou). Dermed er jeg sikker på at ramme gruppespillet af Champions League i næste sæson.

I netop Champions League gik jeg videre fra gruppespillet efter et fantastisk comeback. Efter de første tre kampe havde jeg kun samlet et enkelt point, men med tre sejre i de sidste tre kampe endte jeg med at snuppe andenpladsen for næsen af Juventus. Jeg slog først Stuttgart med 1-2, så Arsenal med 1-0 og i den afsluttende kamp vendte jeg 1-0 til 1-3 ude mod Juventus, efter et stærkt Carlos Vela hattrick. Jeg trak dog den værst tænkelige modstander til første knockoutrunde i form af Bayern München, som sendte mig ud med en samlet 7-1 sejr.

I Copa del Rey nåede jeg kvartfinalen inden Sevilla sendte mig ud. Jeg havde ellers vundet den første kamp med 2-1 hjemme på Anoeta og førte 0-1 ved pausen i Sevilla, men så spillede Iñigo Martínez for en gangs skyld elendigt og jeg endte med at tabe kampen 3-1 og ryge ud.

Jeg har fået 91 millioner at handle ind for til denne sæson og der har allerede været godt gang i svingdøren:

Ud
Liassine Cadamuro - 2,25 mio. - Lorient
Haris Seferovic - 32 mio. - Fiorentina
Joseba Zaldua - 15 mio. - Valencia
Mikel González - 6,5 mio. - PAOK
Alberto De la Bella - 15 mio. - Málaga

Ind
José Ángel - 16 mio. - Roma
Carles Planas - 16 mio. - PAOK
Luciano Vietto - 45 mio. - Racing Club
Hugo Mallo - 24 mio. - Celta Vigo

Dermed ser min stærkeste opstilling nok således ud:

MM: Diego Mariño - 25 år - Spanien

HB: Hugo Mallo - 24 år - Spanien
CB: Iñigo Martínez - 24 år - Spanien
CB: Éder Balanta - 22 år - Colombia
VB: Carles Planas - 24 år - Spanien

(DM: Oriol Romeu - 23 år - Spanien)
CM: Rubén Pardo - 22 år - Spanien
CM: Albin Ekdal - 25 år - Sverige
(OM: Sergio Canales - 24 år - Spanien)

HW: Emilio Nsué - 25 år - Ækvatorial Guinea
VW: Carlos Vela - 26 år - Mexico
ANG: Luciano Vietto - 21 år - Argentina

Med andre ord et utroligt ungt hold, der primært er baseret på spanske spillere. Grunden til at Romeu og Canales står i parentes, er at deres plads i startopstillingen afhænger af hvem jeg møder og på hvilken bane. Spiller jeg en svær udebanekamp, eller hjemme mod en storklub, starter Romeu som defensiv midt og Canales er på bænken. Spiller jeg ude mod en let modstander, eller hjemme mod en modstander på nogenlunde samme størrelse som mig, er det Canales der starter inde på den offensive midtbane og Romeu der sidder på bænken.

Romeu stjal jeg i øvrigt i vintertransfervindu et for sølle 5,25 mio. kroner. Her købte jeg også Florin Gardos fra Red Bull Salzburg for 18 mio. kroner, mens jeg solgte Carlos Martínez, som ville videre, for 14 mio. til PAOK.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #5: 06 Maj 2014, 10:18 »

Lyder som et fedt spil du har gang i. Gider du prøve at sætte lidt ord på din taktik? Kontrabaseret? Boldbesiddende? osv.
Logged

welbz is dat guy

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #6: 06 Maj 2014, 14:32 »

Jeg prøver som regel på at spille boldbesiddende, tålmodigt, offensivt fodbold.

Mentality - Control
Fluidity - Balanced

Team Instructions:
Shorter Passing
Pass Into Space
Work Ball Into Box
Float Crosses
Run At Defence
Look For Overlap
Drop Deeper
Hassle Opponents
Lower Tempo
Be More Expressive

I de virkelig svære udekampe ændrer jeg dog min måde at spille på:

Mentality - Counter
Fluidity - Rigid

Team Instructions:
Go Route One
Pass Into Space
Hit Early Crosses
Run At Defence
Much Deeper Defensive Line
Stick To Positions
Hassle Opponents
Use Tighter Marking
Much Higher Tempo
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #7: 06 Maj 2014, 14:45 »

Wauw. Sikke en start på den 3. sæson. Den første ligakamp var ude mod Barcelona. Luciano Vietto får debut fra start af. Scorer to gange, jeg vinder 0-2.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #8: 06 Maj 2014, 14:50 »

Jeg prøver som regel på at spille boldbesiddende, tålmodigt, offensivt fodbold.

Mentality - Control
Fluidity - Balanced

Team Instructions:
Shorter Passing
Pass Into Space
Work Ball Into Box
Float Crosses
Run At Defence
Look For Overlap
Drop Deeper
Hassle Opponents
Lower Tempo
Be More Expressive

I de virkelig svære udekampe ændrer jeg dog min måde at spille på:

Mentality - Counter
Fluidity - Rigid

Team Instructions:
Go Route One
Pass Into Space
Hit Early Crosses
Run At Defence
Much Deeper Defensive Line
Stick To Positions
Hassle Opponents
Use Tighter Marking
Much Higher Tempo
Spændende. Er selv startet og glæder mig til at se om spillet kommer til at fange mig. Det screenshot du smed tidligere med Gaztanaga's tacklinger, hvor fandt du den statistik henne?
Logged

welbz is dat guy

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #9: 06 Maj 2014, 15:13 »

Det lyder fedt. Sig endelig til hvis du kan få Iñigo Martínez til at virke.

Jeg spiller godt nok på engelsk, så jeg ved ikke lige hvad panelerne hedder på dansk, men hvis du går ind i din trup og trykker helt ovre til højre (på engelsk hedder panelet Report), der hvor du også kan se en holdrapport, og så trykker på nummer to fra højre (den der hedder Stats) kommer det frem.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #10: 06 Maj 2014, 15:53 »

Det lyder fedt. Sig endelig til hvis du kan få Iñigo Martínez til at virke.

Jeg spiller godt nok på engelsk, så jeg ved ikke lige hvad panelerne hedder på dansk, men hvis du går ind i din trup og trykker helt ovre til højre (på engelsk hedder panelet Report), der hvor du også kan se en holdrapport, og så trykker på nummer to fra højre (den der hedder Stats) kommer det frem.
Mange tak. Jeg må lige få kigget på det, næste gang jeg åbner spillet.

Jeg kan fortælle at jeg vælge at sælge Estrada, for at få råd til Lucas Romero. Jeg har endnu ikke haft ham i spillet, og selvom det virker som et lidt kedeligt indkøb, eftersom alle køber ham, bliver jeg nødt jeg til at prøve at have ham. Jeg gik videre til CHL-gruppespillet efter jeg trak AC Milan, og vandt hhv. 3-1 hjemme og 0-2 ude.

Ellers er planen at holde holdet overvejende spansk, med lidt argentinsk kreativitet.
Logged

welbz is dat guy

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #11: 06 Maj 2014, 22:30 »

Mange tak. Jeg må lige få kigget på det, næste gang jeg åbner spillet.

Jeg kan fortælle at jeg vælge at sælge Estrada, for at få råd til Lucas Romero. Jeg har endnu ikke haft ham i spillet, og selvom det virker som et lidt kedeligt indkøb, eftersom alle køber ham, bliver jeg nødt jeg til at prøve at have ham. Jeg gik videre til CHL-gruppespillet efter jeg trak AC Milan, og vandt hhv. 3-1 hjemme og 0-2 ude.

Ellers er planen at holde holdet overvejende spansk, med lidt argentinsk kreativitet.

God idé. Der er ingen grund til at beholde Dani Estrada. Joseba Zaldua bliver hurtigt ligeså god, hvis ikke bedre end Estrada og så har man sådan set den backup man behøver til Carlos Martínez.

Stærk præstation mod Milan. Hvilken rolle bruger du Iñigo Martínez i?
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #12: 08 Maj 2014, 22:10 »

Jeg har fået en helt fantastisk start på den tredje sæson. Efter 15 kampe i ligaen ligger jeg på førstepladsen med 40 point og 7 point ned til Real Madrid på andenpladsen. 13 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag. En målscore på 42-17 sammenlignet med Madrid's på 32-12 og Barcelona's på 32-16. Jeg lagde ud med at slå Barcelona 0-2 på Camp Nou. Så var stilen ligesom lagt. Luciano Vietto scorede begge mål i sin debut.

Siden da har Vietto været brandvarm. På nuværende tidspunkt har han spillet 21 kampe, hvor han har scoret 19 mål og lagt op til 5. Rubén Pardo har også været fantastisk spillende med 10 assists i sine 21 optrædener.

I Champions League kom jeg i gruppe med Chelsea, Marseille og Dinamo Zagreb. Her er jeg allerede kvalificeret til knockoutfasen, efter 4 sejre, 1 nederlag og 12 point i de første 5 kampe. I kampene mod Chelsea tabte jeg først 0-1 hjemme på Anoeta, men så tog fanden ved mine spillere på Stamford Bridge, hvor jeg vandt hele 1-4. Jeg havde 5 skud på mål. Chelsea havde dog kun 4.

I øvrigt har jeg et par fine talenter løbende nede på U19 holdet:
Andoni Álvarez
David Ortega
Henrik Otkjær
Mikel Santisteban

Det største talent må nok siges at være Andoni Álvarez, der også allerede har etableret sig på det spanske U19 landshold. Álvarez og Santisteban er begge to kommet op gennem rækkerne i Sociedad, mens jeg har hentet Ortega og Otkjær. Ortega blev hentet i Real Murcia for 4,5 millioner kroner, mens Otkjær er blevet hentet i FC København for 4,75 millioner kroner.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #13: 08 Maj 2014, 22:19 »

Imponerende, hvis du vinder mesterskabet.  Thumbs Up

Ser godt ud!
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Sociedad
« Svar #14: 09 Maj 2014, 00:02 »

Imponerende, hvis du vinder mesterskabet.  Thumbs Up

Ser godt ud!

Man har jo lov at håbe, men jeg fik jo en nogenlunde lignende start i ligaen i sidste sæson, men spillerne fik tydeligvis gummiben i den anden halvdel af sæsonen, hvilket betød at Atlético næsten indhentede mig på 3. pladsen.

Jeg har i øvrigt nået vintertransfervindu et. I slutningen af oktober fik jeg 52 millioner kroner af bestyrelsen til transfers og lige inden nytår fik jeg så mulighed for at ændre målsætningen, som havde været Champions League kvalifikation inden. Nu er den i stedet ændret til titeludfordrer, hvilket betød at jeg fik yderligere 10 millioner at handle ind for. Derfor har jeg netop brugt 60 millioner på at hente Ander Herrera i Chelsea. De købte ham for 190 millioner for et år siden, men han er ikke slået igennem og var derfor sat til salg for 72,5 millioner. Jeg fik dog forhandlet prisen ned i 60 millioner kroner, samt 20% af en eventuel profit ved et kommende salg.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010