home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 501 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  ~{57}~{Slut}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor stopper bloggen?
Efter EM 2024 ville være passende
Pres citronen, sommeren 2025 ville være godt!
Du stopper bare nu, jeg er pisse træt af dine updates, Beltha!
VM 2026 ville være passende.
Den stoppede for længe siden, du har bare ikke opdaget det, din narrehat...

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: ~{57}~{Slut}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~  (Læst 49985 gange)
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark
« Svar #15: 01 Apr 2014, 20:50 »


De mange Champions League millioner forplantes

Med 4 dage tilbage af vinduet, var vi kvalificerede til Champions League gruppespillet, hvilket betød at jeg valgte at flotte mig. Der var kun 3 centralforsvarere og jeg besluttede mig for at det skulle betyde at jeg hentede minimum en, ja der blev hentet utroligt meget i dette vindue allerede, men der er også blevet solgt en del, hvorfor jeg tror det nok skal kunne løbe rundt alligevel til sidst.

Første indkøb blev en centralforsvarer, Magnus Troest som har været i kikkerten hele sommeren, 4 årig kontrakt til 70.000 om ugen i løn, hvor han får 25% af videresalgsbeløbet, skulle han blive solgt.

Herefter skulle jeg beslutte mig for, med en skadet Landu-Landu om ikke der skulle hentes en 3. mand til den defensive midt, og jeg kiggede derfor mod Mads Fenger, da han kan dække flere defensive positioner. Jeg havde også overvejelser om Filip Helander, men 15 millioner som var Malmø's krav var dog for meget, selv med 63 millioner fra CHL gruppespillet i lommen. Jeg vælger derfor at lade ham blive i Sverige og holde kikkerten på ham, frem mod næste år hvor hans kontrakt udløber.

Vi blev i Champions League udtrukket i gruppe E, med PSV, Arsenal og Inter. Jeg regner ikke med meget her og jeg satser bare på ikke at blive til grin i turneringen, skulle vi mod alle forventninger gå videre, vil det være et økonomisk boost af dimensioner for klubben.

Mads Fenger, 3.750.000, Randers FC, 38.000 om ugen i løn de næste 3 år, og så er der vist dækket godt ind defensivt.

Yann-Erik De Lanlay, 6.750.000, Viking - 77.500 om ugen i løn, 5 årig kontrakt med 10.000 pr mål og 500.000 for årets hold. Klasse kant, som skal afløse Wilhelmsson i løbet af efteråret.

Økonomien da vinduet lukkede:
144.666.111 på balancen
11.979.734 til indkøb
lønbudget: 1.478.048/1.518.155 ugentligt.

Fremgang på alle fronter, men også udgifterne. Jeg vil stræbe efter at holde mit budget under 2 mil om ugen, indtil vi runder 400 mil på balancen.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark
« Svar #16: 01 Apr 2014, 21:34 »

Lækkert, er sgu imponeret over dine økonomiske evner!
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark
« Svar #17: 01 Apr 2014, 21:44 »

Ud over at jeg er BIF fan så følger jeg også med fordi vinklen med økonomi tiltaler mig og derudover skriver du ganske fint. Jeg er på
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark
« Svar #18: 01 Apr 2014, 22:58 »

Jeg takker for de pæne ord.. pyndser lige på om der skal mere ud i aften eller ej.. burde nok gå i seng, men nogle gange skal stemningen jo lede værket Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark
« Svar #19: 01 Apr 2014, 23:47 »


Til kamp for ligaen

Nu hvor CHL gruppespillet var sikret, var der nogle tabte Superliga point som skulle indhentes.

Superliga: Brøndby IF 2-1 Aab
Superliga: Brøndby IF 2-1 Silkeborg IF

Champions League: Inter 1-1 Brøndby IF

At få point mod Inter er stort, men ude er endnu større, og Makienoks mål på straffespark, fik stadion op og koge, desværre gik Inter på offensiven bagefter og udlignede prompte.

Superliga: FC Vestsjælland 1-2 Brøndby IF

3. runde af pokalen, og vi skulle forbi HB Køge.

Pokal: HB Køge 1-5 Brøndby IF
Superliga: SønderjyskE 2-5 Brøndby IF
Champions League: Brøndby IF 1-3 Arsenal
Superliga: Brøndby IF 4-2 Esbjerg fB
Superliga: Randers FC 4-0 Brøndby IF
Champions League: Brøndby IF 1-1 PSV
Superliga: Brøndby IF 2-1 AGF
Pokal: Kolding B 0-4 Brøndby IF
Superliga: FC Midtjylland 0-2 Brøndby IF
Champions League: PSV 2-1 Brøndby IF
Superliga: Brøndby IF 3-0 FC København
Superliga: Brøndby IF 3-0 Vejle
Champions League: Brøndby IF 1-2 Inter
Superliga: OB 1-0 Brøndby IF
Pokal: Brøndby IF 2-1 AGF
Champions League: Arsenal 2-1 Brøndby IF


Og så var det ellers tid til juleferie, med tankerne sat på noget oprydning i truppen. Vil gerne indrømme allerede, at denne stil nok ikke holder meget længere, syntes det virker for tørt med resultaterne listet således, men hvad siger i? Cool
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark
« Svar #20: 02 Apr 2014, 15:32 »


Dete er koldt, det er trist, og Brøndby bruger penge!

Ja så kom vil til vinteren 2014/15, og der skal traditionen tro, købes lidt ind og ryddes lidt op.

Den 4. November 2014, kom en længe ventet handel på plads, og det gør mig utrolig glad at jeg nu står i den situation at jeg skal sælge nogle spillere fra, med for lavt niveau, fordi der er for mange gode foran dem i køen.
Handler Ud:
Christian Wilhelmsson, 44.000, Livorno, han har ikke spillet mere end 15-20 minutter denne sæson, der står 3-4 spillere foran ham i køen, han var en fantastisk kortvarig løsning i foråret 2014, men nu er han ikke meget værd, og med 8 måneder til kontrakten udløber, er jeg glad for at slippe af med ham uden at miste yderligere penge.
Franck Semous, fri transfer - Kontraktudløb, Siena, han forlangte for meget i løn og da jeg ikke kunne sælge, må han desværre gå på en fri transfer.
Ariel Núñez, 25.000.000, Mallorca, en del af vinteroprydningen var at skille mig af med en angriber, og Nunez er jo ikke skandinavisk, derfor passer det perfekt at sige ja tak til et flot bud på ham.
Riku Riski, 1.000.000 +50% vidersalgsbeløb, Leeds, Riski var utilfreds med den rolle han i sin tid skrev under på at få, nemlig reserve. Der var for mange foran ham i køen, og defor ville han væk, fint med mig, han skifter til Leeds på en fornuftig kontrakt og jeg tjener lidt penge på ham.
Luca Toni, fri transfer, AJ Auxerre, han var med til at skaffe os i Champions League, og derefter var det 1 kamp, en skade for Toni, Makienok satte sig i karakter og han beholdt sin plads, Tonis indflydelse var god for især Marcondes, så jeg fortryder ikke det halve år.
Christian Nørgaard, 10.000.000 +40%, Standard, Christian er reserve, og med de penge vi her bliver tilbudt kan vi til sommer hente en direkte afløser for Kahlenberg hvis nødvendigt, omvendt er det her en god handel for fremtiden da Belgien er et godt springbræt for en ung dansker.
Mads Nielsen, Leje 1½ år, Stabæk. Jeg har for mange solide centerforsvarere, og Nielsen har brug for spilletid, vi håber han vender hjem fra norge om 1½ år og er klar til at kæmpe med om en startplads.
Gustav Valsvik, 1.500.000, Elfsborg, samme historie som Riski, utilfreds med manglende spilletid, og kun anset som breddespiller.
Alexander Szymanowski, 10.000.000, Reading, sidste ikke skandinaviske spiller i truppen, og så endda til en fornuftig pris, taget i betragtning at der er en ung Uffe Bech, klar til at tage pladsen fra ham.
Eysteinn Húni Björnsson, leje 6 måneder, FC Fredericia, han er købt i dette vindue, og han har mulighed for at få noget førsteholdserfaring som vil være guld værd når han fra sommer af skal være reserve i min førsteholdstrup.
Emiliano Marcondes, leje 6 måneder, Start, han ville gerne have noget spilletid, og i Start regnes han blandt stjernerne, så det er et perfekt match.

Handler ind:
Filip Helander, 3.500.000, Malmö FF, Helander får en kontrakt til Juni 2018, så 3½ år, til 65.000 om ugen i løn. I sommers da jeg forsøgte, forlangte Malmö 15 mil for ham, så jeg er pænt glad for at få ham så billigt nu.
Marcus Berggreen, 4.250.000, Gefle, et ungt talent som spiller FC, men han skal grundet højden skoles til DMC, hvor han ligner fremtidens ankermand.
Eysteinn Húni Björnsson, 1.000.000, FH, ungt talent som med lidt skolen kan dække flere pladser defensivt, allerede er en habil forsvarer.
Árni Kristjánsson, 870.000, Breiðablik, ung målmand som skal hjælpe Eysteinn med at falde til i klubben, og så er der god mulighed for han bliver en habil reserve på sigt.
Mathias Gehrt, leje 6 måneder, ADO Den Haag, Gehrts kontrakt udløber til sommer, men han kræver pt. for meget i løn til at jeg vil hente ham, selvom han kunne erhverves for småpenge, vi venter og ser hvad der sker, i mellemtiden kan jeg bygge et godt venskab op med knægten, og med salget af 2 angribere, vil det være fint med en ny reserve, selvom det er en kortvarig løsning - og så kan han jo dække andre pladser offensivt også!.


Klubbens økonomi, 1. Februar 2015:
Balance: 139.120.353
Transferbudget: 49.346.939
Løn budget: 1.279.370/1.438.455

Budgettet er faldet lidt, og der er tjent nogle penge, nu venter der nogle måneder hvor ligaen skal vindes igen, ikke noget problem, vi har efter 17 kampe et forspring på 7 point til Aab på 2. pladsen. Dette skal gerne rive to gange 22.270.000 hjem for førstepladsen i ligaen, foruden nogle eventuelle TV indtægter fra CHL.

Desværre blev Simon Makienok skadet, med en alvorlig virusinfektion, han er ude 7-8 måneder. Dette kom den 1. Februar som et stort slag i ansigtet, hvorfor jeg blev nødt til at kigge på fri transfer mulighederne, der var da navne der som ville være interessante, men hvis jeg ønsker at holde den skandinaviske linje ser det tyndt ud.
Var Simons skade kommet en dag før havde jeg hentet Brock Madsen.

Som lappeløsning, henter jeg følgende 2 spillere ind:
Andreas Laudrup, fri transfer, 30.000 om ugen, Den store skade til Makienok får mig til at tænke på hvor tyndt besat jeg er på højrekanten nu, hvis Bech bliver skadet, Laudrup får 2 år, med mulighed for 2 års forlængelse.
Andrea Caracciolo, fri transfer, 97.500 om ugen, med mulighed for et års forlængelse hvis jeg ønsker det, og så skal han have 1.200.000, hvis han scorer 15 mål, det har han 16 kampe til at prøve på, så det betaler jeg gladeligt hvis det er. Hans agent får 200.000 for aftalen, han selv ingenting, tilfredsstillende.
« Seneste Redigering: 02 Apr 2014, 15:34 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark
« Svar #21: 02 Apr 2014, 19:00 »


Forårets kampe, og savets første kuld af talenter!

Ja, vi skulle gerne igang med at vinde nogle penge ind, og have nye talenter til klubben, hvilket man må sige at jeg fik!..

Superliga: Aab 1-2 Brøndby IF
Superliga: Brøndby IF 1-1 FC Vestsjælland
Superliga: Silkeborg IF 1-3 Brøndby IF
Superliga: Esbjerg fB 0-4 Brøndby IF
Superliga: Brøndby IF 0-0 SønderjyskE

Så kom 18. Marts rullende, og jeg var heldig, ikke bare lidt, men meget. Gustav Jarl som jeg hentede som reserve back, er ikke helt skarp nok, og bliver nok aldrig meget værd, men jeg har fået Dirch Skov som ikke bare deler fornavn med min favorit skuespiller/komikker/sanger fra 50'erne, men også er en forrygende talentfuld back, så jeg har skyndt mig at skrive en 2årig kontrakt med ham, og smidt en løn på 10.000 på bordet, med mulighed for 3 års forlængelse, den sidste blot fordi han jeg prøver at skaffe Ankersen som back, men jeg har pt. ligaens bedste i form a Ruud, han spiller forrygende!, vi siger velkommen til Dirch, og tak til ungdomsakademiguden som endnu engang tilsmilede mig.

Superliga: Brøndby IF 4-1 Randers FC
Pokal: Brøndby IF 2-2 FC København
Superliga: AGF 2-2 Brøndby IF
Pokal: FC København 2-1 Brøndby IF
Superliga: FC København 2-0 Brøndby IF
Superliga: Brøndby IF 1-1 OB
Superliga: Brøndby IF 2-0 Aab
Superliga: Vejle 0-2 Brøndby IF
Superliga: FC Vestsjælland 0-0 Brøndby IF
Superliga: Brøndby IF 4-1 Silkeborg IF
Superliga: Brøndby IF 3-2 Esbjerg fB

Ligaen vundet med 71 point, nærmeste konkurrent er Aab med 58 point, derefter FCM med 53. Ned ryger Vejle og Silkeborg med 31 og 29 point.

Til sidst kan jeg afsløre at budgterne til den nye sæson lyder 2 mil til løn og 59 mil til indkøb.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{11}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #22: 02 Apr 2014, 20:33 »

Sidetracket update, jeg har smidt en afstemning op, da jeg overvejer nogle profil portrætter.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{11}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #23: 02 Apr 2014, 21:48 »


12. Sommer, idyl og store navne!

Det er på tide med lidt sommer opdateringer, fremover vil jeg forøvrigt opgive at opdatere samtlige kampe, og i stedet give en opdatering efter 11., 22. og 33. spillerunde, med en kort gennemgang af ligaen og andre turneringer, samt fortsat mine halvårlige transfervindue opdateringer.

Handler Ud:
Rezan Corlu, 30.000.000, Galatasaray, endelig kan han få lov at lave sit skifte, og jeg får selvfølgelig 50% af næste salg, skulle de udvikle ham til at kunne sælges.
Lukás Hrádecký, 12.000.000, Sampdoria, Lukas ville gerne videre, og Sampdoria byder et beløb jeg kan leve med. oven i den 12 mil får jeg også 25% af næste salg.
Stefan Strandberg, 10.000.000, Genoa, Stefan skrabede for mange kort sammen og var for dyr til at blive reserve, derudover havde han en stor periode hvor det sejlede for ham, og jeg er bare glad for at tjene lidt på at slippe af med ham.
Alexander Milosevic, 13.000.000 + 25% næste salg, Parma. Helander og Banggaard ligner fremtidens duo, og Milosevic er et varmt emne her og nu, dette er bedst for alle parter.
Magnus Troest, 5.500.000, sc Heerenveen, Troest var slået af holdet, og her tjener jeg lidt penge på ham, glimrende forretning.
Brian Hamalainen, 8.000.000, Standard, penge lige ned i fars lomme, der er forretningsmulighed er i gratis spillere, og det er sådan her milliarden skal tjenes!
Viktor Noring, 1.000.000 +25%, Hoffenheim, Noring er reserve, og vil gerne spille mere, spørgsmålet er om han kommer til det i Tyskland, jeg tror det næppe. Jeg har dog Hansen og Kristjánsson som sagtens kan agere reserve for Rønnow, og derfor lader jeg gerne Viktor smutte.

Handler Ind:
Jesper Jørgensen, fri transfer - kontraktudløb, Brügge, aftalen blev skaffet den 11. Marts, til 80.000 om ugen i løn, en 3årig kontrakt, med mulighed for forlængelse ved 15 kampe i den sidste sæson, han får 50% af vidersalgsbeløbet, samt 500.000 for at komme på årets hold, men Jesper er en klasse spiller som kommer hertil med erfaring og klasse.
Mathias Gehrt, fri transfer - kontraktudløb, ADO Den Haag, aftalen blev skaffet den 18. Marts, til 90.000 om ugen i løn, 3 årig kontrakt, 20% af vidersalgs beløbet og 20.000 for et mål samt 500.000 for årets hold eller topscorer titlen. Derudover er der mulighed for hans løn stiger til 135.000 ved 10 landskampe, han var fænomenal i starten af foråret og har sådan set slået Bille af holdet.
Frederik Rønnow, 7.500.000, Randers FC, 75.000 om ugen i løn, 3 årig kontrakt med mulighed for 3 års forlængelse. Rønnow er den idelle danske keeper for mig, da Schmeichel ikke var interesseret. 500.000 for årets hold og 15.000 for rent bur, han er en god investering i min bog.
Yussuf Poulsen, leje 2 år, Schalke, 39.000 om ugen skal vi give ham, det er halvdelen af hans løn i Schalke, og så har vi en mulighed for at gøre kur til ham i to år!
John Guidetti, fri transfer, 180.000 om ugen i løn, den klart dyreste spiller i truppen, men Guidetti er et salgsobjekt i samme klasse som Elmander da Michael Laudrup hentede ham, han skal lige sparkes igang og så ryger han for en masse penge! han skal have 30.000 pr. mål og 750.000 ved årets hold, samt 1.000.000 ved en topscorer titel. Guidettis tilgang betyder at Gehrt skal skoles til MC, og bruges som rotationsspiller for Kalle.
Emiliano Marcondes, tilbagekaldt fra leje, Start, Marcondes får en rolle at spille som reserve og indhopper, hvor han skal forsøge at slå Kalle af pladsen, ligesom Gehrt skal.
Ryan McCrory, 1.000.000, Linfield, nu er det jo meningen at holdet skal være hovedsageligt dansk/Skandinavisk, men jeg udelukker ikke at der vil være 1-3 udenlandske stjerner at finde i truppen, og McCrory er  en interessant spiller som jeg forventer mig store ting af. Han er tilknyttet til førsteholdet, men vil hovedsageligt spille kampe for B-holdet, det første halve års tid.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: ~{12}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #24: 02 Apr 2014, 21:58 »

Stadigvæk super sprødt Wink
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{12}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #25: 02 Apr 2014, 22:49 »


Sensommer/efterår 2015

Sæsonen 2015/16 begyndte stille, vi skulle møde Brann i Champions League vindere kval.2, og startede ud på udebane. De blev samlet slået med 3-2, men det var ikke kønt, vi møder derfor Astra Giurgiu i 3. Kval runde, og dette rumænske hold har flere gode spillere, det ligner ikke en nem kamp. Det blev dog til samlet 5-2, og vi var endnu engang videre.  i Vindere - slutspillet, møder vi Djurgården, første kamp ender 1-2 i Sverige, og vi har et udebane mål at leve højt på. I returen dominerer vi en kamp hvor begge hold har problemer med at score, vi får dog et straffespark som Kaptain Kalle sætter ind, og vi går videre på reglen om udebanemål.

Gruppespillet kommer til at se således ud, Gruppe F: Atlético Madrid, Juventus, Anderlecht & Brøndby IF.

I pokalen nåede vi kvartfinalen, en kamp som desværre grundet 2 skader, til Juelsgård og Guidetti - gudskelov korte skader, endte med at måtte spille 15 minutter ordinær og 2x 15 minutters overtid, med kun 9 mand, det udnyttede Esbjerg, og vandt 1-0 over os.

Champions League bød på en sejr i første kamp, og derefter bare hård fight, i sidste runde mødte vi Atlético, og havde muligheden for selv at afgøre hvor vi endte, en sejr ville bringe us på 2. pladsen, et nederlag på 4. pladsen og uafgjort, ville vi være nødt til at håbe på Anderlecht tabte til Juventus, for at få 3. pladsen selv. Selvom vi havde hjemmebane fordelen, formåede vi ikke at udnytte det, og med et gult kort til Juelsgård efter 56 minutter var det stort set afgjort. Jeg forsøgte desperat med en lille ændring i systemet, og nogle indskiftninger, lige lidt hjalp det og snart var vi nede med 2 mål. Vi måtte sande at vi ville ryge ud, helt ud, af CHL, til trods for et trøstemål til 1-3 af Ruud lige før overtiden, og det betyder at der kan være fuld fokus på Superligaen i foråret.

Ved julepausen havde vi spillet 18 kampe, og lå med 35 point på 2. pladsen, et enkelt point efter SønderjyskE som skal hentes i foråret.

Det er mere mig at skrive den slags her, der skal nok komme mere kød på med tiden, der skal bare ske mere interessante ting!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{13}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #26: 02 Apr 2014, 23:13 »


Gang i svingdøren

Vinteren 2015/16 bød på nogle gode handler! Vi havde et par spillere jeg gerne ville af med, og jeg blev navnligt positivt overrasket over en handel.

Handler ud:
Simon Makienok, Al-Sadd, 25.000.000+50% næste salg, Simon var skadet i 8 måneder med en alvorlig virus infektion, og er ikke ligefrem i topform, interessen fra Qatar var der stadigvæk, og det blev udnyttet, han var mit 4. valg og jeg er virkelig positivt overrasket over den pris jeg får for ham her. Simon skifter den 1. November 2015.
Mads Fenger, Alcorcón, 7.500.000+25% næste salg, Fenger var langt nede i hierakiet, og var egentlig uønsket, jeg er virkelig tilfreds med at tjene lidt penge på ham.
Nicki Bille Nielsen, Lekhwiya, 22.000.000, endnu et salg til Qatar, Bille faldt aldrig til, og blev ikke det hit han var spået, han er blevet spillet af holdet af Gehrt i foråret, og af Guidetti nu også i efteråret, han er klart 3. valg til positionen som min falske 9'er, og med den pris der bydes her, siger vi ja tak, mange tak, og så gir vi sku flyvebilletten! Nielsen skiftede den 13. November 2015.
Andreas Laudrup, AGF, 5.000.000, Andreas var utilfreds med manglende spilletid, og selvom jeg prøvede at skole ham til at være min playmaker, så var der konstant bedre spillere foran ham i køen, 8 ligakampe blev det til for Andreas, i Brøndby.
Mathias Gehrt, Roda JC, 12.000.000, Gehrt var populær i foråret, men har været lidt stillet i skyggen af Guidetti, derfor mener jeg ikke at jeg forsvarligt kan afvise et bud som dette, det blev dog forhandlet, og der kom 25% fremtidige salg oven i hatten, vi takker.
Uffe Bech, Standard, 46.000.000+50% næste salg, Uffe havde megen interesse, og jeg kan ikke med mine mål, forsvare at afvise bud på 50 millioner, jeg forhandlede dem alle, og der var mange, og her endte det med at blive et kabløb mellem Standard og Leeds, og han valgte Standard. Vi takker for tro tjeneste!
Pione Sisto, Leeds, 23.000.000+50% næste salg, Sisto og De Lanlay står utroligt tæt, og jeg har en plan med det her som kommer med i næste update. Sisto var desuden utilfreds med manglende spilletid fra start, og derfor vælger jeg at sælge ham fra - ingen rådne æbler på mit æbletræ!
Espen Ruud, FC Twente, 12.000.000, fornuftig pris for en spiller der snart fylder 32, og så har jeg jo unge Dirch Skov som selvom han kun er 16, faktisk ligner en habil afløser allerede, han får chancen frem til sommer, hvor jeg ellers vil hente Wass eller Ankersen til Danmark hvis Skov ikke slår igennem.
Jesper Jørgensen, AZ, Fri transfer, ja her var jeg lidt skuffet, men vi var lige blevet overtaget af et konsortium, og jeg fik derfor ikke selv lov til at forhandle, og de gav ham altså væk. trist.


Handler ind:
Frederik Holst, Sevilla, 8.000.000, vi får Frederik Holst tilbage, han har ikke udviklet sig som Sevilla håbede, men han er stadig på kursen til at blive en habil spiller, og jeg vil med glæde tage ham tilbage i folden. Sevilla satte ham til salg i Oktober 2015, og jeg slog til i November. 50.000 om ugen i løn får han, de næste 4 år.
Nicklas Helenius, Aston Villa, 6.000.000, 125.000 om ugen i løn, 4 årig kontrakt, ja Helenius har ikke spillet i godt et år i Aston Villa, og ville gerne videre, de havde sat ham til salg, og med Poulsen inde kun på leje, uden garanti for at jeg kan hente ham på sigt, er Helenius lige den målscorer jeg mangler i front.
Lasse Kristensen, Esbjerg fB, 2.200.000, Lasse er en blot 16 årig, venstrebenet centralforsvarer som jeg har store forventninger til, han er med sine 199 cm en ren klippe.
Nicholas Lundquist, Lyngby, 1.500.000, Nicholas er også blot 16 år, og han ligner en fremtidig lynhurtig angriber, han er en type som minder mig lidt om Jon Dahl, en teknisk stærk angriber, som jeg forventer udvikler sig til at blive en klasse spiller.
David Vidgren, HJK, 1.000.000, David er 18 år og er en habil wingback til begge sider, derudover kan han bruge begge føder og kan blive en flot reserve.
Olavi Lappalainen, HJK, 2.500.000, Olavi kommer med sine kun 18 år til at presse Juelsgård for pladsen som venstreback, men han har en fart og udholdenhed som er sjældent set i så ung alder, og jeg regner med at han gør sig gældende fra start i næste sæson, hvis ikke der kommer et godt bud på Juelsgård inden da.
Jure Lapic, Hajduk, 12.000.000, Jeg vil ikke lyve, Jure er Kroat. Han er dog halvt svensk, og jeg vil skyde ham til at være det største 17 årige talent overhovedet. Han kommer hertil og skal lære af Kahlenberg, inden han sikkert slår ham af holdet i løbet af foråret, for talentet fejler ikke noget.
Leif Faaborg, Aab, 800.000, Leif er en ung playmaker som kommer til at få enkelte indhop i sæsonen, men hovedsageligt vil gøre sig gældende på reserve holdet.
Ludwig Granfeldt, Djurgården, 5.000.000, Ludwig er en mere offensivt orienteret playmaker type end Leif, og så er han klar til at spille som rotationsspiller fra start. Vi nuppede Ludwig foran Roma, Dortmund og Arsenal, ved at bestikke ham med 1 million for at skrive under, han har ingen agent ved købet.

Hvad skete der ellers i vinduet? Jo, FC Midtjylland blev overtaget af et Konsortium, og det blev Brøndby også, jeg var i fare for at blive fyret til fordel for Kasper Hjulmand, dette kom dog hurtigt, og derefter blev der planlagt en udvidelse af klubbens trænings og ungdomsfaciliteter til 145.000.000, jeg fik ikke mere til rådighed til at handle.

Dette vindue bød jo nærmest på et generationsskifte i klubben, og med det måske et nyt system!

Klubbens økonomi ved vinduets udgang:
Balancen: 393.061.528
Transferbudget: 168.930.159
Lønbudget: 1.175.967/2.262.480
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{14}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #27: 03 Apr 2014, 00:04 »


Ny taktik! og Foråret 2016

Ja, man skal jo ikke være for fin til at indrømme at andre managers inspirere en, og jeg må indrømme inspirationen til min nye taktik kom fra Warmon, han havde en taktik uden fløje, med en 3 mands offensiv midtbane som virkede interessant, jeg har dog i mit lille hoved ændret det totalt, det eneste vi har tilfældes, er at der ikke er fløje med.

Jeg er i korte træk, nået frem til en taktik som lyder således:

En sweeper målmand som skal frem og støtte forsvaret og lukke hullet mellem de to kæder, med en offensiv libero lige foran ham, og to boldspillende forsvarere lige foran igen, de skal forsøge sammen at holde linjen og rydde op. Som hjælp har de en Ankermand som skal falde ned bag kæden og forsøge at lappe hullerne.

Kanterne består af to offensive, sprudlende komplette wingbacks, efter alle kunstens regler om indlæg fra baglinjen og hvad har vi.
Midtbanen består af en felt til felt spiller, som skal binde de to kæder sammen, mens han foran sig har en fremskudt playmaker som skal støtte angrebet og defensiven efter bedste evne, til sidst har vi duen i toppen, den falske 9'er og targetmanden, begge i support roller, da det er vigtigt de også hjælper til i andre faser.

Alle spiller korte afleveringer, og forsøger i det hele taget at holde kuglen på vores fødder.

Spørgsmålet er så, om det virker? og til det har vi et stærkt superliga program startende med FCK, på Brøndby stadion, til at undersøge.

Første kamp, satte et klart aftryk af en taktik som sagtens kan være farlig, statistikken taler sit klare sprog.
Det endelige kampprogram, bød på en lille downperiode, som kulminerede i et nederlag til OB den 13. April 2016, i denne downperiode var Kahlenberg skadet, og det rejser spørgsmålstegn ved hvorvidt Kahlenberg er nøglen til min succes i Brøndby pt.

Ligaen blev vundet i sidste runde, med 69 point, 3 point foran Aab. Næste sæson vil jeg fandme gerne have en pokal turnering under bæltet, og så er det faktisk også på tide vi tager os sammen og kommer videre i CHL.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{15}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #28: 03 Apr 2014, 05:35 »


Sommer vinduet 2016


Sommeren bød allerede på afgange i Marts, og jeg var i baghovedet godt klar over der var et par som skulle videre, mens jeg havde et par navne i tankerne som jeg gerne ville hente ind hvis muligt.

Handler ud:
Christian Landu-Landu, Siena, 6.000.000, Landu-Landu passede ikke til det nye system, han ville også være for langt nede i køen til en start plads, jeg får 25% af næste salg, skulle han mod forventning, blive et hit i Italien.
Jesper Juelsgård, Hannover, 38.000.000, Jesper var ved at blive spillet af holdet af Olavi som jeg hentede sidste vindue, og med så flot et bud fra Tyskland, kan vi kun takke ja. De bød 42 rent, men jeg tilbød dem 38 med 50% af næste salg, og de sagde ja, så vi får 50% hvis kan bliver solgt videre derfra.
Yann-Erik De Lanlay, Genoa, 50.000.000+50% næste salg, De Lanlay er lidt overflødig i mit system, men spillede stadig næsten fast for mit Brøndby hold. og det var nok med til at banke prisen herop, jeg er glad for at få så mange penge for en spiller som der ikke er plads til på holdet.
Mads Nielsen, Young Boys, 8.000.000, Mads var udlejet noget af tiden her, og han kom aldrig rigtigt ind omkring mit førstehold, i stedet blev han gang på gang skubbet bag andre folk, og jeg havde besluttet mig at alle leje tilbud skulle accepteres, da der pludselig dukkede et købs tilbud op på ham, imponerende at få så meget for en reserve som spillede 2 kampe i foråret, men han var dog fast mand i Stabæk, under sin udlejning.
John Guidetti, Rubin, 50.000.000 samt 50% næste salg, jo vist går 50% af dette beløb til Guidetti, men jeg vil stadig kalde det for en god foretning, at sælge ham for så meget, når han kom på fri sidste sommer. Han var utilfreds med afviste bud og ville væk, så jeg tilbød ham væk for 60 mil+50%, Rubin bed på og bød de 50, sammen med Hull. John valgte Rusland, farvel og tak!
Marcus Berggren, Paris Saint-Germain, 43.000.000+50% næste salg, Marcus var grænsende til at blive brugt, men hans højde manglede og derfor ville jeg skole ham til DMC, hvor han var indhopper, PSG ser åbenbart mere i ham end jeg, for da jeg afviste 20 mil, bødde 25, og fortsatte med at byde mere til de nåede 43, hvor jeg forlangte 50% næste salg oveni, og de sagde ja, jeg kan ikke tillade mig at afvise bud i den størrelsesorden.
Andreas Hansen, FC Vestsjælland, Leje, Andreas er niveaumæssigt ikke bedre end unge Flindt, og derfor er han 4. valget i klubben, han får et år i 1. Division med Vestsjælland til at bevise at han har niveauet til at blive i klubben.

Handler ind:
Jesper Kirk, Hvidovre, fri transfer, Kirk er en talentfuld ung angriber, som skal tilknyttes ungdomsholdet.
Rasmus Berger, AB, 1.000.000, Berger er en ung venstreback, med potentiale til at blive en fast mand i Brøndby, og med et køb til 1 mil, kan han tilbydes en plads hos reserverne, medmindre Juelsgård ryger ud.
Casper Sommerlund, SønderjyskE, 2.000.000, En lynhurtig venstrekantsspiller, som købes til udvikling og reserveholdet, han kan nok regne med at se sig omskolet til angriber, da jeg ikke spiller med kanter pt.
Nicolai Olsen, Esbjerg fB, 3.500.000, talentfuld angriber som kan udvikle sig til at blive en klasse superliga angriber, det får han lov til på mit ungdomshold. Det skal siges han er 197 høj, og allerede ligner en fantastisk targetmand.
Casper Skov, Lyngby, 600.000, endnu en talentfuld angriber, Skov er en ung angriber som har mulighed for at blive en af de hurtigste angribere i ligaen, han skal bare have tid til at udvikle sig hos reserverne i Brøndby.
Thomas Andersen, Hobro, fri transfer, Andersen er købt som reserve, der er ikke de store forventninger til ham, men han er en af få spillere som kan spille en libero rolle, han er 16 år og der er udviklingspotential e, men derudover må jeg indrømme det ikke er meget der er at sige om ham.

Og med disse handler var vi udover det som hed, talenterne. Der skulle også lidt til i førsteholdstruppen, med de salg jeg havde gjort mig var det jo nødvendigt.

Magnus Wolff Eikrem, Norwich, 18.000.000, Magnus kommer til klubben på en 5 årig kontrakt, til 120.000 om ugen, med 500.000 for årets hold og 10.000 for hvert mål han scorer for os.
Christoffer Toompuu, Malmö FF, 3.000.000, Toompuu er kun 17 år, men han er inde omkring det svenske U21 hold, og med sin højde på 197 og de egenskaber han har, er han en værdig spiller til at presse Banggaard og Helander i forsvaret! Han tilknyttes på en 2 årig aftale, grundet hans alder, og får herfra 20.000 om ugen.
Patrick Olsen, Inter, 5.500.000, Patrick var smidt til salg i Inter og jeg vælger at slå til her, efter afgangen af Berggren manglede der hvert fald en midtbanespiller, og Olsen passer godt ind. Han kommer hertil på en 5 årig kontrakt til 45.000 om måneden.


Og bedst som jeg sagde til mig selv at nu var det slut, det var et flot vindue, der var købt et par gode spillere og solgt lidt fra, så opstod der en interessant situation, en spiller på min store ønskeliste af danskere, var blevet utilfreds, og tilmed sat til salg, for et - ud fra hans egenskaber, latterligt lavt beløb.
Jeg forhandlede naturligvis, og det viste sig at det var en spiller, hvis agent har 3 spillere i min trup, som alle havde gode kontrakter, så derfor at det en smal sag at få ham tilfredsstillet, han var nemlig allerede glad for mig. Jeg håbede, og ventede med længsel!, og 2 dage efter en sejr over FCK, kom den så tiggende ind, beskeden:

Viktor Fischer, Ajax, 75.000.000, Viktor får 5 år i klubben, med 250.000 i løn om ugen, han får 2.5 mil for årets hold og topscorer prisen, en frikøbsklausul på 940.000.000 og nedrykningsklausul på 440.000.000, begge to hans krav. Dertil kommer 25.000 pr mål, og så olien der klarede det hele, 10.000.000 til ham og agenten hver. Det er dyrt det her, men i forhold til det er Fischer, så er det nok det billigste jeg har set ham blive solgt for i mit liv.
Kasper Kusk, West brom, 35.000.000, 5 årig kontrakt til 240.000 om ugen til Kusk, og det begynder at ligne en farlig offensiv det her.
Fernando Torres, fri transfer, gratis!!! 2 årig kontrakt til 250.000, med mulighed for forlængelse ved 15 kampe i sidste sæson, samt 50.000 pr. mål. Torres er ikke skandinavisk, men et stort navn for klubben, og så kan han bidrage med en verden af rutine til de unge drenge, en stor gevinst for klubben. Han blev lokket med 50% af næste salgs klausulen.
Simon Kjær, Southampton, 40.000.000, til 275.000 om ugen i løn de næste 5 år, er Simon jo et klasse indkøb.

Økonomien ved udgangen af vinduet:
Balance: 609.455.740
Transfer: 313.348.691
Løn: 2.082.078/3.377.110

Her var der tale om et vindue hvor en stor handel, banede vejen for flere, for inden Fischer, ville hverken Kjær eller Kusk tale med mig, det ændrede sig vil jeg mene.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{16}~ Brøndby IF - Kunsten at lave penge i Danmark ~BelthazorDK~
« Svar #29: 03 Apr 2014, 08:34 »


Efterår 2016



Vi solgte jo Guidetti fra i sommeren, som var ret vigtig i det system jeg havde, så jeg tweakede det. Fremover vil Helenius være alene angriberen på toppen, som targetman, mens han bagved sig vil have en playmaker og en skyggeangriber, unge Lapic er tiltænkt rollen som skyggeangriberen, da han mister sin plads som felt til felt midtbanespilleren, da Patrick Olsen er kommet til.

Morten Olsen sagde op, og jeg ansøgte stillingen, jeg fik dog lige en stikpille, omkring mine indkøb i beskeden om at jeg viste interesse for jobbet. Jeg blev beskyldt for at købe flere svenskere end danskere, jeg kiggede på min trup, og kan tælle 4 svenskere, samt en med svensk som sekundær nationalitet. Derudover er der 2 finner, 2 islændinge, en nordmand og en nordirer. resten er danske, 14 styks. Nå, mere om det senere.

Vi trådte ind i champions league vindere anden kvalifikationsrunde, og mødte i første kamp Sheriff fra Moldova, på Brøndby stadion. I anden runde blev vi spillet ud mod albanske Skënderbeu, som samlet blev sendt ud med 8-0. HJK var klubben vi skulle forbi i Slutspils runden. Det blev endnu en walkover, med 7-1 som samlet resultat.
I gruppespillet blev vi placeret i gruppe G sammen med Chelsea, Galatasaray SK og Sporting (POR).

Vi tråde ind i pokalen i 3. runde, i en kamp hvor vi møder Vanløse, det blev reserverne der tog sig af den, suppleret af Kjær, Kahlenberg og Torres. vi gik komfortabelt videre med en sejr på 6-0, og kunne vente på en kamp mod FC Nordsjælland.

Ja så var der lige det der med Landsholdet, jamen jeg fik aldrig nogen besked omkring det, jeg erfarede dog ved et senere kig, at Glen Riddersholm havde fået tjansen.

I ligaen lå vi efter 11. spillerunde nr. 1, med 27 point, 6 foran SønderjyskE, og 9 foran AGF og FCK.
Ligaens profiler på dette tidspunkt må siges at være Nicklas Helenius, Jure Lapic, Viktor Fischer og Dirch Skov. 16 årige skov har allerede fået debut på glen Riddersholms landshold, og han ligner kraftigt fremtidens mand.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010