home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 295 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Overdrevet fergietime
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Overdrevet fergietime  (Læst 3142 gange)
22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Overdrevet fergietime
« : 03 Feb 2014, 01:15 »

Er jeg den eneste der får 4-5 sene udligninger/afgørende mål imod mig i 88. minut eller senere, i løbet af en sæson, mens der går 3 sæsoner mellem man selv scorer et?!

Har ikke scoret et mål i senere end 85. minut på 1½ sæson, og har fået mindst 5 imod mig.

Min trup er 'ambitiøs' og ingen spiller i truppen har under 10 i målrettethed.

Det giver absolut ingen mening. Det har været gennemgående for mine sidste 3 saves, i hvert fald! - Og jeg er, hvis jeg skal skal sige det, rimelig god til at anvende mentalitet til at f.eks. at lægge pres på, eller trækketiden/spille defensivt.

Er der andre der oplever dette??
« Seneste Redigering: 03 Feb 2014, 01:36 af 22 » Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Overdreven fergietime
« Svar #1: 03 Feb 2014, 01:17 »

Min spillestil er desuden defensiv, afventende og baseret på hurtige omstillinger - så det burde da om noget IKKE være taktikken?

- Spilleren der blev presset til et selvmål i dette tilfælde har forresten 18 i målrettethed, 17 i arbejdstyrke, 11 & 12 i koncentration og kolblodighed - og personligheden 'beslutsom' - hvilket er pænt høje mentale stats i Holland.. 6,8 inden selvmål - 6,5 efter.

Det lugter lidt af fesen ME  Sur
« Seneste Redigering: 03 Feb 2014, 01:23 af 22 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #2: 03 Feb 2014, 06:48 »

Tja, i og med at du spiller defensivt og afventede, så tillader du jo også at modstanderne får lov til at stå offensivt og presse dig langt tilbage.. Og hvis modstanderne skal jagte et mål, så vil de kæmpe hårdt for at få det, samtidigt med at de får mange med frem..

Hvis jeg er bagud, der står uafgjort, eller jeg er foran med et-to mål efter 70 minutter, så går jeg over til en offensiv/meget flydende taktik, da jeg netop ønsker at presse modstanderne tilbage, så de ikke får muligheden for at gøre det samme mod mig.

Ens offensiv er jo som regel ens bedste defensiv...

Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #3: 03 Feb 2014, 06:48 »

Hvis du tænker dig om, så ses det ofte at hvis et hold stiller sig for langt tilbage til sidst i kampen, så bliver de simpelhen løbet over ende. Du kunne eventuelt forsøge at gå lidt længere frem på banen, og forsøge at hold på bolden, hvis du er på vej mod et godt resultat.
Logged

welbz is dat guy

Svartovich
Gæst
 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #4: 03 Feb 2014, 09:09 »

Jeg spiller defensivt, dyb linje og kontraangreb med mit Randers hold (nr. 2 i ligaen) og det samme med Crystal Palace (nr. 7 i ligaen) - begge i første sæson. Så at stå dybt og med mange bag bolden fungerer fint for mig.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #5: 03 Feb 2014, 11:57 »

Lægger ellers også ofte pres på med 'offensivt' - når omstændighederne tillader det. Hvis man selv er presset i bund mod et bedre hold, er 'defensivt'/'frit'(meget frit) vel at fortrække, så flere spillere tager del i at afholde modstanderen fra at score?

Det sker selvfølgelig at modstanderen lægger pres på og scorer sent, men hvis jeg selv lægger pres på (hvis man har overtaget) så scorer jeg alligevel ikke efter cirka 88. minut?

Hvis man ikke har/kan få overtaget, er defensivt/kontra - frit/meget frit vel det man bør sætte den til? Ellers har jeg misforstået..

Det jeg vil frem til er, om jeg er den eneste som formår at få mål imod mig sent, på trods af at jeg lægger pres på modstanderen, eller i nogle tilfælde hvor vi ikke er i kontrol, trækker os lidt længere tilbage og lader flere spillere deltage i det defensive? - Og på den anden side ikke formår at score sene mål - igen på trods af at jeg lægger pres på modstanderen, på samme måde som jeg formoder at de ligger pres på mig?

Formår desuden uden problemer at score sent i første halveg, ofte Shockeret

http://gyazo.com/d327ebbf590e1563e25d21ced036b582


 - for at gøre det klart, så er det yderst sjældent at jeg bruger mentaliteten 'defensivt'... Bruger næsten altid 'offensiv' men få alligevel et heldigt hjørnemål imod mig i overtiden... Har som sagt ikke scoret i overtiden i et par sæsoner, og sidst jeg scorede i overtiden var det mindst et par sæsoner siden jeg sidst gjorde det også..
« Seneste Redigering: 03 Feb 2014, 12:05 af 22 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #6: 03 Feb 2014, 12:03 »

Det er næsten uden undtagelse, at jeg efter 70 minutter går over til offensivt/flydende.. uanset om modstanderen så hedder Manchester City, FC København eller Skovshoved.

Ulempen ved at stå defensivt (ikke at det ikke kan fungere) er at du tillader modstanderne i at ligge et tungt pres på dig. Dvs. at de "får lov" til at smide 2-3 spillere ekstra med frem, end de vil hvis du spiller offensivt.

Ens offensiv er ens bedste defensiv - Og det er ikke noget man skal undervurdere betydningen af..
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #7: 03 Feb 2014, 12:07 »

Det er også det jeg forsøger at efterleve Peace - med mentalitet sent i kampe. Mit udgangspunkt er dog lidt mere afventende, noget jeg dog går bort fra sent i kampene, medmindre jeg er foran med et par stykker.

Men hvad gør du hvis du er presset i bund mod et bedre hold og er foran sidst i kampen?
Så åbner du vel din defensiv endnu mere op hvis du forsøger at spille offensivt, med flere spillere der deltager i det offensive?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #8: 03 Feb 2014, 12:11 »

Det er også det jeg forsøger at efterleve Peace - med mentalitet sent i kampe. Mit udgangspunkt er dog lidt mere afventende, noget jeg dog går bort fra sent i kampene, medmindre jeg er foran med et par stykker.

Men hvad gør du hvis du er presset i bund mod et bedre hold og er foran sidst i kampen?
Så åbner du vel din defensiv endnu mere op hvis du forsøger at spille offensivt, med flere spillere der deltager i det offensive?

Ja går stadigvæk offensivt.. Grunden er at jeg hellere vil møde dem på midten af banen og måske tvinge dem til at holde et par spillere længere tilbage, så de ikke får held med at belejre sig udenfor mit felt, men en sværm af langskud, indlæg og et tungt pres på mit hold.

En anden fordel er, at de jo er "tvunget frem" hvilket gør at de måske satser for meget i deres offensiv, hvilket du har større held med at counter, ved at have flere folk med fremme som kan udnytte deres defensiv i ubalance..
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #9: 03 Feb 2014, 12:26 »

Jeg har virkelig ikke oplevet det der med sene udligninger eller føringer.
Bevares, det sker da en gang eller to i løbet af en sæson, men ellers ikke.
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #10: 03 Feb 2014, 12:32 »

Hmm.. Så har det vel noget at gøre med min tilgang.. Forsøger med en mere offensiv en af slagsen så Wink

- Tak for rådene folkens
Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #11: 03 Feb 2014, 13:02 »

Skal vente med at lægge højt pres.............
http://gyazo.com/d1e4a6b49b1781b19281a271045d9bed

fucking faggetforsvar. -.-
Logged

haaaps
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Overdrevet fergietime
« Svar #12: 06 Feb 2014, 23:19 »

Jeg er Man Utd og har prøvet mig lidt frem med at lave en taktik/set up hvor jeg prøver at sætte mig på kampen og kører modstanderne trætte for så at sætte tryk på, hvilket gør at jeg har scoret hlvdelen af af alle mine mål i det sidste 5min af halvegene Smiley
Logged

What's the difference between a Scouser and a broken clock?
Even a clock is right twice a day!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010