home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 258 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Viborg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Viborg  (Læst 5352 gange)
nikolajmanse
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Viborg
« : 31 Jan 2014, 19:36 »

Det kan godt være de fleste af jer er godt i gang med FM14, men jeg arbejder altså stadig på 13'eren Wink

Her siger datoen pt. 22 maj 2049, og jeg sidder bag roret for barndomsklubben, Viborg. Inden jeg kommer til den vanvittige sæson som 48/49 har været, skal vi lige se på hvad der er sket indtil nu. Jeg har selvfølgelig ikke spillet så mange sæsoner (det har jeg slet ikke tålmodighed til Opstemt) men er blot startet i 2042 på et simuleret save jeg fandt et sted på nettet. Jeg overtog i starten (altså i år 2042) den italienske sub-top klub, Palermo. Her fik jeg i første sæson opnået en fin 5. plads. Igennem de næste 3 år fik jeg opbygget en international topklub vha. et konstant køb af lovende talenter.
I sæsonen 43/44 vandt jeg udelukkende Serie A, i de andre turneringer skuffede vi en smule.
Sæsonen efter gentog vi liga succesen, og udvidede den med Den Italienske Super Cup, samt klubbens første Champions League trofæ nogensinde. I 45/46 vandt jeg samtlige turneringer overlegent, desværre bortset fra Champions League, her blev jeg slået i Semifinalen af de senere mestre, Real Madrid. I løbet af denne sæson begyndte jeg så småt at kede mig en smule.
Da jeg kom til August så jeg pludselig at Viborg stod uden manager. Jeg så mit snit; sagde op i Palermo og ansøgte om et job i hjembyen. På grund af mit gode rygte, fik jeg selvfølgelig posten rimelig hurtigt.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan, men Viborg stod simpelthen med en pæn pose penge på kistebunden. De sorte tal nærmere sig dog hastigt bunden, pga. ufatteligt høje lønninger til gamle og unødvendige reserver. Første sæson gik egentlig med at rydde op i truppen og staben, og så håbe jeg kunne klare bestyrelsens krav om liga overlevelse. Jeg endte på en andenplads, 10 point efter uovervindelige FCK (de havde vundet samtlige mesterskaber siden 2013 bortset fra en 3 stykker) og 16 point foran 3. pladsen. Jeg vandt desuden pokalturneringen.

Jeg tror det var omkring dette tidspunkt, at en ven fandt på en udfordring til mig. Han mente at jeg skulle vinde Champions League med Viborg inden 2055. Altså på 8 år. Det var mest sagt i sjov, men jeg har besluttet mig for at gå all-in på udfordringen.
Året efter debut-sæsonen vandt jeg ligaen foran FCK. Med ét enkelt point, dog med en del bedre målscore. (Fun fact: FCK-manageren på dette tidspunkt, var en af mine gamle ansatte fra Palermo tiden)

Hvilket bringer os frem til denne sæson, nemlig 2048/49. I løbet af sommeren syntes jeg personligt, at der blev oprustet rigtig godt, på trods af små transfersummer. Jeg har desuden også haft held med at sikre mig gode, unge spillere til en billig pris eller på fri transfer, for derefter at sælge dem videre. Denne sommer blev der solgt for i alt 77,5 mil. mens købte ind for kun 5,5 mil. Alligevel følte jeg at vi kom forstærkede ud til den nye sæson. Og det skal jeg da love for, at jeg fik ret i. Et enkelt nederlag er det indtil videre blevet til. Og det til trods for at vi altså spillede Champions League. Men mere om det senere.
Pokalen er endnu ikke færdigspillet, men vi er selvfølgelig kommet til finalen. Vejen dertil kan ses her:

Som i kan se, spillede vi en ret god kamp ude mod Esbjerg, som også slog flere rekorder i begge klubber (dog nogle knap så heldige nogle af slagsen i Esbjerg). I finalen venter FCK som jeg forventer vi slår.
I ligaen vandt vi denne gang rimelig overlegent. For at holde de vigtigste spillere friske til vigtigere turneringer (læs: CL) er der her benyttet mange reserver.

Undervejs i turneringen havde jeg egentlig opbygget et håb om at gå ubesejret i gennem, men et dumt 0-2 nederlag til Aab spolerede desværre den drøm. Men alt i alt en ret succesfuld turnering. Som også kan på følgende spillerstatistikker:

Nu skal vi til det rigtig spændende. Champions League. Jeg gik ind med et smalt håb om at komme i gruppespillet, så vi kunne få smidt nogle vigtige mil. i klubkassen. Og det fik vi i dén grad. Jeg slog 3 hold på vej til gruppespillet, 2 af dem syntes jeg egentlig havde lige så gode spillere som os. Vi havde overgået bestyrelsens forventninger om slutspil og nået mine egne om gruppespil. Vi blev trukket til en meget svær gruppe, og troede vi var en sikker nr. 4. Det blev vi dog ikke. På grund af fremragende spil i stort set samtlige gruppe kampe, endte vi med at gå videre på en flot 2. plads. bag Barcelona. Vi trak PSG i 1. knockout runde. Smal sejr hjemme, uafgjort ude. Videre. Kvartfinalen bød på Spurs. Samlet 3-0 sejr. I semifinalen skulle vi møde vores gruppekolleger, Barcelona. For fjerde gang i turneringen var jeg på forhånd sikker på vi var ude. Men for fjerde gang tog jeg fejl. 2-1 hjemme og 1-1 ude.

På vanvittig vis, er dette hold gået fra nedrykningstruet til Champions League finalister på blot 3 år. Jeg har spillet FM i ca. 5 år, og det her er KLART det mest utrolige jeg nogensinde har opnået.
I finalen venter selvfølgelig min gamle klub Palermo, som jeg i sin tid fik gjort til moderklub for Viborg (noget jeg med stor succes har benyttet til at leje og købe derfra).


Puuha, det blev godt nok noget af en roman, men det er jo hvad der sker når man virkelig er fanget af noget Opstemt
Hvis i har nogle spørgsmål eller vil se SS af noget bestemt skal i endelig sige til Smiley
Logged

nikolajmanse
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Viborg
« Svar #1: 31 Jan 2014, 19:56 »

I en hamrende ufortjent kamp fik jeg hevet CL trofæet hjem til domkirkebyen! Jeg er rimelig meget oppe at køre, men kan samtidig godt se det åndsvage i at vi har vundet med det der trodsalt er meget dårligere spillere end konkurrenterne... Wink

EDIT: Er der forresten nogen der kan forklare mig hvorfor min angriber med 14 mål ikke fik den gyldne støvle foran en PSG spiller med 12 mål? Opstemt

EDIT EDIT: Nu her efter finalen er 3 af mine spillere bekymret over manglende disciplin, det er ikke første gang det sker. Nogen bud på hvad jeg kan gøre for at forbedre det?

« Seneste Redigering: 01 Feb 2014, 11:07 af nikolajmanse » Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Viborg
« Svar #2: 31 Jan 2014, 22:09 »

nikolajmanse, hvis du har været igennem kval til Champions League, og din spiller har scoret f.eks. min. 3 mål i kvallen, så tæller disse ikke med når der skal gøres samlet regnskab. Du ser også nogle gange lige efter at CHL-grupperne er trukket, at der er spillere der har scoret over 10 mål i kvalifikationen, men efter sæsonen får de heller ikke den gyldne støvle, idet de er scoret i kvalen.
Logged

nikolajmanse
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Viborg
« Svar #3: 01 Feb 2014, 11:07 »

Okay, det var da egentlig en skam. Men tak for hjælpen Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010