home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 267 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [13] The Youth Of The Nation 2014
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: [13] The Youth Of The Nation 2014  (Læst 11456 gange)
JKJ
Gæst
 
Sv: [4] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #15: 22 Jan 2014, 18:51 »

Jeg er med som jeg plejer med dine blogs  Thumbs Up
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [4] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #16: 22 Jan 2014, 21:47 »

Såsom Bendtner, tænker jeg? :-)
Forøvrigt, hvad er fidussen med at have så mange ligaer med, når du vel bare fokuserer på dit eget akademi?
(Overvejer selv at gå igang med et spil med samme regler som du har opsat, måske bare starte i det danske, nu hvor mit Lutz-koncept er kuldsejlet i FMC!).

Jeps, Bendtner er en af dem! Fabianski, Frimpong, Djourou og en håndfuld yderligere no-names er også iblandt.

Fidusen med de mange ligaer er...

1) At jeg bare generelt bedst kan lide at have mange med, så der er lidt mere varians over hvem der vinder hvad i de forskellige lande

2) At jeg jo også skal videre på et tidspunkt, og så er der flere valgmuligheder uden at jeg selv skal til at vælge hvilke lande som skal tilføjes efterfølgende Smiley
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [5] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #17: 28 Jan 2014, 13:41 »


The Youth Of The Nation 2013/14

18. marts 2014


Så gik den ikke længere. Efter en stribe halvdårlige resultater inkl. 4 uafgjorte i træk, blev vi skubbet væk fra 1. pladsen med det seneste nederlag mod Newcastle. Som jeg har været inde på tidligere, var det efter min mening også lidt af at fluke at vi lå så godt placeret indtil nu. Vi får hevet svineheldige resultater hjem på udebane mod Man City og Everton via en kontra-taktik, og mod de mere gængse hold på hjemmebane hvor vi forventes at dominere, fiser det som regel bare ud i en gang kedelig lortebold. Med blot 1 sejr i de seneste 7 ligakampe fortjener vi naturligvis heller ikke en topplacering længere.



Premier League

1-3 v Sunderland (U)
2-0 v Cardiff (H)
3-0 v West Ham (U)
4-1 v Chelsea (H)
1-1 v Aston Villa (H)
0-0 v Man City (U)
2-2 v Everton (U)
1-1 v Norwich (H)
2-0 v Swansea (H)
0-0 v Crystal Palace (U)
1-2 v Newcastle (U)

FA Cup

0-1 v Reading (H)

Champions League

1-2 v Zenit (H)
4-2 v Zenit (U)


Meget godt illustreret ved vores kamp i 3. runde af FA Cuppen. På hjemmebane mod Reading fra Championship er det selvfølgelig en kamp som bare skal vindes, men meget symptomatisk for sæsonen indtil videre bliver deres mål efter 37 minutter kampens eneste - og så er vi ude af begge de hjemlige pokalturneringer allerede i første forsøg.

Helt galt var det såmænd også ved at gå i Champions League. På mål efter 14 og 15 minutters spil var vi nede med 0-2 på hjemmebane mod Zenit. Vi har flere skud, både inden for og uden for rammen, men de har i løbet af kampen 4 clear cut chances mod vores ene. Til alt held får Walcott reduceret et kvarter før tid til slutresultatet 1-2.

Udekampen er ret jævnbyrdig - vi har lige mange skud på mål, men denne gang er det os der har flest clear cut chances, 3 mod deres 2. Koscielny, Vermaelen og Ramsey (og en Zenit-scoring af Arshavin) sørger for at vi fører 3-1 med et kvarter tilbage. De reducerer til 2-3 kort efter og bringer lidt for meget spænding tilbage i opgøret, indtil Giroud i overtiden sikrer os videre avancement. 2 kampe som blev lidt for spændende efter min mening. I kvartfinalerne er der gensyn med vinderen af vores gruppe - vi skal nemlig op mod italienske Napoli, hvor det første opgør spilles hjemme på Emirates.

« Seneste Redigering: 28 Jan 2014, 15:05 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [6] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #18: 28 Jan 2014, 17:18 »


The Youth Of The Nation 2013/14

17. maj 2014


Premier League

1-1 v Tottenham (H)
1-0 v Fulham (U)
1-0 v West Brom (U)
1-2 v Man Utd (H)
0-2 v Liverpool (H)
2-2 v Southampton (H)
0-1 v Stoke (U)
0-0 v Hull (U)

Champions League

2-0 v Napoli (H)
0-2p v Napoli (U)


En lang række af elendige indsatser fik endelig indhentet os, og det kulminerer i en yderst skuffende 4. plads, når vi nu på et tidspunkt lå nr. 1 i 13 spillerunder i træk. Jeg har nævnt det et par gange før, men nøj, hvor virker det hele dog random. I næsten samtlige af de sidste 8 kampe forløb kampen bare uden at der skete ret meget, alle spillere havde et snit på 6,4-6,7, og så var der tilfældigvis nogen der scorede. Når det så for en sjælden gangs skyld føltes som om vi var i førersædet og dominerede kampen (de 3 hjemmekampe mod Man Utd, Liverpool og Southampton), blev man så bare buttraped i stedet. De sidste to kampe var bare tilbage i samme rille - tiden går bare uden at der sker ret meget, og så er der måske et af holdene der scorer. Desværre var det ikke os i nogle af tilfældene, og så forsvandt det lille håb om i det mindste at kunne holde sig på 3. pladsen. Everton tabte ude mod West Brom i sidste runde, og så strøg Man Utd indenom og snuppede mesterskabet.


Mål

Olivier Giroud - 17 mål
Theo Walcott - 11 mål
Mesut Özil - 9 mål


Assists

Mesut Özil - 15
Lukas Podolski - 8
Olivier Giroud - 7


Rating

Per Mertesacker - 7,31
Laurent Koscielny - 7,23
Mesut Özil - 7,14


I Champions League havde vi egentlig fået os et godt udgangspunkt med en fin sejr på 2-0 hjemme mod Napoli, i en kamp hvor vi dominerede i en sjældent set grad. I udekampen forsøgte jeg mig så at holde dem fra fadet med min kontra-taktik, den som havde virket en del gange i ligaen indtil videre. Det lykkedes også fint i 1. halvleg, men med 2 mål på 5 minutter i 2. halvleg var det pludselig helt lige. Det blev det ved med at være helt til straffesparkskonkur rencen, og efter 10 spar hver stod det stadig lige. Herefter brændte Szczesny sit spark, og da Reina slutteligt scorede, måtte vi se os slået ud i kvartfinalerne.

Som det ses på sæsonens afsluttende statistikker, er det absolut ikke en sprudlende offensiv som har båret os frem. Giroud bliver topscorer med blot 17 mål i alle turneringer, og det er egentlig kendetegnende for mange af topholdene. De 4 øverste på ligatopscorerlisten er Rickie Lambert, Peter Crouch, Shane Long og Ricky van Wolfsvinkel...

Det har med andre ord slet ikke kørt på skinner for mit ellers offensive forsøg på at dominere kampene. Hverken Walcott eller Podolski på kanterne har været i nærheden af den klasse jeg forventede, og Özil i midten har kun vist sig frem i glimt. Det fremgår tydeligt af holdets average rating at det er Mertescielny-aksen i midterforsvaret der er forcen, og det vil da sandsynligvis også være længere fremme på banen at jeg vil forsøge at lave ændringer i sommerpausen.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [7] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #19: 29 Jan 2014, 12:51 »


The Youth Of The Nation 2013/14

13. juli 2014




Så er jeg klar med dette spils første oversigt over hvad der er sket i resten af Europa. Der er ikke de store overraskelser at spore blandt mesterholdene i de 5 øverste ligaer, men der var trods alt nok ikke mange der havde regnet med at top 3 i England skulle fuldendes af Everton og Newcastle - og både i Italien og Danmark finder vi et par outsidere i form af Fiorentina og SønderjyskE på 3. pladsen.

Nedrykkerne kan der ikke siges det store om, men det virker umiddelbart overraskende at et hold som FSV Frankfurt vinder 2. Bundesliga, bl.a. på bekostning af hold som 1860 München, Kaiserslautern, FC Köln m.fl. Barnsley og Córdoba i hhv. England og Spanien var nok heller ikke forhåndsfavoritter til at rykke op.

Rundt omkring i Europa er de fleste nykårede mestre hold man kunne forvente i hvert fald ville kæmpe med i titlen - bortset fra i Skotland, hvor vi finder den vel nok største overraskelse overhovedet. Her har Inverness CT nemlig snydt Celtic og er løbet med guldet, ikke mindst pga. deres nykårede Årets Unge Spiller i Skotland - Emmanuel Frimpong.

VM i Brasilien er netop overstået, og ikke overraskende var det værterne der løb med sejren, efter finalesejr på 3-0 over hipster-outsiderne fra Belgien. Mere overraskende er det at bronzemedaljerne gik til Ukraine, som slog Columbia 4-2 i kampen om 3. pladsen.

Logged



Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: [7] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #20: 29 Jan 2014, 23:17 »

Alligevel noget lort at Man City skulle ende med at vinde CL!

Forøvrigt, nogen jobtilbud?
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [7] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #21: 29 Jan 2014, 23:39 »

Alligevel noget lort at Man City skulle ende med at vinde CL!

Forøvrigt, nogen jobtilbud?

Meganederen at de spader skulle vinde CL og snuppe vores plads.

Ingen jobtilbud, nej Tunge
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [8] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #22: 30 Jan 2014, 20:59 »


The Youth Of The Nation 2013/14

2. september 2014


>>> Ind

Dusan Tadic (FC Twente) - £6M
Igor Akinfeev (CSKA Moskva) - Free
Romelu Lukaku (Chelsea) - £28M

I ALT: £34M
<<< Ud

Yaya Sanogo (Bordeaux) - £3,6M
Mathieu Flamini (Everton) - £2,4M
Benik Afobe (Yeovil) - Free
Chuks Aneke (Huddersfield) - Free
Ignasi Miquel (Huesca) - Free
Emmanuel Frimpong (Augsburg) - Free
Samuel Galindo (Braunschweig) - Free
Lukasz Fabianski (Cardiff) - Free
Nicklas Bendtner (West Brom) - Free
Johan Djourou (HSV) - £3,7M
Joel Campbell (Olympiakos) - £2,4M
Abou Diaby (Pescara) - £3,6M
Carl Jenkinson (Celtic) - £3M
Francis Coquelin (Bordeaux) - £1,9M
Damián Martínez - Released
Nico Yennaris - Released

Thomas Eisfeld (Walsall) - Loan

I ALT: £20,6M

























Så blev der ryddet ud! En del havde kontraktudløb, men resten af skraldet blev solgt videre for symbolske beløb til diverse klubber rundt omkring i Europa. Med både Fabianski, Viviano og Martínez væk, var der brug for en målmand mere. Her stod valget mellem en 32-årig Valdes til £140K om ugen eller en 28-årig Akinfeev til £46K om ugen. Ikke et svært valg når nu begge ellers var transferfri.

Derudover anbefalede mine scouts mig Dusan Tadic fra Twente for at få lidt mere gang i venstrekanten, men jeg fortryder næsten allerede at jeg hentede ham. Jeg tvivler lidt på at han bliver det store hit, men lad os nu se! Sidst men absolut ikke mindst har jeg været på rov i Chelsea og smidt hele £28M for Lukaku. Præcis som i virkeligheden mangler Arsenal et alternativ til Giroud, og i Lukaku er der både øjeblikkelige kvaliteter og potentiale.

Logged



TobTob
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: [8] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #23: 30 Jan 2014, 21:17 »

Solgte du lige  verdens bedste fodboldspiller?  ticked off
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [8] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #24: 30 Jan 2014, 21:28 »

Solgte du lige  verdens bedste fodboldspiller?  ticked off

Ja, Diaby?

Ej, går ud fra du mener TGSTEL - og ja, det kunne kun gå for langsomt da.
Logged



Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: [8] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #25: 18 Feb 2014, 18:24 »

Er du gået hel død i den? Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [8] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #26: 18 Feb 2014, 18:33 »

Er du gået hel død i den? Smiley

Død regner jeg ikke med at være gået, men jeg har ikke spillet i et stykke tid efterhånden. Har ligget syg i en uges tid nu, og hvor man normalt ville tro at så blev der gamet løs, så har jeg slet ikke orket det. Som altid er det vist blot et spørgsmål om tid før jeg kommer i gang med at spille igen Smiley
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [9] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #27: 14 Apr 2014, 14:40 »


The Youth Of The Nation 2014/15

31. december 2014



Premier League

1-1 v Stoke (H)
1-0 v Man City (U)
0-3 v Liverpool (H)
2-0 v West Brom (U)
1-4 v Newcastle (U)
1-3 v Chelsea (H)
3-0 v Barnsley (H)
3-0 v Cardiff (H)
4-2 v Wigan (U)
2-3 v Tottenham (U)
4-0 v Man Utd (H)
1-2 v Everton (U)
4-1 v Fulham (U)
2-0 v Aston Villa (H)
4-1 v West Ham (H)
2-3 v Southampton (U)
2-1 v Norwich (H)
4-0 v Hull (U)
4-1 v Q.P.R. (H)

Carling Cup

2-4e v Liverpool (H)

Europa League

3-1 v Torino (H)
1-1 v Torino (U)
2-0 v Sparta Prag (H)
1-2 v AIK (U)
2-0 v Heerenveen (U)
7-0 v Heerenveen (H)
1-1 v Sparta Prag (U)
4-0 v AIK (H)


Det er 2½ måned siden sidste opdatering herinde, og det var ligefør jeg fortrød da jeg startede spillet op igen, og huskede hvordan det var gået. De seneste 4 kampe bød alle på nederlag - to i ligaen, en i Capital One Cuppen og en i Europa League (tak for lort, Man City). Sidstnævnte var forståeligt nok den berømte dråbe, da vi på udebane tabte 2-1 mod svenske AIK. Vi har 35 skudforsøg, heraf 9 inden for rammen mod deres 3, og 5 clear cut chances mod deres 2. Det ligner et rage quit. Sidenhen er det gået lidt mere fornuftigt. 3 yderligere nederlag er det dog blevet til i ligaen, alle snævre nederlag. Det seneste kom mod Southampton, hvor vi efter at have været foran med 2-0 efter et kvarter, med største selvfølgelighed alligevel ender med at tabe 3-2.

Vi har mestendels ligget og huseret omkring 7.-8. pladsen, men formkurven er opadgående, og med seneste sejr på 4-1 over QPR, fik vi endelig overhalet Norwich, som ganske overraskende har været helt med fremme i denne sæson. Det er dog Chelsea som har taget førertrøjen, og hvis de vinder deres kamp i hånden, kan de udbygge forspringet på 1. pladsen til 5 point.

Jeg nævnte kort at vi havde tabt en Capital One Cup - det var allerede i 3. runde, hvor vi ikke var for heldige med lodtrækningen og trak Liverpool. Som altid blev der stillet med reservehold, og det blev under alle omstændigheder en underholdende kamp. Der stod 2-2 efter 36 minutter, og den stilling holdt helt til den ordinære spilletid var slut. Herefter gik den ikke længere, og med 2 mål i den forlængede spilletid blev det Liverpool som gik videre til næste runde. 3. runde i FA Cuppen er næste kamp på programmet, og her har vi været lidt heldigere med at trække Crewe, ligeledes på hjemmebane.

I Europa League (tak for lort, Man City) slog vi Torino med 4-2 samlet i kvalifikationen, og så fik vi egentlig en ganske fin gruppe, hvor vi blev parret med AIK, Sparta Prag og Heerenveen. Nederlaget til AIK satte en dæmper på festlighederne, men ellers var resultaterne udmærkede - med sejren på 7-0 hjemme mod Heerenveen som det absolut bedste. Vi fik vores revanche mod AIK i den sidste gruppekamp, og med en sikker sejr på 4-0 fravristede vi også svenskerne 1. pladsen i gruppen. Til de næste runder har vi ikke fået den bedste lodtrækning: 1. knockout-runde byder på 2 opgør mod Espanyol, og hvis vi vinder her, skal vi møde enten Inter eller AIK. Dvs. Inter.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [10] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #28: 14 Apr 2014, 20:48 »


The Youth Of The Nation 2014/15

2. februar 2015


>>> Ind

Lucas Romero (Vélez) - £4,4M

I ALT: £4,4M
<<< Ud

Ingen







Der er ikke de store penge tilbage på transferbudgettet, så selvom jeg sagtens kan udpege flere områder i truppen der trænger til forstærkning, havde jeg ikke planlagt noget i dette januar-vindue. Alligevel faldt jeg over Lucas Romero, der meget vel kunne tænkes at være afløser for Mikel Arteta, hvis kontrakt udløber efter denne sæson. Da jeg kunne slippe med £4,4M var sagen afgjort, for med 5 stjerner ud af 5 mulige fra mit scouting-team, lignede det et kup. Det vil de næste 3½ år så vise om det var.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: [11] The Youth Of The Nation 2014
« Svar #29: 14 Apr 2014, 23:52 »


The Youth Of The Nation 2014/15

15. marts 2015


Efter sejren over QPR i sidste update nåede vi lige at smadre Man City med 5-1, inden vi røg ud i en alt for velkendt stime på 6 ligakampe i træk uden sejr. Det kostede selvsagt nogle placeringer, og derfor indtager vi nu blot 5. pladsen i en alt for tæt sub-top. Chelsea er stadig etter med 63 point for 29 kampe, mens Tottenham er fint med på 2. pladsen med 57 point for 28 kampe. Mesterskabet er selvfølgelig ikke inden for rækkevidde, men målet er stadig at vende tilbage til Champions League, så der kan komme lidt flere penge i kassen i næste sæson.



Premier League

5-1 v Man City (H)
1-1 v Stoke (U)
1-2 v Liverpool (U)
2-2 v West Brom (H)
2-3 v Chelsea (U)
0-0 v Newcastle (H)
2-2 v Barnsley (U)
3-1 v Wigan (H)
1-1 v Cardiff (U)
3-1 v Tottenham (H)
1-1 v Man Utd (U)

FA Cup

3-0 v Crewe (H)
2-0 v Nottm Forest (H)
2-0 v Chelsea (H)
6-1 v Fulham (H)

Europa League

2-4 v Espanyol (U)
1-0 v Espanyol (H)


I FA Cuppen er vi ude i noget der minder om denne sæsons hjemmebane-run. Vi har indtil videre slået Crewe med 3-0, Nottingham Forest med 2-0, Chelsea med 2-0 og senest Fulham med 6-1 - alle gange hjemme på Emirates. Vi befinder os derfor nu i semifinalen, hvor vi på Wembley skal møde Hull om en plads i finalen. Ganske fin lodtrækning igen, da de to øvrige tilbageværende hold i turneringen er Liverpool og Tottenham.

Til gengæld blev det et skuffende hurtigt exit i Europa League (tak for lort, Man City). Vi var ellers foran med 2-0 i første kamp på udebane mod Espanyol, men med 2 mål i overtiden af 1. halvleg får de udlignet, og så skal vi da selvfølgelig ende med at tabe med 4-2. I hjemmekampen var det spil til ét mål, men desværre bliver Chamberlains scoring efter knap en halv time også kampens eneste, og som de matematikkyndige allerede har regnet ud, var det ikke nok. Fuck Europa League.

(Tak for lort, Man City)

Logged



Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010