home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 529 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  Dansk ligaudvidelse
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Dansk ligaudvidelse  (Læst 54660 gange)
DaSiimM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #60: 09 Jun 2014, 12:59 »

>>> UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE <<<

Hej alle sammen, og beklager meget mit noget nær halve års fravær. Da jeg lavede denne database, var det med et deltids arbejde og masser af tid tilovers. Det ændrede sig dog hurtigt, og nu har jeg simpelthen bare ikke tid til at gøre alle de dejlige ting med denne database, som jeg ellers havde håbet på. Det er jeg ked af.

Men, ikke desto mindre, har jeg nu opdateret denne tråd, så der er et ekstra link til version 2 af databasen!!! Ja, i version 2 er hele det danske Serie 3 inkluderet, samt de forslag som @Mbs77 kom med, med hensyn til gennemsnitslige tilskuertal og sæsonkortholdere. Derudover er de forskellige klubbers omdømme hivet ned, så de passer til de lave Serier, fordi der lå mange klubber i Serie 1-3 med et omdømme på 1000, hvilket måske har gjort det lidt for nemt. Men efter at have spillet lidt over tre sæsoner med version 2, kan jeg konkludere at det ikke er spor nemt mere. Herligt!

En ting folk skal huske på, med hensyn til denne database, er, at der altså er tilføjet mere end 110 nye grupper, puljer osv. Der er oprettet omkring 500 nye klubber/b-hold, næsten 400 nye stadioner er blevet bygget (måske en overdrivelse, jeg har jo ikke ligefrem bygget dem...). Derudover er der tilføjet over 120 nye byer, med rigtige længde- og breddegrader, til det Danske Kongerige!

Alle som har prøvet at sidde med store databaser i editoren ved, hvor langtrukkent det er at lave så store udvidelser, og hvor meget man bliver kylet tilbage af de mindste fejl. Ofte kan det tage umenneskelig tid, bare at finde ud af hvad fanden den lorte fejl overhovedet er! Undskyld mit sprog der, det beklager jeg...

Men hvorom alting er, så er linket so sagt på første side af denne tråd.
Med hensyn til fremtiden for denne database: fordi jeg jo har været så lang tid om bare at tilføje Serie 3 og rette tilskuertal og omdømmer, så kan det næsten ikke betale sig at gøre de store ændringer ved den. Dog har jeg set, at nogle har ytret ønsker om at tilpasse spillertrøjer/holdfarver til de oprettede klubber i databasen. Det kan jeg sagtens se ville være dejligt, og det er da også noget jeg vil arbejde på i løbet af ugen. Problemet er bare, at når du kommer ned i Serie 1 og derefter, så bliver det meget svært at finde reel info om de forskellige klubbers farver. Men jeg vil da gøre et forsøg.

Puha, denne besked blev MEGET længere end jeg havde tænkt mig. Tak for jeres tid.

 - DaSiimM
« Seneste Redigering: 10 Jun 2014, 18:04 af DaSiimM » Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #61: 09 Jun 2014, 13:36 »

Spiller allesø i serie 1, pulje 1?? Smiley
Logged


DaSiimM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #62: 09 Jun 2014, 14:02 »

Spiller allesø i serie 1, pulje 1?? Smiley

Hmm, jeg tror de ligger i pulje 2? Databasen tager udgangspunkt i puljerne fra efteråret 2013, og der lå de, håber jeg da, vidst i pulje 2.
Logged

DaSiimM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #63: 10 Jun 2014, 17:24 »

>>> UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE <<<


Det skal også tilføjes, at databasen selvfølgelig er kompatibel med den seneste opdatering fra SI. Derudover har reserveligaen stadig måtte lade livet, da det simpelthen sneg sig hen over mit hoved, og nu er det ganske enkelt for besværligt at gå tilbage, og lave alle diverse b- og c-hold om til deres egne individuelle hold, blot for at tilføje reservehold.

Og igen, vi er næsten for tæt på det FM15 til, at jeg kan blive besværliget med de store ændringer, da det jo stadig kræver et helt nyt save for at få noget ud af det.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2014, 18:04 af DaSiimM » Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #64: 14 Jun 2014, 22:53 »

Hmm, jeg tror de ligger i pulje 2? Databasen tager udgangspunkt i puljerne fra efteråret 2013, og der lå de, håber jeg da, vidst i pulje 2.
Lyder som et spil der skal prøves!
Logged


philip180596
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #65: 18 Jun 2014, 23:17 »

hej Guys hvordan downloader man det og sætter det ind, når jeg downloader det så kommer der en DCB fil hvor der står Danish expansion v2.dbc jeg så står der at Windows ikke kan åbne filen. på forhånd tak Smiley
Logged

bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #66: 19 Jun 2014, 08:16 »

hej Guys hvordan downloader man det og sætter det ind, når jeg downloader det så kommer der en DCB fil hvor der står Danish expansion v2.dbc jeg så står der at Windows ikke kan åbne filen. på forhånd tak Smiley

Jeg plejer at gå ind i min fm editor, åbne den og gemme den bagefter. Så plejer det at virke
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

DaSiimM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #67: 19 Jun 2014, 13:11 »

hej Guys hvordan downloader man det og sætter det ind, når jeg downloader det så kommer der en DCB fil hvor der står Danish expansion v2.dbc jeg så står der at Windows ikke kan åbne filen. på forhånd tak Smiley

Den downloadede fil lægger du i mappen i:

Win Vista/7/8: C:\Users\<username>\Dokumenter\Sports Interactive\Football Manager 2014\editor data

Win 2000/XP: C:\Documents and Settings\<username>\My Documents\Sports Interactive\Football Manager 2014\editor data

Mac OS X: /Users/<username>/Dokumenter/Sports Interactive/Football Manager 2014/editor data
Logged

magn1689
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #68: 23 Jun 2014, 16:30 »

når jeg har downloadet den, og åbner spillet kan jeg ikke finde få den til at virke, er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig??
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #69: 23 Jun 2014, 16:50 »

når jeg har downloadet den, og åbner spillet kan jeg ikke finde få den til at virke, er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig??
Hvis du har lagt den i den rigtige mappe, burde du kunne vælge filen, når du starter et nyt spil. Smiley
Logged

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #70: 24 Jun 2014, 23:45 »

Der burde være en måde, hvorpå man meget nemmere kunne finde ud af, hvad fejlen er i editoren.
Det er et helvede at have lavet så mange nye ting, og så opdage, at der er 2 fejl et eller andet sted.

Det burde de lave nemmere i 2015, eller hvis det er for sent, da i 2016 versionen!
Logged

DaSiimM
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #71: 25 Jun 2014, 11:39 »

Der burde være en måde, hvorpå man meget nemmere kunne finde ud af, hvad fejlen er i editoren.
Det er et helvede at have lavet så mange nye ting, og så opdage, at der er 2 fejl et eller andet sted.

Det burde de lave nemmere i 2015, eller hvis det er for sent, da i 2016 versionen!

Helt enig. Editoren er langt fra perfekt, og den er især problematisk når det kommer til de helt store og omfangsrige udvidelser. Den kunne godt være lidt mere meddelsom, og måske endda have sin helt egen manual tilføjet.
Logged

miamidolphins
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #72: 03 Aug 2014, 13:59 »

Jeg har med succes ført Brønderslev IF hele vejen i 1. division, eller det vil sige det troede jeg. Men desværre rykker jeg ikke på fra 2. division, på trods af at jeg blev nummer 1. Jeg bliver bare ved med at stå som vinder, og der kommer ingen ny turneringsplan - kan det fixes, eller jeg fortabt? 
Hvor langt var du nået? (Hvilket årstal?)
Logged

valverde4ever
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #73: 25 Sep 2014, 12:52 »

Er denne værd at prøve?? Vil igang med et langt spil, så jeg måske kan springe FM15 over - men kun hvis det spil jeg får gang i et godt langt FM14 spil..
- Derfor kunne en udfordring, være at føre mit lokale hold op, hvilket kunne være sjovt at have som mål. SElvom jeg skulle bruge 50 sæsoner Smiley

Men fungere den ordenligt?
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dansk ligaudvidelse
« Svar #74: 25 Sep 2014, 12:55 »

Ja.
Logged


Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010