home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 406 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Månedens Anbefaling
| | |-+  Sunderland - december
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Sunderland - december  (Læst 2283 gange)
Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sunderland - december
« : 01 Jan 2014, 11:24 »


INTRO
Det er blevet tid til vores anden anbefaling i Football Manager 2014, og vi skal igen til England. Vi skal til det nordøstlige England, hvor vi i Tyne and Wear-regionen finder Sunderland. Sunderland må regnes som et stabilt Premier League-hold på trods af, at klubben var nede i Championship så sent som i 2006/07-sæsonen, og at de er i farezonen igen i denne sæson. Endvidere er klubbens økonomi ikke noget at prale af, og man kan derfor få sig en ganske interessant udfordring, hvis man ønsker at tage Sunderland til tops.

Paolo Di Canios mange indkøb i den virkelige verden gør dog, at man har et ganske habilt hold, og det er bestemt ikke umuligt at undgå nedrykning. Klubbens profiler og økonomi skal jeg nok komme mere ind på i denne anbefaling.

SUNDERLAND I DEN VIRKELIGE VERDEN
Sunderland, som også kaldes 'Black Cats', blev stiftet af en skoleleder tilbage i 1879. James Allen, som han hed, stiftede Sunderland and District Teachers A.F.C. Klubben blev en del af landets bedste række i 1890/91, og de vandt mesterskabet allerede i den efterfølgende sæson. Titlen blev forsvaret i 1893/94, hvor man endda formåede at score mere end 100 mål i sæsonen - flere end noget engelsk hold før havde gjort det. Rekorden blev først slået i 1919/20 af West Bromwich. Klubben havde virkelig sin storhedstid i denne periode. Efter de to mesterskaber endte klubben på andenpladsen bag Aston Villa, mens klubben tog sit tredje mesterskab i sæsonen efter. Det fjerde mesterskab kom i hus i 1901/02, det femte i 1912/13. Det sjette blev først en realitet et stykke tid efter første verdenskrig - i 1935/36 kom det, og klubben har ikke vundet et mesterskab siden.

Sunderland var nemlig involveret i en stor skandale i 1957. Klubben blev taget i at betale spillerne over maksimumlønnen, og man blev derfor tildelt en bøde på £5.000 (svarende til £102.000 i dag). Desuden blev klubbens direktør og tre bestyrelsesmedlemme r suspenderet. Det efterfølgende år rykkede The Black Cats ned for første gang i klubbens 68-årige historie. Herefter skulle Sunderland blive lidt af en elevatorklub, som var oppe og nede adskillige gange. Klubbens fans fik dog flere ting at glæde sig over. Klubben vandt FA Cuppen i 1973, ligesom de blev 2'er i selvsamme turnering og i Liga Cuppen i henholdsvis 1992 og 1985. Sejren i FA Cuppen betød, at man skulle ud i det store Europa. Her blev Sporting Lissabon endestationen allerede i anden runde.

I 1997, efter klubben på ny rykkede ned efter en enkelt sæson i Premier League, flyttede Sunderland fra Roker Park, som havde fungeret som hjemmebane i 99 år. Roker Park blev udskiftet med Stadium of Light, som også benyttes i dag. Stadionet rummede 42.000 tilskuere dengang, men i dag er der plads til 49.000. Herefter var de igen oppe og nede, inden de i 2007/08-sæsonen vendte tilbage til Englands bedste fodboldrække - og her har de været lige siden.


SUNDERLAND I FM
Sunderland er en spændende og udfordrende opgave, men jeg vil alligevel mene, at der er overkommeligt at få succes med 'De Sorte Katte'. Bestyrelsen forventer blot, at man undgår nedrykning, men man kan selvfølgelig opjustere efter, hvad man mener er realistisk. Højere forventninger er dog ikke ensbetydende med et større transferbudget. Man får ingen ting overhovedet, for klubben har en gæld på knap to milliarder, som er blevet opbygget over de seneste år, hvor man har investeret i mange ny spillere og opgraderinger af klubbens talentfaciliteter. Så du skal ikke forvente, at du kan gå amok på transfermarkedet. Du må derimod kigge imod de arbejdsløse spillere, hvor du kan hente et par forstærkninger. Jeg har eksempelvis fået glæde af Jonathan Dos Santos.

Jeg vil dog mene, at man kan klare sig ganske godt uden yderligere indkøb. Klubben har gode spillere, unge som gamle. Jeg vil gerne nævne Adam Johnson, Steven Fletcher og Emmanuele Giaccherini som klubbens bedste spillere. Johnson og Giaccherini burde stå for en stor håndfuld oplæg som kantspillere, og Fletcher er garant for mindst 15 sæsonmål, hvis han bruges som fremskudt angriber ved siden af en skarpretter. The Black Cats er samtidig i besiddelse af en mindre gruppe talenter, og de mest etablerede og talentfulde må være Charis Mavrias, Connor Wickham og Ji Dong-Won. Disse kan du uden tvivl få glæde af i fremtiden, og hvert år vil også mindst et enkelt stortalent dukke op fra klubbens egen talentafdeling.
Westwood
Bardsley - O'Shea - Brown - Colback
Giaccherini - Gardner - Vaughan - Johnson
Fletcher - Altidore


Målmand (defensiv)
Fullback (automatisk) - Centerforsvar (defensiv) - Centerforsvar (defensiv) - Fullback (automatisk)
Kantspiller (offensiv) - Boldv. midt. (defensiv) - Frem. playmaker (support) - Kantspiller (Offensiv)
Fremskudt angriber (offensiv) - Skarpretter (offensiv)

Eftersom klubben er et bund-/midterhold, skal man ikke umiddelbart forvente, at man kommer til at spille med en sprudlende offensiv. Jeg har ikke selv begivet mig ud i en offensiv spillestil med dem, for spillerne er simpelthen ikke til det. Man har en stærk bagkæde, en hårdtarbejdende midtbane, lynhurtige kanter og en god angrebsduo - så spillerne er ikke teknisk gode nok. Jeg har derfor haft succes med en helt ordinær 4-4-2, som i kan se ude til højre. Fra start hentede jeg dog franske Anthony Reveillere i stedet for Bardsley, også har Jonathan Dos Santos erstattet Craig Gardner. Derudover skulle der være mulighed for at hente en enkelt eller to andre kvalitetsspillere på fri transfer - her ser jeg bl.a. Franco Zuculini som en mulighed.


Skrevet af: Roche
« Seneste Redigering: 12 Mar 2014, 12:42 af Præsidenten » Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - december
« Svar #1: 31 Jan 2014, 10:07 »

Så er det vidst ved at være tid til en ny anbefaling! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010