home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 223 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Snyd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Snyd  (Læst 9781 gange)
bobby112
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Snyd
« : 29 Dec 2013, 13:38 »

Jeg tænker, tiden er kommet til, at vi skal tage hul på et indtil videre tabubelagt emne. Den "sorte" del af spillet. Snyd.

Så i denne tråd kan alt om snyd diskuteres. Lige fra snydekoder til at gemme før en vigtig kamp. Eller sågar om snyd ødelægger spillet De fleste har nok snydt på et eller andet tidspunkt. Så frem med det. Hvordan plejer i at snyde?
Logged

Bobby er blot mit dæknavn

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Snyd
« Svar #1: 29 Dec 2013, 13:43 »

Jeg gider ikke snyde i FM. Så går det fede ligesom af det efter min mening.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #2: 29 Dec 2013, 13:46 »

Jeg gemmer før hver kamp og loader hvis jeg taber. Har lavet en kanon taktik hvor jeg har vundet alle kampe i 5 sæsoner i træk med Crystal Palace. Tror snart at jeg vil jeg udgive taktikken for den virker sgu fin når man kan gøre ovenstående Smiley

Lykkedes mig at hente Ronaldo og Messi at erstatte hhv Barcelonas træner og Real Madrids. Ved ikke hvem jeg går efter næste gang. Jaap Stam måske.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #3: 29 Dec 2013, 13:48 »

Hvorfor snyde i FM? eller andre spil? går det sjove ikke lidt af det så.
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #4: 29 Dec 2013, 13:48 »

Jeg er enig med de ovenstående. Da jeg var mindre, brugte jeg tit den med at gemme før en vigtig kamp, men det er heldigvis lang tiden siden. Har dog lukket spillet ned i vrede midt i en kamp nogle gange siden da, men forsøger at holde det til det minimale. Og når jeg igen efter længere tids pause med det save, vil spille samme kamp igen, taber jeg som regel alligevel - Og forsøger sådan set også på det.
Logged

FC Barcelona

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #5: 29 Dec 2013, 13:50 »

Snyder sgu da for at vinde! Hvem gider at tabe og blive fyret? Jeg spørger bare.
Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #6: 29 Dec 2013, 14:00 »

FM kan spilles på forskellige niveauer, præcis lige som alle andre spil - jeg vil ikke pege fingre af de der bruger FMRTE eller andre tools til FM.

Igennem mange år valgte jeg selv at ændre skades hyppigheden i den indbyggede editor idet jeg syntes spillet handlede mere om skader end om fodbold især indtil de første par patch kom - det er vel en form for snyd men jeg fik det ud af FM som jeg gik efter..underholdnin g.

Hvert år nå FM efterhånden bliver lidt triviel så kan det da være underholdende at lege med FMRTE og sikre Messi og Ronaldo til Brøndby..... meeeen nej det holder sgu sjældent mere end et par kampe så mister jeg interessen.

Jeg har altid fundet det interessant at følge disse "editor udviklere" jeg bliver sgu imponeret over at de både kan o gider bruge tid på det.

FM er for mig underholdning og afslapning - hvordan andre spiller det og om det snyder må være deres sag.... gider bare ikke høre om deres sejre og fantastiske taktikker hvis det er baseret på snyd.
Logged

YNWA

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #7: 29 Dec 2013, 14:03 »

Hvorfor snyde i FM? eller andre spil? går det sjove ikke lidt af det så.

Word up. så er der ikke nogen udfordring i det mere jo hvis man genstarter, så kan man jo vinde hver gang.
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Andreaskj
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #8: 29 Dec 2013, 14:35 »

Jeg må indrømme at jeg snød for et par år siden, og det var med både FMRTE og at gemme før kampen. Men når jeg tænkter tilbage på de andre FM udgaver, så har de sjoveste spil altid været dem hvor man ikke snød. Og jeg kan da godt se hvorfor folk snyder, men efter jeg er blevet lidt mere ''moden'' er jeg stoppet, simpelthen fordi jeg går død i et save lige med det samme Wink
Fedt at få emnet op Thumbs Up
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Snyd
« Svar #9: 29 Dec 2013, 15:35 »

Jeg er sikker på at vi alle sammen har snydt på et eller andet plan i vores Manager liv, om det så har været at fyre maks. op for "pengepungen" eller at gemme før hver kamp for at genstarte hvis man tabte, eller noget helt tredje.

I starten af min manager var jeg da en af dem der puttede et par milliarder i den klub jeg nu var (som reelt en storklub). Senere blev det til at jeg "kun" gemte før hver kamp, sikke mange trofæer man vandt... Det sidste jeg har brugt af snyd var at ændre min alder så den passede til min rigtige alder, ved ikke helt om jeg vil kalde det snyd da det som sådan ikke har nogen indflydelse på selve spillet.

Når jeg starte FM op idag så er det uden nogen form for snyd, da det er den måde jeg syntes at spillet er bedst Smiley
Logged

rudz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #10: 30 Dec 2013, 09:11 »

Personligt har jeg intet imod andre snyder, idet jeg mener at alle kan gøre hvad de vil, så længde de folk som gør det, har det sjovt med spillet, hvilket jo trods alt er det vigtigste!
Har ikke den nye in-game editor, men syntes da det er et godt tiltag fra SI at ha sådan en fætter med. Kan sagtens forestille mig frustrationer med at skulle fedte med 3. parts editore osv, så hellere gøre det officielt Smiley.

Med hensyn til de såkaldte scout programmer, syntes jeg er en fed ting at scoute spillere lige når en ny FM er på banen, det giver et hurtigt og nemt overblik over hvad man kan forvente i den af spillere.


Jeg er enig med de ovenstående. Da jeg var mindre, brugte jeg tit den med at gemme før en vigtig kamp, men det er heldigvis lang tiden siden. Har dog lukket spillet ned i vrede midt i en kamp nogle gange siden da, men forsøger at holde det til det minimale. Og når jeg igen efter længere tids pause med det save, vil spille samme kamp igen, taber jeg som regel alligevel - Og forsøger sådan set også på det.

Det er vel nok det mest klassiske for mig også, vreden, som viser at man netop lever sig ind i spillet og har stor fornøjelse af det.

Logged


Rudz' Elite Træning v4 [FM12]
2 x Månedens Bruger : December 2006, Juli 2007

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #11: 30 Dec 2013, 12:41 »

For mig er snyd op til hver enkelt person, jeg gider bare ikke (som allerede er nævnt) hører på hvor gode de er til at vinde hvis det er snyd de har brugt. Jeg har også selv været ude for alle tingene, lavede en manager for et storklub og købt en dårlig spiller for mange penge, ændrede på nogen tal osv. Men jeg har også "snydt" ved at lave et hel save game ud af det, da jeg gik ind i editoren og gjorde at Brøndby blev gældsfrie og fik bygget nyt stadion fordi de blev overtaget af en rigmand. Jeg lagde ikke skjul på at det var noget jeg selv havde lavet, men havde det ufattelig sjovt med spillet fordi de spillede så dårligt i virkeligheden. Det ser jeg ikke som snyd men blot en feature at kunne lave sådan ting. Noget andet havde været hvis jeg sagde at jeg ikke havde rodet med deres økonomi, men selv fået så mange penge, så havde det været snyd.
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #12: 03 Jan 2014, 12:49 »

Det sjove ved FM er netop, at det er blevet så fandens realistisk ned til hvert et lille punkt. Jeg synes man spolere lidt af spillet ved at te til snydekoder, gemme før kamp m.v. så praller essensen af FM ligesom af. Man kan som manager i den virkelig verden, efter en halvleg heller ikke bare tænke: "fuck jeg er bagud 3-0, jeg skrider! og så kommer jeg igen imorgen og prøver at stille et nyt hold".

Jeg har da prøvet af ren frustation at lukke ned for et spil pga. et latterligt tab - men det har jo så resulteret i at flere kampe skulle spilles for at nå hen til den kamp man gik ud af. Og jeg har det sådan, så længe man ikke opnår de lang/kortsigtede mål man har, des længere har man det faktisk sjovt i spillet. Spillet  uddør jo en smule, når man har nået de mål man har sat - derfor er det også vigtigt hele tiden stille nye mål op for en.
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Snyd
« Svar #13: 03 Jan 2014, 13:17 »

For mig er snyd når du bruger editors, databaser eller andet til at sikre dig en fordel.
eksempelvis bruger jeg selv den nye ingame editor dagligt, som træningsredskab. syntes det er rart når man ser et tal eller flere stiger hos en spiller, at så kunne klikke "rediger detaljer for spilleregenskaber" og se hvor meget deres potentiale er steget.. har navnligt bemærket at det stiger en del når spillere over 15 i de fysiske egenskaber, stiger i noget der, så kan der godt ryge en 2-3 tal mere på deres CA end før..

Og så er det fedt at se når ens unge talenter runder 23-25 års alderen, hvem som har levet op til potentialet, og hvem der ikke har.

Bruger den konsekvent ikke ved handler, efter jeg har købt er det fint nok, men ikke før vi har trykket accepter, skulle nødigt hedde sig at jeg ikke stoler på mit personale jo, men det gør altså glad når man ser at man har en spiller med potentiale til at blive en stjerne hvis trænet rigtigt Smiley

Snyd blev lidt lagt på hylden for mig da jeg boede sammen med en kamerat, før det havde jeg gerne et par snydesaves om året, men han havde en dårlig vane med at gemme før kampe, og så omkring 80 minutter inde beslutte om han "skulle nå nået i dag".. alt efter om hans kampe gik godt, mindes specielt en uge hvor hans Ajax hold var skyld i at han skulle ud og løbe 2 gange om dagen, fordi de ikke kunne slå Bayern i champions league.

Jeg er dog enig i at det tager noget fra spillet at snyde, og af samme grund har jeg - grundet "for mange" unge spillere, nu brug for et forår af dimensioner, for at vinde Ligaen, Pokalen og gøre det godt i Europa, har fået placeret mig helt ned på en 6. plads i mit nuværende save, og spillet mig ud af champions league på en 3. plads i gruppespillet, kunne selvfølgelig bare have fjernet skader og gjort humøret/moralen i truppen bedre, for så at vinde mine kampe, men herregud, det er jo ikke fordi vi taber... vi spiller bare rigtigt mange uafgjorte i år...

Så længe man spiller, har det sjovt, og ikke går død i sit save på grund af det, så kan man for min skyld snyde alt det man vil, bare man så holder de saves ude af de mere seriøse diskussioner herinde, eller på andre fora, da det på ingen måde bringer noget nyttigt til en diskussion, at inddrage resultater fra snyde saves, ligsom jeg er sikker på der ikke er nogen som vil se et screenshot af Nicklas Bendtner fra 6 år tilbage hvor han sjovt nok havde udviklet sig fantastisk på et par minutter hvor jeg "kom til" at gøre ham til en tosse med 20 i alt og frøs hans stats Peace. Så længe din samvittighed er "ren" i dine øjne så er det vel fint nok..

Alt med måde, du har betalt for spillet, spil som du ønsker, men fri mig for at se/høre om dit snydesave, derudover god vind.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Snyd
« Svar #14: 03 Jan 2014, 13:57 »

Jeg snyder, men det er Fm´s egen skyld:). Tillad mig at uddybe.

Mit "snyd" består i at jeg igennem mange år, kun spiller som en allerede eksisterende træner eller en personlighed er jeg tænker kunne være træner.

Ex er mit første spil altid som Alessio Tacchinardi i Juventus. Så jeg sletter altid originalen i editor og skaber ham selv. Da FMRTE var gratis og jeg havde PC, ændrede jeg altid landskamp statistik og forhold - Likes/Dislikes.

Michael Laudrup får jeg også tit et save med. Senest i FM13, hvor laudrup overtog roret i Arsenal midtvejs i 1 sæson. Her ville det være fint at man kunne " starte" Laudrup op med noget der kunne ligne Laudrup´s muligheder. Jeg mener, han har et godt forhold til Barcelona etc og det var noget jeg gerne så kunne være en fordel for mig som netop Laudrup. Også de ulemper det selvfølgelig kan give.
I FM kan jeg godt nok vælge favorithold, men så bestemmer spillet så også hvem og hvilke klubber jeg ikke kan lide.
Syntes det er en skam at man i FM endnu ikke har muligheden for at overtage personligheder fra start af et spil.

Dernæst spillede en kammerat og jeg for snart et par år siden et spil i Italien, hvor formuerne efterhånden var blevet pæne i henholdsvis Sampdoria og Palermo. Så vi aftalte at man via FMRTE kunne indfri gæld.
Jeg var ex sampdoria og havde gæld på ca 400 mio og havde en egenkapital på 1.2 mia.. Det irriterede mig gevaldigt at mine bestyrelse ikke indfriede noget af den gæld, så det gjorde vi manuelt. Ergo ingen gæld og en egenkapital mindre på 400 mio..

Jeg har aldrig gjort den med at save før kampe eller lukke før tid. Det ville smadre mit spil fuldstændigt er jeg sikker på
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010