home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 236 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik hjælp
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Taktik hjælp  (Læst 2097 gange)
kennib
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Taktik hjælp
« : 02 Dec 2013, 14:47 »

Jeg har problemer, store problemer, FM13, synes jeg var taktisk nemt, FM14, mega svært. Uanset hvilket hold jeg vælger, så tror jeg ikke en gang jeg vil kunne vinde over det dårligste hold i landet. Jeg har prøvet de samme taktikker jeg kørte i FM13, det i hvert fald no go. Så har jeg prøvet en masse forskelligt, givet det en chance, uden held dog. Så læser jeg folks blogs og tænker, spiller vi samme spil..

Har i nogle råd til det taktiske?

Hold jeg har prøvet hvor jeg har tabt alle, Brøndby, Real Madrid, Shahktar, Barcelona, Liverpool, Manchester City, need help. : Ubeslutsom
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #1: 02 Dec 2013, 14:55 »

Det er lidt svært at komme med præcise kommentarer til dit udgangspunkt.

Hvor oplever du fejlene er?
- Backs der ikke kan dække op?
- Angriber skyder udefra?
- Alt for mange afslutninger af for ringe kvalitet?

en lille smule mere specifikt ville være ufattelig behjælpsom hvis man skal komme med råd til hvordan du kan få en solid taktik
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #2: 02 Dec 2013, 15:03 »

Tror det nemmeste vil være, hvis du finder det hold du ønsker at spille med, laver en taktik og så bagefter poster den herinde. Så kan vi andre give et kig på den, og komme med nogle input til din taktik, og hvad vi evt. mener du kan gøre anderledes..   Smiley
Logged

kennib
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #3: 02 Dec 2013, 15:04 »

Det er lidt svært at komme med præcise kommentarer til dit udgangspunkt.

Hvor oplever du fejlene er?
- Backs der ikke kan dække op?
- Angriber skyder udefra?
- Alt for mange afslutninger af for ringe kvalitet?

en lille smule mere specifikt ville være ufattelig behjælpsom hvis man skal komme med råd til hvordan du kan få en solid taktik

Hav af chancer, uden mål
Lukker MANGE mål ind, tit taber jeg 3/4/5-0

Typiske taktikker jeg bruger, 4-1-2-2-1 / 4-4-1-1- / 4-2-3-1

Det er sådan set det eneste problem jeg har, lukker mange mål ind og scorer ikke selvom jeg har et hav af chancer hvor modstanderen kan nøjes med fire skud på mål og lige så mange mål
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #4: 02 Dec 2013, 15:13 »

Hav af chancer, uden mål
Lukker MANGE mål ind, tit taber jeg 3/4/5-0

Typiske taktikker jeg bruger, 4-1-2-2-1 / 4-4-1-1- / 4-2-3-1

Det er sådan set det eneste problem jeg har, lukker mange mål ind og scorer ikke selvom jeg har et hav af chancer hvor modstanderen kan nøjes med fire skud på mål og lige så mange mål

Oplever generelt at angriberne i FM14 er u skarpe, så derfor har jeg bygget en taktik op hvor de anvendes som spilstationer og så har jeg en offensiv midt, der skal være min primære målscorer. Det virker ganske udmærket med Anthony Knockaert fra Leicester, som skyggeangriber.

Til det med at der bliver lukket mange mål ind, kan have noget at gøre med dine forsvarspilleres egenskaber. Jeg oplever generelt at de spillere med høj placeringsevne og forudseenhed, er de bedste eftersom de står rigtig og kan opsnappe løb i dybden og afleveringer frem mod mod spids angriberen. Det samme gør sig gældende for backs.
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #5: 05 Dec 2013, 18:04 »

Er der en der har et forslag til hvilke roller 2 defensive midtbane spillere kunne have i denne taktik? Smiley
Sådan at jeg kan få lukket lidt mere af, på den del af banen



Skal lige siges at den angriber som er falsk 9 på billedet, nu er fremskudt angriber istedet Smiley
« Seneste Redigering: 05 Dec 2013, 18:31 af Angel3DG » Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #6: 05 Dec 2013, 18:51 »

Er der en der har et forslag til hvilke roller 2 defensive midtbane spillere kunne have i denne taktik? Smiley
Sådan at jeg kan få lukket lidt mere af, på den del af banen



Skal lige siges at den angriber som er falsk 9 på billedet, nu er fremskudt angriber istedet Smiley
Du skal nok have en boldvindende midtbane spiller vil jeg råde dig til eller en central midtbanespiller, defensiv. Ved siden af ham kan du have en dybdeliggende playmaker i support-rollen. Jeg tror dog ikke det vil gøre den store forskel, da dine fire offensive spillere er meget offensive. Jeg ville overveje om begge kanter skal være indadvendige angribere, specielt når du har to på toppen Smiley
« Seneste Redigering: 05 Dec 2013, 18:55 af snaever » Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #7: 05 Dec 2013, 18:57 »

Du skal nok have en boldvindende midtbane spiller vil jeg råde dig til eller en central midtbanespiller, defensiv. Ved siden af ham kan du have en dybdeliggende playmaker i support-rollen. Jeg tror dog ikke det vil gøre den store forskel, da dine fire offensive spillere er meget offensive. Jeg ville overveje om begge kanter skal være indadvendige angribere, specielt når du har to på toppen Smiley
Så hvis jeg ændrede begge indadvendige til fløjspillere men stadig er angreb istedet for support? Smiley
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Il Capitano
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #8: 05 Dec 2013, 19:08 »

Vil gerne have lidt ris-ros til en taktik til Milan jeg bakser lidt med. Spiller en 4-1-2-1-2 og stiller sådan her op:

-----------Mattia Perin-----------
--Abate--Mexes--Balanta--Sciglio
--------------De Jong------------
----------Poli------Monto--------
---------------Kaka--------------
--------Balotelli--El Shaarawy---

--------------Gk(D)-------------
-WB(Aut)-CB(D)-CB(D)-WB(D)-
-------------DLP(D)-------------
------CM(Aut)-----CM(Aut)------
---------------???----------------
--------DLF(S)--ADF(A)---------

Spiller attacking go balanced. Vigtigste instruktioner: Retain Possesion, shorter passing, play out of defense, work ball into box, exploit the middle, look for overlap, play wider, hassle opponents, much higher defensive line, slower tempo.

Pointen med strategien er at spille en omgang snæver fodbold. Med en meget høj forsvarslinje skubber hele holdet frem når vi er i possesion. Derfra ligger De Jong og fordeler boldene, lige foran de to CB's. Begge backs skubber helt frem og udgør hele bredden på holdet. Derfor er det selvfølgelig vigtigt at ens CB's er hurtige, da de nu skal være ene om at reagerer på boldtab. Det er meget farligt, men på gode dage er det virkelig god bold man kan spille.
Vil dog gerne have Kaka til at agerer en form for second striker ala Rooney. Ved godt Kaka ikke er optimal, men han og Saponara er det eneste jeg har. Men hvilken rolle skal han have? Han skulle gerne gå frem når Balo trækker ned. Vil nemlig undgå at der er en spiller der lægger sig i dette smørhul permanent, da De Jong allerede er ekstret stationær bagude. Vil derfor gerne havde en masse bevægelse i offensivens smørhul. Kaka skal på et tidspunkt også væk selvfølgelig.
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #9: 05 Dec 2013, 19:43 »

Så hvis jeg ændrede begge indadvendige til fløjspillere men stadig er angreb istedet for support? Smiley
Det ville nok hjælpe en del på det, ja Smiley
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik hjælp
« Svar #10: 05 Dec 2013, 19:52 »

Det ville nok hjælpe en del på det, ja Smiley
Så prøver jeg med begge 2 som fløjspiller - angreb
og 2 defensive midtbane spillere som boldvindende og dybdeliggende - support Smiley
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010