home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 396 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  RB Leipzig - "Die Bullen"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: RB Leipzig - "Die Bullen"  (Læst 9637 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
8. RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #30: 28 Nov 2013, 13:39 »



RedBull giver vinger? Det håber jeg sgu!

En blog af TripleX9


TRANSFERS

Efter et hektisk vindue, med tilgangen af flere spillere og staffmembers, heraf adskillige danske, så lykkedes det dog ikke at trække Andreas Cornelius til Leipzig. Interessen var vist størst fra vores side af for at sige det lidt pænt. Udover det synes jeg at det har været et super godt vindue. Jeg synes vi er stærkere end nogensinde før, og det er på trods af, at vi har solgt spillere for næsten det dobbelte af, hvad vi har købt for. Endnu en gang har spejderne været formidable, og de har en kæmpe fortjeneste i, at vi har kunnet signe disse slagkraftige spillere til 2. Ligaholdet.

Johan Mårtensson (Fri)

Svenskeren Johan Mårtensson er hentet i hollandske Utrecht på en fri transfer. En dejlig spiller, som går direkte ind som førstevalg på den defensive midtbane. Johan er tiltænkt rollen som Ankermand.

Pavlo Cheravatenko (10 Mill.)

Ukrainske Pavlo Cheravatenko er købt for hele 10 mill. Dkr.. Han træder ind i et tyndt besat midterforsvar i rotation mellem 3 spillere. Pavlo vil dog nok meget hurtigt blive første valg og få flest kampe. Både for at udvikle ham maksimalt, men også fordi han virker meget stærk. Pavlo kunne umiddelbart godt lige en spillere, der skal tjenes nogle penge på om et par år. Jeg tror det bliver svært, at holde ham i klubben i meget mere end 3 år.

Dmytro Khlyobas (Leje)

Dmytro er hentet ind som supplement, men helt klart også som forstærkning til vores nye 3-mandsangreb. Han er lejet i Metalist. I truppen findes i forvejen en Ukrainsk angriber på leje. En af de to kunne måske godt risikere at blive sendt retur et stykke inde i sæsonen. Så lidt ekstra pres på de to landsmændt.

Danskerne

To nye danske backs er ankommet til klubben. Jeg forventer at de straks kan gå ind og styrke holdet og gøre truppen meget mere kvalitetsrig. Christoffer Remmer er hentet på fri transfer. Inden turen gik til Leipzig, var han at finde i FC København.  Den anden back er hentet i det midtjyske, nemlig hos FC Midtjylland. Frederik Møller kommer til klubben som ny venstreback for en sum af 6,25 mill. Dkr. Jeg glæder mig meget til at se disse to spillere i aktion for holdet, ikke mindst en gang efter jul, når de rigtigt er spillet ind i truppen.
 
Den sidste af de danske spillere i denne omgang er, den efterhånden rutinerede, Ken Ilsø. Ken har været i tysk fodbold i nogen år efterhånden. Han kommer også til klubben som kontraktfri. Ken er endnu en forstærkning til vores vigtige angreb.

Udover de 3 spillere er to meget kendte navne indenfor dansk fodbold også ankommet. Allan Simonsen som ellers har holdt lidt lav profil indenfor fodboldbranchen de seneste år, er tilbage i Tyskland som sportschef hos RB Leipzig. Allan har en kort kontrakt på 2 år, og han er hentet hovedsagligt fordi, at den anden nye dansker, Per Friman, lige skal have et par år som leder af ungdomsafdelingen, inden han forventes at overtage sportschef stolen.

Konklusion

Vi har sagt farvel til adskillige spillere som har haft stor betydning for klubben. Uden at favorisere nogen alt for meget, er det dog svært ikke at nævne Daniel Frahn. Topscoren da vi rykkede op fra 3. Liga. Flere skader sidste sæson pressede ham dog ud af holdet, og derfor synes vi Daniel har fortjent at søge nye græsgange i håb om mere spilletid. Thiago Rockenbach er vendt hjem til Brasilien. Thiago forlange lidt mere i løn, end vi ville betale, og derfor gled han langsomt ud af holdet allerede i foråret, da jeg begyndte at spille yngre spillere ind på holdet. Thiago var ekstremt vigtig i oprykningen, hvor han også blev kåret til bedste spiller.

Jeg er super tilfreds med at kunne styrke holdet på denne måde og samtidigt bruge færre penge end vi har tjent. Jeg håber da, at bestyrelsen er enig i, at det er godt købmandskab.

Phillipe Senderos: "Du ved, Joey Barton vil komme hårdt, og han vil komme i dit ansigt."




« Seneste Redigering: 28 Nov 2013, 13:46 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
9. RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #31: 28 Nov 2013, 14:35 »



RedBull giver vinger? Det håber jeg sgu!

En blog af TripleX9


Glimrende start

De første 9 kampe er spillet i 2. Bundesliga, og vi indtager fandme førstepladsen! Det kører virkeligt godt, selvom vi i skrivende stund lige har tabt uforståeligt i pokalen, til upåagtede Sandhausen. Det skal dog ikke ødelægge en glimrende sæsonstart, hvor vi har 22 point efter 9 kampe. 3-mands angrebet ser umiddelbart ud til at være en glimrende idé.

Det er kun blevet til et enkelt nederlag i de kampe, som vi har haft i ligaen. Et surt 3-2 nederlag i München, efter at have ført med 2-0. Sejrsmålet blevet scoret i 93. minut. Alle på holdet kæmper virkeligt godt, og alle tager ansvar hele tiden. Dejligt at se gutterne vil kæmpe en vis del ud af bukserne for at ligge i toppen.

Jeg tør ikke helt tro på at vi kan blande os i oprykningskampen. Når man tænker på sidste års triste sæson, så er jeg stadigt bange for at holdets form pludseligt skal dykke. Taktikken er også for ny til, at jeg ved om den er stabil nok. Jeg håber dog. For hvor kunne det være fedt at komme i Bundesligaen allerede efter 3 sæsoner.

Taktikken

Det markante jeg har ændret i forhold til før, er at kanterne er fjernet og i stedet bruger jeg 3 hårdtarbejdende angribere til at fokusere på det offensive. Skabe presset på modstanderen på deres banehalvdel, og ikke mindst overtalssituationer . Derudover har jeg lavet mine backs om til wingbacks, da de også er en væsentlig del af det offensive, da jeg spiller uden kanter. De skal så vidt muligt komme i hurtige overlap op af kanterne.

Taktikken bygger på hurtigt spil, masser af pres og aggressivitet. Jeg elsker at spille offensivt, og det bliver gjort i de fleste kampe, medmindre vi møder et hold, hvor jeg føler mig langt underlegen, så er vi tilbage i kontrafodbolden.

Det kan nemt være, der kommer ændringer på et senere tidspunkt, men lige nu ser det jo ud til at fungere meget godt.

Mark Viduka: "Det ville ikke gøre mig noget at tabe alle kampe, så længe vi bare vandt ligaen"


« Seneste Redigering: 28 Nov 2013, 14:38 af TripleX9 » Logged


WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #32: 02 Dec 2013, 08:07 »

Update! :-) - Fremragende blog
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #33: 03 Dec 2013, 12:30 »

Det er desværre midlertidigt slut her i Die Bullen. Tiden er ikke rigtigt til at blogge på den her måde i December. Det er en skam, men har dog gemt savet, da det faktisk er gået helt godt.

3. Sæson

Det blev til en sikker oprykning til Bundesligaen. Vi vandt 2. Liga komfortabelt.

4. Sæson


Første sæson i Bundesligaen er næsten halvt overstået. Det har været pisse svært at få fodfæste i den bedste liga. Efter stor krise er det vendt en lille smule, og ligger nu nummer 13 midt i December. Bestyrelsen forventer en midterplacering, så det er vel sådan set ok.

Det skal ikke udelukkes at jeg vender tilbage til Leipzig når december travlheden har lagt sig. Lover det ikke, men jeg håber det egentligt.

Har dog en plan om at den næste måneds tid eller noget, vil lave en eller anden form for challenge og noget blog light med opdatering hver ½ sæson eller hver hel sæson, nu må vi se.
Logged


Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010