home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 600 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season  (Læst 27129 gange)
jens-lyn88
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #15: 12 Nov 2013, 11:46 »

Super sweet guide!! Det er fedt du har gjort så meget ud af det og deler det med os!!  Thumbs Up

Jeg vil prøve det i mit Leicester Save så snart jeg kommer til Pre-Season igen  Peace
Logged

Manchester, Dortmund & FC København 4-Ever

Love United - Hate Glazer!!

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #16: 12 Nov 2013, 14:25 »

Super sweet guide!! Det er fedt du har gjort så meget ud af det og deler det med os!!  Thumbs Up

Jeg vil prøve det i mit Leicester Save så snart jeg kommer til Pre-Season igen  Peace

Det var da så lidt! Jeg har selv brugt råd fra FmFreaks i mange år efterhånden, så det er vel kun rimeligt at give lidt igen.
Logged

ibilemil
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #17: 02 Dec 2013, 15:45 »

Jeg ville gerne høre hvordan du træner dit første hold, i gennem hele sæsonen, sådan dit hold yder deres bedste, dette har jeg svært ved nemlig, og mit hold underpræstere pga af min træning vil jeg tro.

håber at høre fra dig =) mvh Milo
Logged

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #18: 02 Dec 2013, 19:56 »

Hej Milo,

Jeg har en guide om træning og talentudvikling på vej! Smiley

Jeg har uheldigvis været ramt lidt af virkeligheden den sidste halvanden uges tid og har ikke haft helt så lang tid til projektet som jeg ønskede mig.
Når jeg har spillet 1-2 sæsoner mere bør jeg have screenshots nok til at kunne dokumentere effekten af mit træningssystem. Forvent den færdige version i næste weekend, eller måske først i løbet af næste uge.


Men for at svare på dit spørgsmål, så ændrer jeg holdets træning til balanceret og intensiteten sætter jeg til "lav" gennem hele sæsonen, når pre-season er afsluttet (første sæsons pre-season er ofte længere, da man skal have holdets taktiske kendskab på plads). Balanceret er en jævn fordeling af alle aspekterne, træner jeg kun angribere kan jeg godt se fidusen i angrebsspil eller boldkontrol, men oftest har jeg spillere fra alle kæder der skal udvikles. Balanceret sikrer at mine spillere ikke mister egenskaber i ét aspekt mens de bliver bedre i andre.
Dernæst giver jeg alle mine spillere individuelle træningsopgaver. Årsagen til at holdintensiteten er lav er, at spillernes individuelle træningsopgaver ikke "tages ud" af, men lægges oveni holdtræningen og derfor bliver spillerne hurtigt slidte hvis intensiteten for holdtræningen er for høj.

Der er lidt forskel på hvordan jeg håndterer de enkelte spillere. Etablerede profiler der allerede har nået deres potentiale, eller er tæt på at nå det, sætter jeg som regel til at træne den rolle de spiller på hård, eller medium alt efter hvor mange kampe jeg forventer at de spiller samt hvor trætte de er. Har de nået deres potentiale og brokker de sig over hvor hård træningen er, sætter jeg også nogle gange deres individuelle træning på lav. Træner de et foretrukkent træk sætter jeg deres individuelle træning til lav, eller fjerner den helt indtil det personlige træk er lært.

Spillere der er unge og har lang vej igen i deres udvikling, træner jeg i en specifik egenskab 2-3 måneder ad gangen, eksempelvis "tackling", "placeringsevne", "uden bold" osv på hård (dette findes på spillerens profil under "udvikling"). Når mine unge spillere har grundegenskaberne på plads (når jeg vurderer, at de kan begynde at få spilletid på førsteholdet) til at kunne spille deres position og den tiltænkte rolle begynder jeg at træne enten deres tiltænkte rolle, foretrukne træk eller måske en ny position hvis det er mere hensigtsmæssigt.
Jeg sætter aldrig en ung spiller til at træne mere end én individuel ting ad gangen. De individuelle træningsopgaver æder nemlig af hinandens tid, dvs. træner du "markering" på hård og sætter samtidig spilleren til at lære det foretrukne træk "marker tættere", så vil spilleren udvikle sin "markering" langsommere end hvis han koncentrerede sig om den ene egenskab og i sidste ende ville jeg vurdere ham klar til førsteholdskampe senere. Når grundegenskaberne er på plads og spilleren har ca. 1-1,5 stjerner i sin nuværende vurdering begynder jeg at træne hans rolle da denne også søger at forbedre egenskaber som det ikke er muligt at fokusere på én ad gangen.

Unge talenter jeg forventer skal spilles ind på holdet den efterfølgende sæson forsøger jeg at give mindst 10 kampe fra start i første sæson. Spilletid hjælper udviklingen markant. Bemærk at ungdomslandskampe svarer til førsteholdskampe i din klub, så send glædeligt talenterne afsted. Kan du ovenikøbets score dig et U-landstrænerjob og give dine egne spillere spilletid kan det være en god hjælp.

Som du også ville kunne se når jeg er klar med min træningsguide, og måske en blogserie om klubben jeg har brugt i eksemplet, er min første sæson stort set kun et spørgsmål om at luge ud i overflødige spillere, trænere og scouts og at få klubbens infrastruktur tilpasset min måde at lede klubben på.


Sidst men ikke mindst bør jeg nok nævne, at har jeg et par dårlige kampe ~3+ giver jeg spillerne 2-3 ugers "holdsammensætning" som holdtræning - Denne kan du godt ændre intensiteten på, da den ikke slider spillerne på samme måde som de øvrige holdtræninger.

EDIT:
"Forvent den færdige version i næste weekend, eller måske først i løbet af næste uge."
Kan nu med 100% sikkerhed udelukke denne weekend.
« Seneste Redigering: 07 Dec 2013, 00:10 af Jlvang » Logged

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #19: 22 Jan 2014, 00:43 »

Har "desværre" først set denne guide nu :O
Men et super spændende emne der er blevet taget op her, og selvfølgelig KANON god guide! Jeg vil helst sikkert benytte mig af det du skriver til diverse sæson optakter/opstart Smiley
Smader godt arbejde Jlvang keep it up! tror sådanne guides kan hjælpe en masse FM gamers Wink
« Seneste Redigering: 22 Jan 2014, 00:51 af Angel3DG » Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

Jlvang
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #20: 22 Jan 2014, 00:58 »

Den er ved at blive konverteret til en artikel, så hold øje med forsiden den næste uges tid!
Logged

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #21: 22 Jan 2014, 01:24 »

Det vil jeg helt sikkert gøre Smiley
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

SirAlexFergie
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #22: 06 Maj 2014, 14:07 »

Hvad gør man så, når man starter med Wigan, hvor det er begrænset hvor mange trænere du må have, og den træner med bedst taktisk viden jeg kan få, er på 15 og giver 3 stjerner i taktik træning.
- Min taktik er ikke engang over halvvejs indlært og jeg havde endda 8 træningskampe
Logged

cartoon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #23: 06 Maj 2014, 23:46 »

der kan gå lang tid før en taktik er indlært, startede op i 1 sæson med Manchester U og tror der gik 4-5 måneder før de havde lært min taktik, men igen det kommer osse an på hvor tung de taktik er, de ville sige hvor mange instruktioner du har puttet i din taktik. Så alt fra 3 måneder til 12 måneder. Så tålmodighed er en dy.

Det bedste jeg kan anbefale er starte ud med en let taktik og derefter putte instruktioner efterhånden som dit mestre de amdre instruktioner.
Logged

lortengert
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #24: 07 Maj 2014, 12:54 »

jeg bruger denne guide til HVERT save-game. HVER sæson! og det virker sku pisse godt!

Uanset hold, liga etc etc så synes at denne guide virker sindsygt godt!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #25: 08 Maj 2014, 16:35 »

Nu har jeg altid sluppet let omkring træningen og ladet assistenten klare jobbet! Hvis nu du - helt simpelt for et fjols som mig, kort og præcist - skulle råde mig til træningen når turneringen så starter, hvordan ville det så lyde?
Logged

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #26: 08 Maj 2014, 19:21 »

Når der er gået en sæson skal man så ikke træne form, siden du skriver holdsammensætning. Smiley
Logged

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #27: 10 Maj 2014, 12:25 »

? Smiley
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #28: 29 Maj 2014, 11:44 »

Et enkelt spørgsmål til den skarpe iagttager..

Jeg er netop færdig med første sæson

Ingen, og jeg gentager lige, ingen af min 3 taktikker er nået at blive flydende.. De er kun nået til Accomplished
Jeg spiller med Chelsea og min træner i taktik er Steve Holland som giver 4 stjerner..

Jeg opdager først denne tråd nu, så nu prøver jeg helt sikket denne pre season guide.

I preseason ved spil start gjorde jeg følgende..
Ansatte trænere så jeg havde min 3½ stjerne i alle felter..
Taktik og Fitness havde mindst 4 stjerner.

Generel træning blev sat til fitness/ høj og kamptræning sat til Kun Taktikker.
Her skal det så siges at jeg havde sat 3 taktikker fra start og ikke kun 1 som guiden foreslår.

Nu starter VM her i slutningen af 1 sæson og som sagt er ingen af mine taktikker nået at blive flydende, ikke engang i bare et enkelt at felterne under hver taktik...

Jeg er helt sikker på det er derfor holdet var vanvittig svingende henover sæsonen og jeg "kun" blev nr 3 i ligaen.
Endvidere var det svært at motivere spillerne undervej..Moralen var svær at få banket ordenligt op i forblive god.

Er der en der kan fortælle mig hvorfor.Huh
Logged

Love the Blues

cartoon
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Vær beredt! - En indgangsvinkel til en solid pre-season
« Svar #29: 05 Sep 2014, 14:52 »

man kan krydder din preseason med indv. trænning så målmænd træner styrke og markspiller træner udholdenhed, har givet mig en præstation ud over det sædvanlige med mit Brøndby hold i alle kampe, hvor de bare tonser der ud af og vinder på fysikken.
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010