home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 365 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik  (Læst 14792 gange)
Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« : 06 Nov 2013, 20:33 »

Dansk power ball


Intro
Jeg har efterhånden fået et par forspørgelser på den taktik jeg bruger i mit Brøndby save, jeg vil i denne tråd redegøre for den, og fortæller lidt omkring mine tanker bag den.

Jeg har altid godt kunne lide at lave mine egne taktikker, dermed ikke sagt at jeg er noget taktisk geni, faktisk så havde jeg ikke troet jeg ville ramme hovedet på sømmet SÅ hurtigt, men noget har jeg åbenbart gjort noget rigtigt.
Jeg har været ubesejret gennem mere end 30 kampe i anden sæson med brøndby med denne taktik, og skabt flotte resultater så som 6-0 mod metalist, 3-0 mod metalist, 1-1 på anfield, 2-2 hjemme mod Liverpool, og 1-0 hjemme mod Roma, 2-0 og 3-0 mod Newcastle i kvalen til eurocup.

Formationen
Taktikken der har skabt den flotteste bold brøndby nogensinde set, ja faktisk pænere end det Laudrup præsterede ser således ud.


Ideen
Ideen bag taktikken var at udnytte den tekniske dygtighed i truppen, samt have et forsvar af beton.
I NÆSTEN alle kampe i superligaen har jeg en boldbesiddelse på 60+ og i gnm. 20 skud pr. kamp.
Jeg er det hold i ligaen med flest skud på mål, den højeste tacklingsprocent pr. kamp, samt den største afleveringssucces.

Nørderiet
Her fra bliver det lidt nørdet, så hvis du har det fint med bare at have en taktik der forhåbenligt bringer DIG lige så gode resultater som jeg har haft, så er der ingen grund til at læse videre. Vil du derimod gerne have min teori bag taktikken med, så læs endelig videre, og ret mig gerne hvis jeg tager fejl i noget. Som sagt jeg er intet taktisk geni, så mine betragtninger kan sagtens være forkerte, det ka' være vi begge kan lære noget? jeg modtager hvertfald gerne ris til min røv Wink

Holdinstrukser: Kontrollerende - balanceret.

1. Der spilles med ben hårde taklinger, jeg kan lide når mine spillere går til stålet, og det gør de også her.

2. Modstander skal ikke have et minuts fred, derfor laves der genpres ved boldtab, det tror jeg at jeg har opnået med instrukserne tackle hårder, skærm mere af, marker tættere samt chikaner modstander.

3. Bolden spilles med små sikre afleveringer, mens banens fulde bredte udnyttes. Det tror jeg at jeg har opnået ved at bede om korte afleveringer, jeg har IKKE rørt spil bredt, eller snævert, da jeg gerne vil ramme en mellemting.

4. Friheden og kreativiteten er vigtig på den sidste tredjedel af banen, der er her chancerne skabes, og guldkornen produceres. Derfor er det vigtigt at have teknisk dygtige, samt hurtige angribere (wings, og angriber) - her passer Antipas, Szy og sisto perfekt ind, hasani er en habil udskifter til begge pladser.

5. Fløjene udnyttes i stor stil, derfor er udnyt fløjene valgt. Den fremskudte playmakers role er at sætte dem i scene, og der efter har fløjen 3 valgmuligheder, skab magien på egen hånd, find den overlappende wingback, eller spil den tilbage til playmakeren.

6. Forsvaret har ikke fået instrukser om hvor hvidt de skal ligge dybt, eller højt, de er sat til standart, men de bliver bedt om at trække offsiden, min erfaring er at det giver et rigtig godt resultat, ligger modstanderen højt på banen tilpasser forsvaret sig, ligger de dybt, tilpasser dig sig efter det. Det giver en rigtig god dynamik, de 2 centerbacks skal gerne være gode til teamwork, da det mere eller mindre er dem der vil trække den, eftersom wingbacksne allerede står højt, og deltager i genpresset.



Spiller instrukser - Det formentligt vigtigste i FM 14


Målmanden - Keeper er sat til at spille den kort til forsvaret, hvor fra forsvaret bringer bolden fremad.

Forsvaret - Centerbacksne presser op i banen, alt efter modstandernes angriberes pres, de tilpasser sig efter deres angrebskæde.
Den ene er stopper, og går op for at vinde bolden, alt i mens den anden indtager den mere klassike rolle, og bakker stopperen op.

Forsvaret - Wingbacksne søger overlap, kommer længere frem, løber med bolden på kanten, skærmer mere af, de kommer længere frem for at sætte genpres på efter boldtab.

Midtbanen - midtbanen er bestående af 3 spillere, en dybdeliggende playmaker D, det er ham der skal sørge for der ikke kommer huller mellem forsvar og midtbane, en felt til felt S, og en fremskudt playmaker S
De spiller alle korte afleveringer, skærmer mere af, tager færrer driblinger, og den fremskudte playmaker skyder mere.

Fløje - de indvendige angribere, skyder mere, kommer længere fremad og spiller kortere, szy dribler mere, og modsatte side varmer bolden for at sætte ro på spillet.

Angriber - den falske 9'er benyttes for at gå ned og udfylle rummet mellem midtbane og angreb, på den måde giver han også plads til wingbacks og fløjes løb ned af kanten. Det er vigtigt at han er teknisk dygtig og besider en god accelration da hans eksplosioner i dybden er vitale for antal mål der bliver scoret. Han har ingen spiller instruksioner, da han udfylder rollen bedst som den er.

taktikken kan hentes her.
http://gupl.dk/703755/
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Useless-ID
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #1: 06 Nov 2013, 20:57 »

Jeg er med AaB på udkig efter en redningsplan.
Efter gruppespil i EL (ikke nok til at snige sig videre) og 21 kampe i ligaen, 5-8-8. og 23 point - har jeg fået at vide fra bestyrelsen, at de forventer minimum 10 point i de næste 5 kampe, ellers vil jeg ryge.
Det er imod FCM hjemme, Sønderjyske Ude, FCK hjemme, FCM ude og BIF hjemme.
Jeg vil forsøge mig med din taktik, og håbe at spillerne vil tage den til sig.

EDIT:
Jeg tabte 1-2 til FCM.
Vandt 3-2 over Sønderjyske. Begge kamp massere af chancer, starter som lyn og torden og falder så i niveau efter 20-30min - Men jeg lever endnu.
Tabte 2-3 til FCK selvom chancer hed 19-9. Ens for alle kampe er at man offensivt skaber en masse, men defensivt sejler som i så mange andre taktiker.
Så tabte jeg 4-0 til FCM med 12-12 i chancer, dårligt forsvarsspil og intet pres.
Jeg tabte iøvrigt den første semifinale til Randers 0-1 efter et massivt overtag af chancer, men vandt den næste 0-4 med mindst lige så mange forsøg og er i finalen.
Tabte 0-1 til BIF med 15-3 i forsøg og blev med det samme efter kampen FYRET! BIF ligger sidst med 18 point efter denne kamp! Er nu sikker på at din taktik har klasse på den offensive front, hvis ens hold ikke var skadet på moralen. Men tvivler på den defensive del, det sejler rundt - og ser intet genpres som beskrevet, kun et hold der bakker. Tak for forsøget, den virkede ikke for mit hold.  Græder

Men det stopper ikke her, jeg er efterfølgende blevet ansat i Shrewsbury Town - og her laver jeg nogle pænt fine resultater, taget holdet holdet i betragtning. Her virker det i hvert fald.
« Seneste Redigering: 08 Nov 2013, 17:34 af Useless-ID » Logged

dredde1
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #2: 07 Nov 2013, 23:11 »

Hatten af, Dehli.
Man må sige, at du har knækket "Brøndby-koden" Smiley

Jeg har selv startet med Brøndby (et par gange efterhånden Sur) men ingen af mine taktikker kan måle sig med den succes som din taktik ser ud til at give. Efter de første 10 kampe i ligaen er jeg ubesejret.
Din taktik kom på et kærkomment tidspunkt, da sæsonstart var lige oppe over, og mine resultater i træningskampene bestemt ikke var prangende.
Den blev afprøvet i den sidste træningskamp, og efter en sejr, blev jeg enig med mig selv om at give den en chance. Det fortryder jeg ikke Smiley
Uden at have trænet den overhovedet, ligger jeg nummer et med 3 pt. ned til nr. 2. Jeg glæder mig til at se effekten når den er 100% indøvet.

Hilsen en tilfreds bruger! Smiley

PS: Jeg irriterer mig dog over at jeg ikke selv har fået en taktik til at virke, da det giver klart mest tilfredsstillelse, efter min mening. Men nu kan jeg i det mindste spille med yndlingsholdet, uden at være ved at gå psykisk ned! Smiley
Logged

Keep calm and love football <3

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #3: 08 Nov 2013, 09:10 »

Jeg er med AaB på udkig efter en redningsplan.
Efter gruppespil i EL (ikke nok til at snige sig videre) og 21 kampe i ligaen, 5-8-8. og 23 point - har jeg fået at vide fra bestyrelsen, at de forventer minimum 10 point i de næste 5 kampe, ellers vil jeg ryge.
Det er imod FCM hjemme, Sønderjyske Ude, FCK hjemme, FCM ude og BIF hjemme.
Jeg vil forsøge mig med din taktik, og håbe at spillerne vil tage den til sig.

EDIT:
Jeg tabte 1-2 til FCM.
Vandt 3-2 over Sønderjyske. Begge kamp massere af chancer, starter som lyn og torden og falder så i niveau efter 20-30min - Men jeg lever endnu.
Tabte 2-3 til FCK selvom chancer hed 19-9. Ens for alle kampe er at man offensivt skaber en masse, men defensivt sejler som i så mange andre taktiker.
Så tabte jeg 4-0 til FCM med 12-12 i chancer, dårligt forsvarsspil og intet pres.
Jeg tabte iøvrigt den første semifinale til Randers 0-1 efter et massivt overtag af chancer, men vandt den næste 0-4 med mindst lige så mange forsøg og er i finalen.
Tabte 0-1 til BIF med 15-3 i forsøg og blev med det samme efter kampen FYRET! BIF ligger sidst med 18 point efter denne kamp! Er nu sikker på at din taktik har klasse på den offensive front, hvis ens hold ikke var skadet på moralen. Men tvivler på den defensive del, det sejler rundt - og ser intet genpres som beskrevet, kun et hold der bakker. Tak for forsøget, den virkede ikke for mit hold.  Græder

Hvilke spillere stiller du med?
Hvor mange spillere har du hentet?
Har du læst "Nørd viden" i mit indlæg, det giver et indblik i hvad dine spillere skal kunne?
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #4: 08 Nov 2013, 09:10 »

Hatten af, Dehli.
Man må sige, at du har knækket "Brøndby-koden" Smiley

Jeg har selv startet med Brøndby (et par gange efterhånden Sur) men ingen af mine taktikker kan måle sig med den succes som din taktik ser ud til at give. Efter de første 10 kampe i ligaen er jeg ubesejret.
Din taktik kom på et kærkomment tidspunkt, da sæsonstart var lige oppe over, og mine resultater i træningskampene bestemt ikke var prangende.
Den blev afprøvet i den sidste træningskamp, og efter en sejr, blev jeg enig med mig selv om at give den en chance. Det fortryder jeg ikke Smiley
Uden at have trænet den overhovedet, ligger jeg nummer et med 3 pt. ned til nr. 2. Jeg glæder mig til at se effekten når den er 100% indøvet.

Hilsen en tilfreds bruger! Smiley

PS: Jeg irriterer mig dog over at jeg ikke selv har fået en taktik til at virke, da det giver klart mest tilfredsstillelse, efter min mening. Men nu kan jeg i det mindste spille med yndlingsholdet, uden at være ved at gå psykisk ned! Smiley

Dejligt at høre!
Må give dig ret i tilfredsstillelsen er noget større når man selv laver taktikken, men i starten har vi alle vel brug for lidt medgang Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #5: 08 Nov 2013, 10:06 »

Dehli hvornår fanden er du begyndt at vide hvad du laver? Huh
Er det ikke noget nyt?

Men husker du at bruger nogle store brunstige negere? Peace
« Seneste Redigering: 08 Nov 2013, 10:27 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #6: 08 Nov 2013, 11:45 »

Dehli hvornår fanden er du begyndt at vide hvad du laver? Huh
Er det ikke noget nyt?

Men husker du at bruger nogle store brunstige negere? Peace

Har jeg altid vidst Spardle.
Denne taktik egner sig desværre ikke til de brunstige negere, desværre.
Derfor måtte Makienok også forlade klubben, han var alt for brunstig.

Er dog i gang med et schalke save, hvor jeg forsøger at lave mit nyeste skud på stammen taktisk.
Brunstighed LEVEL OVER 9000
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #7: 10 Nov 2013, 12:37 »

MANGE tak for denne guide. Ligger pt nr 1 med OB efter 17 kampe. Har 40 point. 6 point foran FCK. Jeg har kun mistet point i 3 kampe. (pga skader) Darko Bodul ligger nummer 2 på topscorerlisten med 9 mål. Jeg er også i semifinalen i Pokalturneringen.

Mere end godkendt taktik... TAK!
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

frandseen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #8: 10 Nov 2013, 21:02 »

Fungerer Makienok på toppen som falsk nier? Smiley
Logged

Mathi89
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #9: 10 Nov 2013, 21:12 »

Fungerer Makienok på toppen som falsk nier? Smiley
Synes ikke 100% - Han har scoret 11 mål som i denne taktik i 26 kampe.
Anitipas 15 mål i 29 kampe Smiley
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #10: 10 Nov 2013, 21:54 »

Brugte selv denne taktik i Brøndby og den skaber nogen fine resultater men synes der er alt for mange udsving, vandt ligaen sidste sæson men i år, taber jeg det ene øjeblik til Køge for derefter at slå FCK
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #11: 15 Nov 2013, 03:27 »

Vil gerne rose denne taktik endnu engang. Er igang med 3 sæson. Har vundet ligaen 2 gange, pokalen 2 gange, og er i gruppespillet i CL for 2 år i træk med OB. Smiley
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

EmiloBillo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #12: 17 Nov 2013, 15:19 »

Dansk power ball



taktikken kan hentes her.
http://gupl.dk/703755/


Linket virker ikke. Er der mulighed for du kan ligge det op igen? På forhånd tak  Smiley
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #13: 18 Nov 2013, 18:13 »

Linket virker ikke. Er der mulighed for du kan ligge det op igen? På forhånd tak  Smiley

linket virker fint for mig, hvad er det der går galt ved dig?
 Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Dehli - Bedre bold end Laudrup en brøndby taktik
« Svar #14: 18 Nov 2013, 18:14 »

Vil gerne rose denne taktik endnu engang. Er igang med 3 sæson. Har vundet ligaen 2 gange, pokalen 2 gange, og er i gruppespillet i CL for 2 år i træk med OB. Smiley

mange tak! Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010