home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 245 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Iværksætteri
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Iværksætteri  (Læst 1859 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Iværksætteri
« : 05 Nov 2013, 17:41 »

Jeg fik øjnene op for iværksætteri, da jeg i sommers arrangerede en fodboldskole med to andre drenge på min alder (15 år). Vi tjente et par tusind kroner, så det var jo okay.

Nu er jeg så nået dertil, hvor jeg gerne vil drive det videre. Jeg har overvejet at starte mit eget tøjmærke, men jeg har nærmest ingen erfaring, og alle de informationer der ligger rundt omkring på nettet, er en jungle af finde rundt i. Så selvom jeg har oprettet denne tråd for hjælpens skyld, må den meget gerne bruges som en generel tråd, hvor der kan diskuteres om faget!

I første omgang vil jeg dog gerne vide, hvad jeg skal være klar over, hvis jeg vil i gang med ovennævnte ide?
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #1: 05 Nov 2013, 18:19 »

Fantastisk! Du har valgt en af de svære ting, der egentlig ikke er så svært, når det kommer til stykket. Tøjet får du produceret nemt i Kina, og oprettelsen af firmaet er ligeledes nemt. Senere (i morgen) skal jeg nok skrive mere, jeg er dog på vej ud af døren.

Edit: Har lige nogle spørgsmål. Hvor penge har du til rådighed? Kender du en designer?
« Seneste Redigering: 05 Nov 2013, 18:26 af Magn » Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #2: 05 Nov 2013, 18:30 »

Fantastisk! Du har valgt en af de svære ting, der egentlig ikke er så svært, når det kommer til stykket. Tøjet får du produceret nemt i Kina, og oprettelsen af firmaet er ligeledes nemt. Senere (i morgen) skal jeg nok skrive mere, jeg er dog på vej ud af døren.

Edit: Har lige nogle spørgsmål. Hvor penge har du til rådighed? Kender du en designer?

Jeg har startet projektet sammen med en ven, men som udgangspunkt har vi omkring de 10.000. Jeg kender ikke til nogen designere, desværre!
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #3: 05 Nov 2013, 18:58 »

Du kender mig, jeg er dog næppe nogen stærk trøje designer Wink
Fedt at du har store tanker, synes det er fedt med unge hoveder som dig der tør tage det første spadestik Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #4: 05 Nov 2013, 19:36 »

Du kender mig, jeg er dog næppe nogen stærk trøje designer Wink
Fedt at du har store tanker, synes det er fedt med unge hoveder som dig der tør tage det første spadestik Smiley
Jeg skal ikke kun bruge hjælp til design, og jeg vil meget gerne modtage råd og tips fra dig, hvis du kan hjælpe med andre ting! Thumbs Up
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #5: 05 Nov 2013, 19:46 »

Du kan da lige få et par tips med på vejen, har selv været i gang i da nogle år nu! Smiley

Først og fremmest, som du siger, du har ingen designer der er råd nummer 1
NETVÆRK, NETVÆRK, NETVÆRK!
Skab dig et stort netværk, så du har nogle i dit netværk du altid kan trække på. Det har sparret mig rigtig meget tid, krafter og penge.
du kan starte på ungiværk, det er en gruppe på facebook hvor unge iværksættere netværker og hjælper hinanden Smiley

Lav en bussinesplan, tjek startvaekst.dk ud, der er en skabelon, og så er hjemmesiden også god til så mange andre ting, og en god vej uden om junglen du taler om.

Hvis du skal drive en webshop, så købe bogen e-pusher af martin thorborg, fantastisk læsning.

Nu vil jeg ikke hakke din ide ned, på INGEN måde, og synes det NICE at du springer ud i det, men med 10.000 kan i godt få problemer. Jeg er ved at starte en webshop, sammen med 3 partnere, der også skal sælge tekstil, vores lager som er relativt lille (kun 2000 stk) koster over det dobbelte af hvad jeres samlede kapital er, så hvis i både skal købe hjem, brande og markedsføre, samt have en hjemmeside så er 10.000 ikke nok.
Det kræver RIGTIG meget arbejde at starte et tøjmærke, branding og markedsføring er alt, og som dem der har harft succes med det råder til, så anskaf en start kapital på minimum 100k eller find noget andet.

Der er så mange ting der ude i kan lave, tag bare nogle af min partners kammerarter, de har lavet sortesokker.dk, de sælger KUN sorte sokker, noget så simpelt har skabt et PROFIT på 1 million.

Har du spørgsmål så fyr løs, du fik du bare lige et par gode råd med på vejen.

til sidst - det behøver ikke være dyrt at starte, min første virksomhed startede jeg for 0 kr, tjente 30.000 og solgte den så for 16.000 dvs. 0 kr avlede 46.000
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Soeby
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #6: 05 Nov 2013, 20:20 »

Har du spørgsmål så fyr løs, du fik du bare lige et par gode råd med på vejen.

til sidst - det behøver ikke være dyrt at starte, min første virksomhed startede jeg for 0 kr, tjente 30.000 og solgte den så for 16.000 dvs. 0 kr avlede 46.000

Lyder spændende. Bare for nysgerrighedens skyld, hvad bestod din første virksomhed af?

Jeg har også meget seriøst leget med tanken om at starte et firma. Jeg er, hvis jeg selv skal sige det, en ret dygtig designer og jeg er på samme tid meget interesseret i mode. Dette er en komination jeg i et års tid har planlagt at slå sammen og starte et tøj firma. (primært t-shirts, alt andet er urealistisk her i starten)
 Jeg har slået mig sammen med en af mine venner og lige nu scouter vi markedet efter en leverandør. Vi har stort set planlagt alt (design, markedsførelse mm) med undtagelse af leverandøren.
 Vi har fået lavet nogle prototyper af nogle t-shirts vi havde planlagt at sælge, men selvom de lækre ud og har en god kvalitet, er prisen alt for dyr til det kan lade sig gøre. Det har stået stille i 2 måneder nu og det irritere mig grænseløst..
Logged


Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #7: 05 Nov 2013, 20:28 »

Du kan da lige få et par tips med på vejen, har selv været i gang i da nogle år nu! Smiley

Først og fremmest, som du siger, du har ingen designer der er råd nummer 1
NETVÆRK, NETVÆRK, NETVÆRK!
Skab dig et stort netværk, så du har nogle i dit netværk du altid kan trække på. Det har sparret mig rigtig meget tid, krafter og penge.
du kan starte på ungiværk, det er en gruppe på facebook hvor unge iværksættere netværker og hjælper hinanden Smiley

Lav en bussinesplan, tjek startvaekst.dk ud, der er en skabelon, og så er hjemmesiden også god til så mange andre ting, og en god vej uden om junglen du taler om.

Hvis du skal drive en webshop, så købe bogen e-pusher af martin thorborg, fantastisk læsning.

Nu vil jeg ikke hakke din ide ned, på INGEN måde, og synes det NICE at du springer ud i det, men med 10.000 kan i godt få problemer. Jeg er ved at starte en webshop, sammen med 3 partnere, der også skal sælge tekstil, vores lager som er relativt lille (kun 2000 stk) koster over det dobbelte af hvad jeres samlede kapital er, så hvis i både skal købe hjem, brande og markedsføre, samt have en hjemmeside så er 10.000 ikke nok.
Det kræver RIGTIG meget arbejde at starte et tøjmærke, branding og markedsføring er alt, og som dem der har harft succes med det råder til, så anskaf en start kapital på minimum 100k eller find noget andet.

Der er så mange ting der ude i kan lave, tag bare nogle af min partners kammerarter, de har lavet sortesokker.dk, de sælger KUN sorte sokker, noget så simpelt har skabt et PROFIT på 1 million.

Har du spørgsmål så fyr løs, du fik du bare lige et par gode råd med på vejen.

til sidst - det behøver ikke være dyrt at starte, min første virksomhed startede jeg for 0 kr, tjente 30.000 og solgte den så for 16.000 dvs. 0 kr avlede 46.000


Tak for alle forslagene og ideerne!

Vi kan med al sandsynlighed også skaffe mere end 10.000, men 100.00 er måske lige i overkanten for et par 15-årige knægte. Så jeg må lige have snakket med diverse personer, så jeg kan få gjort tingene så på den bedste mulige måde billigst.
Logged

Sir Kunak
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Iværksætteri
« Svar #8: 26 Mar 2015, 17:09 »

Er lidt nysgerrig. Hvilke iværksættere har vi herinde, og hvad driver i?

Jeg er selv medejer af webshoppen www.vandpiber2go.dk, som jeg har drevet i lidt over et år.  Smiley
Logged


FC BLOD PÅ TRØJEN

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010