home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1221 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 138932 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #90: 10 Nov 2013, 22:08 »

Afrunding + Download

Så har jeg den endelig version klar og det er tid til at runde af. Jeg vil lige komme med det sidste taktiske og en kort gennemgang af truppen.

Hele formålet var at lave en United taktik som passede til den trup man har fra start, derfor valgte jeg også at testen skulle gennemføres uden indkøb. Jeg måtte klare mig med det jeg havde til rådighed som med alt tydelighed var nok, i hvert fald i de hjemlige turneringer, hvor det blev til triumf i både FA Cuppen samt Premier League.

I løbet af sæsonen rettede jeg lidt til hist og pist og syntes selv, at jeg er kommet frem til et rigtig fornuftigt resultat. Min sidste ændring er på 9er positionen, hvor jeg fandt ud af, at jeg slet ikke fik nok ud af RvP som komplet angriber. Han manglede simpelthen fart i støvlerne til at udfordre så meget som rollen lægger op til. Så jeg skiftede til Depp lying forward i offensiv rolle og så bombede han ellers kasser ind. Min vurdering er, at rollen som 9er kan man variere som man vil alt efter hvilken angriber type man har til rådighed. Så rollen skal tilpasses spillerne ikke omvendt. Det er dog vigtigt at holde ham i offensiv rolle. Så en falsk 9er duer ikke.

Personligt fandt jeg ikke plads til Büttner, Anderson, Young og Hernández i løbet af sæsonen. Jeg valgt 22 mand til førsteholdstruppen som blev delt op i en A og B-kæde. Jeg vil klart satse på disse 22 mand.

Skulle jeg ud og bruge penge, så ville jeg klart overveje forstærkning til back positionerne. Fabio er tit skadet, Evra er ikke ung længere og Smalling er ikke naturlig back. Derudover ville jeg satse stort på at hente en boks til boks midtbanespiller, Fellaini gør det fint men ser ham mere til positionen som MCd i rotation med Carrick. Cleverley er en fin back up men er ligesom Fabio rigtig tit skadet og det samme er Fletcher.

Resten af holdet ser rigtig fornuftigt ud, hvor man på kanterne har gode spillere i både Nani og Valencia og fremtidens mænd i Zaha og Januzaj. Januzaj som jeg omskolede til venstre midt. I midterforsvaret er Ferdinand og Vidic suveræne men de er ikke helt unge mere. Man råder dog over Jones, Evans og Smalling som alle kan udvikle som gode arvtagere. Sidst men ikke mindst har man Rooney til 10er positionen og RvP til 9eren, bedre bliver det næsten ikke og Kagawa/Welbeck er rigtig fine back ups. RvP er dog oppe i alderen og det skal man selvfølgelig have i tankerne.

Taktikken som jeg har uploadet er lavet til A-kæden. Det skal man huske ved dødbolde og hvis man bruger en anden type end RvP på 9er positionen. Welbeck ville nok fortrække rollen som den fremadrettede forward, Hernandez poacheren osv.

Så er der kun at sige: Rigtig god fornøjelse…

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cojones
Ynglingespiller

« Svar #91: 11 Nov 2013, 09:34 »

Vil du kunne bruge den på alle niveauer?

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #92: 11 Nov 2013, 09:50 »

Vil du kunne bruge den på alle niveauer?

Nej det tvivler jeg på man kan. Det er klart en taktik til tophold, den kan dog hurtig rettes til så den passer til andre hold. Du kan starte med at skifte mentalitet fra offensiv til standard.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Cojones
Ynglingespiller

« Svar #93: 11 Nov 2013, 11:09 »

Nej det tvivler jeg på man kan. Det er klart en taktik til tophold, den kan dog hurtig rettes til så den passer til andre hold. Du kan starte med at skifte mentalitet fra offensiv til standard.

Ok jeg må prøve.
Prøver at finde en taktik til Championship. Har du nogen i tankerne? Eller har du overvejet at lave en ?

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

LarsLunde90
Lilleputspiller
*

« Svar #94: 11 Nov 2013, 12:11 »

Jeg har brugt den her taktik med Wigan, har bare ændret mentaliteten fra offensiv til standard og jeg rykkede op. Nu må jeg se om den virker i Premier League også, eller om jeg skal sætte den ned til kontra Smiley

Jimko18
Reserveholdsspiller

« Svar #95: 11 Nov 2013, 12:50 »

Jeg har lige spillet 1 sæson med Everton med din taktik Wester.

Første sæson blev jeg nr. 3 med 75 point og Lukaku fik topscore prisen samt den gyldne støvle da han i 33 PRL kampe scorede 40 kasser Smiley

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #96: 11 Nov 2013, 13:00 »

Første sæson blev jeg nr. 3 med 75 point og Lukaku fik topscore prisen samt den gyldne støvle da han i 33 PRL kampe scorede 40 kasser Smiley

Nice nok, hvilke spillere bruger du på positionerne? Har et 4 sæson langt Everton spil(spillet i betaen), hvor jeg ikke kan få det til at fungere mere, måske kunne dette prøves der!

Jimko18
Reserveholdsspiller

« Svar #97: 11 Nov 2013, 13:05 »

jamen

Howard
coleman Distin jagielka og baines
Mirallas gibson Honda og Pienaar
             Barkley
            Lukaku

Jeg solgte Mirallas efter frste sæson for 255 mil. til monaco , han gjorde det super i den første sæson Smiley

NMadsen
Ynglingespiller

« Svar #98: 11 Nov 2013, 13:14 »

Wester, kan det passe, at når jeg henter taktikken er der hverken specifikke holdindstillinger eller spillerindstillinge r (bortset fra den defensive af de to cm's)? Smiley

Oliveragr
Gæst

« Svar #99: 11 Nov 2013, 13:34 »

Lav en taktik der fungerer med italienske hold. Det er tit lidt vanskeligt i Italien. Man mister mange point på udebane mod små hold og generelt er mentaliteten der ovre mere defensiv.

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #100: 11 Nov 2013, 16:48 »

Lav en taktik der fungerer med italienske hold. Det er tit lidt vanskeligt i Italien. Man mister mange point på udebane mod små hold og generelt er mentaliteten der ovre mere defensiv.

Elsker den kommanderende tone Smiley Klasse Smiley

Spændende taktik Wester, tror helt sikkert jeg vil prøve den på et tidspunkt Smiley

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Oliveragr
Gæst

« Svar #101: 11 Nov 2013, 17:12 »

Det va faktisk slet ikke hensigten - sorry, kan godt se det lyder en anelse kommanderende... Blot et forslag, da jeg har svært ved at finde en solid taktik der virker i Italien

simonbk
Lilleputspiller
*

« Svar #102: 11 Nov 2013, 19:07 »

Fedt indlæg!

Jeg har nogle spørgsmål/kritik ifht. din taktik.

1. Instruerer du dine spillere til at sparke hårde indlæg eller ballonindlæg? Hvis ja - gør du det i holdindstillingerne eller gør du det for hver enkel spiller specifikt?

2. Efter at have lavet en taktik identisk med din, synes jeg at min bagkæde ofte bliver løbet over enden, også af de lidt mindre hold, da de jo i en offensiv mentalitet står ret højt. Hvordan har du gjort for at undgå det?

3. Jeg synes ikke at spillerne sidder tæt nok på modstanderen, når de har bolden. Har du chikaner modstander slået til? Eller hvordan gør du for at de sidder tæt og dermed mindsker modstanderens chance for at slå den afgørende aflevering eller det farlige indlæg.

4. Har du fokus på at spille bolden igennem midten, for derefter at angribe via dine fløje? Eller gør de der per automatik med den taktik og mentalitet du spiller med.

5. Hvordan fungerer det med Rooney som playmaker? Får han skabt nok offensivt og bidrager han med nok mål i den rolle? Eller har du sat ham til at skulle rykke i dybden bag din Deep Lying i RvP?

6. Knalder du dine indlæg ind mod forreste, bagerste eller mod midten?

Est-1892
Førsteholdsspiller

« Svar #103: 11 Nov 2013, 19:16 »

Ville den kunne gå med liverpool ?

#Respect

The Captain says goodbye!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #104: 12 Nov 2013, 08:45 »

Sweet Smiley

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 19 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010