home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Jun 2025, 22:17 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23593
  0 Brugere, 623 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kmnejbrcAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 148016 gange)
warmon
Landsholdsspiller

Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #75: 06 Nov 2013, 14:41 »

Interessant, men var de ikke ude at sige at ME var blevet reworked???
eller husker jeg helt forkert?
Er meget enig i det du skriver, knækker man først koden så er det plug n' play, og så må man jo finde andre udfordringer Wink
Men synes da de har snakket om at AI og ME skulle være blevet bedre, og spillet skulle kunne læse din taktik hvis du kun holder dig til den.

Måske... Jeg synes bare jeg så de samme træk i betaen, som i fm13 (havde dem kørende samtidig  Hævet Øjenbryn) Og jeg forsøgte at overføre den her taktik til fm14. Det er ikke helt så vellykket defensivt (endnu), men offensivt virker det altså til at den er gået igennem (har et snit på 2.9 mål pr. kamp pt) Det med at spillet kan læse ens taktik tror jeg også på sker, men spørgsmålet er hvornår det sker? Er det efter 2 måneder? 2 år? 20 år?

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Dehli
Landsholdsspiller

« Svar #76: 06 Nov 2013, 15:13 »

Måske... Jeg synes bare jeg så de samme træk i betaen, som i fm13 (havde dem kørende samtidig  Hævet Øjenbryn) Og jeg forsøgte at overføre den her taktik til fm14. Det er ikke helt så vellykket defensivt (endnu), men offensivt virker det altså til at den er gået igennem (har et snit på 2.9 mål pr. kamp pt) Det med at spillet kan læse ens taktik tror jeg også på sker, men spørgsmålet er hvornår det sker? Er det efter 2 måneder? 2 år? 20 år?

Den har ikke læst min her det første år, det virker til at den begynder at gennemskue den lidt, men også kun en anelse på 2. år
men det kan også bare være fordi at Antipas min topscore ikke længere er i klubben, og at hasani som var ganske habil heller ikke er.
og der samtidig er kommet nyt blod og kød i truppen.

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

cpboy11
Lilleputspiller
*

« Svar #77: 06 Nov 2013, 15:17 »

Bruger taktikken med Newcastle og det går bare super! Ligger nr.4 ved vinter :-)

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #78: 07 Nov 2013, 09:30 »

Skydetelt + kommende taktisk tweek

Citat: Langskud er roden til alt ondt i FM – Citatet har I måske hørt før og ophavsmanden for dette er FMD brugeren Adzke, som kom med det for et par FM sæsoners siden. Og det ser ud til stadig at være tilfældet. Det er uden tvivl en bug at antallet af afslutninger er urealistisk højt. Jeg spiller flere kampe med mere end 30 afslutninger og ligeså urealistisk er effektiviteten som er ufattelig lav. Jeg er udmærket klar over, at man afslutter meget mere og før når man spiller offensivt. Spillernes offensive mentalitet får dem til at afslutte langt før end i en standard. Det er dog overdrevet som det er nu.

Så jeg prøvede at sætte begrænsninger på afslutningerne med spillerinstruktione n: Shoot Less Often – Og det er på alle spillere. Det er ikke længere en kommando der udelukkende begrænser langskud men mere have lidt tålmodighed og afvente til chancen er oplagt. Det gælder skud både uden og indenfor feltet. I kampen efter jeg indførte dette så statistikken således ud:

Det begrænsede ikke antallet af afslutninger og effektiviteten er endda blevet lavere. Det kostede en række dårlige resultater i december. Det er jo håbløst! Jeg glæder mig dælme til en ny patch, som forhåbentlig retter op på dette.

Sidst må jeg også erkende at makkerparret på toppen ikke fungere optimalt. De står tæt sammen og den lidt mere dybe position for 10eren hjalp også en smule. De tager dog alt for tit de samme løb og står oveni hinanden når der kommer indlæg fra kanten. Også selvom jeg flere gange har prøvet at sætte 9er i support. Jeg vil derfor prøve en anden tilgang i den sidste halvdel af sæsonen. Det vil jeg komme langt mere ind på i næste indlæg.

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Predator
Juniorspiller
**

« Svar #79: 07 Nov 2013, 10:13 »

Rart at høre fra en taktisk erfaren, så man er sikker på at man ikke er den eneste med problemet. Jeg er pt. nået dertil at jeg ikke spiller før der er kommet en patch.

Jeg var ovenud lykkelig for betaen. Startede med FCK som jeg altid gør. Stillede op i en 4-4-2 med offensive wings - meget standard taktik. Det hele kørte og jeg vandt ligaen i første sæson med 3 tabte kamp og 6 uafgjorte.

Så udkom det fulde spil. Samme taktik, samme opstilling, samme hold. Jeg bliver fyret efter 4 mdr. med en placering som nr. 11 i suppen.
Mine forsvarsspillere løber rundt ved siden af angriberne uden at tackle. Mine angribere scorer ikke (i betaen blev Adi topscorer med 25 basser), men har sygt mange chancer. Generelt har jeg svært ved at trække ratings på mit hold op over 7 også selvom jeg vinder.

Så jeg venter spændt på en patch, da jeg synes FM14 generelt er et skide godt spil. ME er bare det værste den længe har været. Værre en start FM13 i mine øjne.

champione
Reserveholdsspiller

« Svar #80: 07 Nov 2013, 10:29 »

Er meget enig i Jeres observationer.. Utrolig underlig tackle-egenskaber ens bagkæde besidder.. Modstanderne er uhyggeligt effektive og jeg oplever også en del taktiske blackout - hvor jeg løber ind i decideret øretæver mod underdogs. Har fået snittere hvor jeg er bagud 3, 4-0 ved pausen.
Jeg er blevet fyret i Fiorentina, Milan og Cagliari.. Nu prøver jeg lykken i Roma - som jeg er startet godt ved!

Men mega lave ratings - oftest har jeg også et hav af afslutninger - og kampe med 20-25 afslutninger, med ca. 50% indenfor rammen er ikke unormalt - men modstanderen, ligger oftest på 6-7 afslutninger, også med 50% indenfor rammen - forskellen er bare at de nærmest scorer hver gang på deres forsøg indenfor rammen.

Jeg synes stadigvæk det er enormt svært at forsvare på modstanderens dødbolde - jeg har virkelig forsøgt meget rent taktisk, men samme billede gør sig gældende. Lukker virkelig mange mål ind på dødbolde - 1 mål pr. kamp i gennemsnit.
Og igen - modsat billede i den anden ende af banen.

Og så er det virkelig svært at iscenesætte sine angribere - oplever som dig Wester, at uanset hvilken rolle, og hvilket makkerpar jeg kombinerer - så er det med samme sløje udfald.

Spillernes gennemsnit i rating, er jo fantastisk hvis de er over 7, en anelse urealistisk.

Gør en lidt frustreret.. Mister faktisk lysten til spillet.
« Seneste Redigering: 07 Nov 2013, 11:46 af champione » Logged

Predator
Juniorspiller
**

« Svar #81: 07 Nov 2013, 11:41 »

bjornbjorn
Lilleputspiller
*

« Svar #82: 08 Nov 2013, 12:54 »

Undskydl jeg stæler din tråd wester, men håber du har et svar på mit spørgsmål, elelr at nogle andre der følger har.

I de sneste FM spil, blev det hrutigt konkluderet at livet er for kort til man/man forsvar i de store ligaer og man bør spille zoneforsvar. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvor man indstiller det i det nye fm14, nogle der ved det?

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #83: 08 Nov 2013, 23:56 »

Undskydl jeg stæler din tråd wester, men håber du har et svar på mit spørgsmål, elelr at nogle andre der følger har.

I de sneste FM spil, blev det hrutigt konkluderet at livet er for kort til man/man forsvar i de store ligaer og man bør spille zoneforsvar. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvor man indstiller det i det nye fm14, nogle der ved det?

Tråden er til for det samme så det skal du ikke undskylde..

I FM14 er det sådan at de spiller med zone. For at mandsopdække skal gå ind i spillerinstruktione r i kampforberedelsen i optakten til kampen. Hvor man kan vælge en bestemt spiller du vil dække op..

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller

« Svar #84: 09 Nov 2013, 01:06 »

Jeg har præcis det samme "problem" med Bayern, men jeg gik ubesejret igennem anden sæson hvis man ser bort fra CHL, men jeg har også 30+ skud i alle kampe udover udebane kampe mod hold som Dortmund, United, Real Madrid osv.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #85: 09 Nov 2013, 13:37 »

BoB v3

Makkerparret på toppen har jeg lagt på is. Det kan være jeg forsøger mig igen på et senere tidspunkt men konstellationen Shadow Striker og Deep lying Forward kom aldrig rigtig i gang. Jeg vil derfor i den anden halvdel af sæsonen forsøge med en lidt anden tilgang men holder selvfølgelig fast i den offensive balanceret 4-4-1-1 formation.

Jeg vil forsøge at rette nogle af de ting som jeg syntes taktikker mangler eller områder hvor den fejler om man vil. Som tidligere nævnt så fik jeg ikke det optimale ud af 10er og 9er position, de endte alt for tit i de samme positioner. Derudover savner jeg den dynamik i ”Smørhullet” som jeg i starten sigtede efter. Med indførelsen af en fremadrettet playmaker, så er spillet derinde blevet for ridig.

Jeg vil forsøge at skabe den dynamik i ”Smørhullet” som jeg i starten gik efter. Derfor går jeg tilbage til boks til boks spilleren på den centrale midtbane. Det betyder dog, at det er nødvendigt at droppe Shadow Strikeren. Han blev nemlig skubbet for langt frem når jeg også havde en boks til boks rolle i formationen. Jeg vil bruge et par roller som jeg havde stor succes med i slutningen af FM13 sæsonen. Hvor jeg havde følgende opstilling på min midtbane:

En fremadrettet PM i support på 10er positionen trækker ned i banen, da han mentalitet en lavere end andre roller man kan vælge på denne position. Når han trækker ned så bliver der plads til at BBM kan tage løb fremad. Man får en god vekselvirkning mellem de to roller og vil opleve stor bevægelighed i ”Smørhullet”. Det fjerner dog ideen om et tæt makkerpar på toppen men giver derimod mere dynamik i spillet. Det tør jeg sige fordi denne teori er gennemtestet. På toppen i 9er positionen har jeg valgt en komplet angriber i offensiv rolle. Jeg tror dog de fleste roller kan bruges så længe de er en offensiv rolle. Så står du med en god pocher eller targetman, så brug de roller.

Jeg har også lavet en ny hjørnesparkstaktik, hvor man sender den på forreste stolpe. Den er lavet i håb om at få mere ud af Fellaini.

1 x default – den som tager hjørnet

1 x angrib forreste stolpe – bedste header

2 x kom fremad – 2 og 3. bedste header

1 x dæk målmand – styrke

1 x stå på bagerste – forudseenhed og koldblodighed

1 x kom kort – ingen krav

1 x lur udenfor feltet – bedste langskud

2 x bliv tilbage – hurtige med gode forsvarsevner

Indtil videre har den nye version vist gode takter, resultaterne har været rigtig fine og jeg topper Premier League. Derudover er jeg stadig med i FA Cuppen samt Champions League. Så pt. er The Treble muligt og allerede nu har taktikken levet op til målsætningen. Der er lidt under 2 måneder tilbage og jeg er med i kampen i de 3 store turneringer.

BoB v3 Download

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #86: 09 Nov 2013, 14:31 »

BoB v3

Jeg har også lavet en ny hjørnesparkstaktik, hvor man sender den på forreste stolpe. Den er lavet i håb om at få mere ud af Fellaini.

1 x default – den som tager hjørnet

1 x angrib forreste stolpe – bedste header

2 x kom fremad – 2 og 3. bedste header

1 x dæk målmand – styrke

1 x stå på bagerste – forudseenhed og koldblodighed

1 x kom kort – ingen krav

1 x lur udenfor feltet – bedste langskud

2 x bliv tilbage – hurtige med gode forsvarsevner

Hvordan virker din hjørnesparks taktik. Den minder utroligt meget om noget jeg anvendte i FM13 og 12, som var uhyggelig effektik med Libor Kozak, som angriber på nærmeste stolpe

Jeg har endnu ikke testet den i FM14, men med Kabuol, Dawson og Vertonghen, burde Tottenham havde nogle gode forudsætningerne for succes på dette område

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #87: 10 Nov 2013, 21:29 »

Det endelige testresultat

Så er jeg færdig med testsæsonen og den endelige taktik er på plads og hvilket bedre tidspunkt end på dagen, hvor United meldte sig tilbage i kampen i Premier League efter 1-0 sejren over Arsenal.

Ironisk nok blev det netop Arsenal der blev mine overmænd i Champions League, hvor jeg led et nederlag i kvartfinalen. Jeg havde klart overtal i chancer set over de to kampe men den lidt naive tilgang kom til at koste. Deres chancer var bare større end mine og dem udnyttede de. Skulle jeg stå i samme position i et normalt spil, så ville jeg nok ikke spille offensivt fra start, det kostede i sådan en kamp. Jeg tabte sammenlagt 1-2.

Heldigvis havde jeg overtaget på Arsenal og de andre tophold i Premier League. Hvor det blev til 23 point ud af 30 mulige imod følgende hold: Tottenham, Liverpool, Arsenal, Chelsea og Man City. Denne fine statistik mod de andre mesterskabsaspirant er var en af de store årsager til at jeg nappede mesterskabet i Premier League.

Som en fin afslutning på sæsonen skulle jeg spille FA Cup finale mod ærkerivalerne fra Liverpool. En kamp som blev det perfekte punktum på en godkendt sæson. For jeg nappede pokalen med en 2-1 sejr i en kamp jeg dominerede hele vejen igennem.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

RasmusDosSantos
Ynglingespiller

« Svar #88: 10 Nov 2013, 21:41 »

Er den endelige taktik lagt op?

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #89: 10 Nov 2013, 21:41 »

Er den endelige taktik lagt op?

Kommer snart

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 19 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010