home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 423 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  Gør dit spil mere udfordrende
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Gør dit spil mere udfordrende  (Læst 11674 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Gør dit spil mere udfordrende
« : 23 Okt 2013, 18:15 »

GØR DIT SPIL MERE UDFORDRENDE.

Der er mange der ofte kører død i Football Manager, og synes at det er for nemt eller for kedeligt. Jeg kan bedst lide at være de lidt bedre hold, hvorfor jeg ofte finder det uinteressant efter lidt tid. Problemet er oftest, at det simpelthen er for nemt. Derfor er jeg begyndt at udtænke forskellige måder at gøre ens spil mere interessant på.

Købe spillere fra samme nationalitet som klubben.
Klassiker. Er du et hold i England, handler du kun med engelske spillere. Er du et hold i Frankrig, handler du kun franskmænd osv. Det gør, at man skal være ekstremt fokuseret på at få spejdet ordentligt i det pågældende land og altid været først når der kommer nye regens.

Købe spillere fra samme by som klubben er fra.
Dette er nemmest når man er fra en storby – London, Barcelona, Madrid, Paris, Rom osv. Jeg så engang en blog fra måske 08, hvor en person brugte dette trick i Arsenal. Han hentede udelukkende spillere fra London og endte faktisk med en habil trup med navne som Bentley, C. Cole, J. Cole, Defoe, Paul Robinson, Scott Parker osv. Det er naturligvis ikke de største navne, men en sjov udfordring. Man kan jo så gøre den sværere alt efter, hvor man spiller henne af.

Hent unge spillere.
Der må kun hentes spillere under 21 år. Når en spiller runder 31, skal han sælges. Det gør, at man skal finde de rette spillere hele tiden – og hele tiden sørge for at sælge dem på det tidspunkt, hvor deres værdi er højest. Det kunne man få et rigtig sjovt ’udvikler-spil’ ud af.

Køb kun gratis spillere.
En rigtig svær mission, men jeg plejer faktisk ofte ubevidst at spille med det, da jeg er rigtig nærig i FM. Jeg vil meget gerne have spillere med kontraktudløb. Jeg synes det er superfedt, ikke at skulle betale en skid for en spiller! Men må man KUN det – så bliver det en udfordring. På samme tid skal man sørge for altid at være den første ude med en god kontrakt og være opmærksom på hvornår spilleres kontrakter udløber. 

Dette var mest omkring, hvordan man kan gøre det interessant med hjælp af ’regler’ omkring spillere. Men der er tonsvis af muligheder – som blandt andet, kan man vælge at lave regler om, at man skal sælge for 100 millioner hver sommer – for at skaffe penge. At man minimum skal vinde et trofæ årligt, at man skal købe Messi eller at man skal gå ubesejret gennem en sæson..

Er der nogle af jer, der har andre fede ’regler’ man kan vælge at bruge i sit spil for at gøre det mere udfordrende?
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #1: 23 Okt 2013, 18:32 »

Lige så snart spillet ikke er beta mere, skal jeg have gang i et spil med AaB, hvor jeg kun benytter mig af spillerne man får ved det årlige youth-intake. Når Risgaard, Augostinussen, Würtz, Due, etc. går på pensin bliver de erstattet af Christian Rye, Andreas Bruhn, Oliver Knudsen, Jannik Pohl, Viktor Ahlmann, Jakob Blåbjerg, osv. Disse talenter samt de spillere der spawner i klubben kommer til at gøre spillet rigtigt udfordrende.

På nuværende tidspunkt er det umuligt at starte et sådant projekt, da der kommer bud på mere eller mindre alle spillerne i førsteholdstruppen i det første transfervindue. Jeg oplevede i de to ingame-måneder jeg spillede, at flere spillere blev utilfredse fordi de ikke måtte skifte til større klubber. Eksempelvis Rasmus Thelander som jo knap har spillet var i Crystal Palace's søgelys, og derfor bad han om at blive transferlistet.
Logged

welbz is dat guy

ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #2: 23 Okt 2013, 18:57 »

Lige hurtigt: Fed tråd!

Jeg er selv ved at starte et spil op, hvor jeg sløret spillernes egenskaber, og vil udelukkende benytte mig af mine talentspejdere. Udover det, vil jeg så vidt muligt kun handle frie transfers, og hente unge spillere.

Overvejer også at sætte en løn-loft i løn pr. uge, men det kommer an på hvilken klub, jeg overtager.

Godt initiativ, til en fed tråd Smiley
Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #3: 25 Okt 2013, 18:33 »

Lige hurtigt: Fed tråd!

Jeg er selv ved at starte et spil op, hvor jeg sløret spillernes egenskaber, og vil udelukkende benytte mig af mine talentspejdere. Udover det, vil jeg så vidt muligt kun handle frie transfers, og hente unge spillere.

Overvejer også at sætte en løn-loft i løn pr. uge, men det kommer an på hvilken klub, jeg overtager.

Godt initiativ, til en fed tråd Smiley

Det er sgu' da en rigtig god idé! Så er man nød til, at være ekstremt fokuseret på ens talentspejdere for at finde de næste stjerneskud. Fedest!
Logged

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #4: 25 Okt 2013, 22:34 »

Jeg havde engang et spil med FCK, hvor mit eneste mål med spillet var, at opnå 1 milliard i balance.. Det syntes jeg var meget fedt for det gjorde også jeg ledte konstant efter billige talenter jeg kunne sælge videre men samtidig holde en vis standard så man stadig kunne kvalificerer sig til div. europæiske turnering for præmiepenge osv.

Så jah som nævn stille mål op man skal nå i sine saves, det syntes jeg er rigtig fedt, det gør man kan bibeholde interessen Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #5: 27 Okt 2013, 12:40 »

Jeg havde engang et spil med FCK, hvor mit eneste mål med spillet var, at opnå 1 milliard i balance.. Det syntes jeg var meget fedt for det gjorde også jeg ledte konstant efter billige talenter jeg kunne sælge videre men samtidig holde en vis standard så man stadig kunne kvalificerer sig til div. europæiske turnering for præmiepenge osv.

Så jah som nævn stille mål op man skal nå i sine saves, det syntes jeg er rigtig fedt, det gør man kan bibeholde interessen Smiley

Det lyder faktisk som et supersjovt mål. Nåede du at opfylde det?

1 milliard er jo rimelig mange penge, så der skal altid være rimelig stor fortjeneste på de spillere du henter, samt rimelig succes for at de stiger i værdi.

Men lyder som noget jeg skal prøve en dag!
Logged

TheWulf
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #6: 27 Okt 2013, 12:58 »

I FM14 kan man jo vælge forskellige filosofier som man vil spille efter. Så er det ikke bare et personligt mål, men noget klubben også bedømmer en på.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #7: 27 Okt 2013, 13:06 »

I FM14 kan man jo vælge forskellige filosofier som man vil spille efter. Så er det ikke bare et personligt mål, men noget klubben også bedømmer en på.

100 procent. Jeg føler bare dette er et alternativ, og noget man ikke kan gøre i FM, men gøre op med sig selv.
Logged

dredde1
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #8: 28 Okt 2013, 05:24 »

Jeg kender kun følelsen af at gå i stå med et save, især storhold, alt for godt.

Derfor synes jeg initiativet til denne tråd er fremragende, og jeg ser frem til endnu flere idéer, udover de rigtige gode der er blevet foreslået indtil videre! Smiley

Jeg kan anbefale "regler" såsom at gøre sit hold til det mest vindende i landet. F.eks. har Manchester United for "nyligt" overhalet Liverpool i antallet af engelske mesterskaber. Man kunne evt. som Liverpool, forsøge at vende bøtten igen Smiley Eller gå den lange vej, med et andet hold som er lidt længere fra.

Derudover kan liga rekorderne i diverse ligaer også være sjove at prøve at slå.

1) Længste periode ubesejret
2) Længste periode uden at lukke mål ind
3) Flest holdmål scoret

Osv osv... Smiley
Logged

Keep calm and love football <3

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #9: 29 Okt 2013, 10:26 »

Ved ikke om det sidste mere er "mål" end "regler". Men tilgengæld bliver et spil jo også sjovere, hvis man har et mål og forsøger at opnå noget. I mit Shakhtar spil, vil jeg forsøge at gå ubesejret gennem en sæson i ligaen og vinde the treble!
Logged

dredde1
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #10: 29 Okt 2013, 23:04 »

Ja, det vil jeg egentlig give dig ret i. Men som du siger kan det, at have et mål, jo også gøre spillet sjovere.

Jeg kom lige i tanke om, at de achievements/præstationer man kan låse op i steam også kan være relevante at tage et kig på, hvis man mangler motivation og mål i sit spil.

Der er mange, og også mange forskellige at tage fat på. Det er helt klart også en idé Smiley
Logged

Keep calm and love football <3

Phata
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gør dit spil mere udfordrende
« Svar #11: 29 Okt 2013, 23:09 »

Hvis jeg føler mit save er ved at være for nemt, så indsætter jeg endnu en manager i spillet. Som så skal skabe et hold der kan give modstand og slå det hold mit andet hold.

Ikke så meget en regle, men mere noget jeg bare gør. Har lidt svært ved at se hvilken regler, jeg kan sætte op, som jeg ikke bare ville anse som kedelige.
« Seneste Redigering: 29 Okt 2013, 23:11 af Phata » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010