Vi skal da lige have gang i denne tråd igen
Efter nyeste patch har jeg startet et nyt save med Chelsea, og det går egentlig ret godt. Jeg har forsøgt at ramme den måde Chelsea spillede på da de blev mestre under Mourinho, dvs rimelig direkte, aggressivt genpres og en stram organisation. Det kører godt og specielt Lampard har jeg endelig fået til at finde fordums styrke. Mata og Hazard er ekstremt giftige som indvendige angribere, hvor de udnytter når Ba falder ned i banen og sender en dyb aflevering til dem.
Ud er røget Essien og Ivanovic. Jeg forsøgte at sælge Torres, men ingen vil have ham pga den høje løn. Ind er kommet Balanta, som allerede spiller til over 7 i snit på trods han ikke er fast. Derudover købte jeg Corchia, som har mange af de kvaliteter som Az også har. Sidste nye mand er Blaise Matuidi, der sammen med Mikel skal bruges som ankermand/def midt. Han fåes overraskende billigt, endte på 29 mil!
Opstillingen er en 4-5-1:
Keeper: Cech
HB: Azpilicueta/Corchia - sat på auto, men alt efter kampens udvikling ændres til angreb el. forsvar med søg overlap, mange assist. Derudover sat til at løbe ud på kanten med bold, får at bruge dem bredt i boldbesiddelse men smalt uden. Færre risikable afleveringer, da vi overlader de gyldne afleveringer til folk med bedre evner på det område!
CB: Luiz/Balanta - Begge hurtige forsvare, så de er sat til cover
CB: Terry/Cahill - Begge to gode placeringsevne, markering osv, så de er sat til stopper hvor Luiz/Balanta så falder ned når de går op
VB: Terry/Bertrand - Samme som HB. Håber dog på Luke Shaw næste sæson med Ashley som tutor, hvor Bertrand så sælges.
Unge: Her er både Omeru og Chalobah, hvor jeg dog mere ser Chalobah som en ny Ramires. AC får i næste sæson kampe i Liga Cup.
DM: Mikel/Matuidi - Veksler mellem anker/regista. De spiller kort, undtagen når de er regista, og skal sørge for ikke at komme med frem.
Unge: Chalobah fungerer rigtig godt her og ved ikke om Romeu er god nok når han returnerer.
MC: Lampard/Oscar - spilles som cm med angreb, hvor han er sat "kom længere frem" for at søge frem i banen. Samtidig spiller han mere direkte for at iscenesætte kanterne med dybe pasninger.
Unge: De Bruyne passer godt ind i den her rolle og har fungeret rigtig godt i de indhop og startere han har fået.
MC: Ramires - Felt til felt spiller, hvor specielt Ramires evner til de dybe løb bruges. Han er sat til at skærme mindre af, så han i forsvaret ikke forlader sin plads med alt for høje pres.
Unge: Her fungere både Van Ginkel og Chalobah rigtige godt, da de begge har en super fysik
Venstre kant: Hazard/Willian/Schürrle - Indvendig angriber, hvor Hazard virkelig blomstrer. Både Willian og Schürrle passer også perfekt hertil, så der er god mulighed for rotationer uden alt for stort fald i kvalitet. Sat til at drible mere, skyd mindre.
Højre kant: Mata/Willian/ Schürrle - Indvendig angriber. Samme indstilling som modsatte kant. Er IKKE sat til at bytte plads med modsatte fløj, og begge kanter trænes til både at søge ind i banen fra kanten samt at drible på henh. højre/venstre kant så de mestrer begge dele.
Dybdeliggende ang. - Ba/Eto/Torres - De får virkelig iscenesat kanterne når de trækker dybt med ryggen til mål, og får sendt kanterne bag om forsvaret. Dog lidt samme problem som i virkeligheden, at ingen af dem shiner helt vildt. Lige pt. er Ba bedst, men har egentlig fået Torres til at fungere ganske udmærket. Jeg glæder mig dog til at få Lukaku tilbage. Så er planen han skal spille fast i samme rolle, og forhåbentlig få sendt både Torres og Eto afsted. Begge spillere tjener for meget i forhold til deres kvaliteter, og en mand som Welbeck eller Mitrovic ville være perfekt i rotation med Lukaku.
Sæsonen startede med 3 uafgjorte mod lette hold samt nederlag til Bayern i Super cup. Men stille og roligt som de blev vant til det taktiske kom resultaterne. United BULDRER afsted, men jeg har netop tilføjet dem deres første pointtab med en sikker 2-0 sejr hjemme. Arsenal blev også sendt hjem med nederlag og Stamford Bridge ser ud til at blive et uhyggeligt sted for udeholdene!
Ligger pt. nr. 2, omkring 5 point efter United og jeg er nået til starten af December. Til januar skal jeg i gang med at udvikle en ny taktik, og tankerne går på et 3-mands forsvar for at forsøge noget helt nyt med Chelsea