home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 355 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Challenges
| | | | |-+  Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?  (Læst 17090 gange)
Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #15: 17 Sep 2013, 16:21 »

Hvorfor i alverden skal de engelske hold slippe to stjerner?! Det er da fuldstændig urimeligt? Ved godt at en spiller som Ronaldo eller Messi måske har bedre stats end Silva og Van Persie, men niveauet må da gå ud på at skulle sælge sin altoverskyggende stjerne, for at bevise at holdet kan klare sig uden? Smiley

Desuden ødelægger det lidt niveau 3 for United at man er nødsaget til at smide Rooney på porten? Smiley

Enten så ændrer det til 1 spiller eller 2 spillere begge steder Smiley Evt. Iniesta og Casillas Smiley

Men ellers god udfordring, der nok kommer for sent i forhold til FM14 - desværre Skuffet

Nu er bredden i den spanske liga væsentlig lavere end i Premier League. Det er lettere at komme til tops i den spanske liga, vil jeg mene, og derfor skal man af med to, hvis det skal være lige så svært som at vinde Premier League med Real eller Barca.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #16: 17 Sep 2013, 16:47 »

Nu er bredden i den spanske liga væsentlig lavere end i Premier League. Det er lettere at komme til tops i den spanske liga, vil jeg mene, og derfor skal man af med to, hvis det skal være lige så svært som at vinde Premier League med Real eller Barca.

Hvis det er tilfældet, fjerner det så ikke hele formålet ved udfordringen? Netop at afgøre hvilken liga der er stærkest? Smiley
Eller har jeg misforstået det? Hvad er formålet så?

For du siger jo at den engelske liga er bedre, og at de spanske hold skal have en fordel - har skaberne af udfordringen så ikke selv besvaret spørgsmålet i form af udformningen? Smiley
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #17: 17 Sep 2013, 17:33 »

Hvis det er tilfældet, fjerner det så ikke hele formålet ved udfordringen? Netop at afgøre hvilken liga der er stærkest? Smiley
Eller har jeg misforstået det? Hvad er formålet så?

For du siger jo at den engelske liga er bedre, og at de spanske hold skal have en fordel - har skaberne af udfordringen så ikke selv besvaret spørgsmålet i form af udformningen? Smiley

Nu er det jo min personlige mening. Bredden er jo større i Premier League, men topniveauet (Barca og Real som ikke er med i challengen) vil jeg mene er større i La Liga. Sidste år var der ingen engelske hold med i semifinalerne i Champions League men to fra henholdvis Spanien og Tyskland. Det afhænger selvfølgelig også af, hvordan man mener "bedst". For mig er det et kig over hele ligaen, og der er de bedste hold i Spanien, mens bredden er større i England, og så ender den uafgjort 1-1.
Hold som Atletico Madrid og Valencia vil jeg dog mene, sagtens kan udfodre Manchester holdene, selvom de navnemæssigt ikke kan hamle op med dem. Derudover er det to helt forskellige spillestile.

Og så bør det vel egentlig også være sammen antal spillere begge steder og så alligevel ikke, for jeg mener, at Messi og Ronaldo betyder mere for deres hold, end Rooney og Silva gør for deres respektive hold. For at udligne det betydningsmæssigt synes jeg, det er mere fair, at man skal sælge to spillere, når man er et engelsk hold i den spanske liga.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #18: 17 Sep 2013, 17:51 »

Nu er det jo min personlige mening. Bredden er jo større i Premier League, men topniveauet (Barca og Real som ikke er med i challengen) vil jeg mene er større i La Liga. Sidste år var der ingen engelske hold med i semifinalerne i Champions League men to fra henholdvis Spanien og Tyskland. Det afhænger selvfølgelig også af, hvordan man mener "bedst". For mig er det et kig over hele ligaen, og der er de bedste hold i Spanien, mens bredden er større i England, og så ender den uafgjort 1-1.
Hold som Atletico Madrid og Valencia vil jeg dog mene, sagtens kan udfodre Manchester holdene, selvom de navnemæssigt ikke kan hamle op med dem. Derudover er det to helt forskellige spillestile.

Og så bør det vel egentlig også være sammen antal spillere begge steder og så alligevel ikke, for jeg mener, at Messi og Ronaldo betyder mere for deres hold, end Rooney og Silva gør for deres respektive hold. For at udligne det betydningsmæssigt synes jeg, det er mere fair, at man skal sælge to spillere, når man er et engelsk hold i den spanske liga.

Men i og med at de siger at Barcelona og Real Madrid er bedre hold end de engelske, hvorfor er det så ikke dem der skal miste to spillere og de engelske én? Smiley Så bliver styrkeforholdet udlignet mellem de fire hold, og så kan det vel bedre ses hvilken liga der er bedst? Smiley

I og med at det netop er ligaerne som helhed der testes, og ikke blot styrkeforholdet mellem de 2 bedste hold vs de 5 næstbedste, burde det så ikke være lige for begge parter? Ved at fjerne 2 spillere fra engelske hold minskes forskellen mellem dem og de næstbedste hold i Spanien jo markant, hvor udligningen af de spanske giganter stadig må siges at være gigantiske favoritter mod resten af den engelske liga? Smiley

Kan du se hvad jeg mener? Smiley

Den fair løsning ville være at fjerne én nøglespiller fra hvert hold, for lige nu favoriseres de spanske hold stort Smiley
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #19: 17 Sep 2013, 18:01 »

Men i og med at de siger at Barcelona og Real Madrid er bedre hold end de engelske, hvorfor er det så ikke dem der skal miste to spillere og de engelske én? Smiley Så bliver styrkeforholdet udlignet mellem de fire hold, og så kan det vel bedre ses hvilken liga der er bedst? Smiley

I og med at det netop er ligaerne som helhed der testes, og ikke blot styrkeforholdet mellem de 2 bedste hold vs de 5 næstbedste, burde det så ikke være lige for begge parter? Ved at fjerne 2 spillere fra engelske hold minskes forskellen mellem dem og de næstbedste hold i Spanien jo markant, hvor udligningen af de spanske giganter stadig må siges at være gigantiske favoritter mod resten af den engelske liga? Smiley

Kan du se hvad jeg mener? Smiley

Den fair løsning ville være at fjerne én nøglespiller fra hvert hold, for lige nu favoriseres de spanske hold stort Smiley

Uden Messi og Ronaldo ser jeg Barca og Real, væsentlig mere svækket end hvis Rooney og Silva, bliver taget væk fra deres respektive hold. Barca uden Messi og Real uden Ronaldo mener jeg ikke, vil være store favoritter i Premier League.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #20: 17 Sep 2013, 19:27 »

Tilbage til en tidligere pointe; Må man kombinere denne database med Marshalls sommerupdatering
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #21: 17 Sep 2013, 22:04 »

Uden Messi og Ronaldo ser jeg Barca og Real, væsentlig mere svækket end hvis Rooney og Silva, bliver taget væk fra deres respektive hold. Barca uden Messi og Real uden Ronaldo mener jeg ikke, vil være store favoritter i Premier League.

Men ville du kalde United uden Van Persie og City uden Silva for store favoritter? Nej, så er vi enige Opstemt
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #22: 17 Sep 2013, 22:09 »

Ja, det vil jeg da helt klart i den spanske liga.
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #23: 17 Sep 2013, 22:18 »

Er det tilladt at kombinere Marshalls sommeropdatering med jeres database?
Tilbage til en tidligere pointe; Må man kombinere denne database med Marshalls sommerupdatering

Efter en længere tænkepause er vi kommet frem til at det må man ikke, for at respektere dem der eventuelt allerede skulle være startet på challengen. Havde jeg tænkt mig bedre om før challengen blev lanceret var det nok endt med at det var den vi tog udgangspunkt fra.

@fraize

Jeg tror ikke man skal tage det for mere end det er, nemlig en challenge Smiley Valget blev taget fordi jeg tror at dem der vælger at spille med de engelske mandskaber ender op med flere point end dem der tager de spanske, og derfor var meningen at prøve at balancere det lidt.
Personligt tror jeg på ingen måde at man kan måle hvilken liga, der er bedst, og da slet ikke ud fra et FM - hvor guddommeligt det spil ellers er! Jeg kan godt se det fra din synsvinkel, men så tænk det som om at dem, der vælger Barca og Real også må slippe Bale og Neymar, som de jo ellers ville have haft i virkeligheden.
Logged

FC Barcelona

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #24: 17 Sep 2013, 22:31 »

Efter en længere tænkepause er vi kommet frem til at det må man ikke, for at respektere dem der eventuelt allerede skulle være startet på challengen. Havde jeg tænkt mig bedre om før challengen blev lanceret var det nok endt med at det var den vi tog udgangspunkt fra.

@fraize

Jeg tror ikke man skal tage det for mere end det er, nemlig en challenge Smiley Valget blev taget fordi jeg tror at dem der vælger at spille med de engelske mandskaber ender op med flere point end dem der tager de spanske, og derfor var meningen at prøve at balancere det lidt.
Personligt tror jeg på ingen måde at man kan måle hvilken liga, der er bedst, og da slet ikke ud fra et FM - hvor guddommeligt det spil ellers er! Jeg kan godt se det fra din synsvinkel, men så tænk det som om at dem, der vælger Barca og Real også må slippe Bale og Neymar, som de jo ellers ville have haft i virkeligheden.

Fair nok Smiley Men det sidste argument med Bale og Neymar er ikke helt valid Opstemt Bare fordi opdateringen ikke er med så bliver de spanske klubber ikke straffet mere end de engelske, der mangler Fellaini, Fernandinho, Navas, Jovetic og Negredo? Smiley
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #25: 17 Sep 2013, 22:55 »

Fair nok Smiley Men det sidste argument med Bale og Neymar er ikke helt valid Opstemt Bare fordi opdateringen ikke er med så bliver de spanske klubber ikke straffet mere end de engelske, der mangler Fellaini, Fernandinho, Navas, Jovetic og Negredo? Smiley

City vandt vel premier league uden disse spillere, så derfor kan de vel godt klare sig uden. Det samme kan siges om Fellaini Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #26: 18 Sep 2013, 07:20 »

Jeg prøver denne challenge.. Har valgt United...
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #27: 18 Sep 2013, 07:55 »

Mit store spørgsmål før jeg vil overveje denne challenge er todelt:

1. Må man købe spillere før 3. sæson? og i det tilfælde, er der begrænsninger?

2. Talenter? De kan jo sådan set sagtens betyde en helt stor del hvis man er heldig at trække en 110-130 CA/170+ PA spiller i første sæson, må disse eventuelt bruges, ligeså med indkøbte spillere?

Ikke fordi jeg tror jeg kaster mig ud i denne challenge, men disse to punkter er ret relevante for mig, da jeg foretrækker unge hold..
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #28: 18 Sep 2013, 09:05 »

På de to første niveauer må du ikke købe nye spillere ind medmindre de er på fri transfer eller koster under 25 millioner.
1. Ja, så længe de koster under 25 mio.
2. Ja, hvis du får et godt talent, eller har købt et for under 25 mio. må du bruge dem.
Logged

FC Barcelona

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Er du spansk conquistador eller engelsk triumfator?
« Svar #29: 18 Sep 2013, 09:25 »

Synes det er lidt svagt det "Kun" er start 11'eren der skal stilles med hhv. Englændere og Spaniolere, og ikke hele 1. holdstruppen Grin
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010