home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 378 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Spillerværdi
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Spillerværdi  (Læst 4636 gange)
HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Spillerværdi
« : 03 Aug 2013, 21:04 »

Hej alle.

Hvad er det der afgør værdien af ens spillere. Jeg er pt. i Volendam hvor jeg er rykket op i den bedste Hollandske række. Her har jeg overpræsteret og ligger på en flot 11. plads.

Jeg undrer mig dog over at værdien er spillerne ikke er voldsomme. Den højst vurderede spiller jeg har er 3,25 mio DKK værd.

Jeg har fx en ung angriber på 20 år, med ganske pæne stats og en gnsbedømmelse på 7.08 og 9 mål scoret i 18 kampe. Han er sølle 400K værd!? Da økonomien ikke er god, så betyder det meget at de ikke er mere værd, da jeg nok skal skabe en bedre økonomi via spillersalg - dette er jo svært hvis værdien ikke rigtigt stiger på spillerne?

Hvad er folks erfaringer med dette?
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillerværdi
« Svar #1: 03 Aug 2013, 21:36 »

Spillet har ændret valuta'en uden og ændre fortegn væk fra DKK Smiley skift til noget andet og skift så tilbage igen, så er dit problem løst Smiley
Logged

HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spillerværdi
« Svar #2: 03 Aug 2013, 21:42 »

Kender godt det problem der, men det er ikke det der er tilfældet her. Det er den reelle værdi på spillerne..

Ellers tak for svaret Smiley
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillerværdi
« Svar #3: 03 Aug 2013, 21:57 »

Kender godt det problem der, men det er ikke det der er tilfældet her. Det er den reelle værdi på spillerne..

Ellers tak for svaret Smiley
Så er problemet vel det samme som i Superligaen, at værdien på spillerne bare er urealistisk lav.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Spillerværdi
« Svar #4: 03 Aug 2013, 23:11 »

Værdien stiger vel hvis du får et bedre omdømme som klub. Smiley
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillerværdi
« Svar #5: 04 Aug 2013, 10:35 »

Jeg har hørt et trick om at du kan udleje spilleren en sæson til en storklub og så burde hans værdi stige markant. Når han returnerer til din klub kan du skynde dig at sælge ham for meget mere end hvis han var blevet i din egen klub hele perioden.
Som sagt er det kun et trick jeg har hørt om, ved ikke om det virker Smiley
Logged

FC Barcelona

HrJensen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spillerværdi
« Svar #6: 04 Aug 2013, 13:13 »

Tak for svarene. Er ikke tilhænger af tricks, da jeg gerne ser så realistisk en tilgang som muligt til spillet. Det er godt nok ærgeligt at det ikke er tilfældet her. Spillerværdi bør da langt fra kun afhænge af omdømme. Man ser da mindre klubber sælge for pæne beløb i virkeligheden.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Spillerværdi
« Svar #7: 04 Aug 2013, 13:20 »

Tak for svarene. Er ikke tilhænger af tricks, da jeg gerne ser så realistisk en tilgang som muligt til spillet. Det er godt nok ærgeligt at det ikke er tilfældet her. Spillerværdi bør da langt fra kun afhænge af omdømme. Man ser da mindre klubber sælge for pæne beløb i virkeligheden.
Ja man gør, og det kan man stadig sagtens. Det er bare lettere at sælge en spiller dyrt hvis du er en stor klub, for så er spilleren testet på et helt andet niveau :-)
Logged

freakstar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spillerværdi
« Svar #8: 04 Aug 2013, 13:20 »

Jeg har hørt et trick om at du kan udleje spilleren en sæson til en storklub og så burde hans værdi stige markant. Når han returnerer til din klub kan du skynde dig at sælge ham for meget mere end hvis han var blevet i din egen klub hele perioden.
Som sagt er det kun et trick jeg har hørt om, ved ikke om det virker Smiley

Kan bekræfte det her virker, oplevede det ved et tilfælde, jeg udlejede et talent med værdi på 1.2mil kroner fra Aarhus Fremad til Werder Bremen, og da han kom retur var værdien 18mil, jeg tænker det var mærkeligt og tilbød ham til andre klubber for 24mil+30%, og det fik jeg for ham, på trods af han næppe var 5mil værd..

edit: Han fik 1 kamp på en sæson for Werder Bremen, så næppe derfor den store prisstigning var der :-)
Logged

Hej alle mine venner

Ortelot
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Spillerværdi
« Svar #9: 04 Aug 2013, 16:21 »

Jeg har tidligere skrevet herinde, at jeg lejede mine spillere ud før jeg solgte dem.

Jeg spiller næsten altid med FCK og har altid nogen af de største talenter i verden. Så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal nøjes med "danske" priser når spilleren er i toppen af verden.

Jeg har fået FCK op som den største klub og først efter et par år på toppen kommer spillerværdierne med op, men slet ikke på et realistisk niveau. Jeg har f.eks. en brasiliansk "world class" boldvinder på 24 år, som har været fast mand på landsholdet i 2 år. Han er vurderet til 40 mil. kr. og hvis jeg tilbyder ham bliver der budt 80 (og rige Monaco byder 125). Til sammenligning havde jeg hans "tvilling", bare et halvt år yngre og en klasse (eller to) under, som jeg solgte for 2 ½ år siden, for 150 efter et år som udlejet. Han er siden solgt til Real for 330 mil.

Hvorfor skal jeg så nøjes? Det synes jeg ikke jeg vil kalde et trick...
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spillerværdi
« Svar #10: 07 Aug 2013, 17:19 »

Jeg vil gerne prøve at sparke bolden ned i den anden ende af banen, mht. spillerværdi, for en spiller som jeg længe har fortrudt jeg forlod i At. Madrid for en håndfuld sæsoner siden er kun steget siden jeg købte ham.



Han viste allerede fornuftige tegn på sine stats da jeg hentede ham (har haft held med at spotte den type spiller en del gange efterhånden, og ejer da også den bedste venstrekant i spillet i Bayern hvor jeg er nu) så han kom til at blive en af de dyreste talenter jeg har hentet:



Desuden skal det nævnes at jeg er landstræner for Frankrig hvor han sjovt nok er fast mand på holdkortet, hvilket nok heller ikke er med til at skade hans værdi. Han var med da jeg vandt CHL med At. Madrid, og har faktisk spillet fast siden jeg hev ham ind i folden.



Hvad er den dyreste spiller i har oplevet (fraregnet de spillere som lige er blevet købt for store beløb), ham her er den spiller med størst værdi i mit save.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010