Starten perfekt
Min første sæson i det nordjydske er startet. Der er nu spillet 7 ligakampe og 1 pokalkampe. Jeg kan røbe så meget at det er gået langt over forventningerne. Fansne i klubben elsker mig rent faktisk allerede, jeg kan mærke stemningen bag det ene mål på Aalborg Stadion bare stiger og stiger for hver sejr vi får.
Vi lagde ud mod Silkeborg i Silkeborg, vores taktik var 4-2-3-1 med Prica alene i front. Efter denne kamp troede jeg taktikken virkede. Vi vandt kampen 0-2, på mål af nyindkøbene Rade Prica og Nicklas Carlsson. Vi dominerede hele kampen, og de 4600 tilskuere der var mødt op kunne gå sure hjem med et nederlag.
Silkeborg - AaB 0-2Efter den kamp skulle vi i årets første hjemmekamp op mod de farlige Herning løver, FC Midtjylland. Som sagt troede jeg taktikken virkede perfekt til mit hold. Men nej i denne kamp gik det galt, FCM dominans hele vejen igennem, vi var heldige med at komme foran på Rade Prica men efter det scorede FCM 2 mål så kampen endte 1-2.
AaB - FCM 1-2Ikke godt nok og det fik mig til at skifte taktik til 4-2-2 med offensive kanter. Før kampen mod midtjylland havde jeg fået en aftale med
Jonas Borring fra OB på plads, men han var ikke med i truppen. I ugen efter kampen, blev det til endnu et indkøb, efter vi har skiftet taktik måtte jeg ud og hente en angriber mere, og det passede jo fint med at jeg netop fik tilbudt danske
Marc Nygaard for 70k. Det sagde jeg selvfølgelig ja til, og nu er han så AaB spiller.
Nu stod menuen på fisk, nemlig vestjyllands hovedstad Esbjerg fB. Det blev en god oplevelse, trods Esbjerg dominans i første halveg stod det 1-1, vores mål scoret af hvem andre en Prica. I anden halveg blev det meget bedre, vi dominerede og gav ikke en eneste chance til hjemmeholdet, kun den de scorede på. Men altså det blev først til 2 AaB mål af Prica og Nygaard, i hans debut. EfB reducerede først til sidst.
Esbjerg fB - AaB 2-3Så kom en af de kampe jeg forventede blev en af de svære i vores start. FC Nordsjælland i egen hule. Det blev en meget kedelig kamp, men vi trak til sidst det længste strå ved et flot mål af Rade Prica. Rade er uden tvivl en af SAS Ligaens skarpeste angribere, og han blev også rost af selv M. Wieghorst efter kampen.
AaB - FCN 1-0Oprykkerne og pokalmestrene fra Randers FC var næste modstander. Vi lagde rigtig godt ud da Marc Nygaard efter 18 min. gjorde det til 0-1, ved et fantastisk mål. Og efter det var vi dominerende, og da Rasmus Würtz efter 50 min. gjorde det til 0-2 ved et RIGTIGT DRØMMEHUK !!
Randers FC - AaB 0-2Viborg FF var næste modstander, et rigtig brag, i Viborg. Igen ligesom i Randers gjorde vi det allerede efter et kvarters spil til 0-1, ved Rade Prica. Det viste sig at blive en kamp der meget lignede Randers kampen, vi dominerede nemlig resten af kampen, Rade Prica gjorde det derfor efter en halv time til 0-2. Fremragende.
Viborg FF - AaB 0-2Pokalturneringen startede nu for os, vi skulle en tur til amatørholdet fra Ballerup. Vores reserver spillede denne kamp. Det viste sig at der ikke var nogen modstand i Ballerup, og det viser det vist, hvis man kigger på skudstatestikken, som siger 1-30 og deres chance kom 2 min inde i anden halvegs overtid og røg langt ved siden af. Men altså det blev til en ørehænger på 0-10. Bl.a. scorede Jakob Rasmussen hele 4 mål som midtbanespillere.
Ballerup - AaB 0-10Før sidste kamp i denne update skal vi lige have med at klubbens pt. største talent i mine øjne, U-21 landsholdets tidligere anfører. Rasmus Würtz er solgt til Æresdivisions topklubben PSV Eindhoven. Prisen på herren lyder på 19 mio. og med Winsnes, Rasmussen og Augustinussen som midtbanespillere ud over Cacá.
Sidste kamp i denne omgang var imod Horsens på Aalborg Stadion. Det blev meget som vi kendetegner Horsens en kedelig kamp. Med kun 1 mål. Heldigvis scorede Nicklas Carlsson det, så vi vandt 1-0. Dermed topper vi ligaen her efter 7 kampe.
AaB - AC Horsens 1-0