home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 362 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour-tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 32 Udprint
Forfatter Emne: Tour-tråden  (Læst 92150 gange)
Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #15: 19 Jun 2013, 15:11 »

Og så selvfølgelig Jakob Fuglsang Smiley

Nå ja, ved sgu ikke lige, hvad der gik galt der.  Peace
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #16: 19 Jun 2013, 19:40 »

Jeg er næsten 100 % sikker på at Froome vinder uden stort besvær...  Han er pt. den bedste op af, og samtidig den klart bedste på enkeltstarterne. Jeg ser ingen slå ham.

Mht. Saxo-Tinkoff, så bekræftiger det bare min smuldrende begejstring for holdet. Selvom Riis ejer holdet som dansk, så er holdet mere eller mindre ikke dansk mere. Alle danskere er hjælperyttere, og næsten uden mulighed for at køre egne chancer. Og da Riis valgte Ceramica-Flaminia-Fondriest-holdet som talent hold frem for Cult, så viser det jo bare at Riis ikke vil satse dansk.

Nej, jeg kommer til at se Touren for at holde med danskerne, og jeg vil være pisse ligeglad med Saxo-Bank, tror jeg.

Jeg er efterhånden mere fan af Carmin-Sharp.
Logged


JG7
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #17: 19 Jun 2013, 20:21 »

Jeg er næsten 100 % sikker på at Froome vinder uden stort besvær...  Han er pt. den bedste op af, og samtidig den klart bedste på enkeltstarterne. Jeg ser ingen slå ham.

Mht. Saxo-Tinkoff, så bekræftiger det bare min smuldrende begejstring for holdet. Selvom Riis ejer holdet som dansk, så er holdet mere eller mindre ikke dansk mere. Alle danskere er hjælperyttere, og næsten uden mulighed for at køre egne chancer. Og da Riis valgte Ceramica-Flaminia-Fondriest-holdet som talent hold frem for Cult, så viser det jo bare at Riis ikke vil satse dansk.

Nej, jeg kommer til at se Touren for at holde med danskerne, og jeg vil være pisse ligeglad med Saxo-Bank, tror jeg.

Jeg er efterhånden mere fan af Carmin-Sharp.
Først og fremmest, så forstår jeg godt holdningen, om at man ikke føler holdet er dansk længere.

Men at danskerne kører uden muligheder for egne chancer er jeg ikke enig i. Breschel var klassikerkaptajn, men leverede ikke. Chris Anker havde vel kun været låst, hvis han var med i Touren. Nu er han ikke, og får vel derfor chancen i løb som Østrig Rundt og måske endda Vueltaen, hvis Contador vælger at stå over. Herudover så er det her ovenikøbet også bedre for det danske VM-hold. Matti bliver frisk, og Chris Anker har også muligheden for at være helt perfekt til løbet. Mørkøv og Nicki havde endvidere været låste, hvis også de kørte Touren. Og sådan er det jo bare, når man har Contador, Kreuziger og de andre.

Yderligere forstår jeg heller ikke, hvorfor man er utilfreds med talentholdet. Der er ét dansk hold på højeste niveau, og flere hamrende dygtige kontinentalhold. Hvorfor lave et samarbejde med ét specifikt hold? Vi ved, de kan levere danske ryttere - skal man så virkelig have et samarbejde, for at nuppe talenterne? Lige nu fungerer det da perfekt i min optik. Riis tager de mest talentfulde danskere med på træningslejr hvert år, og henter dem ind, han er interesserede i - det behøver man da ikke et samarbejde til. 'Desværre' er vores unge ryttere lige nu så talentfulde, at de også er eftertragtet andre steder. Og det er vel kun godt nok, for som du siger: Hos Riis er der langt til de sjove roller. (Det er der også hos BMC, og generelt var det et tosset skifte, synes jeg. De er håbløse til talentudvikling)

Vi har jo et perfekt kontinental-setup her i Danmark, så derfor ser jeg ikke helt nødvendigheden af et dansk samarbejde. I Holland er man derimod afhængige af Rabobanks setup (og hvordan går det så lige, fristes man til at spørge - de udvikler store talenter, men de søger jo væk fra Rabobanks hovedteam, Blanco, og dem, der kommer op, har stort talent, men leverer ikke helt den vare, som de kan levere). Kazakhstan er afhængige af Astanas setup osv. Men her i Danmark har vi jo vanvittigt mange, gode hold, der sagtens kan stå for talentudvikling.

At han så laver et udviklingshold, hvor han kan kigge nærmere på de udenlandske talenter, det synes jeg også kun er glædeligt. Det skal jo også til. Det er jo præcis samme fremgangsmåde, som Omega Pharma-Quick Step har. De har nogle gode belgiske kontinentalteams, hvor de tager nogle af de unge, talentfulde belgier ind, og så har de et international talenthold, hvor de kigger på nogle lidt andre ryttere. Her behøver der ikke nødvendigvis at være nationale ryttere, fordi de nationale hold udvikler dem ganske fint.

Iøvrigt mener UCI, at Riis har et dansk kontinentalhold, men spørgsmålet er om forbindelsen ikke bare er familiær: http://www.cyclingnews.com/news/lefevere-criticises-the-uci-over-rules-on-team-selections
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #18: 19 Jun 2013, 20:53 »

Når Danmark har så mange gode kontitentalhold, hvorfor skal han så støtte et enkelt hold, som JG7 siger? Flere hold har ryttere der kan køre på Riis hold på sigt. Med Ceramica-Flaminia Fondriest har han jo et internationalt hold. I år har både Rovny og Fedi imponeret for dem. Generelt har de fået flotte placeringer i år. Med hensyn til Blue Water tror jeg Riis personligt støtter dem. Det var i Herning Cykel Klub han voksede op, og hans søn kører også for Blue Water.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Camus
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #19: 19 Jun 2013, 21:16 »

Først og fremmest, så forstår jeg godt holdningen, om at man ikke føler holdet er dansk længere.

Men at danskerne kører uden muligheder for egne chancer er jeg ikke enig i. Breschel var klassikerkaptajn, men leverede ikke. Chris Anker havde vel kun været låst, hvis han var med i Touren. Nu er han ikke, og får vel derfor chancen i løb som Østrig Rundt og måske endda Vueltaen, hvis Contador vælger at stå over. Herudover så er det her ovenikøbet også bedre for det danske VM-hold. Matti bliver frisk, og Chris Anker har også muligheden for at være helt perfekt til løbet. Mørkøv og Nicki havde endvidere været låste, hvis også de kørte Touren. Og sådan er det jo bare, når man har Contador, Kreuziger og de andre.

Yderligere forstår jeg heller ikke, hvorfor man er utilfreds med talentholdet. Der er ét dansk hold på højeste niveau, og flere hamrende dygtige kontinentalhold. Hvorfor lave et samarbejde med ét specifikt hold? Vi ved, de kan levere danske ryttere - skal man så virkelig have et samarbejde, for at nuppe talenterne? Lige nu fungerer det da perfekt i min optik. Riis tager de mest talentfulde danskere med på træningslejr hvert år, og henter dem ind, han er interesserede i - det behøver man da ikke et samarbejde til. 'Desværre' er vores unge ryttere lige nu så talentfulde, at de også er eftertragtet andre steder. Og det er vel kun godt nok, for som du siger: Hos Riis er der langt til de sjove roller. (Det er der også hos BMC, og generelt var det et tosset skifte, synes jeg. De er håbløse til talentudvikling)

Vi har jo et perfekt kontinental-setup her i Danmark, så derfor ser jeg ikke helt nødvendigheden af et dansk samarbejde. I Holland er man derimod afhængige af Rabobanks setup (og hvordan går det så lige, fristes man til at spørge - de udvikler store talenter, men de søger jo væk fra Rabobanks hovedteam, Blanco, og dem, der kommer op, har stort talent, men leverer ikke helt den vare, som de kan levere). Kazakhstan er afhængige af Astanas setup osv. Men her i Danmark har vi jo vanvittigt mange, gode hold, der sagtens kan stå for talentudvikling.

At han så laver et udviklingshold, hvor han kan kigge nærmere på de udenlandske talenter, det synes jeg også kun er glædeligt. Det skal jo også til. Det er jo præcis samme fremgangsmåde, som Omega Pharma-Quick Step har. De har nogle gode belgiske kontinentalteams, hvor de tager nogle af de unge, talentfulde belgier ind, og så har de et international talenthold, hvor de kigger på nogle lidt andre ryttere. Her behøver der ikke nødvendigvis at være nationale ryttere, fordi de nationale hold udvikler dem ganske fint.

Iøvrigt mener UCI, at Riis har et dansk kontinentalhold, men spørgsmålet er om forbindelsen ikke bare er familiær: http://www.cyclingnews.com/news/lefev ere-criticises-the-uci-over-rules-on-team-selections
Haha... Ja okay, men.. crazy
  At forvente at Kazakstan skulle være så godt kørende, at de ikke skulle være afhængige af Astana,  ville måske også være at stramme den.. Peace Trods alt.. Altså prøv at tænk et halvt sekund over hvilket slags land vi taler om..
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #20: 19 Jun 2013, 22:02 »

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår?
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #21: 19 Jun 2013, 22:56 »

Min begejstring for Riis er falmet en del - jeg mener han og andre har en del at forklare om måden hans hold og de mange doping skandaler.

At han vælger at stille med et det stærkeste hold overrasker ikke - men jeg er forundret over vurderingen af Chris Anker de udtalelser han er kommet med tyder på at hans selv har meldt sig klar.

Et eller andet sted har jeg gået med en fornemmelse af at Riis er på vej ud af sporten og måske "sælger" selskabet der driver holdet.

Riis vil ikke kommunikere og han virker konstant små vrissen og er der danskere som reelt tror på hvad manden siger ? Jeg er stået af for længe siden - i år vil jeg heppe på alle de ryttere der forsøger at angribe Contador og Froome og drømme om at vi får et TdF hvor der bliver angrebet.
Logged

YNWA

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #22: 20 Jun 2013, 14:05 »

http://sporten.tv2.dk/tour/2013-06-20-pas-p%C3%A5-contador-spansk-stjerne-g%C3%A5r-efter-gult

Ham her Rodriquez skal altså ikke afskrives. I år har han vist satset stort på Touren, og jeg er da helt sikker på, at han vil rykke meget i bjergene. Han bliver i hvert fald en af dem, der vil gøre løbet spændende. En stor ulempe er selvfølgelig hans enkeltstart, men jeg vil ikke blive overrasket, hvis han kommer på podiet.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #23: 20 Jun 2013, 14:31 »

http://sporten.tv2.dk/tour/2013-06-20-pas-p%C3%A5-contador-spansk-stjerne-g%C3%A5r-efter-gult

Ham her Rodriquez skal altså ikke afskrives. I år har han vist satset stort på Touren, og jeg er da helt sikker på, at han vil rykke meget i bjergene. Han bliver i hvert fald en af dem, der vil gøre løbet spændende. En stor ulempe er selvfølgelig hans enkeltstart, men jeg vil ikke blive overrasket, hvis han kommer på podiet.

Rodriguez er den største udfordrer til Froome og Contador. Hans eksplosive ryk er helt fantastiske, og der er ingen der kan følge med. Der savner jeg Contadors slangehug, som han havde før han fik karantæne. Hans enkelstart er som du skriver han store problem, men der er ikke så mange enkelstartskilomete r i år, så det er kun til hans fordel.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #24: 20 Jun 2013, 14:34 »

Rodriguez er den største udfordrer til Froome og Contador. Hans eksplosive ryk er helt fantastiske, og der er ingen der kan følge med. Der savner jeg Contadors slangehug, som han havde før han fik karantæne. Hans enkelstart er som du skriver han store problem, men der er ikke så mange enkelstartskilomete r i år, så det er kun til hans fordel.

I hvert fald ikke flade kilometer enkeltstart. Se bare ruteprofilen for den anden enkeltstart:



Den bliver hård for rytterne, men det er kun til Contadors (vs Froome) vil jeg mene. Den bliver sjov at se, hvilket jeg forhåbentligt kan.  Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Camus
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #25: 20 Jun 2013, 14:36 »

I vueltaen kunne Contador jo netop godt følge med Rodriguez..  Men ellers enig..
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #26: 20 Jun 2013, 14:54 »

I vueltaen kunne Contador jo netop godt følge med Rodriguez..  Men ellers enig..

Det kunne han ikke på de stjeleste stykker. Jeg husker da Rodriguez stak af med under 1 kilometer tilbage flere gange. Han får bare ikke de store tidsforspring, og da der heller ikke er bonussekkunder, får han det ekstra svært.

Hvis der er en der skal udforder Contador og Froome er det da Rodriguez. Valverde, Evans og TJ tror jeg ikke bliver nogle store udfodrer.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #27: 20 Jun 2013, 14:57 »

Kender i nogen streamingtjenester hvor man kan se Tour de France etapen igen, efter det er slut? Evt. Eurosport Player?
Jeg skal se det i Canada og U.S.A, så det må gerne virke udenlands/oversøisk.

TV2Play kan ikke.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #28: 20 Jun 2013, 15:20 »

Kender i nogen streamingtjenester hvor man kan se Tour de France etapen igen, efter det er slut? Evt. Eurosport Player?
Jeg skal se det i Canada og U.S.A, så det må gerne virke udenlands/oversøisk.

TV2Play kan ikke.
Er du virkelig villig til at se en hel etape når du ved hvem der vinder? Smiley? Personligt følger jeg kun de sidste 30-40 km på en sprinter-etape, mens jeg godt kan se 2 timer af en bjerg-etape og den sidste time af en tidskørsel Smiley
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #29: 20 Jun 2013, 15:23 »

Er du virkelig villig til at se en hel etape når du ved hvem der vinder? Smiley? Personligt følger jeg kun de sidste 30-40 km på en sprinter-etape, mens jeg godt kan se 2 timer af en bjerg-etape og den sidste time af en tidskørsel Smiley

Jeg lader selvfølgelig vær med at se hvem der vinder etapen.  Peace
Ikke hele etapen men på en sprinteretape kan jeg se de sidste 5 km og de sidste 10 km på en bjergetape. Jeg tager trods alt ikke til Canada og U.S.A for at se Tour de France.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 32 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010