home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  2 Brugere, 854 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 57104 gange)
Caspper
Manager

Sv: Religion eller ej?
« Svar #135: 22 Apr 2009, 23:10 »

Jeg er atheist.. Smiley

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #136: 22 Apr 2009, 23:16 »

Jeg vil ikke nedgøre nogen religion, men med fare for at gøre det alligevel, så mener jeg simpelthen at det er naivt at tro på Buddha, Allah, Gud eller hvad folk nu engang kalder deres gud.

Jeg tror simpelthen ikke på det, det virker helt ude i hampen historierne i Biblen, bevares nogle af dem er da gode, men det er de også ofte i et Anders And blad.

Derudover skal vi ikke glemme hvor mange millioner mennesker der gennem historien er blevet slået ihjel pga. religion, og den dag i dag bliver der stadig slået mennesker ihjel pga. "forkert religion"....

Det har måske spillet ind for 2000 år siden at man ikke havde playstation, fodbolde, tv, mobiltelefoner osv. at underholde sig med og i stedet har man så skrevet verdens største jumbobog (Biblen, Koranen....)....

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #137: 22 Apr 2009, 23:22 »

Jeg kan godt lide den her diskussion - fedt emne!

Der er mange der skriver, at det jo nærmest er bevist at Gud ikke findes, at bibelen ik er sand eller lignende. Der er flere som siger, at videnskaben jo har bevist, hvordan jorden er skabt...

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad det præcis er for et bevis, som overbeviste jer? Hvilket konkret eksempel har overbevist jer om, at evolution er sandhed?

Håber på en god og saglig diskussion om dette, og håber der kommer en masse eksempler på bordet, som bliver underbygget, og ikke bare "det er bevist!" eller "du er dum at tro andet"

Pepe
Gæst

« Svar #138: 22 Apr 2009, 23:50 »

Den svarer jeg på i morgen, Vevest7 Wink Bliver nødt til at smutte i seng.

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #139: 22 Apr 2009, 23:50 »

Lyder spændende Pepe - det vil jeg se frem til Smiley

SSLazio123
Reserveholdsspiller

« Svar #140: 23 Apr 2009, 00:29 »

Det er også kun bevist ved en tro på at 2+2 er 4, og at de naturvidenskabelige værdier er således som de er. Intet kan bevises mere end den faktiske handling, som ingen af os desværre kender noget til, men tro har gjort at vi tror vi er kommet tæt på en forklaring

TMP
Førsteholdsspiller

« Svar #141: 23 Apr 2009, 01:02 »

Der er alt for mange, som tager kristendommen og især biblen alt for bogstaveligt. Det kan godt være, at der ikke gik en mand rundt i Israel for 2000 år siden og helbredte folk eller lavede vand til vin, derfor skal man tolke på hvad Jesus siger, og ikke hvad han gør. De kristne principper følger vi jo alle sammen et eller andet sted, og jeg tror simpelthen ikke man kan leve helt uden religion.
Jeg er SÅ enig.
Det er også grunden til at jeg tror på kristendommen.

Og for at, forsøge, ikke at nedgøre nogen religion, så vil jeg dog have lov at sige at jeg synes at islam er alt for langt ude.
Jeg må ærlig indrømme at jeg aldrig nogensinde i mit ville kunne få en kammerat som var fuldstændig troende muslim. Derimod ville jeg sagtens kunne få en vildt troende kristen.
I kristendommen er der de 10 bud. Dem kan ingen overholde, og der er ingen som forsøger.
I islam er der, åh så mange forbud, og jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan fortolke koranen SÅ forskelligt. For den sags skyld også biblen. Jeg synes der er alt for mange fortolkninger af biblen og koranen, at det er til at brække sig over.
I koranen har jeg ladet mig fortælle, at der står at man skal "dække sig til" - dette gælder også mændende. Hvordan kan det fortolkes som om at man skal gå i burka, eller bære tørklæde??
Mon ikke bare der er blevet ment TØJ???

United-styrer
Gæst

« Svar #142: 23 Apr 2009, 07:22 »

Jeg vil ikke nedgøre nogen religion, men med fare for at gøre det alligevel, så mener jeg simpelthen at det er naivt at tro på Buddha, Allah, Gud eller hvad folk nu engang kalder deres gud.

Nu var Buddha jo ikke en Gud, men derimod den første "oplyste" (hvad ordet også betyder) hvilket er det, buddhisterne stræber efter. De har ingen Gud, og det kan vel diskuteres, hvorvidt buddhisme er en egentlig religion eller blot en livsstil.

Min religion hedder Manchester United. Jeg har ikke behov for at tro på, at der sidder en beskægget mand deroppe over skyerne og holder hånden over os. Det er, tror jeg, for de fleste den rolle, religion spiller i dag. En tryghedsforestillin g.

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #143: 23 Apr 2009, 07:56 »

Jeg er SÅ enig.

Og for at, forsøge, ikke at nedgøre nogen religion, så vil jeg dog have lov at sige at jeg synes at islam er alt for langt ude.
Jeg må ærlig indrømme at jeg aldrig nogensinde i mit ville kunne få en kammerat som var fuldstændig troende muslim. Derimod ville jeg sagtens kunne få en vildt troende kristen.
I kristendommen er der de 10 bud. Dem kan ingen overholde, og der er ingen som forsøger.
I islam er der, åh så mange forbud, og jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan fortolke koranen SÅ forskelligt. For den sags skyld også biblen. Jeg synes der er alt for mange fortolkninger af biblen og koranen, at det er til at brække sig over.
I koranen har jeg ladet mig fortælle, at der står at man skal "dække sig til" - dette gælder også mændende. Hvordan kan det fortolkes som om at man skal gå i burka, eller bære tørklæde??

Der står nu ikke direkte i Koranen noget om, at man skal dække sig til som muslim - derimod står det i Hadith, som er lovsamlinger, som koran-kloge mennesker har lavet efter Muhammeds død - dette gjorde de for at fortolke de ord, som man mente Muhammed havde fået fra Allah.

Derudover skal man huske, at det er Jesu tale på bjerget i det nye testamente, som danner udgangspunkt for den kristne tro, og ikke de ti bud, som er jødernes grundlag.

Men bortset fra det, så er der en klar forskel mellem kristendommen og andre religioner, som du næsten selv siger direkte. Kristendommen er den eneste religion som ikke er en lov-religion - altså, hvor man skal opfylde en masse krav for at komme i himlen/nirvana/ det evige eller hvad man nu måtte vælge at kalde det. Den ligger op til tro på Jesus, og så er det ved Guds nåde, at man kan få lov at leve et evigt liv i førnævnte himmel.

Altså en ganske stor forskel på religionerne, selvom der er mange som prøver at bilde os ind, at det er den samme Gud som både muslimer og kristne og jøder tror på...

Mlarsen
Landsholdsspiller

« Svar #144: 23 Apr 2009, 09:39 »

Jeg har det lidt med Jesus som jeg har det med visse dele af min familie.

Hvis han er heldig besøger jeg ham til hans fødselsdag og når han dør.

Enig med United-Styrer - min religion hedder bare Brøndby IF

Echoes, Silence, Patience and Grace

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #145: 23 Apr 2009, 10:19 »

Jeg er ikke troende, men nogle gange ville jeg ønske, at jeg var. Det hænger primært sammen med mit forhold til døden. Jeg synes det er næsten ubærligt at tænke på at man bare forsvinder, når man en dag stiller træskoene. At livet bare stopper. Jeg kan normalt ikke holde ud at tænke på det i ret lang tid af gangen, da jeg finder det voldsomt deprimerende. Det bliver formodentlig hårdt for mig, når jeg engang bliver rigtig gammel. Det bliver helt sikkert en særdeles angstfuld mand, der kommer til at trisse rundt derhjemme.

Og umiddelbart er det i sådanne sammenhæng, behovet for religion opstår. Tryghedsbehov, som det allerede er nævnt, men også i forhold til ens kære, hvor et ”på gensyn” er lettere end et endegyldigt ”farvel”.

Religion får ofte skyld for en masse dårligdom. Krige og konflikter har ofte rod i religiøse sammenhænge. Omvendt så rummer religionen også smukke ting. Hele karmatankegangen er jo fantastisk, og hvis folk levede efter de principper, så ville verden formodentlig være et bedre sted (måske også et mere kedeligt sted). Tilsvarende har kristendommen hele næstekærlighedsbegr ebet, hvor (midlertidig) tilsidesættelse af ens egne behov giver en belønning i sidste ende. I det aspekt er religion jo fantastisk, og det er det element af religionen, som gør den eksistensberettiget i mine øjne.

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #146: 23 Apr 2009, 10:32 »

som du skriver Johnson så får religion meget tit skyld for en masse uheldige og ulykkelige hændelser...hvor det egentlig er enkelte mennesker som bruger religion som et påskud for egen vinding eller helt ureligiøse sager.

Men tror som dig, at det er vigtigt at have noget at tro på - særligt i forbindelse med døden - hvad der sker bagefter kan man kun gisne om, eller søge sin tilflugt i en tro på noget større og bedre end den humanistiske verdens tilgang vi oplever hver dag...

fredesvbg
Reserveholdsspiller

Sv: Religion eller ej? (eller måske begge dele?)
« Svar #147: 23 Apr 2009, 11:15 »

Nu har jeg siddet og luret lidt på denne tråd, da jeg selv er sådan lidt interreseret i de store religioner og har læst meget om de forskellige natur religioner, og vil da så også lige lege kloge Åge Smiley

Personligt definere jeg mig vel som kultur kristen, altså er født og opvokset i et samfund gennemsyret af kristne symboler og kristen tankegang (kors i flag, påkaldelsen af Gud i nytårstalen og de mange kirker, ting som vi jo ikke bemærker i hverdagen), men har altid været meget åben overfor andre religioner, da især ASAtroen og de andre naturkraft religioner altid har facineret mig med deres myter og tro på at man sagtens kan løse verdens problemer som Jesus med søde ord, men hvis fjende ikke gider lytte er Tors hammer ganske glimrende til at forklare dem vi har ret Smiley

Men om jeg tror på Gud og Jesus bogstaveligt og mener at verdens sandheder står at læse i biblen, som fundamentalistiske kristene tror, det vil jeg sige nej til, jeg mener at biblen er en bog skrevet af mennesker, derfor kan den jo ikke være guds ord, den er jo også genfortalt mange gange før den stod i den form vi har idag, ergo er den næppe helt "sandfærdig", bare tænk på hvor meget det betyder om det er BT eller Ekstra Bladet der har skrevet en historie om en fodboldspiller. Derimod tror jeg at der i biblen er givet nogen retningslinjer for hvordan man burde kunne leve sammen, selvom det er utopi at tro at nogen kan leve livet efter budskabet "vend den anden kind til" da mennesket i bund og grund ville udnytte en så stor svaghed ved et medmenneske, da vi jo er rovdyr.

Men jeg har den opfattelse at der findes noget der er større end mig, kald det hvad i vil, men mon ikke denne opfattelse kommer af at vi mennesker ville fucke totalt op, hvis vi ikke kunne bortforklare alle de ting der sker i livet, med en guddommelig indgriben?? F.eks hvorfor skal et barn på 1 år dø af kræft? det er nemmere at sige "det er guds vilje, og det er nu hos ham i paradis" end det er at sige "vi kan ikke klare alle sygdomme, og nu er barnet mad for ormene"?

Desværre er religion en glimrende måde at undertrykke folk på, vi så det med katolosimen, hvor videnskab og kunst var kettersk og paven havde særlig magt, fordi det havde gud lige fortalt ham, heldigvis kom der da en reformation, der ændrede det livssyn.  Desværre kan man så se at mange muslimske diktatore bruger dette argument idag, og fordi folk bliver indoktrineret til at tro på at det er Allahs vilje, så fralægger de sig et hvert ansvar for eget liv og acceptere at deres ledere bruger dem som bombeføde eller undertrykker store dele af befolkningen.

Men hvad jeg egentligt ville sige var vel, at jeg har fundet det miks af tro jeg føler passer til mig, og det vil jeg have lov til, ligesom jeg acceptere alle dem der vælger at tro på alt fra stens magiske kræfter over til rumvæsner eller Elvis, det eneste jeg bare ikke kan bruge til noget er folk der mener de er noget særligt, fordi følger en bestemt tro. Jeg er græsk katolsk over hvordan folk indretter deres liv efter religionen, så længe jeg ikke skal tage hensyn til alle mulige underlige slagteregler, beklædningsregler eller indskræninger i mit liv, for mig er tro noget man gør, det er ikke noget man forsøger at pådutte andre. Der findes nok kun en gud, men jeg tror der findes lige så mange muligheder for at tro på denne gud, som der er mennesker på jorden.

(pst til dem der siger de ikke tror på noget, i tror jo netop på "ikke noget" det er langt mere krævende end at tage en helligbog og finde en gud, så ateister er vel de mest troende på jorden Smiley  )

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #148: 23 Apr 2009, 11:33 »

Jeg er SÅ enig.

Du skal nu ikke tro det kun er islmister der er syge i skallen og lever et liv du ikke fatter, der findes massevis af jødiske og kristne sekter, hvor du også ville tænke "what the ...." hvis du skulle leve en dag i dares liv.
Men hele denne kristen/jødedom/islam sammensmeltning, er noget folk har opfundet, da alle der bare læser to ord i toraen eller koranen straks ville kunne se de intet har med biblen at gøre, hvad for en af dem der så er mest rigtig skal jeg ikke kunne sige, det er vel et spørgsmål om tro.......
Hele grundstrukturen i de forskellige religioner er også meget forskellig, hvor Kristendommen hviler på det dobbelte kærlighedsbudskab (elsk din herrer, så er der plads i paradis), så er jødedommen en lovreligion, der skal man overholde 100. vis af regler for at komme i himlen og Islam er både en lovreligion men også en religion hvor man ikke har noget valg, for der står i koranen at der sidder en engel inde i livmoderen og skriver ned om du kommer i himlen og hvis han, før du bliver født, har sat dig på listen til helvede (hvor Muhammed siger at 99999 ud af 100000 ender) så kan du ikke ændre det, det er lidt i stil med den nordiske mytologi hvor nornerne klippede din livstråd og intet kunne ændre på hvilket liv du fik.

Med hensyn til tildækningen, så står der mange steder i koranen at man skal dække sine ædlere dele til, dette hænge vist sammen med at Adam først blev klar over han var nøgen da han spiste af HVEDEtræet(HuhHuh?) i paradis og som det først fik sendt noget tøj fra Allah til at dække sin tissetrold (derfor vi du se mange muslimske drenge også bader i underbukser). Men den regel de fortolker til at kvinder skal bære alt fra tørklæder til et lagen med gitter i, er at der står at Allah har sagt til Muhammed at han skal sige til sine koner at de skulle trække deres kåber sammen over deres bryster, og det kan man så fortolke som man vil......

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Gosser
Manager

« Svar #149: 28 Jul 2009, 12:28 »

Nok ikke den helt rigtige tråd at smide dette i, men kunne ikke lige komme i tanke om/finde anden.

Til sagen: Se lige denne side - www.jesus-is-savior.com. Det er jo ligefør man tror det er ironi? Opstemt

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010