home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1150 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 57030 gange)
Pepe
Gæst

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #60: 12 Apr 2009, 17:21 »

Nu bliver jeg nok sablet ned og kritiseret i al evighed.. men here goes..

Homoseksualitet er forkert, set med naturens øjne. Mennesket er, som alle andre dyr, sat på jorden for at formere sig, og det er sgu lidt svært hvis mændene er til mænd og kvinderne til kvinder. At man tænder på eget køn er (undskyld, undskyld MANGE gange) en fejl i hypofysen, så at sige.

Jeg mener også at der skal være plads til alle, og personligt kender jeg et par homoseksuelle, og de er herre-fede mennesker. Men skal man se meget kynisk på det, så er de en fejl med naturens øjne.

Men fejl skal der være plads til, og I må endelig ikke misforstå mig. Jeg er som sagt ligeglad med folks seksualitet. Det er ligesom religion op til den enkelte. Nu så jeg i dette indlæg bare sagen ud fra evolutionslæren.

Helt rigtigt. Kan ikke være mere enig. Måske skal man bare ikke se alt med naturens øjne.

Som jeg skriver i mit lange indlæg, gider jeg ikke bruge tid på at tænke over Gud og skabelsen af jorden. Der er jo ikke nogen, der kan bevise, at "Gud" skabte jorden og heller ingen, der kan bevise, at han findes. Hvis alt startede med Big Bang, er der jo ingen "Gud"...

Okay. Fik bare den opfattelse af, at du var lidt småkristen. Men okay Wink Kan dog slet ikke forstå, hvordan mennesker i det moderne Danmark stadigvæk kan have fordomme mod homoseksuelle...

plutonium
Manager

« Svar #61: 12 Apr 2009, 17:23 »

EDIT: (Efter Plutoniums indlæg..)
Gennem historien har homoseksualitet været langt mere udbredt end de fleste tror. Vores sexualmoral stammer fra engang i Victoria-tiden, hvor der så siden er blevet løst lidt op på det. I antikken var det meget normalt for især unge mænd, at have mandlige elskere. Der blev ikke set skævt til det. Samtidig fik de så stadigvæk formeret sig. Problemet er, at vi i vore dage nu pludselig vil giftes og leve sådan med nogen vi ELSKER. Wtf! Vi burde gifte os med nogen der havde vores klasse og med inflydelsesrige forældre  Rullende Øjne

Eksempelvis Sokrates, der mentes at have haft unge mænd som elskere. Det var, som du siger, meget udbredt engang. I det antikke Grækenland var det normen, idet man mente at de unge kunne lære af deres gamle mentorer.

Helt rigtigt. Kan ikke være mere enig. Måske skal man bare ikke se alt med naturens øjne.

Lige præcis, Pepe Thumbs Up

Jeg er helt enig. Jeg ser ofte tingene ud fra et udgangspunkt i naturen, men når det gælder vores samfund, så er vi sgu nødt til at lægge naturen lidt (lidt) i baggrunden. Jeg er helt enig med dig  Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #62: 12 Apr 2009, 17:53 »

Nå... Jeg sletter de sidste par indlæg, da de absolut ikke har noget med tråden at gøre Wink

Folks seksuelle overbevisning må høre til et andet sted! Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Pepe
Gæst

« Svar #63: 12 Apr 2009, 17:54 »

God idé, pluto Smiley tilbage til de gode debatter, som jeg synes vi har fået sat i gang!

Zone 43
Manager

« Svar #64: 12 Apr 2009, 21:49 »

Jeg er faktisk meget religiøs. Jeg plejer at sige:

Fck er min religion
Parken er min kirke
Don Ø er min gud

Peace

http://www.youtube.com/v/kASwpq-QD7s - Baunes brevkasse - Baunes mening om Gud

Hvis man bare bytter Fc. Midtjylland ud med Fck, så jeg hamrende enig Smiley

Ikke for at lyde som en gammel, sur mand, men hvad gavner de indlæg debatten?

Jeg har undret mig ret meget over, hvorfor det er, man ikke må bande, så det kan du måske svare mig på? Peace

What? Må man ikke bande som kristen? Shockeret

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

BenMusalho
Gæst

« Svar #65: 12 Apr 2009, 23:00 »

Hehe, nej det er helt iorden  Opstemt jeg ville bare lige fortælle at jeg ved nada om religion, fordi det kan rende mig det sted hvor solen ikke skinner  Cool
Nok ikke lige det Gud havde tænkt sig, at sorte huller skulle bruges til, da han skabte dem. Opstemt
Ikke for at lyde som en gammel, sur mand, men hvad gavner de indlæg debatten?

What? Må man ikke bande som kristen? Shockeret
Enig!

Og det ved jeg ikke, jeg er ikke selv kristen, men det tror jeg da ikke, man må. xD
Nu bliver jeg nok sablet ned og kritiseret i al evighed.. men here goes..

Homoseksualitet er forkert, set med naturens øjne. Mennesket er, som alle andre dyr, sat på jorden for at formere sig, og det er sgu lidt svært hvis mændene er til mænd og kvinderne til kvinder. At man tænder på eget køn er (undskyld, undskyld MANGE gange) en fejl i hypofysen, så at sige.

Jeg mener også at der skal være plads til alle, og personligt kender jeg et par homoseksuelle, og de er herre-fede mennesker. Men skal man se meget kynisk på det, så er de en fejl med naturens øjne.

Men fejl skal der være plads til, og I må endelig ikke misforstå mig. Jeg er som sagt ligeglad med folks seksualitet. Det er ligesom religion op til den enkelte. Nu så jeg i dette indlæg bare sagen ud fra evolutionslæren.
Du har nok ret.. Men måske er det sådan, 'naturen vil have det'? Det er jo ikke rigtig til at vide..

enged
Gæst

« Svar #66: 12 Apr 2009, 23:06 »

Som udgangspunkt må man ikke misbrugere herrens navn hedder det sig vidst nok. Ergo må man ikke kommer med udbrud som indeholder gud, medmindre når man ikke beder eller omtaler navnet med respekt. Noget i den retning tror jeg nok Wink Og nu til dags er det vil bare blevet en måde at få sine børn til at tale pænere på Smiley Altså jeg har en ven som er indre-missionsk, men hans forældre er ligeglade med om han siger fuck, lort, pik osv, bare han ikke siger satan, forhelvede og den slags Wink

OT. Nice sig BenM Thumbs Up

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #67: 12 Apr 2009, 23:15 »

Jeg tror desværre ikke på så meget andet end mangfoldighed og lidt ala buddhismen at folk(mennesker)lever flere liv og reinkarnerer sig fra liv til liv og vender tilbage i forskellige inkarnationer og at vi er på forskellige trin i livet, men at vi alle stræber efter at komme på samme trin.

Vh.Blackstone
« Seneste Redigering: 12 Apr 2009, 23:31 af Blackstone » Logged

enged
Gæst

« Svar #68: 12 Apr 2009, 23:18 »

Reinkarnere, Blackstone? Peace

Zone 43
Manager

« Svar #69: 12 Apr 2009, 23:25 »

Og det ved jeg ikke, jeg er ikke selv kristen, men det tror jeg da ikke, man må. xD

Det lyder da godt nok mærkeligt må jeg tilstå.. Skulle der være hold i det, så hører jeg nok ikke med i den gruppe mere. Skuffet

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Blackstone
Landsholdsspiller

« Svar #70: 12 Apr 2009, 23:27 »

Ja selvfølgelig Enged.
Det er rettet nu.

Vh.Blackstone
« Seneste Redigering: 12 Apr 2009, 23:32 af Blackstone » Logged

verdenskrig
Manager

« Svar #71: 13 Apr 2009, 15:16 »

Jeg er sku lidt delt omkring det her emne..

For jeg er naturligvis kristen, men det får mig ikke til at tro på at der sidder en gud som styrer os allesammen..

Han er naturligvis fantasi, men han hjælper mange mennesker til at få det bedre da de finder mening ved livet ved at tro på ham som person..
Jeg må sige at jeg egentlig ikke rigtigt tror på noget indenfor kristendom, og det er da også yderst sjældent at jeg er i kirke.. Jeg beder heller aldrig, og tænker gennerelt ikke i gudebaner når jeg går og fantaserer til hverdag, hvilket jo kan ske Smiley

Så selvom jeg er kristen, går er blevet konfirmeret osv så går jeg ikke men en eller anden vild gudetro Peace

Men det jeg vil frem til er mere de forskellige religioners konfrontation.. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor man ikke bare kan respektere hinandens religioner, og acceptere at vi alle er forskellige og at vi alle tror på noget forskelligt..

For alle mennesker ER forskellige og det er ikke blot religioner der er et udtryk for det, men at man kan komme i konflikt med hinanden over noget som i min verden fylder så lidt er simpelthen til grin imo..

To negative røster har jeg i denne sag..
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan muslimer kan blive oprevet over hvad vi tegner i VORES land.. De kan da være totalt ligeglade, og skal imo bare stikke piben ind og blande sig totalt udenom. det kan jo ikke være vores problem at de ikke er så udviklet i deres eget land hvad demokrati og ytringsfrihed angår.. At de vælger og true uskyldige mennesker med terror og brænde vores flag viser vel egentlig bare at den muslimske verden på en del punkter stadig er flere 100 år efter vores udvikling.. Visse dele af den muslimske verden opfører sig i hvertfald lige så babarisk..

Men når vi nu ved at de er meget forskellige fra os, hvilket er som det nu er, så kan jeg ikke se hvorfor USA konstant skal gnide salt i såret derovre.. Hvorfor kan de ikke bare holde sig væk fra mellemøsten... Jeg syntes det er et udtryk for at USA ikke respektere den muslimske tro, for hvorfor skal de indfører demokratiske styreformer der, når det ikke er det som muslimske samfund normalt bygger på?..
Jeg mener de skal have lov at udvikle sig i sit eget tempo..

Det gik måske lidt over i samf, men jeg mener blot det her er to eksempler på at diverse religioner ikke vil acceptere andres former for tro, og dermed heller ikke vil acceptere hinandens måder at bygge et samfund på..

En skam syntes jeg, for hvor kunne verden dog være et bedre sted hvis vi var fri for alle de konflikter og krige som vel alle et eller andet sted bunder i forskellige religiøse opfattelser.. Irak krigen som undtagelse måske!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #72: 13 Apr 2009, 15:22 »

Godt indlæg VK studser bare over du bliver oprevet over de brænder DK's flag i DERES LAND ?? Opstemt
VI ka jo være ligeglade ligesom de ka være ligeglade med hva vi tegner i vores land .. Eller hvad ?? Peace
Det er lidt dobbeltmoralsk Wink

verdenskrig
Manager

« Svar #73: 13 Apr 2009, 15:28 »

det kan man sige, men det hænger primært sammen at det i gamle dage var en decideret kriserklæring at brænde et andet lands flag af...

Jeg syntes bare ikke man kan tillade sig det, det virker simpelthen så fjendtligt som noget kan være, og er et udtryk for hvor meget de hader danmark..

Jeg vil sku mene at der er stor forskel på at brænde de andres flag af eller at tegne en tegning.. Men det mener de sikkert ikke.. Endnu et udtryk for hvor forskellige vi er, og derfor skal vi bare lade hinanden være og lade hinanden køre vores eget show Peace

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #74: 13 Apr 2009, 15:35 »

Jaa men der kunne også ligge en anden tankegang bag at brænde Danmarks flag af.. De føler vi skider på Islam og har disrespekt for det pga. tegningerne først og fremmest. Danmarks flag er et symbol på kristendommen med historien om det faldt ned fra himlen og det hvide i flaget danner et kors = de skider på kristendommen .. Det kunne være deres tankegang, ved det ikke...

Jeg synes generelt hele mohammed-tegning debatten var latterlig .. For det første synes jeg aldrig man burde ha lavet de tegninger (eller offentliggjort dem) når man ved det ville skabe røre i Mellemøsten - hvor er respekten?? Jovist de var sjove men man kan FINDE SÅ MANGE andre ting at lave sjov med så hvorfor lige mohammed ??

Plus den tegning hvor han har en bombe i turbanen er mindst ligeså generaliserende og hadefuld som deres tanker om os .. Et symbol på ISLAM = terrorisme og sådan forholder det sig jo langt fra... LANGT størstedelen af muslimerne er ikke ekstremister eller terrorister ..

Selvfølgelig er jeg for ytringsfriheden men jeg er også for man respekterer alle andre mennesker og at man nogle gange tænker før man taler.. Især når det er unødvendigt at tegne de skide tegninger ..

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010