home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:54:47 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
05 Maj 2025, 19:40 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  0 Brugere, 621 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 60865 gange)
Batigol
Manager

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #435: 10 Apr 2013, 20:45 »

Meget sjovt klip. Richard hygger sig vist også på tilskuerpladserne Wink

Ja, man kunne nok også godt fristes til at tro, at de to er noget der ligner best buddies! Neil deGrasse Tyson er i øvrigt en kanon dygtig formidler. Han har virkelig formået at gøre noget jeg ellers fandt uendeligt uinteressant og tørt, virkelig spændende og ligefrem kan gøre det til noget jeg kan sætte mig ind i og forholde mig til. Som kommunikationsstude rende er han en mand at se lidt op til, for han formår virkelig at fange folk med sine oplæg og sin entusiastiske måde at formidle information på. Wink

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #436: 10 Apr 2013, 23:41 »

Hehe, Fitzpatrick. Hvor har du spottet de der burkaklædte Danske konvertitter på TV? Da burkadebatten var på sit højeste, viste det sig, at der ialt fandtes 3 personer i Danmark, som brugte burka.

Du mener jo nok tørklæde, men med en så graverende fejl, kunne man godt få den ide, at dine holdninger ikke så meget bunder i fakta, som i hadprædikanternes retorik. Yderligere understreget af de ting MoneyGang nævner tidligere.

Med hensyn til hvad jeg selv tror på, så er svaret Big bang, evolution osv. altså videnskab. Jeg tror ikke på nogen gud, liv efter døden eller andre ting i den dur. Jeg tror på den historiske Jesus, som en politisk aktivist, men ikke et øjeblik på den guddommelige Jesus.

Jeg har dog forståelse for, at nogen kan have brug for religionen, jeg har det bare ikke selv.

Massere af steder. Jeg gider ikke fanges i muslimernes åndssvage spil, som forsøger at underkende deres kvindeundertrykkels e, fordi kritikerne ikke kender den 100 % korrekte betegnelse, som skifter som dag og nat. Niqab, burka eller pis og lort er mig ligegyldigt. Jeg kan også kalde det et enmandstelt, eller en kvindeundertrykkend e foranstaltning, men jeg beklager at jeg forsøgte mig af diplomatiets vej. Det har jo aldrig været islams stærke side, hvor terrorister som Arafat bliver set som fredsmæglere. Jeg lader mig skam ikke påvirke udefra. Jeg tror ikke et sekund på en islamisk verdenskonspiration, fordi jeg ved at muslimer hader hinanden for meget på tværs af klaner til at kunne samarbejde om noget sådant.

Og som g00ns indlæg meget fint påpeger, så er der massere af passager i koranen, som opfordrer til drab på vantro. "Ud af kontekst" kalder MoneyGang det, uden at kunne fortælle hvilken kontekst det er i. Islam anerkender som den eneste af de monoteistiske religioner, ingen andre religioner. Du er er konvertit, men er ikke i stand til at forklare forskellen på sunni og shia islam. Kan du se hvor filmen knækker, når du forsøger at forklare dig med hensyn til at du kender Islam?

Som jeg også påpeger, er meget af denne syge tankegang, som i den grad forefindes hos danske muslimer, udsprunget af en middelalderlig kultur i Mellemøsten. Ikke desto mindre udspringer Sharia udelukkende af koranen og er indført af både lærde og imamer. Den samme Sharia, som prædiker at kvinder er mindre værd end æsler. Og som det så fint nævnes, så må MÆND gerne gifte sig med ikke muslimer. Så længe disse altså konverterer til Islam.

Som sagt er araberer, som jo ofte bekender sig til islam, høflige og flinke mennesker som er langt mere gæstfrie end europæere, men de bliver bundet af en lang række religiøse og kulturelle dogmer som tager udgangspunkt i en profet der i følge koranen var pædofil.

Build Me Up Buttercup!

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #437: 11 Apr 2013, 00:12 »

Massere af steder. Jeg gider ikke fanges i muslimernes åndssvage spil, som forsøger at underkende deres kvindeundertrykkels e, fordi kritikerne ikke kender den 100 % korrekte betegnelse, som skifter som dag og nat. Niqab, burka eller pis og lort er mig ligegyldigt. Jeg kan også kalde det et enmandstelt, eller en kvindeundertrykkend e foranstaltning, men jeg beklager at jeg forsøgte mig af diplomatiets vej. Det har jo aldrig været islams stærke side, hvor terrorister som Arafat bliver set som fredsmæglere. Jeg lader mig skam ikke påvirke udefra. Jeg tror ikke et sekund på en islamisk verdenskonspiration, fordi jeg ved at muslimer hader hinanden for meget på tværs af klaner til at kunne samarbejde om noget sådant.

Og som g00ns indlæg meget fint påpeger, så er der massere af passager i koranen, som opfordrer til drab på vantro. "Ud af kontekst" kalder MoneyGang det, uden at kunne fortælle hvilken kontekst det er i. Islam anerkender som den eneste af de monoteistiske religioner, ingen andre religioner. Du er er konvertit, men er ikke i stand til at forklare forskellen på sunni og shia islam. Kan du se hvor filmen knækker, når du forsøger at forklare dig med hensyn til at du kender Islam?

Som jeg også påpeger, er meget af denne syge tankegang, som i den grad forefindes hos danske muslimer, udsprunget af en middelalderlig kultur i Mellemøsten. Ikke desto mindre udspringer Sharia udelukkende af koranen og er indført af både lærde og imamer. Den samme Sharia, som prædiker at kvinder er mindre værd end æsler. Og som det så fint nævnes, så må MÆND gerne gifte sig med ikke muslimer. Så længe disse altså konverterer til Islam.

Som sagt er araberer, som jo ofte bekender sig til islam, høflige og flinke mennesker som er langt mere gæstfrie end europæere, men de bliver bundet af en lang række religiøse og kulturelle dogmer som tager udgangspunkt i en profet der i følge koranen var pædofil.
Jeg må le.
Er du helt seriøs?
Kvinde undertykkelse kan vel defineres på forskellige måder? http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE764978/kronik-et-roegsloer-for-moderne-dansk-kvindeundertrykkelse/ . Dette link forklarer det fantastisk imo.

Hvis du læser mit indlæg besvarede jeg faktisk nogle af dem i hvilken kontekst de skulle forstås. Derudover svarede jeg og linkede til indlægget omkring forskellene. Sagde ikke jeg ikke havde styr på det, sagde bare jeg ikke havde sat mig så meget ind i det. Som du kunne læse var det ikke den store forskel. Orker ikke engang linke til mit indlæg. Kan du se hvor filmen knækker når du prøver at modargumentere mig, fordi du så desperat vil have ret?

Du søger konstant yderligtgående kilder. Kvinden har en rigtig høj status i Islam. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=288742504591151&set=pb.288276181304450.-2207520000.1365631698&type=3&theater
Disse personer som du snakker om, er ekstremister som fejlfortolker med vilje, for at de overfor dem selv, ikke har nogle moralske skrupler over deres forskruede tankegang. Man må på ikke måde tving folk til at sige trosbekendelsen og blive muslim, hvis det sker gennem tvang, er den ugyldig. Derfor SKAL kvinden ikke blive muslim, men manden skal forsøge at vise Islam fra den bedste side, så hun indser at det er den sande religion. Det er netop derfor, at folk fra mellemøsten er så åbne og viser så meget næstekærlighed. Smiley

Dog vil jeg bede dig om at læse mine indlæg igennem, ellers fremstår dine indlæg komiske i mine øjne. Smiley

EDIT: Jannah, vil sige Paradiset(bare så du kan forstå billedet bedre)
« Seneste Redigering: 11 Apr 2013, 00:17 af MoneyGang » Logged

Legenden
Manager

« Svar #438: 11 Apr 2013, 00:25 »

Tsunamier og jordskælv kan vel ligeså godt ses som en påmindelse fra Guds side.
Hvad er det lige, "han" påminder os om? Fordi kunne han så ikke bare lige få en til at skrive en ny bog i stedet for at slå mange mennesker ihjel - han er sgu en mærkelig en.  Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 11 Apr 2013, 00:28 af Neymar » Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #439: 11 Apr 2013, 00:29 »

Hvad er det lige, "han" påminder os om? At vi skal huske at låse døren, når vi går hjemmefra?
At der er kræfter vi ikke måle os med? At vi mennesker måske ikke er så overlegne, som vi kan gå rundt og tro vi er.

Legenden
Manager

« Svar #440: 11 Apr 2013, 00:36 »

Ja, det er også fint nok med mig, hvis du tror på det. Fatter bare ikke, hvorfor du/andre tror sådan.

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #441: 11 Apr 2013, 00:42 »

Synes også det er spøjst, at man kan være så ortodoks religiøs, som der er nogle, som åbenbart er (deraf MoneyGang). Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan man kan tro på noget så langt ude. Noget, som der på ingen måder er beviser på. Men det er måske i virkeligheden hele essensen i at tro på noget.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #442: 11 Apr 2013, 00:42 »

At der er kræfter vi ikke måle os med? At vi mennesker måske ikke er så overlegne, som vi kan gå rundt og tro vi er.
Sgu synd for Florida som årligt rammes af guds vrede. De må være ekstra overlegne der? Du mener vel ikke helt seriøst at naturkatastrofer, dårligt vejr og højt pollental skyldes Gud?

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #443: 11 Apr 2013, 00:45 »

Der er jo nogle der vil mene, at man udelukker sig selv fra en masse ved at have en kæreste... Dermed er det forfærdeligt at være vidne til det liv du fører - eller hvad?

Folk må da heldigvis prioritere helt som de vil, og ligesom du vælger at have en kæreste, så er troen for mange jo også et valg, og ikke tvang af nogen art.

Jeg vil nu mene der er en forskel i at hengive sig til en kæreste, og en Gud der ikke er bevis på findes. Desuden er det ikke alle, som MoneyGang, der VÆLGER at bliver religiøs. Nogen er født ind i det, og kommer aldrig ud af det, fordi det er forsent at ændre deres syn på tingene.

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Batigol
Manager

« Svar #444: 11 Apr 2013, 01:22 »

Sgu synd for Florida som årligt rammes af guds vrede.

Haha, du har også ret. Det er sgu for galt at det skal gå ud over de samme mennesker igen og igen. Japanerne får jo fandeme aldrig et break, med alle de jordskælv, tsunamier og jeg ved snart ikke hvad.

Men lige kort med hensyn til naturkatastrofer, er der jo en ret simpel og videnskabeligt bevist forklaring på hvordan de opstår.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Legenden
Manager

« Svar #445: 11 Apr 2013, 01:41 »

Men lige kort med hensyn til naturkatastrofer, er der jo en ret simpel og videnskabeligt bevist forklaring på hvordan de opstår.

Det er gud, der er tosset - fat det så.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #446: 11 Apr 2013, 08:06 »

Gud kunne jo godt have givet os naturlovene, for at vi bedre kunne få det hele til at hænge sammen Peace

Og ja hele essensen i at tro, er at det "kun" er noget man kan tro på, men ikke vide. Da det så ville hedde at vide det, istedet for at tro på det Tunge

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Gungner
Gæst

« Svar #447: 11 Apr 2013, 08:10 »

Som vores filosofi lærer engang sagde:
"Hvordan kan du vide at der ikke findes lyserøde elefanter? Du har aldrig set en lyserød elefant, og derfor kan du ikke vide om de findes. Din fornuft siger dig at de ikke eksisterer, men du kan ikke bevise det når du ikke har set en."

Samme princip kan vel bruges mht. diverse guddommeligheder?
(Ja, langt ude, men synes lige at denne tråd kunne bruge lidt opløftning Tunge )

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #448: 11 Apr 2013, 08:58 »

Gungner det er jo rigtigt nok, vi kan kun bevise de ting vi kender, men ikke modbevise de ting vi ikke kender Opstemt

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #449: 11 Apr 2013, 10:26 »

Nu må i ikke misforstå mig.
Der blev linket til et link hvor en mand argumenterede med at der blandt andet var tsunamier og andre naturkatastrofer og dermed var verdenen ikke perfekt. Så argumenterede jeg bare med et andet synspunkt på tingene.
Jeg ved ikke hvorfor de er skabt, jeg ved bare de er skabt, af Gud Smiley

Sider: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010