home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
12 Maj 2025, 10:08 g00n Blogs Minimalistic 2020
10 Maj 2025, 20:54 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  0 Brugere, 687 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 61074 gange)
Spardle
Landsholdsspiller

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #360: 09 Apr 2013, 20:52 »

Citat
(det med spøgelser er dog en anden sag - jeg venter stadig på min egen oplevelse)

Så du tror på overnaturlige ting, men ikke på at vi selv kommer til at leve videre?

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #361: 09 Apr 2013, 20:57 »

Så fordi jeg sætter spørgsmåltegn til ting jeg ikke har samme opfattelse af, så får du et indtryk af at jeg ikke acceptere at folk vælger den vej? Desuden er der forskel på at sparke til en bold, og håbe at den går i mål, og så at ligge sig på knæ og sige en bøn, og så håbe at når man dør ender man et sted som ikke kan bevises.

Du sætter jo ikke bare spørgsmålstegn... du skriver flere steder at det er trist, og det virker på ingen måde som om, at du har nogen forståelse for, at folk har en anden holdning end dig. Og mit eksempel var ikke en sammenligning af sport og religion, men et eksempel der skulle belyse det absurde i, at du ikke kan sætte dig i andres sted.

Jeg kan sagtens forstå at religion ikke siger DIG noget, men da religion er så løst et begreb og så personlig en ting, virker det som sagt snæversynet, at du ikke kan forstå, at folk mener noget andet end dig. Vi kan let blive enige om, at folk der stener deres døtre, fordi de er blevet voldtaget, er ude på et sidespor. Men at du ikke kan sætte dig i en helt normalt troendes sted, virker mystisk, som jeg ser det, da religion er en holdning, hvortil der ikke findes noget svar der er rigtigt eller forkert.

plutonium
Manager

« Svar #362: 09 Apr 2013, 21:06 »

Med hensyn til muslim-i-DK debatten er det muligt at jeg er blevet påvirket af både medier og egen oplevelser. Det er kun glædeligt at ikke alle er små imamer der dagligt prædiker løs om deres tro på Facebook, og viger hvert deres sekund til Allah så de kan komme i paradiset. Desværre kender mange af jer ikke til det som foregår bag deres døre, og jeg har svært ved at tro at forældre bare uden videre acceptere at deres børn bliver Vestlige, da det nærmest er vanære i familien, som jo betyder alt. Desværre er der også alt for mange kvindelige mødre muslimer der bare sidder derhjemme og nasser på kontanthjælpen uden nogen kontakt til samfundet. Og jeg kan altså ikke lade være med at hænge lidt med hovedet hvergang jeg ser en muslimsk dame rende rundt i hendes sorte telt på en 30' grader varm dag. Hijab eller hvad det hedder, jeg synes sgu det er pinligt at se på :/

Men det gør du? Smiley

Lige nu giver du indtryk af at alle imamer har en vævefejl i kysen. Det tror jeg ikke du har ret i. Jeg vil tro antallet af dem er proportionelt med præster, der ikke vil give hånd til kvindelige kolleger. Og igen, så er det ikke fordi ateister alle sammen er lige skarpe i pæren.

Angående det med iklæde sig ting, og du synes det er sørgeligt at se muslimske kvinder i deres telte, så synes jeg det er omtrent lige så mærkeligt at se danske poptøser rende rundt i minishorts og moonboots. Eller strømpebukser og vinterjakke om vinteren for den sags skyld. Det er lige så mærkeligt for mig, når jeg ser en mand i tyverne rende rundt med fipskæg og pibe. Bare fordi du specifikt kan hænge det op på religion/kultur, så skal du ikke automatisk tænke negativt om det. Det er en, for at bruge dit eget ord, trist måde at se verden på.

Jeg er enig i, at det er forkasteligt, at vi har så stor en del af en etnisk gruppe, der ikke bidrager til samfundet, men får penge af staten. Der er vi helt enige. Men igen - det tror jeg altså forsvinder med tiden. Det kan godt være at det kræver en generation eller to mere, men det skal nok komme. Måden at speede processen op på er i midlertid ikke at sparke til dem, men i stedet motivere dem til at tage timer på aftenskole med deres veninder, og så langsomt få dem ud i systemet. Kvinderne styrer i hjemmet i mange indvandrerfamilier, så hvis mor vil til aftenskole, så skal hun sgu nok komme det!

Man kan jo også se, at ungdomskriminalitet i den gruppe af befolkningen styrtdykker, når man får dem engageret i fx sport. De får noget at gå op i, hvor de får en fællesskabsfølelse med ligesindede, og det er dét der fremmer integration. Det er sgu ikke at man bliver ved med at pege fingre af dem og sige 'du er anderledes, lad være!'. Og det er faktisk det jeg synes du gør, ved at 'hade' religionen uden egentlig at have noget at have det i. Medmindre du begynder at forklare hvorfra du har dine holdninger til islam fra.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #363: 09 Apr 2013, 21:17 »

Så du tror på overnaturlige ting, men ikke på at vi selv kommer til at leve videre?

Jeg ved, som skrevet, ikke hvad jeg tror der sker efter døden. Men jeg tror ikke på at når man er død tosser man rundt på jorden og generer tilfældige mennesker.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #364: 09 Apr 2013, 21:25 »

Ud fra det han har skrevet, synes jeg også det er lidt hårdt at sige, at han hader Islam. Det synes jeg bestemt ikke at han giver udtryk for. Ja, det er kritisk, men det er sgu ikke at hade den og for at være ærlig differentierer den sgu ikke så meget fra min holdning. Jeg er ingen stor fan af Islam og det kan gode være, at medierne og den vestlige verden har været med til at male et værre billede, end hvad rimeligt er (hvilket de selvfølgelig har).

Jeg har givet udtryk for tidligere, at jeg er ateist og jeg må sgu ærligt indrømme, at religion ikke siger mig en fløjtende fis og der er MANGE, MANGE eksempler på religiøse krige igennem verdenshistorien med millioner at drab som følge. Hvorfor? Fordi man ikke tror på det samme. Her siger jeg ikke, er muslimerne er bedre end jøderne, jøderne bedre end muslimerne eller katolikkerne bedre end jøderne eller noget i den dur - de har sgu været lige gode om det. Se bare Israel/Palæstina-konflikten. Jeg har skrevet (godt nok mindre) opgaver om den konflikt, og den bunder i, ja, religion. For at være ærlig synes jeg faktisk, at det er en værre omgang fis i en hornlygte uden at der er nogle, som skal komme og belære mig om, hvor latterlig og snæversynet jeg er. Jeg synes også, at det er.. lad os sige sjovt, at man på den måde kan benægte moderne videnskab, vende det blinde øje til og oprindeligt tro på, at Gud har skabt verden. Men fred være med det. Så længe at religiøse mennesker passer deres tro i ro og mag, er der ingen alarm herfra, men det er der altså bare nogle, som desværre ikke gør og det påvirker naturligvis det billede, som man får af den pågældende religion (her tænker jeg nok mest på Islam, men der er også massere af eksempler på fanatikere i Jødedommen og Kristendommen).

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #365: 09 Apr 2013, 21:35 »

Det med at folk nasser på samfundet er der faktisk en forklaring på. Mange udlændinge har jura og læge uddannelser men ender alligevel med ikke at kunne arbejde med disse ting, og bliver derfor taxa/buschauffør. Jeg kender folk med gode uddannelser, som kun bliver tilbudt jobs, som giver mindre end det de får på kontanthjælp, hvilket ikke ligefrem er motiverende. Derudover finder mange det krænkende at de kommer fra at være højtstående i deres land til, at skulle vaske gulve i Danmark, hvilket heller ikke ligefrem hjælper på det problem.
Som det er blevet omtalt får mange udlændinge afslag på deres jobsansøgninger på bagrund af deres navn. Det er virkelig forkasteligt.

Store dele af dit indlæg føler jeg ikke behov for at besvare på, fordi det for mig ser ud som om du bare skriver alt muligt. Kan ikke se hvad Dinosauere skulle gøre i Toraen, Biblen og eller Koranen.

Der står heller intet sted i bøgerne at du skal hente vand i 40 grader for at komme i paradiset.

Gud har sendt profeter til jorden for at formidle sit budskab. Hvis Gud viste sig, ville det jo ikke være noget specielt ved at underkaste ham, da man var sikre. Derudover kunne Han jo ikke lave andet, da der hele tide bliver født nye børn rundt omkring i verdenen.

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #366: 09 Apr 2013, 21:43 »

Ud fra det han har skrevet, synes jeg også det er lidt hårdt at sige, at han hader Islam. Det synes jeg bestemt ikke at han giver udtryk for. Ja, det er kritisk, men det er sgu ikke at hade den og for at være ærlig differentierer den sgu ikke så meget fra min holdning. Jeg er ingen stor fan af Islam og det kan gode være, at medierne og den vestlige verden har været med til at male et værre billede, end hvad rimeligt er (hvilket de selvfølgelig har).

Jeg har givet udtryk for tidligere, at jeg er ateist og jeg må sgu ærligt indrømme, at religion ikke siger mig en fløjtende fis og der er MANGE, MANGE eksempler på religiøse krige igennem verdenshistorien med millioner at drab som følge. Hvorfor? Fordi man ikke tror på det samme. Her siger jeg ikke, er muslimerne er bedre end jøderne, jøderne bedre end muslimerne eller katolikkerne bedre end jøderne eller noget i den dur - de har sgu været lige gode om det. Se bare Israel/Palæstina-konflikten. Jeg har skrevet (godt nok mindre) opgaver om den konflikt, og den bunder i, ja, religion. For at være ærlig synes jeg faktisk, at det er en værre omgang fis i en hornlygte uden at der er nogle, som skal komme og belære mig om, hvor latterlig og snæversynet jeg er. Jeg synes også, at det er.. lad os sige sjovt, at man på den måde kan benægte moderne videnskab, vende det blinde øje til og oprindeligt tro på, at Gud har skabt verden. Men fred være med det. Så længe at religiøse mennesker passer deres tro i ro og mag, er der ingen alarm herfra, men det er der altså bare nogle, som desværre ikke gør og det påvirker naturligvis det billede, som man får af den pågældende religion (her tænker jeg nok mest på Islam, men der er også massere af eksempler på fanatikere i Jødedommen og Kristendommen).

Lige netop det jeg har markeret med fed, mener jeg er hele kernen i det jeg diskuterer med Ibraa. Debatten går ikke på, hvorvidt det der står i Biblen, Koranen, Toraen osv. er sandt, eller på hvordan det enkelte menneske ser på religion. Det jeg derimod er uenig med Ibraa i, er den måde han ser på en helt normal troendes holdninger, og endda skriver at hans konvertering til Islam er trist og uforståelig. Som jeg ser det, og som du også skriver, bør folk, der dyrker deres religion på en harmløs og normal måde have lov til det, uanset om man er enig med denne person eller ej. Religion siger mig intet personligt, men derfor har jeg stadig intet imod, at folk dyrker deres religion på normal vis, og det er her jeg mener, at Ibraa bør være bedre til at sætte sig i andres sted. Smiley

(Jeg går ud fra, at det citerede indlæg er henvendt til mig, hvis ikke, så er jeg bare en tosse crazy )

plutonium
Manager

« Svar #367: 09 Apr 2013, 21:44 »

MoneyGang, det med at man bare sidder på dagpenge er mere henvendt på de uuddannede kvinder, der ikke rigtig gør noget aktivt for samfundet (eller prøver på det). Jeg er helt enig i, at det er forkasteligt, at dem der faktisk gerne VIL i arbejde ikke får lov, fordi de bliver afvist med det samme.

(Jeg går ud fra, at det citerede indlæg er henvendt til mig, hvis ikke, så er jeg bare en tosse crazy )

Mens vi venter på svaret, synes jeg vi skal lade den hænge lidt Wink
« Seneste Redigering: 09 Apr 2013, 21:46 af plutonium » Logged

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #368: 09 Apr 2013, 21:50 »

Det med at folk nasser på samfundet er der faktisk en forklaring på. Mange udlændinge har jura og læge uddannelser men ender alligevel med ikke at kunne arbejde med disse ting, og bliver derfor taxa/buschauffør. Jeg kender folk med gode uddannelser, som kun bliver tilbudt jobs, som giver mindre end det de får på kontanthjælp, hvilket ikke ligefrem er motiverende. Derudover finder mange det krænkende at de kommer fra at være højtstående i deres land til, at skulle vaske gulve i Danmark, hvilket heller ikke ligefrem hjælper på det problem.
Som det er blevet omtalt får mange udlændinge afslag på deres jobsansøgninger på bagrund af deres navn. Det er virkelig forkasteligt.

Store dele af dit indlæg føler jeg ikke behov for at besvare på, fordi det for mig ser ud som om du bare skriver alt muligt. Kan ikke se hvad Dinosauere skulle gøre i Toraen, Biblen og eller Koranen.

Der står heller intet sted i bøgerne at du skal hente vand i 40 grader for at komme i paradiset.

Gud har sendt profeter til jorden for at formidle sit budskab. Hvis Gud viste sig, ville det jo ikke være noget specielt ved at underkaste ham, da man var sikre. Derudover kunne Han jo ikke lave andet, da der hele tide bliver født nye børn rundt omkring i verdenen.

Har du tal, der bakker din påstand op om, at der er rigtigt mange højtuddannede, som ikke kan få job? Så vidt jeg er orienteret (kan godt være, det bare er mig, som er fordomsfuld her) er det simpelthen fordi, at der er rigtigt mange islamske kvinder, som ikke har nogen uddannelse.

Men det skal folk for mellemøsten jo selvfølgelig ikke blames for. Hvis det er mere rentabelt at sidde på kontanthjælp end at tage et job som rengøringsdame, havde jeg naturligvis også gjort det. Så er det i højere grad vores samfund, som den er helt galt med.

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #369: 09 Apr 2013, 21:58 »

MoneyGang, det med at man bare sidder på dagpenge er mere henvendt på de uuddannede kvinder, der ikke rigtig gør noget aktivt for samfundet (eller prøver på det). Jeg er helt enig i, at det er forkasteligt, at dem der faktisk gerne VIL i arbejde ikke får lov, fordi de bliver afvist med det samme.

Mens vi venter på svaret, synes jeg vi skal lade den hænge lidt Wink
Du skal tænke på de ofte kommer fra en kultur hvor de ikke må arbejde, så det er helt fremmet for dem (ikke at det er en undskyldning).

Har du tal, der bakker din påstand op om, at der er rigtigt mange højtuddannede, som ikke kan få job? Så vidt jeg er orienteret (kan godt være, det bare er mig, som er fordomsfuld her) er det simpelthen fordi, at der er rigtigt mange islamske kvinder, som ikke har nogen uddannelse.

Men det skal folk for mellemøsten jo selvfølgelig ikke blames for. Hvis det er mere rentabelt at sidde på kontanthjælp end at tage et job som rengøringsdame, havde jeg naturligvis også gjort det. Så er det i højere grad vores samfund, som den er helt galt med.
http://politiken.dk/indland/ECE1074083/udlaendinge-med-hoej-uddannelse-foeler-sig-afvist/
http://www.business.dk/arbejdsmarked/hoejtuddannede-udlaendinge-ender-i-jobkoeen

Det er desværre vores samfund den er galt med.

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #370: 09 Apr 2013, 22:07 »

MoneyGang: Er du så shia eller sunni muslim? Spørger bare af ren interesse Smiley. Og hvordan fik den ene eller den anden side dig overbevist?

Manchester United

plutonium
Manager

« Svar #371: 09 Apr 2013, 22:10 »

Du skal tænke på de ofte kommer fra en kultur hvor de ikke må arbejde, så det er helt fremmet for dem (ikke at det er en undskyldning).

http://politiken.dk/indland/ECE1074083/udlaendinge-med-hoej-uddannelse-foeler-sig-afvist/
http://www.business.dk/arbejdsmarked/hoejtuddannede-udlaendinge-ender-i-jobkoeen

Det er desværre vores samfund den er galt med.

Til det du svarede mig: Det er præcis min pointe i det jeg svarede til Ibraa! Det er her integrationen for mig hopper af kæden, og vi bør gøre mere ud af at give kvinderne en lyst til at blande sig med samfundet. Fx ved at samle indvandrekvinder om noget, de kan lave sammen udenfor hjemmets fire vægge. Aftenskole, klubber eller noget helt tredje! Så tror jeg det vil komme helt af sig selv, at de vil begynde at opsøge muligheden for uddannelse og arbejde selv.

Til det andet, så har Leo nu ret i, at der er mange tilfælde af uuddannede indvandrerkvinder, så I har egentlig begge to ret. I Kokkedal ved jeg i hvert fald, at det er tilfældet, baseret på hvad jeg har kunnet høre fra dem jeg gik i skole med. Når det er sagt, så var en af mine venner (ham fra Iran) faktisk fra en familie, hvor moren var veluddannet og har haft ret gode jobs i Danmark, mens faren sad mere fast i uddannelsessystemet . De blev endda skilt mens vi gik i gymnasiet, så en muslimsk familie kan SAGTENS være moderne og fungere i det danske samfund. (hvilket igen gør det svært for mig at forstå, hvad Ibraa skriver)

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #372: 09 Apr 2013, 22:17 »

MoneyGang: Er du så shia eller sunni muslim? Spørger bare af ren interesse Smiley. Og hvordan fik den ene eller den anden side dig overbevist?
Sunni. Sunni står får ca. 90% af muslimer og Shia de sidste 10%. Shia har nogle underlige ritualer hvor de slår sig selv og sådan noget (haha). Der er ikke de store forskelle, som du kan læse i linket, som jeg linker til nederst i mit indlæg. Så det ikke det afgørende. Kender ikke nogle Shia, så vidt jeg ved. Så det er ikke fordi nogle fik mig til at vælge den ene eller anden side, da forskellene er så små. Smiley Du siger til hvis du mente noget andet.

http://www.religion.dk/artikel/103515:Spoerg-om-religion--Imam--Forskelle-mellem-sunni--og-shia-islam

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #373: 09 Apr 2013, 22:19 »

Sunni. Sunni står får ca. 90% af muslimer og Shia de sidste 10%. Shia har nogle underlige ritualer hvor de slår sig selv og sådan noget (haha). Der er ikke de store forskelle, som du kan læse i linket, som jeg linker til nederst i mit indlæg. Så det ikke det afgørende. Kender ikke nogle Shia, så vidt jeg ved. Så det er ikke fordi nogle fik mig til at vælge den ene eller anden side, da forskellene er så små. Smiley Du siger til hvis du mente noget andet.

http://www.religion.dk/artikel/103515:Spoerg-om-religion--Imam--Forskelle-mellem-sunni--og-shia-islam

Spurgte bare af ren nysgerrighed. Er tæt med en Shia, og ved en del om det. Også det med at de slår sig selv under muharrem.

Manchester United

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #374: 09 Apr 2013, 22:23 »

Jeg er enig i, at det bedste ville være hvis de uuddannede indvandrer kvinder blev uddannede og arbejder. Men som du selv siger, kræver det nogle politiske tiltag til at skubbe det igang. Jeg tror også der er mange af kvinderne der også gerne selv vil have et arbejde Smiley

Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010