home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1200 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 57209 gange)
Anfield Road
Manager

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #240: 08 Apr 2013, 09:22 »

Hvad så hvis man er muslim eller ikke-troende? Smiley
Muslimerne har en helt anden opsætning. De har vist nogle bestemte krav og regler der skal overholdes. Jeg er ikke så meget inde i det. De ikke-troende skal jeg ikke kunne svare for.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #241: 08 Apr 2013, 09:22 »

Hehe, det er jo ikke Julemanden vi beder til  Wink Man kommer i himlen hvis man tror. Så er alt andet ligegyldigt.

Og hvad er himmelen/paradis egentlig? For mig, lyder det egentlig ret kedeligt. I hvert fald hvis man skal være der for evigt. Smiley

Hala Madrid!

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #242: 08 Apr 2013, 09:24 »

Muslimerne har en helt anden opsætning. De har vist nogle bestemte krav og regler der skal overholdes. Jeg er ikke så meget inde i det. De ikke-troende skal jeg ikke kunne svare for.

I følge din tro, så kommer man i paradis, hvis man tror på Gud. Men hvad sker der med alle os andre. Altså muslimer, buddhister, ateister osv? Smiley Kommer vi i helvede?

Hala Madrid!

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #243: 08 Apr 2013, 09:26 »

Og hvad er himmelen/paradis egentlig? For mig, lyder det egentlig ret kedeligt. I hvert fald hvis man skal være der for evigt. Smiley

Se det er et nyt rigtigt svært spørgsmål, men det er et sted (ifølge sådan jeg har hørt biblen) der er evig velstand, alle har det godt og hygger sig.
Men det vil i min verden betyde at der må ske en masse ændringer, så man oplever mange forskellige ting, så det netop ikke bliver kedeligt, men vi kan jo ikke vide det, vi kan "kun" forestille os det og tro på det Smiley

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Anfield Road
Manager

« Svar #244: 08 Apr 2013, 09:28 »

Hvordan skal jeg kunne svare på det? Det står ikke defineret noget sted, og jeg har selvsagt ikke været der.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Anfield Road
Manager

« Svar #245: 08 Apr 2013, 09:29 »

I følge din tro, så kommer man i paradis, hvis man tror på Gud. Men hvad sker der med alle os andre. Altså muslimer, buddhister, ateister osv? Smiley Kommer vi i helvede?
Der står i Bibelen at alle de urene bundter vil blive sorteret fra. Om man tolker det som helvede, må være op til en selv.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #246: 08 Apr 2013, 09:30 »

Hvordan skal jeg kunne svare på det? Det står ikke defineret noget sted, og jeg har selvsagt ikke været der.

Du må da have en forestilling og nogle forventninger, når du nu vælger at tro på det.

Hala Madrid!

Anfield Road
Manager

« Svar #247: 08 Apr 2013, 09:31 »

Du må da have en forestilling og nogle forventninger, når du nu vælger at tro på det.
Spardle svarer fint for mig.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #248: 08 Apr 2013, 09:31 »

Der står i Bibelen at alle de urene bundter vil blive sorteret fra. Om man tolker det som helvede, må være op til en selv.

Det er en meget barmhjertig Gud. Tænk hvis jeg var et helt fantastisk menneske overfor alle mine næste, men måske ikke lige har tilhørt kristendommen, så mener Gud jeg skal straffes. Opstemt

Hala Madrid!

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #249: 08 Apr 2013, 09:33 »

De urene bundter, kan også være folk der ikke har opført sig ordentligt/ikke været søde Wink Vi kan ikke vide om det er om du tror på det der menes med urene bundter eller ej, men det kunne ligeså vel være hvordan man har opført sig Smiley

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #250: 08 Apr 2013, 09:33 »

Se det er et nyt rigtigt svært spørgsmål, men det er et sted (ifølge sådan jeg har hørt biblen) der er evig velstand, alle har det godt og hygger sig.
Men det vil i min verden betyde at der må ske en masse ændringer, så man oplever mange forskellige ting, så det netop ikke bliver kedeligt, men vi kan jo ikke vide det, vi kan "kun" forestille os det og tro på det Smiley

Præcis, der skal jo være nogle udfordringer, ellers bliver det da dødssygt. Og man kan ikke engang dræbe sig selv på grund af kedsomheden fordi man allerede er død Opstemt Hvad med livet? Kunne det ikke godt bare være paradis, men samtidig med en masse udfordringer, så det netop ikke bliver kedeligt. Og man ved jo fx heller ikke hvad lykke er, hvis man aldrig har været såret før osv.

Hala Madrid!

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #251: 08 Apr 2013, 09:35 »

Præcis, der skal jo være nogle udfordringer, ellers bliver det da dødssygt. Og man kan ikke engang dræbe sig selv på grund af kedsomheden fordi man allerede er død Opstemt Hvad med livet? Kunne det ikke godt bare være paradis, men samtidig med en masse udfordringer, så det netop ikke bliver kedeligt. Og man ved jo fx heller ikke hvad lykke er, hvis man aldrig har været såret før osv.

Men nu er det jo også de færreste der ikke har prøvet at blive såret, igennem deres liv Peace Derfor vil man prøve at have været såret før man kommer i himlen Wink

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #252: 08 Apr 2013, 09:37 »

Men nu er det jo også de færreste der ikke har prøvet at blive såret, igennem deres liv Peace Derfor vil man prøve at have været såret før man kommer i himlen Wink

Korrekt, korrekt. Smiley

Man kunne så sige, at dem der får mest lykke i deres liv er dem, som rent faktisk er i paradis.

Hala Madrid!

plutonium
Manager

« Svar #253: 08 Apr 2013, 10:42 »

Først og fremmest tak til Fitzpatrick! Nu ville jeg ikke citere indlægget, men tak for beskrivelsen af de to grene af ateisme Peace

Blander du ikke jødedom også dem der banker på døre, kan ikke lige huske hvad de hedder sammen?
Da jøderne ikke mener at Guds søn har været her endnu, men at han kommer.
Og de andre mener at det kun er troende af deres tro, der vil komme med hjem til paradis (måske kommer Jesus og henter dem, af deres overbevisning)

Men i kristendommen, kommer du jo i himlen/paradiset efter døden, hvis du har været sød Smiley

Det ville være meget mærkeligt, at vi I den danske folkekirke begraver folk med hovedet vendt mod vest, hvis det var fordi det var en jødisk tradition Wink

Især fordi jøderne ikke har regler opsat for HVORDAN eller HVORNÅR eller HVORFRA deres Messias vil komme. De ved blot at en fredskonge vil komme og genskabe paradis på jord. Jøderne tror jo ikke på et spirituelt efterliv, som den kristne skole har prædiket det for dens tilhørere.

Kristendommen tror på, at Jesus har taget vores skyld/vores synd ved at lade sig hænge på korset. Det betyder, at uanset hvad du laver af idiotiske ting i dit liv, så er du tilgivet af Jesus/Gud (kalder ham bare gud fra nu af). Kristendommen mener jeg faktisk ikke skelner mellem kristne og ikke-kristne, når det kommer til frelsen. Alle er tilgivet deres synd, og alle vil blive frelst, for vi er alle (også de kristne) syndere. Men det er okay, for vores himmelske alfader tilgiver os.

Min religionslærer i gymnasiet forklarede faktisk, at kristendom er den eneste religion med et så 'negativt' menneskesyn. Alle andre religioner ER du ren fra fødslen og har i nogle tilfælde mulighed for at få tilgivelse gennem bestemte handlinger, hvis du skulle have syndet i løbet af dit liv. I kristendom er vi alle syndere, og så er den ikke længere. Men i modsætning til andre religioner, så er vi også alle frelst uanset hvad. I jødedom skal du være en god jøde for at sikre dig en plads i paradis, og i Islam skal du fx tage på en pilgrimsfærd, for at få godtgjort den skyld/synd du måtte have skrabet sammen op til pilgrimsfærden. Så bliver den hvisket bort.

Lige en note til islam, så er det faktisk også en religion, hvor det er påbudt, at man skal forsøge at overbevise ikke-muslimer om den sande tro (Islam), men der hvor filmen knækker for fanatiske muslimer er, at der direkte står i koranen, at hvis hedningene ikke VIL omvendes, så lad dem være. De skal ikke omvendes med magt. Den del, og så lige det med at man ikke må slå ihjel synes jeg er så pudsigt, at de altid får galt i halsen, fanatikerne. Men det er jo ikke anderledes end korstogene.

Men tilbage til det med begravelse - som sagt, så bliver alle i Danmark begravet med hovedet i samme retning, så vi kan rejse os fra graven og tage imod Jesus, når han ankommer i øst. Det står ikke i biblen, men det er noget der er opstået i kristendommen på ét eller andet tidspunkt, og det følges stadig den dag i dag. Dem, der ringer på døre, er Jehovas Vidner, og de er lidt specielle. Jeg kan ikke huske antallet, men de mener at der kun er plads til et bestemt antal mennesker i paradis, og de pladser går kun til dem, der følger Jehovas Vidners regelsæt. De er også en missionerende religion, og derfor stemmer de dørklokker. Det pudsige er bare, at der allerede er MANGE flere i Jehovas Vidner, end der er plads til i paradis. Men det må de selv ligge og rode med xD

I jødedommen får alle jøder en plads i paradis, hvis de har været gode jøder og fulgt de regler der er i det gamle testamente. Det der så er specielt ved jødedommen er, at man kun kan blive jøde, hvis man er født af en jødisk mor. En mand, der får et barn med en ikke-jødisk kvinde får altså ikke jødebørn. Derfor er det vigtigt at jøder gifter sig med jøder, så det 'bliver i familien' så at sige.

Beklager langt indlæg, hvor jeg flagrer lidt omkring. Men det er sgu ikke nemt at holde en rød tråd, når man skal prøve at forklare tre religioner!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Anfield Road
Manager

« Svar #254: 08 Apr 2013, 11:00 »

Nu ved jeg ikke lige hvad du har hørt, men jeg kan afkræfte at jeg tror på at alle er frelst af Gud. Man er tilgivet, men den viden er velsagtens ubrugelig hvis man ikke tror. Som jeg ser det følger det at blive frelst, med det at blive frelst ved helligånden (komme til tro) Smiley

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010