home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 854 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 57153 gange)
Anfield Road
Manager

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #165: 07 Apr 2013, 21:00 »

Det må være troende Tunge High five Peace

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #166: 07 Apr 2013, 21:00 »

Nu er jeg selv uddannet Teolog, så kan i selv konkludere om jeg er troende eller ej Tunge

Det er svært at konkludere eftersom vi jo netop har haft præster som har erklæret at de ikke tror på Gud Wink. Men jeg går så ud fra at du gør det Smiley

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Gungner
Gæst

« Svar #167: 07 Apr 2013, 21:01 »

Ja, indlægget og tråden er meget gammel, men synes lige jeg ville grave den frem igen Tunge

Og ja, der har da været præster der har erkendt at de ikke var troende.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #168: 07 Apr 2013, 21:02 »

Men hvad jeg tror på?
Jeg tror på at BIF rykker ned i år, mens FCN snupper mesterskabet for 2. år i træk Opstemt

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Anfield Road
Manager

« Svar #169: 07 Apr 2013, 21:03 »

Det er svært at konkludere eftersom vi jo netop har haft præster som har erklæret at de ikke tror på Gud Wink. Men jeg går så ud fra at du gør det Smiley
Er det ikke bare en vi er oppe på eller sådan noget? Må være et frygteligt meningsløst liv...

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Batigol
Manager

« Svar #170: 07 Apr 2013, 21:03 »

Nu er jeg selv uddannet Teolog, så kan i selv konkludere om jeg er troende eller ej Tunge

Med dem jeg kender der læser teologi in mente, kan du under ingen omstændigheder være troende. Det er godt nok nogle tossede fredagsbarer de får holdt sig derovre. Det er ikke noget med at forsøge at holde sig på måtten, i hvert fald! Wink

Men du kan selvfølgelig også være undtagelsen.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Gungner
Gæst

« Svar #171: 07 Apr 2013, 21:04 »

Nu er det jo IKKE ulovligt for teologer at drikke alkohol Wink

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #172: 07 Apr 2013, 21:05 »

Er det ikke bare en vi er oppe på eller sådan noget? Må være et frygteligt meningsløst liv...

Det indlæg forstod jeg ikke lige..?

Med dem jeg kender der læser teologi in mente, kan du under ingen omstændigheder være troende. Det er godt nok nogle tossede fredagsbarer de får holdt sig derovre. Det er ikke noget med at forsøge at holde sig på måtten, i hvert fald! Wink

Men du kan selvfølgelig også være undtagelsen.

Haha, hvad er det for en tosset mening at man ikke kan læse teolog og stadig være festmenneske Opstemt

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Anfield Road
Manager

« Svar #173: 07 Apr 2013, 21:08 »

Det indlæg forstod jeg ikke lige..?

Du skriver at vi før har haft præster som offentligt har proklameret at de ikke tror.

Så spørger jeg om det ikke kun er en vi har haft der har gjort det. Og kommenterer at jeg tror det må være et meningsløst liv at fortælle om en lære man ikke tror på.

Er du med nu?  Peace Ellers lader vi den bare stå.....

Batigol
Manager

« Svar #174: 07 Apr 2013, 21:08 »

Haha, hvad er det for en tosset mening at man ikke kan læse teolog og stadig være festmenneske Opstemt

Det var nu heller ikke lige sådan jeg mente det. Det var to uafhængige statements. Skulle nok have lavet et nyt afsnit efter det første. Men for lige at rede trådene helt ud:

a) Dem jeg kender der læser teologi, er i hvert fald under ingen omstændigheder troende.
b) I øvrigt, som en lille side note, holder de godt nok nogle vilde fredagsbarer derovre.

Bum, sådan!

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #175: 07 Apr 2013, 21:11 »

Du skriver at vi før har haft præster som offentligt har proklameret at de ikke tror.

Så spørger jeg om det ikke kun er en vi har haft der har gjort det. Og kommenterer at jeg tror det må være et meningsløst liv at fortælle om en lære man ikke tror på.

Er du med nu?  Peace Ellers lader vi den bare stå.....

Jeg er helt med nu Smiley. Og jeg er enig i at det er lidt underligt at man vil uddannes i at skulle prædike noget for folk som man ikke tror på. Det forstår jeg ikke, men man kan jo ikke forhindre folk i det, selvom jeg ville have det underligt hvis jeg var regulær kirkegænger men min præst ikke var troende.

FCB: Tak, det hjalp Tunge

Gungner
Gæst

« Svar #176: 07 Apr 2013, 21:12 »

Alle dem jeg læste teologi med var troende allesammen, og er det stadigvæk.
Så vi må kende nogle meget forskellige mennesker

plutonium
Manager

« Svar #177: 07 Apr 2013, 21:19 »

Anfield, så vidt jeg ved er det ikke nødvendigvis præst man bliver, når man er teolog Wink

Det er jo i og for sig bare et studie i religion, og selvom mange ser præster som religiøse medier, så er deres funktion jo på mange måder at være filosoffer og psykologer for deres menighed Smiley

Jeg havde en præst, da jeg skulle konfirmeres, der gjorde meget ud af at trække paralleller fra biblen til mere moderne tid, og bragte faktisk mere filosofi på banen end 'tro på gud, han er god'. Det var det kristne budskab bragt ind i en moderne udgave, så at sige. Og så fandt jeg jo ud af, at de faktisk står til rådighed for folk på lige fod med psykologer, og på samme vis kan hjælpe folk til at overkomme psykiske problemer - og de har ikke pligt til at bringe det religiøse ind over det.

Så ud fra mine erfaringer med det kirkelige, så er det absolut ikke et must at være religiøs for at arbejde med religion. Det er tvært imod et fag, der kan være utroligt svært at 'læse' til ellers. Så skal man være coach eller lignende, hvis man gerne lønnet vil sprede kloge ord foran en forsamling.

Jeg er forresten alt andet end religiøs, og burde, set i bakspejlet, ikke have været konfirmeret. Dengang mente jeg det var det rigtige, for jeg troede på det kristne budskab, men i dag vil jeg nok snarere kalde mig kulturkristen. Mine forældre tilbød at vi bare holdt en stor fødselsdag i stedet, hvis jeg ikke ville konfirmeres, så det er ej heller på grund af gaverne at jeg blev konfirmeret, hvis nogen får den tanke Tunge

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Gungner
Gæst

« Svar #178: 07 Apr 2013, 21:21 »

Når man har fuldført Teologi uddannelsen, er man Teolog.
Hvis man efterfølgende vil være præst, kræver det 6 måneder på Pastoral-Seminariet. Smiley

plutonium
Manager

« Svar #179: 07 Apr 2013, 21:23 »

Mente jeg nok Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010