home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 283 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 51067 gange)
Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #480: 14 Jun 2013, 10:26 »

Mit syn på islam var faktisk begyndt at blive bedre og bedre i den seneste tid (udover ekstremister selvfølgelig), men det er dog gået lidt den anden vej nu. Jeg så som altid TV2 News her i morges, og en af de første historier var, at en islamistisk censor ikke ville give hånd til kvindelige elever ved en eksamination. Det synes jeg godt nok, er noget mærkeligt noget, og det er i min optik forargeligt. Og han er jo ikke ekstremist, når han er lærer, (går jeg da ud fra..) så det har gjort mig mere negativ overfor religionen.

Jeg går dog ikke ud fra, at alle muslimer ikke kan give hånd til kvinder, men alligevel får jeg et dårligt indtryk på den måde...
« Seneste Redigering: 14 Jun 2013, 10:29 af Risom » Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #481: 14 Jun 2013, 14:00 »

Mit syn på islam var faktisk begyndt at blive bedre og bedre i den seneste tid (udover ekstremister selvfølgelig), men det er dog gået lidt den anden vej nu. Jeg så som altid TV2 News her i morges, og en af de første historier var, at en islamistisk censor ikke ville give hånd til kvindelige elever ved en eksamination. Det synes jeg godt nok, er noget mærkeligt noget, og det er i min optik forargeligt. Og han er jo ikke ekstremist, når han er lærer, (går jeg da ud fra..) så det har gjort mig mere negativ overfor religionen.

Jeg går dog ikke ud fra, at alle muslimer ikke kan give hånd til kvinder, men alligevel får jeg et dårligt indtryk på den måde...

Sådan en lærer havde jeg i matematik. Han ville ikke på nogen måder røre ved de kvindelige elever. At han så altid gik og kiggede ned på deres brystparti når han hjalp dem, det kunne han så godt. Tunge Nå ja, så sammenlignede han al matematik med hvordan bomber er og bliver lavet xD Han var sgu lidt for sjov!
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #482: 15 Jun 2013, 15:43 »

Jeg kom til at tænke på en detalje omkring muslimer.
De må jo ikke spise svinekød... MEN nu er verdenen jo skruet sådan sammen, at mange muslimer eger et pizzaria hvor man kan få bacon... Er det ikke imod deres tro? Altså... du må ikke spise det, men du må gerne sælge det, og få andre til at spise det?? Bare en tanke der strejfede mit uskyldige sind Smiley
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #483: 21 Jul 2013, 19:29 »

Nej Ibraa det må man vist ikke.

Jeg har set flere Facebook sider, der mener at islam er en forkert religion og det er en "race".
Men det eneste i tåber der siger sådan skal vide, at Islam er en unik religion, hvor KUN godt er TILLADT. Jeg er ikke selv muslim, men jeg har massere af venner der er muslim, men de har da ikke gjort noget galt? Mange kritikere som Danske Lorteparti mener at halal ikke skal være tilladt? Hvorfor det? Skal så kebeb og durum nu være af Bacon? I cant see the logic here. Jeg tror ikke der er forskel mellem halal og ikke-halal kød udenover de er slagtet på en anden måde.
Mange ser Islam som en religion hvor deres formål er at få så mange onde mennesker som muligt.

Lad mig lige vise jer hvem der laver de store begivenheder i verdenen.

World Trade Center, var fra en ham der Osama. Han var vist muslim.

1 VERDENSKRIG?
2 VERDENSRKIG

og mange flere. Så altså de store onde begivenheder sker altså ikke kun med muslimer. Bare for at få det slået hårdt fast på røven imod Pia og Co.


Og hvad jeg selv tror på?

Intet. Engang på det der big bang halløj.

Jeg har min egen religion selv opfundet.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #484: 21 Jul 2013, 19:55 »

hamderspiller, det var godt nok rod det der.

Du bør sætte dig mere ind i sagerne, før du udtaler dig så firkantet som du gør.

1) Halal-slagtning
Dybest set er der ingen forskel på halalslagtning og almindelig (konventionel) slagtning. Det er lov i Danmark, at alle slagtedyr skal bedøves før slagtning, også halaldyr. Derfor er dyrene uden bevidsthed når de slagtes. Halalslagtning går ud på at dyret skæres op i halsvenen og afblødes. Døden sker altså ved blodtab. Ved konventionel slagtning boltskydes koen (død ved skydning) hvorefter den afblødes på samme måde som halalslagtning. Forskellen er, at hvis dyret IKKE bedøves først, så vil halalslagtning være en meget ubehagelig død, idet man gennemgår de forskellige chokfaser. Omvendt kan man sige, at hvis en konventionelt slagtet ko boltskydes forkert (man rammer skævt), så slår man ikke koen ihjel, men giver den derimod en skingrende hovedpine, der dels panikker dyret og dels er hamrende smertefuldt. Det sker desværre oftere end man kunne ønske. Derfor er der ikke den store forskel på de to slagtemåder, og folk der hidser sig op over halalslagtning skal falde ned. Konventionel slagtning er på ingen måde bedre. Sagt som dyrlægestuderende.

2) Du kan ikke bruge verdenskrigene som argument for, at muslimer ikke ønsker verden ondt. Jeg er helt enig med dig i dit syn på muslimer, men dit argument er helt ude i tovene. World Trade Center var et religiøst-politisk terrorangreb fra en organisation på en nation, og er i min optik langt mere barbarisk end verdenskrigene, da der var tale om et direkte angreb på en intetanende lokalbefolkning. Verdenskrigene var rendyrket politiske krige, hvor nationer gik i kamp mod hinanden i et forsøg på at vinde landegrænser. Bevares, første verdenskrig udbrød som følge af et attentat på en kongelig, men stadig med politisk baggrund. Dermed er hele sammenligningsgrund laget mellem 9/11 og verdenskrigene ubrugeligt.
Når det så er sagt, så er jeg enig i, at for mange danskere er for ivrige med at gøre muslimer til hadske mennesker. Det er alt andet end sandt, og igen latterligt at påstå.

3) du bør virkelig ændre dit sprog, hvis du vil tages seriøst i en debat. Især i en, hvor du tager de svages parti. At kalde Dansk Folkeparti for Danske Lorteparti gør dig usaglig og alt for farvet til at kunne tages alvorligt. Du bliver bare til en hater, der ikke er i stand til at se objektivt på tingene. At du mener at et forbud mod halalslagtning betyder at kebab-kød skal til at være af bacon er godnat, da du sagtens kan lave kebabkød af konventionelt slagtet kød. Det er SLET ikke det der er pointen i et eventuelt forbud. Din tanke med dit indlæg er god, men du skyder dig selv og dine muslimske venner i foden med sådan et indlæg.

Det sidste punkt skal du ikke tage som et personangreb, men konstruktiv kritik. Slå koldt vand i blodet og skriv i mere neutralt sprog. Det gør at folk i langt højere grad vil lytte til det du siger. Og helt generelt - sæt dig ind i en sag før du skriver med SÅ kraftigt sprog, som du gør her. Det styrker dine argumenter langt mere.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

MoneyGang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #485: 21 Jul 2013, 22:44 »

Jeg kom til at tænke på en detalje omkring muslimer.
De må jo ikke spise svinekød... MEN nu er verdenen jo skruet sådan sammen, at mange muslimer eger et pizzaria hvor man kan få bacon... Er det ikke imod deres tro? Altså... du må ikke spise det, men du må gerne sælge det, og få andre til at spise det?? Bare en tanke der strejfede mit uskyldige sind Smiley
Det er ikke tilladt ligesom at sælge alkohol ikke er.

Mange pizzarier gør dog brug af kalkun i stedet for svinekød. Blandt andet; kalkun bacon og kalkun skinke samt kalkun pepperoni, hvilket gør det tilladt.  Så når en bestiller en pizza med skinke er det kalkun skinke de får. At det er kalkun plejer de dog at skrive med småt bagerst eller slet ikke nævne det. Dette gør sig dog ikke gældende for alle pizzarier med muslimske ejere.

Du skal ikke tage Dansk Folkepartis holdninger alt for seriøst. Ligesom du heller ej skal tage Adnan seriøst(hvis du har været på ekstrabladet for nyligt og set hans debat med Strøjberg).

Vi er i Ramadan måned, som i bund og grund viser hvad Islam i bund og grund er. Fred. Selv var jeg så god, at jeg sov under hele perioden, hvor jeg måtte indtage vand og mad, hvilket resulterede i 42 timer uden vand og drikke i dette vidunderlige vejr.

Samme video kunne man savne fra Helle eller en anden politiker Smiley

http://www.youtube.com/v/UD1KDbMo35E
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #486: 21 Jul 2013, 22:59 »

Jeg var ikke klar over, at det var kalkunbacon de brugte, men fedt nok! Det har også en lavere fedtprocent, så det er jo bare dejligt Peace

Et af mine to stampizzeriaer serverer øl, men de har som krav at man indtager den 'ud af huset'. Altså sælger de det gerne, men de vil ikke have at det bliver drukket i butikken.

Det andet pizzeria jeg bruger (bruger dem næsten udelukkende efterhånden, da de laver bunden på fuldkorn) sælger masser af italienske specialiteter, heriblandt øl, så der går de heller ikke så meget op i det.

De er begge drevet af tyrkere. Jeg var lidt skuffet med den italienske delikatesse-forretning dog, da jeg troede de var italienere og fyrede bestillingen af på italiensk. Så fandt jeg ud af at de var tyrkere xD
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

MoneyGang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #487: 22 Jul 2013, 02:22 »

Jeg var ikke klar over, at det var kalkunbacon de brugte, men fedt nok! Det har også en lavere fedtprocent, så det er jo bare dejligt Peace

Et af mine to stampizzeriaer serverer øl, men de har som krav at man indtager den 'ud af huset'. Altså sælger de det gerne, men de vil ikke have at det bliver drukket i butikken.

Det andet pizzeria jeg bruger (bruger dem næsten udelukkende efterhånden, da de laver bunden på fuldkorn) sælger masser af italienske specialiteter, heriblandt øl, så der går de heller ikke så meget op i det.

De er begge drevet af tyrkere. Jeg var lidt skuffet med den italienske delikatesse-forretning dog, da jeg troede de var italienere og fyrede bestillingen af på italiensk. Så fandt jeg ud af at de var tyrkere xD
Det er nu ikke alle steder der gør det, men en del steder har jeg set det. Men det er selvfølgelig ikke noget de reklamerer med. Det er også de færreste der kan smage forskel, så hvis de tror de får ''rigtig'' skinke eller bacon, smager det som det  crazy

Tyrkere er som regelt ikke så religiøse hvilket kan ses på den meget vestlige kultur de har dernede. De tyrkiske pizzarier jeg kender er det svin der sælges og ikke kalkun. Men som sagt, er det meget forskelligt fra sted til sted. Man finder ikke ud af det med mindre, man spørger eller det står nederst på menukortet ud for en lille * som normale mennesker aldrig ser.  Thumbs Up

Den eneste måde man kan kende pizzariaejernes nationalitet på er deres interne sprog med hinanden.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #488: 22 Jul 2013, 09:50 »

Tyrkiets religiøsitet afhænger meget af hvor i landet du er. Det er rigtigt, at omkring Ankarra og omkring Bosperus er det et vestligt land på rigtig mange måder, men tager du ud i provinsen, så er uddannelsesniveauet efter sigende ekstremt lavt og religiøsiteten meget høj. Min mor, der engang har arbejdet i Kastrup Lufthavn i 25 år, fortalte, at de veluddannede tyrkere fra Istanbul grinte lidt ad Danmark og de andre vesteuropæiske lande, for vi tog jo imod alle deres analfabeter og underklassefamilier .

Derfor var det ikke folk, der i sin tid kom til Danmark, der var gearet til at gå ind og tage høje uddannelser og få høje stillinger. Det kan også forklare, hvorfor så mange indvandrerfamilier hang fast i underklassen i både anden og tredje generation, da vi jo også blandt etniske danskere taler om mønsterbrydere, når et barn vælger at gå på universitetet på trods af at forældrene i generationer har været håndværkere. Det ville i hvert fald give mening for mig og min omgangskreds, hvor jeg gik i skole med en iraner, hvor hans mor var veluddannet og havde gode jobs, mens hans far var studerende. Han er i dag i gang med at læse til fysioterapeut, så vidt jeg husker, men hans familie har jo også været veluddannet og minded for, at uddannelse er vejen frem.

Men det er selvfølgelig tankespind, og egentlig ret langt fra trådens formål. Sorry xD
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

MoneyGang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #489: 07 Aug 2013, 22:44 »

Så fik jeg gennemført min første ramadan. Smiley Troede aldrig jeg ville kunne klare en enkelt dag, men alle dage blev fastet. Endda gik jeg omkring 43 timer unden mad og drikke, da jeg sov under hele tidsrummet hvor det var tilladt at spise.

De sidste 9-10 dage af Ramadan sov jeg og mange andre muslimer i moskeen, da det er en meget ophøjet og belønningsværdigt ting at gøre, da Profetten Muhammed(fovvmh) gjorde det. I de 10 dage fik jeg så meget mere indblik i hvad islam er, og hvordan det skal praktiseres i dagens Danmark.

Det undrer mig ikke hvis nogle af jer hørte salafisten Adnan på ekstrabladet i forbindelse Inger Støjbergs ytringer omkring at male profeten(fovvmh) på sin væg. Men vil bare lige sikre mig at i ved at denne mand snakker på vegne af en gruppe på 40 muslimer.

Mens http://www.youtube.com/v/Pxvrp-PCpFQ denne mand snakker for majoriteten af de danske muslimer, men dette interview blev ikke offentliggjort, da Støjberg ikke fik det ud af det som hun ville. Så hun tænkte hun hellere måtte invitere en mand med mere ekstremistiske synspunkter.

Derudover er det de færreste muslimer der har indsigt i hvad Sharia-lovginingen er.

Sharia-lovginingen er blandt andet at være god mod sine forældre, at bede 5 bønner, at faste, at betale Zakat(almisse) at tage på pilgrimsrejse og alt den slags. 1% af sharia-loven er straffesystemet, og det er udelukkende det danskere forbinder med sharia. islamisk set er der måske udført en håndfuld steninger, da der er en masse krav for det kan gøre sig gældende. Fx. skal 4 vidner se manden være inde i kvinden, hvis de står nøgne ved siden af hinanden, eller manden oven på hende uden at være inde i hende, skal de ikke straffes med stening. Straffesystemet er mere for at skrammefolk og for at vise hvor stor en synd det er ifølge islam.
Hvis vi fx. tænker på det danske straffesystem, så er fængsel efterhånden ikke en straf, da man har det forholdsvist godt. Derudover er der mange der er vaneforbrydere som kommer ind og ud, og som koster samfundet massere af skattekroner. Derudover er fængslerne rundt omkring i Danmark ved at blive overbooket.

Men at indføre Shariaens straffesystem i dagens Danmark er ikke noget der overhovedet er en tanke værd. Det er fuldstændigt urealistisk at dette skulle ske. Desværre er det de færreste muslimer, som ved hvad Sharia er. Jeg gjorde det heller ikke, da jeg kun havde min viden fra medierne, hvorfor jeg gik til mine lærere, som forklarede mig det.
« Seneste Redigering: 07 Aug 2013, 23:05 af MoneyGang » Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #490: 07 Aug 2013, 22:55 »

Det meget flot klaret tillykke med det:) men undskyld jeg spørger er du konvertit?Smiley
Logged

MoneyGang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #491: 07 Aug 2013, 23:02 »

Det meget flot klaret tillykke med det:) men undskyld jeg spørger er du konvertit?Smiley
Mange tak!
Ja, det er jeg - du behøver ikke undskylde Smiley
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #492: 07 Aug 2013, 23:04 »

Mange tak!
Ja, det er jeg - du behøver ikke undskylde Smiley
Okay:) hehe ville bare være sikker på du ikk blev krænket min ven:) og du har da tilfældigvis ikk siddet i mooskeen på Vesterbro amerikavej?Smiley
Logged

MoneyGang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #493: 07 Aug 2013, 23:08 »

Okay:) hehe ville bare være sikker på du ikk blev krænket min ven:) og du har da tilfældigvis ikk siddet i mooskeen på Vesterbro amerikavej?Smiley
Jo jeg har siddet i det der kaldes Iʿtikaf der Smiley Hvordan vidste du det?
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #494: 07 Aug 2013, 23:11 »

Jo jeg har siddet i det der kaldes Iʿtikaf der Smiley Hvordan vidste du det?
Ja præcis I'tikaf:) hehe fordi jeg var der 2 nætter og alt det du har skrevet lød meget bekendt:) og jeg ved godt hvem du er har set dig:) du kender sikkert min store bror Asam:)
Logged

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010