home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 955 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 56963 gange)
Anfield Road
Manager

Sv: Hvad tror du på?
« Svar #450: 11 Apr 2013, 10:38 »

Synes også det er spøjst, at man kan være så ortodoks religiøs, som der er nogle, som åbenbart er (deraf MoneyGang). Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan man kan tro på noget så langt ude. Noget, som der på ingen måder er beviser på. Men det er måske i virkeligheden hele essensen i at tro på noget.
Ej nu må det stoppe. MoneyGang er jo ikke ortodoks religiøs i forhold til rigtig mange andre muslimer. Jeg er ikke i tvivl om at du kan finde mange muslimer som har en noget mere ortodoks holdning. Eksempelvis vælger han at tolke/ignorere de stykker g00n kommer med, noget jeg jo selvfølgelig kun kan bifalde  Grin Synes faktisk han kommer med rigtigt mange gode pointer, selvom det med naturkatastroferne er lidt at skyde over målet.

Gunger kommer med en fremragende pointe. Du kan ikke bevise Gud findes (hvorfor det kaldes tro), men du kan ikke bevise at han IKKE findes.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #451: 11 Apr 2013, 10:42 »

Synes også det er spøjst, at man kan være så ortodoks religiøs, som der er nogle, som åbenbart er (deraf MoneyGang). Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan man kan tro på noget så langt ude. Noget, som der på ingen måder er beviser på. Men det er måske i virkeligheden hele essensen i at tro på noget.

Hvorfor mener du at Moneygang er ortodoks religiøs? Han er muslim, men det virker da overhovedet ikke til at han er ortodoks på nogen måde. Han følger nogle simple regler som gør at han føler sig tættere på Gud (f.eks. at bede 5 gange dagligt), men ellers virker det da til at han er meget afslappet og moderne i sit syn på religion og Islam i forhold til så mange mellemøstlige muslimer.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #452: 11 Apr 2013, 10:56 »

Som vores filosofi lærer engang sagde:
"Hvordan kan du vide at der ikke findes lyserøde elefanter? Du har aldrig set en lyserød elefant, og derfor kan du ikke vide om de findes. Din fornuft siger dig at de ikke eksisterer, men du kan ikke bevise det når du ikke har set en."

Samme princip kan vel bruges mht. diverse guddommeligheder?
(Ja, langt ude, men synes lige at denne tråd kunne bruge lidt opløftning Tunge )
Tilgengæld kan man vidst også vende den om, med at du ikke kan modbevise Guds eksistens.
Faktisk er der ikke et videnskabeligt bevis i Koranen, som er blevet modbevist. Faktisk har dagens teknologi bekræftet dem. Til trods for at den er skrevet for over 1400 år siden, hvor man umuligt havde ressourcerne til at undersøge tingene.

Lad mig lige engang for alle slå det fast. Det med naturkatastroferne var IKKE min holdning til det. Blot et andet syn, som jeg ikke deler, end ham(kan ikke huske hvem det var) som linkede til den video.

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #453: 11 Apr 2013, 11:01 »

Er glad for det ikke er jer alle der ser mig som ortodoks muslim. Jeg finder blot hans indlæg morsomt, især fordi han ikke argumenterer for hans påstand Smiley

Legenden
Manager

« Svar #454: 11 Apr 2013, 11:16 »

Nu må i ikke misforstå mig.
Der blev linket til et link hvor en mand argumenterede med at der blandt andet var tsunamier og andre naturkatastrofer og dermed var verdenen ikke perfekt. Så argumenterede jeg bare med et andet synspunkt på tingene.
Jeg ved ikke hvorfor de er skabt, jeg ved bare de er skabt, af Gud Smiley
Hvordan ved du det?

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #455: 11 Apr 2013, 11:24 »

Hvordan ved du det?
lad mig rette mit forkerte sprogbrug. Jeg er overbevist om det Smiley

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

« Svar #456: 11 Apr 2013, 12:19 »

Moneygang: Spændende nok at du er konverteret. Havde du nogle religiøs overbevisning, før du fandt islam? Og hvordan har dine forældre taget det?
Ikke fordi jeg selv har planer om at blive konverteret.

FCK

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #457: 11 Apr 2013, 12:35 »

Kan Gud så godt finde på at skabe ting, som ingen funktion har? Lad os sige at hele Amerika var ubefolket, men at der stadig årligt kom disse naturkatastrofer med altødelæggende orkaner. Hvilken funktion ville de så have? De påvirker INGEN, men eksisterer stadigvæk. Du kunne måske tro at der ikke ville komme disse orkaner, hvis der ikke var noget "at skyde" på Smiley ?

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Anfield Road
Manager

« Svar #458: 11 Apr 2013, 12:45 »

Kan Gud så godt finde på at skabe ting, som ingen funktion har? Lad os sige at hele Amerika var ubefolket, men at der stadig årligt kom disse naturkatastrofer med altødelæggende orkaner. Hvilken funktion ville de så have? De påvirker INGEN, men eksisterer stadigvæk. Du kunne måske tro at der ikke ville komme disse orkaner, hvis der ikke var noget "at skyde" på Smiley ?

Forventer du et fyldestgørende svar eller hvad? For hvis du gør, bliver du nok slemt skuffet. 1) Vi har ikke en chance for at vide det. Hvordan i alverden skulle vi have det? Det der står i Bibelen er noget vigtigere end det. 2) Det er ligegyldigt for mig. Fuldstændigt ligegyldigt. Det der betyder noget for mig er at Gud ser mig hvor jeg er, han hører mig når jeg taler til ham og han er der for mig når jeg har brug for ham.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #459: 11 Apr 2013, 12:50 »

Moneygang: Spændende nok at du er konverteret. Havde du nogle religiøs overbevisning, før du fandt islam? Og hvordan har dine forældre taget det?
Ikke fordi jeg selv har planer om at blive konverteret.
Har troet på Gud gennem en del år. Uden at have tilsluttet mig en enkelt religion, til trods for jeg er konfimeret(for pengenes skyld).
Så begyndte jeg at studere Islam, og blev mere og mere overbevidst om, at det er det jeg tror på, er sandheden. Min konvertering har snart været to år undervejs. Har udskudt den pga. mine forældre skulle have længere tid til at sluge min beslutning og forholde sig til den.

Mine forældre har reageret forskelligt. På den ene side er min mor, som er mere forstående, som mødre nu engang er. Som bare ønsker jeg er glad.
Min far derimod er langt fra glad for det. Men han kan ikke se ting fra andre synspunkter som sin egen. Det gælder ikke kun religion, og hvis man ikke deler hans synspunkter synes han man er idiot.
Jeg tror dog hans frygt allermest bunder ud i den Islamofobi, der hersker i det danske samfund. Men jeg må vel bare være tålmodig, så kan han forhåbentlig se, at det har ændret mig til at blive en bedre person.

Så det har desværre ikke ligefrem været en dans på røde roser, men ifølge Islam skal jeg følge mine forældres råd indtil de direkte er i modstrid med Islam. Fx. er det godt for en muslim at have skæg fordi Profeten Mohammed(fovvmh), men det er ikke et krav. Da min far ikke kan lide jeg har skæg, barbere jeg det af, så jeg undgår konflikter.
« Seneste Redigering: 11 Apr 2013, 12:52 af MoneyGang » Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #460: 11 Apr 2013, 12:52 »

Forventer du et fyldestgørende svar eller hvad? For hvis du gør, bliver du nok slemt skuffet. 1) Vi har ikke en chance for at vide det. Hvordan i alverden skulle vi have det? Det der står i Bibelen er noget vigtigere end det. 2) Det er ligegyldigt for mig. Fuldstændigt ligegyldigt. Det der betyder noget for mig er at Gud ser mig hvor jeg er, han hører mig når jeg taler til ham og han er der for mig når jeg har brug for ham.

Nu var det heller ikke dig som sagde at verden er perfekt. Hvad er perfekt ved en naturkatastrofe hvor ingen er?

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #461: 11 Apr 2013, 12:55 »

MoneyGang - Er det her fra en ekstremist?

Asalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu brødre og søstre.
først og fremmest en påmindelse til mig, og derefter til mine smukke søskende i al-Islam.
Mange muslimer dags dato tror, at demokrati er løsningen på konflikten i mellemøsten og andre steder.
Men sandheden er brødre søstre, at Khilafah er svaret på vores problemer, og konflikterne vi har i mellemøsten.
brødre og søstre, det er HARAM, at stemme på demokratiet, fordi ligeså snart, at du stemmer for demokrati, anerkender du de menneskeskabte love, hvilket indebærer shirk, da du også ser bort fra Allah's sharia.
Wallahi for jeres eget bedste søskende i al-islam Hold jer langt fra det in shaa Allah.

Allah SWT siger:
og dem som ikke dømmer efter, hvad Allah har åbenbaret, de er Al-KAFIROUN (vantro)." (5:44)

In shaa Allah khayr. Må vi være blandt Jannah's beboer. Ameen in shaa Allah

Det skal lige siges at det stammer fra en ven fra Facebooki.

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #462: 11 Apr 2013, 12:56 »

Nu var det heller ikke dig som sagde at verden er perfekt. Hvad er perfekt ved en naturkatastrofe hvor ingen er?
For mig giver det du skriver ingen mening. Hvad med at kom med et eksempel på noget, som du mener,  er skabt uden funktion, fremfor en antagelse, man ikke kan forholde sig til, da der netop bor mennesker i Amerika.

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #463: 11 Apr 2013, 12:58 »

MoneyGang - Er det her fra en ekstremist?

Asalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu brødre og søstre.
først og fremmest en påmindelse til mig, og derefter til mine smukke søskende i al-Islam.
Mange muslimer dags dato tror, at demokrati er løsningen på konflikten i mellemøsten og andre steder.
Men sandheden er brødre søstre, at Khilafah er svaret på vores problemer, og konflikterne vi har i mellemøsten.
brødre og søstre, det er HARAM, at stemme på demokratiet, fordi ligeså snart, at du stemmer for demokrati, anerkender du de menneskeskabte love, hvilket indebærer shirk, da du også ser bort fra Allah's sharia.
Wallahi for jeres eget bedste søskende i al-islam Hold jer langt fra det in shaa Allah.

Allah SWT siger:
og dem som ikke dømmer efter, hvad Allah har åbenbaret, de er Al-KAFIROUN (vantro)." (5:44)

In shaa Allah khayr. Må vi være blandt Jannah's beboer. Ameen in shaa Allah

Det skal lige siges at det stammer fra en ven fra Facebooki.
http://www.haya.dk/Sociale-Relationer-Nutidige-Forhold/hvordan-kan-det-vaere-tilladt-at-stemme-nar-lovgivningen-kun-tilkommer-allah.html

http://www.haya.dk/Sociale-Relationer-Nutidige-Forhold/er-det-ikke-bedre-at-lade-vaere-med-at-stemme.html

Så ja, jeg vil mene det han skriver er ekstremistisk.

EDIT: Er rigtig glad for du spørger, da opslag som disse kan skabe fordomme, og gøre så vi danskere har sværere ved at forholde os og identificere os med islam. Du må meget gerne linke de links jeg besvarede dit spørgsmål med. Smiley
« Seneste Redigering: 11 Apr 2013, 13:16 af MoneyGang » Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #464: 11 Apr 2013, 13:27 »

Nå, men så ha' venligst forståelse for hvorfor jeg har været så negativ omkring Islam. Når man flere gange dagligt skal læse lignende pladder fra ens lokale muslimer, så danner man automatisk et dårligt billede af dem som helhed. Jeg bor et sted hvor der er langt flere tamilere/bosniere end der er muslimer (iranere, pakistaner osv), og sammenlignet med dem, virker de langt mere fredelige. Dét og så medierne har nok gjort mit syn på muslimer og Islam værre end virkeligheden - til trods for at fitzpatrick var god til at danne et godt skræmme billede. Om ikke andet, så ville jeg da ønske at de fleste muslimer var ligesom dig - hvis man endelig skal vige sit liv til religion  Thumbs Up

Sider: 1 ... 29 30 [31] 32 33 34 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010